Seřízení tlaků karburátorů CBF500 2007 - dotaz?

  • Příspěvky: 8
  • Obdržená poděkování 1
Hledám, zkouším, ptám se, ale zatím nevím. Potřeboval bych ověřit a případně doladit synchronizaci tlaků karburátorů. Obecně vím jak na to, ale mám problém, že nevím přesně kterými šroubky se to šteluje a jak se na ně dostanu. Má někdo zkušenost s podobnou akcí, než se odhodlám na servis? Předpokládám, že bez demontáže nádrže a boxu pro vzduch.filtr se k těm karburátorům asi dobře nedostanu.
24. bře 2015 18:29 #1

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 279
  • Obdržená poděkování 20
Chystám se to taky dělat. Myslím, že v manuálu je napsáno, že se musí sundat pouze nádrž. Pak musíš sundat hadičky z přírub karburátorů (hadicky vedou k pod tlakovém
ventilu na odvzdusneni hlavy motoru ). Pak zapojis měřící přístroj (měřič podtlaku mmHg ). Maximálním povoleny rozdíl je 4mmHg. Serizovaci šroub je pouze jeden a nachází se mezi karburátory u pružiny. Serizuje se pouze vzajemne natočení sacich klapek.

Odesláno z mého GT-I9195 pomocí Tapatalk
Poslední změna: 25. bře 2015 09:41 uživatelem elektrikarCZE.
25. bře 2015 09:38 #2

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 8
  • Obdržená poděkování 1
Nádrž jsem zkusmo polodemontoval a nadzvednul. Problém bude v tom, že ten šroub s pružinkou mezi karboši, co synchronizuje společné naklápění klapek a tím pádem tlaky, je umístěn " asi " v poloze směrem k stěně boxu na vzduch.filtr a není k němu přístup. Po odklopení nádrže je nad sestavou karbošů jakýsi krycí plech a samotný rám moto. Co jsem vypozoroval, bude nutné nádrž dolu - spousta hadic a kabelů od čidel, krycí plech dolu a demontáž toho plast.boxu. Měřáky nejsou vůbec nutný, stačí cca 3m silikonové průhledné hadičky. Oba konce se nasadí na výstupy z karbošů, a hadice se nakroutí do polohy jakési vlnovky ( princip zednické libely ) a naleje se dovnitř malé množství barevné kapaliny ( ideální řidší olej ). Mam připravený prkýnko s riskama kde ta hadice je na pevno provlečená a bez běhu motoru je hladina oleje v hadici ve dvou stejných úrovní. Jakmile se nastartuje, změní se tlaky a hladiny se rozjedou - štelování do roviny a je to OK. Až přijdu na to, jak se dostanu dobře na ten štel.šroub, je vyhráno. Kdyby tě nečo napadlo, budu rád když se podělíš.
25. bře 2015 10:06 #3

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 279
  • Obdržená poděkování 20
tak ty hadičky jsou taky dobre, ale bude ti kapalina v hadickach hodně kmitat - není tam tlumení. A dej si pozor, aby ti motor nenasal kapalinu z hadiček - to se muže stát, když jsou karburátory hodně rozhozene . Lepší je použít "lahvový system" tam ti to kapalinu nasát nemůže. Jinak se asi tento víkend podivam jakym směrem mam ten šroub.(jdu měnit svíčky). Synchronizaci a ventilovou vůli budu dělat po zkouškovém.
Edit.
až přijdu na kolej, tak se podivam do servisního manuálu, popřípadě ho najdeš na motorkari.cz, vkládal jsem ho tam.
Odesláno z mého GT-I9195 pomocí Tapatalk
Poslední změna: 29. bře 2015 09:31 uživatelem elektrikarCZE.
25. bře 2015 10:19 #4

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 8
  • Obdržená poděkování 1
Dnes proběhla rozborka/zborka. U nádrže se povolí pouze jeden šroub pod sedlem a pak se dá jednoduše vyklonit do strany. Štelovací šroub je mazaně shovanej se špatným přístupem, ale dá se na něj dostat. Můj pokus se sestavou hadiček skončil neúspěchem, nebylo tak jednoduchý to seřídit jak jsem předpokládal, kapalina se rozkmitá a je poznat prd. Nicméně s budíky to už bude sranda. Každopádně pokud to bude chtít zkoušet někdo další, tak to není nic složitého.
28. bře 2015 19:08 #5

