NÁVOD - Odstranění kmitání řídítek výměnou ložisek - str. 3

  • Příspěvky: 511
  • Karma: 4
  • Obdržená poděkování 85

Odpověděl keith pro téma Kmitání řídítek

Áaaaaaaaaá koukám pán je taky milovník šotoliny a motokrosu :)[/quote]

časem vložím fotky. V Rumunsku řádí povodně co berou baráky a my si bouřek užili na Transalpině, kde nám kolem hlav lítaly blesky a v údolí jsme dojeli vodu co nám tekla za krk nahoře. Chyběly kusy silnic a tam kde silnice zůstala,byla pod vodou se štěrkem...masakr...secvaklý půlky u prdele...:-)
chro chro
03. srp 2014 16:07 #41

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 511
  • Karma: 4
  • Obdržená poděkování 85

Odpověděl keith pro téma Kmitání řídítek

Eddie75 napsal: Jsem rád, že jsi v pořádku zpět a že bylo všechno OK!
Nechávals je měnit v servisu? Ložiska jsi kupoval sám? Nebo ti je dohodil servis? Asi nebyly honďácký, že?



čau. Ložiska jsem koupil v www.mxtech.cz/ označení ložisek SSH 903R (sada 2 ložiska+2simeringy). Tyto ložiska koupíš kdekoli, já je chtěl nahradit i průmyslovými, ale za ty prachy je to jedno.
U mě byla výměna "jednoduchá", neboť sme nahulatí.U tebe to bude pakec o kapotu navíc. Je třeba hákový klíč,něco na vyražení ložiska ( já použil vražeč kolíků s kalenou podložkou na konci) a hlavně pevný nervy a dobrou paměť :-). Jakmile se mi podaří z telefonu vymlátit fotky, tak je sem vložím.
chro chro
03. srp 2014 17:07 #42

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 917
  • Karma: 10
  • Obdržená poděkování 96

Odpověděl boco818 pro téma Kmitání řídítek

Ja pridam moje skusenosti po >4000km s kuzelikovymi loziskami.
Po pociatocnych problemoch s ich nastavenim (treba dotiahnut na moment 25Nm) je vysledok SKVELY!!! - kmitanie sa nekona za ziadnych okolnosti: s 3 kuframi, iba hornym alebo bez kufrov je to uplne bez kmitania.

Tymto povazujem tento problem za VYRIESENY!!! :woohoo:

Ak ste uz mali kmitanie, s vymenou lozisiek vymente aj prednu gumu (idealne spolu so zadnou)
Poslední změna: 02. zář 2014 23:32 uživatelem boco818.
02. zář 2014 23:31 #43

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 2
  • Obdržená poděkování 0

Odpověděl Michaelis pro téma Kmitání řídítek

No a tak mne trochu teď napadá - a nemůže to byt jen gumou? Mel jsem doteď originál, co tam byl od hondy, tedy michelin a vždycky jsem jezdil všechny možné režimy, (s aj bez spolujezdce, s kufrem 1, 2 i 3) a nikdy nevibrovaly. Ted jsem přezul na nove dunlop road smart 2 a první výlet se spolujezdcem a top casem a zvyklý před křižovatkou při brzděni motorem se protáhnout a málem jsem letěl, jak se rozkmitaly. A všiml jsem si pročítáním celého vlákna, ze někdo přezul z dunlopu na michelin a mel vyléčeno... Jenže všichni řeší obě věci zaraz (guma a ložiska) a podle toho to nepoznáme. Měnil někdo jen ložiska a nechal starou gumu?
05. zář 2014 14:16 #44

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 720
  • Karma: 4
  • Obdržená poděkování 29

Odpověděl Dr.Pilulkin pro téma Kmitání řídítek

Já jsem ložiska neměnil, jen utahoval, guma zůstala (Dunlop Roadsmart II). Někdy kmitají, někdy ne, zvykl jsem si držet se jich.
Poslední změna: 05. zář 2014 15:08 uživatelem Dr.Pilulkin.
05. zář 2014 15:03 #45

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 917
  • Karma: 10
  • Obdržená poděkování 96

