NÁVOD - Odstranění kmitání řídítek výměnou ložisek - str. 3
Odpověděl peterr83 pro téma Kmitání řídítek
Ja mam aj predok aj zadok michelin r4.
08. dub 2017 18:55
#71
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Odpověděl JinT pro téma Kmitání řídítek
Vliv ojetí pneumatik zadního kufru a stylu posazu vše dohromady stejně jako s předozadním naložením motorky hraje roli...
Ale věř, že pokud uděláš ložiska v krku a kvalitně výrazně si pomůžeš... a dál už bych to nerozebíral...
Ale věř, že pokud uděláš ložiska v krku a kvalitně výrazně si pomůžeš... a dál už bych to nerozebíral...
Honda CBF 1000 RS:)
Díky: Rishor
09. dub 2017 20:15
#72
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Odpověděl Tri pro téma Kmitání řídítek
Na jaře vyměněno a i s naloženými kufry úplná pohoda a to už přední guma není nová. Víc než 180 jsem naložený nejel, ale loni to bylo nepříjemné už od 150.
29. čvc 2017 14:31
#73
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Odpověděl danoous pro téma Kmitání řídítek
Zdravím,
Na moji moto cbf600na pc43f, mám teď najeto 63600km a doposud jsem kmitání neregistroval. Jezdím na Michelin pilot road 2 (nyní 4-ta sada). Ani při více sjeté gumě, vše je ok.
Jezdím (cca 50%) s brašnama ortlieb speedbag + opěrky GIVI (tuším tn512).
Na sedle spolujezdce čas od času nějaký věci pod pavoukem.
Krk řízení jsem již dotahoval (momenty dle manuálu), kolem 50.000km.
U mě teda zatím vše v poho, uvidíme kdy půjde na výměnu.
Mějte se...
Na moji moto cbf600na pc43f, mám teď najeto 63600km a doposud jsem kmitání neregistroval. Jezdím na Michelin pilot road 2 (nyní 4-ta sada). Ani při více sjeté gumě, vše je ok.
Jezdím (cca 50%) s brašnama ortlieb speedbag + opěrky GIVI (tuším tn512).
Na sedle spolujezdce čas od času nějaký věci pod pavoukem.
Krk řízení jsem již dotahoval (momenty dle manuálu), kolem 50.000km.
U mě teda zatím vše v poho, uvidíme kdy půjde na výměnu.
Mějte se...
30. čvc 2017 07:14
#74
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Odpověděl JinT pro téma Kmitání řídítek
Ahoj
Bacha 600-tka je na to kmitání méně náchylná... ale je možné že jsi nikdy nepustil řídítka na 70km/hod a nepočkal ke 45km/hod... případně jsi nejel naložený přes 150km/hod tam se to hodně projeví... ikdyž dost vyřeší i přitvrzení podvozku.... ložisko hraje velkou roli...
Bacha 600-tka je na to kmitání méně náchylná... ale je možné že jsi nikdy nepustil řídítka na 70km/hod a nepočkal ke 45km/hod... případně jsi nejel naložený přes 150km/hod tam se to hodně projeví... ikdyž dost vyřeší i přitvrzení podvozku.... ložisko hraje velkou roli...
Honda CBF 1000 RS:)
01. srp 2017 13:10
#75
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Odpověděl danoous pro téma Kmitání řídítek
K otázkám rychlostí, je fakt že zase tak moc nepadim, se svou plnou polní jsem jel max asi 180kmh ale jen při předjíždění na dálnici, a to jen chvíli, po manévru opět snizim rychlost, občas podrzim 140kmh - 150kmh. Ale největší podíl má rozmezí 80-110kmh.
Řidítka za jízdy neopustím, to je pravda, zrovna tohle zkoušet nebudu.
Jinak motorka je úplně stabilní za každé situace co jsem s ní měl.
Ložisko mám nachystané ale zatím je úplně zbytečně ho měnit.
Každý to budeme mít jinak, jen zde podávám info jak to mám já na své mašině.
Mějte se...
Řidítka za jízdy neopustím, to je pravda, zrovna tohle zkoušet nebudu.
Jinak motorka je úplně stabilní za každé situace co jsem s ní měl.
Ložisko mám nachystané ale zatím je úplně zbytečně ho měnit.
Každý to budeme mít jinak, jen zde podávám info jak to mám já na své mašině.
Mějte se...
03. srp 2017 16:54
#76
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Odpověděl JinT pro téma Kmitání řídítek
Jasný v pohodě taky ti neříkám jak máš jezdit ale jak poznáš že je čas ložisko měnit může se ti stát že ti vyleze rukavice a než si ji srovnas dostaneš panty jako prase... stejne tak když uvolnis ruce a necháš jen volně položené na řídítka hlavně ovšem pokud je ložisko ok buď rád mě také tvrdili že se dává na závodní motorky a ano je i lepší pro jízdu pokud je v pohodě
.. ale kdo dělá servis po každé jízdě aby ložisko zkontroloval... A hlavně se to zhoršuje plizive s tou rychlosti mě to vyděsilo když jsem zrychlil v Německu a v zatáčce se motorka roztancovala jako na rodeu...takže tak přesto si myslím že litry mají ty sklony větší tak ať ti to jezdí dlouho bez nutnosti zasahu
.. ale kdo dělá servis po každé jízdě aby ložisko zkontroloval... A hlavně se to zhoršuje plizive s tou rychlosti mě to vyděsilo když jsem zrychlil v Německu a v zatáčce se motorka roztancovala jako na rodeu...takže tak přesto si myslím že litry mají ty sklony větší tak ať ti to jezdí dlouho bez nutnosti zasahu
Honda CBF 1000 RS:)
03. srp 2017 19:55
#77
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Odpověděl boco818 pro téma Kmitání řídítek
Tak vazeni klubaci
hladal som sice nieco uplne ine ale nasiel som toto, kto viete anglicky pochopite
Zbavenie sa kmitania
V texte je odkaz na zaujimavy dokument priamo od Hondy co sa tyka kuzelikovych lozisk a ich spravneho nastavenia - z roku 1978!!!