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 279
  • Obdržená poděkování 20
Včera jsem koukal, kde je ten šroub, a musím ti dát za pravdu, že je k němu špatný přístup. U systému s těmi hadičkami se říká, že rozkmit cca 5 cm je OK.
V Brně se někde dají koupit samostatné budíky za cca 100 Kč / kus. Což by stálo za uvážení.
Odesláno z mého GT-I9195 pomocí Tapatalk
Poslední změna: 29. bře 2015 09:33 uživatelem elektrikarCZE.
29. bře 2015 09:30 #6

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 8
  • Obdržená poděkování 1
Dnes kompletně vyřešeno. Sestavil jsem nové " flaškové budíky " a po 15ti minutách měl seřízeno. Pokud by chtěl někdo doma laborovat : pod sedlem vyndat šroub co drží nádrž, odpojit dvě hadičky na odvětrávání z nádrže ( lepší manipulace se samotnou nádrží ) a po té nádrž vyklonit na levou stranu moto (po vyklonění potřeba dalších dvou rukou pro držení nádrže).
Ze sestavy domácích měřičů, či orig.budíků jsem pravý podtlak nasadil na pravý budík a levý na levý. Pod prostorem nádrže mezi karboši je ten kýžený ladící šroubek na polohu klapek. Pokud má pravý podtlak vyšší hodnotu než levý, šroubkem točit do leva proti hodinovým ručičkám a na opak.
Domácí měřáky : použil jsem dvě skleničky od přesnídávky. Spojil je dírkou ve víčkách jednou hadičkou, konce dal až ke dnu. Další dvě hadičky jsem z další dírky ve víčku spojil s motorem(podtlaky - jeden podtlak, jedna sklenička, konce těsně pod víčkem). Dolít nějakou barevnou kapalinu do jedné skleničky téměř do plna a pak fouknutím do dlouhého konce hadice nechat přetéct kapalinu do druhé sklenice do poloviny původního nalitého obsahu. Jakmile jsem nastartoval ( volnoběh nastaven pro test na cca 1700ot/min ), hned mi v pravé sklenici hladina stoupala. Šroubkem jsem pootočil až se stoupání zastavilo a hladiny se držely v rovině. Výsledek je chod motoru bez vibrací a s plynulejším zátahem.
Snad to někomu pomůže
Díky: Rishor
25. dub 2015 20:02 #7

Tato zpráva obsahuje přiložené obrázky.
Prosím, přihlašte se nebo se zaregistruje, pro jejich zobrazení.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 279
  • Obdržená poděkování 20
Jelikož mám po zkouškách, tak jsem se pustil do synchronizace karburátorů. Synchronizaci karburátorů jsem dělal v Brně u kolejí na parkovišti. Zjistil jsem že štelovací šroub je velmi citlivý, a tak jsem si s tím docela dlouho hrál. Nakonec se mi to podařilo a motor běží kultivovaně :) A také mi zmizely vibrace motoru při určitých otáčkách. :)
Poslední změna: 26. kvě 2015 09:30 uživatelem elektrikarCZE.
26. kvě 2015 01:15 #8

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 25
  • Obdržená poděkování 0

lukasmoule napsal: ........ pod sedlem vyndat šroub co drží nádrž, odpojit dvě hadičky na odvětrávání z nádrže ( lepší manipulace se samotnou nádrží ) a po té nádrž vyklonit na levou stranu moto (po vyklonění potřeba dalších dvou rukou pro držení nádrže)..........

Já použil PET lahev jako provizorní nádrž. Do víčka jsem vyvrtal díru průměr 12mm a nasadil na hadici přívodu benzínu. :P
04. čvc 2015 21:47 #9

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 279
  • Obdržená poděkování 20
já použil 150ml infuzku :) , kterou jsem naplnil 2x benzínem během seřizování. :)
Poslední změna: 04. čvc 2015 23:07 uživatelem elektrikarCZE.
04. čvc 2015 23:05 #10

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Moderátoři: PacousDamon
Vygenerováno za 0.538 sekund