ruzne druhy brzdovych desticek

Více
27. dub 2015 14:52 #1 od standaCBF
Ahoj,

rad bych si udelal nazor jestli se vyplati si koupit nejake lepsi znackovejsi brzdove desticky a nebo ne. Rozdily v cenach jsou dost propastne.
Vim ze originalne dava honda Nissin, drive davala brembo.
Ted mam treba na vyber
Nissin 1624
Brembo 1033
SBS 942
DP 567

Co tak clovek vycte z popisu, tak vsechny se delaji ze sintermetalickeho materialu (ne ze by mi to neco reklo)..
nejdezdim zadne zavody, bezne jezdeni bude na kratkou vzdalenost turistickym tempem.
Ma cenu jit do dvojnasobne az trojnasobne ceny?
Diky.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. dub 2015 20:49 #2 od Kevvin
Odpověděl Kevvin pro téma ruzne druhy brzdovych desticek
Až na to utrácení v tom přínos pro normální ježdění nevidím .... pak je otázka, jak si budou ty dražší rozumět s kotoučem

CBF 600 S 2008

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. dub 2015 15:19 #3 od Čahec
Odpověděl Čahec pro téma ruzne druhy brzdovych desticek
Ahoj,destičky jsem nechal měnit před dvěma roky u jednoho mechanika...
Nevím jaké jsou...
Od té doby při dorždování hrozně pískaj.
Kolega motorkář v práci mi tvrdí že je to dobře,že jsou z kvalitního materiálu a že mi nebrousí kotouče....

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. dub 2015 15:44 #4 od Luhamoto
Brzdy jsou jedny z mála věcí na kterých se skutečně nevyplácí šetřit. U CBF mám už druhou sadu Nissin, takže jiné značky komentovat nemůžu. Ale obecně používám jen od Bremba, Feroda a Nissinu a nikdy nebyl žádný problém. Pískání bývá často způsobeno tím, že ze zadní strany destičky některé nemají rezonanční podložku. Někdy to může být způsobeno bordelem na destičce někdy taky použitým materiálem destičky.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. čvn 2017 16:31 #5 od Jozef Sabo
Ahojte,

Mám Hondu CBF 600N bez ABS z roku 2006 vymenil som na nej predné (aj toto pískalo) aj zadné obloženie (pôvodné neviem akéj značky boli) za SBS HS Sinter, zadná brzda je OK, ale predok je čistá katastrofa, brzdiť brzdia dobre, ale počas brzdenia pod 20-30km/h z predných ide neskutočný piskot. Už som zrazil hrany na obložení, prečistil som strmene z ktorých som vybral aj piestiky a vyčistil som ich. Dal som novú brzdovú kvapalinu, odvzdušnil som komplet predok a stále to nepomohlo. Tak som šiel do servisu, kde mi merali hádzavosť kotúčov, odpoveď bola, že je to v tolerancii do 2 desatin mm jedna strana a 3,5 či 4 desatiny mm strana druhá strana. Či to je alebo nie je dobré to už neviem. Rada servisu bola, že mám ešte niečo pojazdiť, aby brzdy sadli, keďže som mal už cez 600km s novými brzdami a zvuk neprestal, tak som ešte natrel zadnú stranu platničiek medenou pastou či vazelínou, obrúsil na brúsnom papieri brzdovú plochu doštičiek, no nepomohlo, ale zistil som s kamošom, že nie dosky vydávajú ten zvuk, ale predné brzdové kotúče, ktoré rezonujú počas brzdenia, skúšali sme to tlačením motorky a jemným brzdením, keď sa ozval ten zvuk chytil kotúče a cítil ako rezonujú. Ten zvuk je ako keď mokrým prstom po sklenenom pohári krúžim. Tak som išiel k sústružníkovi a zistil, že kotúče sú K.O. (4.0mm a 4.1mm na nete som našiel že spodná hranica je 4,5mm no aj keď na kotúči je že je to 3,5mm), tak som si objednal nové, nasadil som ich, dal som na magnetickej brúske zrovnať platničky. Dal som vyrovnať predné koleso a všetko sme poskladali a išlo sa skúšať. No a píska ďalej. Aby som zistil ktorý kotúč píska demontoval som z tlmiču pravý strmeň a píska mi ľavá strana, dám dole ľavý strmeň, nasadím pravý a pri brzdení je ticho, tak sme bratrancovi dali z Horneta dole platničky, nahodili na moju motorku a to isté, pískala len ľavá strana, prehodili sme aj platničky z ľava do prava a stále nepomohlo . Tak som išiel znova do servisu, kde mi nastavili kotúče posúvaním na oske medzi prednými tlmičmi tak, aby bola na oboch stranách rovnaká vzdialenosť od brzdových strmeňov, no ale ani toto nepomohlo a predná brzda píska. Nevedel by niekto čo môže spôsobovať toto pískanie???

