NÁVOD - Odstranění kmitání řídítek výměnou ložisek - str. 3

  • Příspěvky: 518
  • Obdržená poděkování 85

Odpověděl keith pro téma Kmitání řídítek

Boco a jaký je výsledek po výměně?? Nějaký výdrb během montáže a demontáže??
Myslím, že budu řešit stejný problém...po 60 000km si zaslouží vyměnit tak nebo tak...
Nezkoušeli jste někdo nahradit tato ložiska za průmyslová stejných rozměru??
chro chro
11. čvc 2014 12:42 #31

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 918
  • Obdržená poděkování 97

Odpověděl boco818 pro téma Kmitání řídítek

Výsledok ešte neviem. Motorku mám ešte čiastočne rozobratu (po dvoch nočných strávených v garáži do 2 hod ráno). Ale ložiská už sú vymenene a už mám aj nové gumy (PR4). Ešte chcem dnes nainštalovať voltmeter , pokladať to cele a následne skúšobna jazda.

Inak počas výmeny ložiska žiadne špeciálne problémy neboli, akurát som zabil veľa času výrobou kľúča na doťahovanie a uvoľnenie matky hlavy (matka ma 4 vyrezy, dá sa na to použiť kľúč podobný na nastavovanie zadného tlmiča ale je tam zlý prístup - ja som si vyrobil kľúč podobný originalnemu prípravu čo ne vlastne špeciálny orech na golu). Tiež mi nejakú dobu trvalo kým som vylisoval misku spodneho ložiska z okularu a kým som našiel / vyrobil prípravky na nalisovanie nových.

Dám potom nejaké ucelené info.
Poslední změna: 11. čvc 2014 14:45 uživatelem boco818.
11. čvc 2014 13:19 #32

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 918
  • Obdržená poděkování 97

Odpověděl boco818 pro téma Kmitání řídítek

Tak mám za sebou prvý rýchly test.

Výsledok je SKVELÝ! :woohoo:

Najprv som isiel odskúšať jazdu bez kufra - žiadne kmitanie, ani v náznakoch sa nakonalo :P
Najazdil som cca 25km, na 4 kruháčoch ( tí ktorí boli minulý rok v Luhačkách vedia o čom hovorím) som zbrúsil ďaľších pár mm z ľavej stupačky a zabehol nové gumy ma ľavej strane až po okraj. Škoda že sa na kruháčoch nedá jazdiť aj opačne :)
Potom som sa vrátil do garáže a dal som kufor (prázdny). Takto som prešiel iba cca 9km z dôvodu nedostatku času, ale čo som vedel odskúšať, žiadne kmitanie sa nekonalo ani tentokrát! :silly:

Pre zopakovanie, čo som na moto robil :
1. Výmena ložiska riadenia z pôvodného guličkového za kuželíkové
2. Výmena prednej aj zadnej gumy z pôvodných Dunlop Roadsmart 2 (najazdene cca 8 tis km) za nové Michelin Pilot Road 4

Samozrejme je ešte priskoro povedať ze toto je finálne riešenie ale minimálne je to v mojom prípade obrovský rozdiel proti stavu predtým.
Trošku sa obávam či som to ložisko príliš nedotiahol, ale nemám to ako presne zistiť, takže to zatiaľ budem skúšať a po cca 200-300km skontrolujem. V servisnom manuále píšu že originálne ložiská by mali mať predpätie (1-1.5kg sila potrebna na pootočenie v mieste uchytena teleskopu), ale v praxi je to náročné zmerať, navyše celý systém nastavenia je dosť nepresný, kedy po dotiahnutí kontramatky sa otáča aj spodná... Subjektívne ide volant otáčať ľahko, motorka sa krásne dá položiť do zátačiek.

