Během návratu z letošní moto-dovolené přišel nápad - uděláme v září ještě jeden prodloužený víkend v Alpách. Cílem už ale nebude moc velké kochání, ale co nejvíce si užít jízdu samotnout a vynechat profláknutý Grossglockner, kde jsme ostatně byli již loni. Právě uplynulý víkend se nápad zrealizoval.

Páteční dovolená se nám z pracovních důvodů zkrátila pouze na půl dne, a tak jsme museli trasu rozplánovat jen do dvou a půl dne. Jak se ale ukázalo, absolvovat se tento program dal. A byl parádní! V třech článcích se s vámi podělím o naši trasu, abyste měli případně insipraci i na vaše výlety. Takže: (Půl)den první - pátek.

Zobrazit místo Prodlouzeny vikend - patek na větší mapě

Vyrážíme z Prahy krátce před jednou hodinou. Víme, že nás čeká nepohodlný přesun plný dálnic. Cesta ale utíká překvapivě dobře. Za Plzní první pauza, benzín, oběd. Hodina jízdy, pauza, benzín, napít. Hodina jízdy, pauza, benzín, napít. Pokračujeme v podobném rytmu v podstatě celé odpoledne. Do Mnichova se dostáváme mezi pátou a šestou hodinou a máme štěstí - kolona žádná.

Projíždíme naprosto plynule centrem směrem na Garmisch-Partenkirche a netrpělivě vyhlížíme sjezd z dálnice. Odbočka na Kochel am See a užíváme si první super zatáčku - sjezd z dálnice (teda pardon, vlastně druhou - první byl nájezd z pražského okruhu na plzeňskou dálnici). Ihned za dálnicí nás vítá německý venkov a v dálce se tyčí majestátní hory. Někam tam máme namířeno - přes hranice, směr Rakousko.

Pár kilometrů za námi a dostáváme se k úžasným (tedy ÚŽASNÝM) zatáčkám. Je sice již před sedmou hodinou, ale motorkáři tu pořád ještě jsou a jezdí nahoru a dolů. Těsně před námi dva vyjedou naším směrem. Říkáme si, že budou rychle z našeho dohledu, že jejich tempo nedáme. Dali jsme. Využili jsme jejich znalosti místních poměrů a nechali jsme se "protáhnout" celým úsekem v poměrně svižném tempu. SILNĚ pozitivní a návykový zážitek. Cesta se pak klikatí podél jezera a končí průdkým sjezdem, již na Rakouské straně. Hledáme a velmi rychle nacházíme ubytování s pohostinnou restaurací, kde si užijeme místních specialit - Wienerschnitzel mit Kartoffelsalat und Radler oder Bier - a naplánujeme trasu na další den.

Shrnutí: Mít na cestu k dispozici celý pátek, nejspíš bychom vynechali dálniční přesun přes Mnichov a zvolili zábavnější trasu přes Písek a Passau, odkud se dá najít také několik hezkých úseků. Cestu od Kochel am See směrem do Rakouska lze jedině doporučit.