Odpověděl boco818 pro téma Kmitání řídítek

Michaelis napsal: ... Jenže všichni řeší obě věci zaraz (guma a ložiska) a podle toho to nepoznáme. Měnil někdo jen ložiska a nechal starou gumu?


ja som skusal vymeny gum uz 2x:
1. Najprv len vymena gum (prednej aj zadnej), z Dunlop Roadsmart I na Roadsmart II, kmitanie sa vyrazne zlepsilo, ale bolo stale. Po case (cca 4000km) sa to vsak prudko zhorsilo. Lozisko bolo medzitym kontrolovane na dotiahnutie.
2. Druhy krat som menil lozisko za nove kuzelikove a aj obe gumy...z Roadsmart II na PR4 a vsetko prestalo. Predna bola malo zjazdena po 4000km, ale totalne dosekana z kmitania.

Podotykam ze v oboch pripadoch bolo nevyhnutne menit gumu, pretoze predna bola vzdy totalne dosekana. Je to vyrazne videt potom ako sa guma vyzuje z kolesa.

Napr. JinT co ja viem, menil najprv iba lozisko (ale zaroven aj cely predok - nove brejle, tlmice atd), vyrazne sa mu to zlepsilo aj so starou dosekanou gumou ale bolo tam stale. Ak si dobre pamatam, potom vymenil aj gumu (dosekanu!) za novu a zmizlo uplne
Jin, pripadne potvrd ci dobre pisem :)


Moja teoria - ak mas novu gumu a nove original lozisko (napr nova moto), nejaku dobu to bude OK s malym, alebo ziadnym kmitanim. Ale bohuzial tie original gulickove loziska maju tendenciu sa rychlo vytlct resp je nutne ich casto kontrolovat a dotiahnut po cca prvych 300km a aj po ich dotiahnuti sa situacia prakticky moc nezlepsi. Ale treba davat pozor aby sa nedotiahli prilis lebo sa vytlacia gulicky od drah a zacne lozisto ist trhane.

Jeden priklad - ja som mal lozisko dotahovane s tym ze by malo byt ok, riaditka isli primerane ztuha tak ako maju, bolo to dotahovane na predpisany moment 25Nm. Ked som pristupil k vymene za kuzeliky a dal som z okularov (brejli) dole tlmice a zostal mi len spodny okular s dotiahnutym loziskom, zistil som ze pohyb nie je hladky, ale trhany - vytlacene gulicky v loziskovych drahach! Ale toto zistis iba ked mas dole tlmice. Ked je to cele zmontovane spolu, tak to ani pri jemnom pohybe riaditkami necitit, ale samozrejme je to tam...

Ja si myslim ze prave uvolnene lozisko alebo naopak lozisko ktore jemne drhne/trha, v kombinacii s nerovnostami na ceste vyvolava jemny kmitavy pohyb predneho kolesa a toto casom sposobuje dosekanie prednej gumy. Nasledne je guma uz tak dosekana ze je nachylna sa rozkmitat aj sama.

Myslim ze ak ti to napriklad teraz robi a vymenis iba prednu gumu urcite ti to pomoze, ale je iba otazka casu kym sa nova guma zase opotrebuje jemnym kmitanim (ktore prakticky ani necitit ak mas ruky na riaditkach) a bude sa to iba zhorsovat...

Kedze kuzeliky by mali byt ovela menej nachylne na vytlcenie/uvolnenie kvoli ovela vacsej stycnej ploche, mal by sa tento jav so sucasnou vymenou prednej gumy za novu odstranit, resp prejavi sa to az po ovela viac najazenych km.

Za seba mozem povedat ze si neskutocne uzivam jazdu bez drzania riaditok pri chvilach oddychu a to aj pri jazde s top case (mam ho tam prakticky stale) :)
To vsetko po 3 rokoch skumania, spekulovania! B)
Poslední změna: 05. zář 2014 16:37 uživatelem boco818.
05. zář 2014 16:36 #46

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 2726
  • Karma: 15
  • Obdržená poděkování 344

Odpověděl JinT pro téma Kmitání řídítek

Ahoj
Hele Ernest popsal skoro vše. Můžeš si myslet, že to dělají jen gumy. Vezmi to takhle pokud se gumy sjíždí podle mě se vytláčí i ložisko. Pak vyměníš gumu a náhle je ložisko znát. Tak ho necháš jemně dotáhnout a může to být dobré... To co popisuješ může udělat i nevyváženost předního kola, protože přezouvání v Čechách je na samostatnou diskuzi. Najel jsem za Bocem 4500km a je vidět že problému s kmitáním pod 100km/h se zbavil.