TU
Pre Pita - na tom prvom odkaze Mike vysvetľuje aj význam tej špeciálnej podložky čo sa podľa Honda servisného manuálu má meniť za novú
=> toto len jasne potvrdzuje nasu empiricky ziskanu skusenost ze kmitanie sposobuje v prvom rade lozisko (fakt ze je standardne gulickove) , potom predna guma a az potom ine ako kufor...
Takze ti ktory s tym maju problem, vymente si lozisko (pozor na spravne dotiahnutie), gumy a mate po probleme, vsetci co to spravili spravne maju problem vyrieseny
A ti co stale spekuluju a neveria, nech si to riesia ako chcu
hladal som sice nieco uplne ine ale nasiel som toto, kto viete anglicky pochopite
Zbavenie sa kmitania
V texte je odkaz na zaujimavy dokument priamo od Hondy co sa tyka kuzelikovych lozisk a ich spravneho nastavenia - z roku 1978!!!
TU
Pre Pita - na tom prvom odkaze Mike vysvetľuje aj význam tej špeciálnej podložky čo sa podľa Honda servisného manuálu má meniť za novú
=> toto len jasne potvrdzuje nasu empiricky ziskanu skusenost ze kmitanie sposobuje v prvom rade lozisko (fakt ze je standardne gulickove) , potom predna guma a az potom ine ako kufor...
Takze ti ktory s tym maju problem, vymente si lozisko (pozor na spravne dotiahnutie), gumy a mate po probleme, vsetci co to spravili spravne maju problem vyrieseny
A ti co stale spekuluju a neveria, nech si to riesia ako chcu
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Odpověděl Pito pro téma Kmitání řídítek
Super, diky za info
Ja sa uz tesim ako male deco, ked to prestane, otravuje to riadne. Dokonca ma napadlo ako uplne primitivne vylepsit tvoj pripravok - staci vyvrtat 2 dierky oproti sebe, taktiez cez pouzity orech a prevliect nieco kovove - napr klinec alebo nieco co vydrzi. Ono tych 25nm nie je velka sila a na prenos to bude stacit. Tiez to bude znacne jednoduche, ale uvidim ako sa mi bude chciet, mozno nakoniec ozaj budem zvarat
Ja sa uz tesim ako male deco, ked to prestane, otravuje to riadne. Dokonca ma napadlo ako uplne primitivne vylepsit tvoj pripravok - staci vyvrtat 2 dierky oproti sebe, taktiez cez pouzity orech a prevliect nieco kovove - napr klinec alebo nieco co vydrzi. Ono tych 25nm nie je velka sila a na prenos to bude stacit. Tiez to bude znacne jednoduche, ale uvidim ako sa mi bude chciet, mozno nakoniec ozaj budem zvarat
Honda CBF1000FA
12. led 2018 07:38
#79
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- jose.chrostal
- Offline
- Nováček
- Příspěvky: 2
- Obdržená poděkování 1
Odpověděl jose.chrostal pro téma Kmitání řídítek
Zdravím,
také jsem tento problém řešil a nejdříve jsem se spokojil s vysvětlením původního majitele, že mu v Honda Auto Jarov řekli, že je to u CBF1000 tzv. by design. Po puštění řídítek to kmitalo tak, že kdybych řídítka ihned nechytnul, šel bych na hubu. Zajímavé bylo, že stačilo se řídítek jen dotknout prstem a kmitání ustalo.
Při sundání všech kufrů (2x boční origoš + 1x GIVI zadní) kmitání řídítek bez držení ustalo.
Konečné řešení však bylo velmi prosté - náhrada továrního kuličkového ložiska v krku řízení za válečkové - problém s kmitáním je minulostí.
Původně jsem ložiska v krku měnil proto, že jsem cítil znatelný pohyb v řízení při rázném brždění přední brzdou, při dobrždění tam byl vždy cítit pohyb řídítek. No a ustání kmitání byl příjemný bonus navíc. Také mě kdosi doporučoval tlumič řízení, ale to je nesmysl, zbytečné vyhazování peněz.
Chrostal.
také jsem tento problém řešil a nejdříve jsem se spokojil s vysvětlením původního majitele, že mu v Honda Auto Jarov řekli, že je to u CBF1000 tzv. by design. Po puštění řídítek to kmitalo tak, že kdybych řídítka ihned nechytnul, šel bych na hubu. Zajímavé bylo, že stačilo se řídítek jen dotknout prstem a kmitání ustalo.
Při sundání všech kufrů (2x boční origoš + 1x GIVI zadní) kmitání řídítek bez držení ustalo.
Konečné řešení však bylo velmi prosté - náhrada továrního kuličkového ložiska v krku řízení za válečkové - problém s kmitáním je minulostí.
Původně jsem ložiska v krku měnil proto, že jsem cítil znatelný pohyb v řízení při rázném brždění přední brzdou, při dobrždění tam byl vždy cítit pohyb řídítek. No a ustání kmitání byl příjemný bonus navíc. Také mě kdosi doporučoval tlumič řízení, ale to je nesmysl, zbytečné vyhazování peněz.
Chrostal.
Jose Chrostal
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Vygenerováno za 0.591 sekund