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. čvn 2017 22:15 - 01. čvn 2017 22:37 #6 od Hodys
Odpověděl Hodys pro téma ruzne druhy brzdovych desticek

Jozef Sabo napsal: Ahojte,

Mám Hondu CBF 600N bez ABS z roku 2006 vymenil som na nej predné (aj toto pískalo) aj zadné obloženie (pôvodné neviem akéj značky boli) za SBS HS Sinter, zadná brzda je OK, ale predok je čistá katastrofa, brzdiť brzdia dobre, ale počas brzdenia pod 20-30km/h z predných ide neskutočný piskot. Už som zrazil hrany na obložení, prečistil som strmene z ktorých som vybral aj piestiky a vyčistil som ich. Dal som novú brzdovú kvapalinu, odvzdušnil som komplet predok a stále to nepomohlo. Tak som šiel do servisu, kde mi merali hádzavosť kotúčov, odpoveď bola, že je to v tolerancii do 2 desatin mm jedna strana a 3,5 či 4 desatiny mm strana druhá strana. Či to je alebo nie je dobré to už neviem. Rada servisu bola, že mám ešte niečo pojazdiť, aby brzdy sadli, keďže som mal už cez 600km s novými brzdami a zvuk neprestal, tak som ešte natrel zadnú stranu platničiek medenou pastou či vazelínou, obrúsil na brúsnom papieri brzdovú plochu doštičiek, no nepomohlo, ale zistil som s kamošom, že nie dosky vydávajú ten zvuk, ale predné brzdové kotúče, ktoré rezonujú počas brzdenia, skúšali sme to tlačením motorky a jemným brzdením, keď sa ozval ten zvuk chytil kotúče a cítil ako rezonujú. Ten zvuk je ako keď mokrým prstom po sklenenom pohári krúžim. Tak som išiel k sústružníkovi a zistil, že kotúče sú K.O. (4.0mm a 4.1mm na nete som našiel že spodná hranica je 4,5mm no aj keď na kotúči je že je to 3,5mm), tak som si objednal nové, nasadil som ich, dal som na magnetickej brúske zrovnať platničky. Dal som vyrovnať predné koleso a všetko sme poskladali a išlo sa skúšať. No a píska ďalej. Aby som zistil ktorý kotúč píska demontoval som z tlmiču pravý strmeň a píska mi ľavá strana, dám dole ľavý strmeň, nasadím pravý a pri brzdení je ticho, tak sme bratrancovi dali z Horneta dole platničky, nahodili na moju motorku a to isté, pískala len ľavá strana, prehodili sme aj platničky z ľava do prava a stále nepomohlo . Tak som išiel znova do servisu, kde mi nastavili kotúče posúvaním na oske medzi prednými tlmičmi tak, aby bola na oboch stranách rovnaká vzdialenosť od brzdových strmeňov, no ale ani toto nepomohlo a predná brzda píska. Nevedel by niekto čo môže spôsobovať toto pískanie???


i mě pískají přední kotouče (zadní ne) a dělalo to od nové motorky, můj předchůdce to dokonce reklamoval po ujetí asi 1500 km myslím si, že je to dané konstrukcí,nemáme narozdíl od novějších CBF 600 se vstřikováním a litrových CBF plovoucí kotouče, ale levnější variantu ,a ta tohle zdá se mi bohužel dělá ,co jsem si všiml píská to více klubákům co mají stejný model jako já... u mé Hondy byly na záruku 2x měněny destičky od mého předchůdce... mám o tom záznam v servisce.... a osobně jsem měl pak tři další sady destiček různých značek a pískám furt celých 70000 km co to má najeto :-)

podle mě tyhle kotouče pískají




a tyhle zase ne :-)








jinak co se týče destiček je potřeba vybírat dobrou značku to je jasné

Tato zpráva obsahuje přiložené obrázky.
Prosím, přihlašte se nebo se zaregistruje, pro jejich zobrazení.