U mě to bylo natolik nesnesitelné, že jsem se rozhodl pro kompletní přestavbu.
Následně se motorka začala chovat tak jak jsem chtěl. Ovšem stará guma ve spojení se třemi kufry a spolujezdcem začala v 70km/h kmitat né v 75km/h ani v 65km/h prostě řečeno jinak se chovala perfektně. To se odstranilo koupí nové gumy. Od té doby opět spokojenost. Hlavní rozdíl od seriové CBF je v tom, že kdy jedu po dálnici i přes 170km/h s plnou náloží nevlním se, druhá změna i když jedu svižně z horského hřebenu ubrzdím a brzdy nevadnou takže stíhám i moto s jedním jezdcem.

Můj závěr není asi potřeba úplně přestavět stačí opravdu vyměnit ložiska. Opravdu zajímavý názor je ten, že závodní moto se vrátily ke kuličkám, ale to si vysvětluju tím, že se na nich dělá servis hodně často... Takže za mě kuželíky lepší volba pro cestovatele.
Honda CBF 1000 RS:)
06. zář 2014 10:02 #47

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 31
  • Obdržená poděkování 0

Odpověděl vlastaCBF pro téma Kmitání řídítek

Také se přidám se zkušeností s kmitáním. Mám druhou CBF1000 a i přes to, že má kuželíková ložiska ta kmitá. S ložisky ani kufrem to nesouvisí. Kufr a spolujezdec situaci zhoršují. Řidítka ovšem kmitají jen pokud je pustíme - to je nezákonné a v Rakousku jsem za to platil 20 Euro. Takže držet, nebo namontovat tlumič. To je ale problém a kdo jej máte dejte vědět, kde je ukotven. Vlasta CBF
11. říj 2014 18:07 #48

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 73
  • Obdržená poděkování 2

Odpověděl Miky pro téma Kmitání řídítek

Já bych se přidal také. Mně kmitají řidítka v jakékoli rychlosti, ale někde jsem četl a dokonce jsem to i slyšel, že na motorce se jezdí s rukama na řidítkách, tak se toho držím a když se držím, tak nic nekmitá a ani se nic nevlní a mohu jet 30, 100 i 160. Tak to neřeším. Při servise to nechám zkontrolovat a pak se uvidí.
11. říj 2014 21:19 #49

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 2726
  • Karma: 15
  • Obdržená poděkování 344

Odpověděl JinT pro téma Kmitání řídítek

Ahoj
Hele tlumič tento problém nevyřeší zmírní, ale pokud se bavíme o kmitání tak to není normální... Je to určitě vliv obtékání větru okolo spolujezdce a kufru a změna těžiště... Osobně už jsem tento problém pocítil jen na sjeté gumě v 70km/h né míň né víc, ale na 70km/h to začlo a podle mě by to zkončilo pádem. Předtím to bylo v podstatě v jakékoli rychlosti pod 100km/h.
Co jsem předělal motorku a dal nový kola tak bez problémů.

Co jsem ti chtěl říct každý ložiska v krku se vytlačí... a musí se občas kontrolovat Boco měl na začátku málo utažený bylo to špatné, tak je přetáhl a měl to ještě horší musí to být opravdu správně a pak to jede pěkně... Vím, že oba můžeme stát a jet ve stupačkách bez držení.

Jinak zpět k tlumiči od doby co mám kvalitní vidlice tak jsem v podstatě tlumič nepoužil nastavil jsem ho na okruhu a taky až budu blbnout s Wheele tak ho budu utahovat. Jinak je to Scott na matku řídítek jinak tlumič na CBF neexistuje proto jsem si vše dělal sám...
Honda CBF 1000 RS:)
11. říj 2014 21:38 #50

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Moderátoři: PacousDamon
Vygenerováno za 0.348 sekund