Ak príde k nejakej zmene, dám vediet, zatiaľ je to super a mám pocit že mám novú motorku :P

Pre JinT : vymeň si prednú gumu a uvidíš že kmitanie zmizne úplne aj tebe!
Díky: keith
Poslední změna: 13. čvc 2014 21:00 uživatelem boco818.
13. čvc 2014 20:58 #33

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 2803
  • Obdržená poděkování 345

Odpověděl JinT pro téma Kmitání řídítek

Ahoj
Je mi to tak trochu jasné protože se kmitání v 70km/h objevilo až po nějaké době a v plném zatížení. S kamarádem jsme teď prohlíželi sjetý zadek a při kontrole předku se objevilo dost zvláštní opotřebení guma je v podstatě hrbatá. Mám domluvené přezutí a pořádnou vyvažovačkou na motorky(jinak upnuté kolo.) Vyvaží ho komplet s kotouči a zadek i s rozetou. Na předek se dají ty polozávodní měkké gumy měly by se sjíždět stejně jako zadní sportmax roadsmart... tak uvidím. Navíc se stále pátrá po uniku oleje. Nejpravděpodobnější je to, že v plném nasazaní uniká část oleje přes Air box jsou tam různé eko klapky :sick: tak doufám, že to odladím. Je totiž zvláštní, že se olej neobjevil po dni na sosnové ale až když jsme se trochu honili slolu v Neratově a pak v Rakousku jsem jel za Porsche GT2 s kufry tak jsem zase jasně viděl olej na pravé straně... Přesto motor jede pořád stejně?... Snad jsem našel člověka co motorům opravdu rozumí a je ochotný se tím trochu zdržet. Dám vědět jaké budou zkušenosti.
Tak hlavně nepřetestuj ať máš moto v kupě do 1.8. :woohoo: já budu taky makat... a snad to vše stihnu doladit.
Honda CBF 1000 RS:)
Poslední změna: 13. čvc 2014 23:00 uživatelem JinT.
13. čvc 2014 22:58 #34

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 518
  • Obdržená poděkování 85

Odpověděl keith pro téma Kmitání řídítek

Potěšil jsi mě Erneste...díky...byl jsemo tom přesvědčený už nějakou dobu a ty jsi mi to víc než potvrdil... Udělám to samé...kuženíková ložiska dávají smysl
chro chro
14. čvc 2014 22:11 #35

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 918
  • Obdržená poděkování 97

Odpověděl boco818 pro téma Kmitání řídítek

nazabudni zaroven vymenit gumu. V mojom pripade bola dosekana od toho kmitania a som si isty ze keby som ju tam nechal, robilo by to zase. Uz ta samotna guma ak je dosekana, ma tendenciu to kmitanie vyvolavat
14. čvc 2014 22:13 #36

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 518
  • Obdržená poděkování 85

Odpověděl keith pro téma Kmitání řídítek

Vyměněna přední+zadní guma P.R.2, vyměněny ložiska krku za válečková a výsledek je v celku fajn. Kmitání se nekoná v žádné rychlosti!!, motorka sama padá (až propadá) do zatáček. Motorka se ale mírně vlní. Myslím, že budu muset utáhnout ložiska "na krev" a vše bude v pořádku. Uvidím zítra v dešti s kufrem..

Dík za tip přátelé
chro chro
22. čvc 2014 21:05 #37

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 518
  • Obdržená poděkování 85

Odpověděl keith pro téma Kmitání řídítek

Zdarec,
Tak jsem se v pátek vrátil z 3000 km tripu po rumunsku a s řízením ani nejmenší problém. Vybrace řidítek ani náznakem v jakékoli rychlosti s přepakovanou motorkou.

Ps: je neuvěřitelný co naše motorky umí a zvládnou. kamení, písek všude...30cm vody na cestě necestě...nic ji nezastavilo
chro chro
03. srp 2014 13:46 #38

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 543
  • Obdržená poděkování 33

Odpověděl Eddie75 pro téma Kmitání řídítek

Jsem rád, že jsi v pořádku zpět a že bylo všechno OK!
Nechávals je měnit v servisu? Ložiska jsi kupoval sám? Nebo ti je dohodil servis? Asi nebyly honďácký, že?
Praha 4 - CBF 600S 2004
03. srp 2014 13:59 #39

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 1008
  • Obdržená poděkování 72

Odpověděl Malp pro téma Kmitání řídítek

[quote="keith"

Ps: je neuvěřitelný co naše motorky umí a zvládnou. kamení, písek všude...30cm vody na cestě necestě...nic ji nezastavilo[/quote]


Áaaaaaaaaá koukám pán je taky milovník šotoliny a motokrosu :)
03. srp 2014 14:18 #40

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Moderátoři: PacousDamon
Vygenerováno za 0.613 sekund