Poslední změna: 01. čvn 2017 22:37 uživatelem Hodys.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. čvn 2017 08:53 #7 od macimir
Odpověděl macimir pro téma ruzne druhy brzdovych desticek
To možno tiež nebude tak úplne pravda....tieto kotúče mám aj ja a pri kúpe motorky tak boli platničky SBS a nepískali, brzdili slušne, ale nadišiel čas na výmenu tak som si u mechanika objednal Nissiny....na druhý deň mi ale volal že Nissiny sú momentálne nezohnateľné, tak že mi tam dá Brembo. Odkedy sa Brembá namontovali najazdil som niečo vyše tisíc kilometrov a pískajú stále ako šialené pri dobrzďovaní. :dry:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. čvn 2017 11:08 - 05. čvn 2017 13:55 #8 od Luhamoto
Pískání způsobuje spousta věcí. Někdy to může být směsí destiček (paradoxně kvalitní destičky viz závodní auta pískají vždy) někdy vibracemi, které vnikají při brzdění. Proto vyčistit kompletně brzdu, rozchodit pokud je pístek zatuhlejší. Někdo používá speciální mazivo proti pískání (pokud má někdo zkušenosti napište - mám ji doma, ale brzdy mi nepískají, tak jsem ještě nepoužil).

PS: Na jízdním kole mi kotoučové brzdy začaly pískat, tak jsem je vyčistil a použil tu pastu proti pískání. Vyzkouším a dám vědět jestli to má nějaký účinek.

EDIT: poznámky, aby nedošlo k omylu vyzkouším na jízdním kole.
Poslední změna: 05. čvn 2017 13:55 uživatelem Luhamoto.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. čvn 2017 12:29 - 05. čvn 2017 12:37 #9 od Hodys
Odpověděl Hodys pro téma ruzne druhy brzdovych desticek

Luhamoto napsal: Pískání způsobuje spousta věcí. Někdy to může být směsí destiček (paradoxně kvalitní destičky viz závodní auta pískají vždy) někdy vibracemi, které vnikají při brzdění. Proto vyčistit kompletně brzdu, rozchodit pokud je pístek zatuhlejší. Někdo používá speciální mazivo proti pískání (pokud má někdo zkušenosti napište - mám ji doma, ale brzdy mi nepískají, tak jsem ještě nepoužil).

PS: Na kole mi kotoučové brzdy začaly pískat, tak jsem je vyčistil a použil tu pastu proti pískání. Vyzkouším a dám vědět jestli to má nějaký účinek.


Ta pasta by mě zajímala,jinak jak už jsem psal u mě to dělá od prvního dne......jinak vím že Ty máš brzdy s plovoucím kotoučem a ty podle mě nepiskají myslím že ten problém mají opravdu jen starší modely
Poslední změna: 05. čvn 2017 12:37 uživatelem Hodys.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. čvn 2017 17:30 #10 od Jozef Sabo
ak je to dané konštrukciou, tak prečo mi píska len ľavá strana? od tej doby čo som pridával príspevok som znova rozobral oba predné strmene vyčistil som ich a strmeňové valčeky som vyleštil, lebo boli miestami nejaké zažltnuté. Už od Januára tohto roka riešim predné pískanie bŕzd a už tak nejako mi dochádzajú nápady (nehovoriac o nervoch z toho), čo tam ešte pozrieť / vymeniť, jediné čo zostalo ešte pôvodné sú predné strmene a ložiská v kolese.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Moderátoři: PacousDamon