Originální sedlo Honda CBF (minimálně Honda CBF 1000) je dle mých zkušeností poměrně tvrdé (nebo jsem možná příliš zhýčkaný). Zkrátka zatímco na mém původním XJ600 od Yamahy nebyl problém odsedět na jeden zátah cca 1,5 hodiny, u Hondy CBF jsem po 45 minutách jízdy zaručeně věděl, že polštářkem bych nepohrdl. Rozhodl jsem se to tedy nějak řešit...

Honda CBF 1000 - upravené sedloHledal jsem, jak na to. Našel jsem například polštářek se speciální výplní, který se uchytí na sedlo a problém vyřeší. Jenže vypadá to dost hrozně a 3.500Kč mi přišlo poměrně dost (navíc s přihlédnutím k výslednému designu). Na druhé straně můžete zaslat sedlo do Francie na přešití a doplnění gelové výplně. Jenže tahle varianta vyjde bratru cca na 9.000Kč. Pak jsem nalezl na motorkari.cz zkušenosti s firmou DDTuning (DDT Custom Seats). Tato firma přečalouní vaše sedlo a doplní jej o výstelkovou pěnu, která by vše měla změkčit. Takže bylo rozhodnuto - úprava sedla v Mohelně u Brna.

Při návrhu si můžete vybrat snad úplně vše - barvy materiálu, povrch, obšití, vyšívání textů, obrázků a kdoví, co ještě. Já jsem se rozhodl pro velmi decentní variantu - kombinace dvou černých protiskluzových materiálů doplněná o obšití stříbrným proužkem. Samozřejmým požadavkem ještě bylo doplnění změkčovací pěny. Výsledek posuďte sami na přiloženém obrázku. 

Jaké jsou zkušenosti? Jednoznačně pozitivní. Zatímco dříve jsem se začínal cítit nepohodlně někde kolem 40. až 50. kilometru jízdy, dnes jsem na více jak dvojnásobku. Mohu to potvrdit na základě zkušenosti, kdy jsem absolvoval dva celodenní výlety s nájezdem cca 500km. Bez následků a k plné spokojenosti. Takže pokud máte stejný problém, jako jsem měl já, řešení existuje... A cena? Přibližně srovnatelná s tím ošklivým polštářkem. :-)


Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit