Svíčky CBF500

  • Příspěvky: 25
  • Obdržená poděkování 0

Svíčky CBF500 vytvořil uživatel tomik.cesko

Jaký používáte svíčky. Já tam mám NGK, pravděpodobně z výroby, najeto 19000km, odtrh nastavený na 0,9mm.
Problém mám jen v tomhle teplejším počasí. Když motoru prudčeji přidám, nebo třeba na 6 do kopce např 100km/h cuká mi to. Karburátory vyčištěné, nastavené a synchronizované, ventily mají správné hodnoty (0,15 sací 0,25 výfuk), tlaky válců OK, vzduchový filtr jako nový. Tak se chystám koupit nové svíčky. Jen podle specifikací koukám, že ty co tam patří, jsou "studené" Nepoužíváte někdo trochu jiné než přesně podle specifikací? Třeba nějaké trochu teplejší?
Jen teda dodám, motor chytá na brnknutí, v chladnějším počasí bez problému. Nad 30°C se to projevuje jako by se to uchlastaválo. Jinak mě nenapadá, co s tím.
05. čvc 2015 21:35 #1

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 279
  • Obdržená poděkování 20

Odpověděl elektrikarCZE pro téma Svíčky CBF500

Mě motor začal kolem 23t místama vynechávat v zátěži - pouze jeden válec. Po výměně svíček (NGK typ podle servisního manuálu) je vše ok.
Poslední změna: 06. čvc 2015 00:07 uživatelem elektrikarCZE.
06. čvc 2015 00:05 #2

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 25
  • Obdržená poděkování 0

Odpověděl tomik.cesko pro téma Svíčky CBF500

Takže svíčky vyměněny za nové, ale problém mi přetrvává, tzn při jízdě v zátěži to cuká. Projevuje se to že v rychlostech 100km/h a víc je na 6 rychlost po rovince motor sotva schopen udržet tempo a pri tom je cítit nepatrně cukání. Když bych mu pridal víc, cukání se o to víc projeví. Do kopce musím podřazovat. Když ta zátěž motoru není tak velká, třeba na dvojku, motor se ochotně vytáčí do maxima bez cuknutí.
Jen teda zopakuju, Vzduchový filtr je jako nový, tlaky motoru OK, ventily OK, karburátory rozebrány, vyčištěny a synchronizovány (svépomocí, skleničkovou metodou, šroub na bohatost směsi utažen a pak povolen o dvě a čtvrt ot)
Jinak motor nevibruje nijak přes míru, chytá na brnknutí studený i teplý a tenhle stav cukání má trochu zhoršující se tendenci. tedy za tisíc km od prvního nepatrného postřehu cuknutí. Kvalitou benzínu to taky snad nebude, tankuju vždy podle potřeby, nekoukám na značku pumpy.
Nějaké postřehy? Nápady? Já už nevím co s tím. Dík Všem
09. čvc 2015 08:43 #3

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 279
  • Obdržená poděkování 20

Odpověděl elektrikarCZE pro téma Svíčky CBF500

V jaké pozici je napínák rozvoďáku, povoloval si, nebo sundával rozvoďák? U některých motorů je možné rozvoďák posunout o jeden zub - a motor se rozeběhne ale to je špatně. Nebo je na tom špatně TPSko, nebo si ho špatně nasadil (to si nejsem jistý - nevím jestli tam je 1000 hran nebo 4 hran ,... )



*** TPS = Throtle position sensor ***
Poslední změna: 09. čvc 2015 11:38 uživatelem elektrikarCZE.
09. čvc 2015 11:36 #4

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 25
  • Obdržená poděkování 0

Odpověděl tomik.cesko pro téma Svíčky CBF500

Na rozvody jsem nešahal. S TPS jsem taky nehýbal, jen se odpojil kabel při sundávání karburátorů. Senzor zůstal ve stejné poloze
09. čvc 2015 17:52 #5

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 279
  • Obdržená poděkování 20

Odpověděl elektrikarCZE pro téma Svíčky CBF500

A není náhodou napínák rozvodu plně vysunut? Jak vypadá rozvodový řetěz?
09. čvc 2015 18:59 #6

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 25
  • Obdržená poděkování 0

Odpověděl tomik.cesko pro téma Svíčky CBF500

Rozvoďák jsem viděl při měření vůle ventilů jen ze vrchu, na napínák jsem nekoukal, ale řetěz na mně nepůsobil nijak špatně. Při otáčení klikou vpřed i vzad neměl vůli a vačka se natáčela bez prodlevy. Mám dojem, že vytahaný řetěz by rachotil a dělal problémy nezávisle na zatížení motoru.
Na jedničku a dvojku to necukne, na trojku (to už tahám plnej) to začíná, ale pořád to má dost síly, na čtyřku pětku a šestku to cuká víc a víc.
10. čvc 2015 07:53 #7

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 279
  • Obdržená poděkování 20

Odpověděl elektrikarCZE pro téma Svíčky CBF500

Kolik l/100 si vezme? jestli je to stejně jako před tím, tak bych hledal problém v načasování předstihu. Neubývá ti olej z motoru? Kdy se tyto problémy začali projevovat? Před čištěním karbeců nebo a po nich?
10. čvc 2015 08:01 #8

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 25
  • Obdržená poděkování 0

Odpověděl tomik.cesko pro téma Svíčky CBF500

Benzín tak 4,5l, olej se mi neztrácí, i když už mi jeden člověk říkal, že mi to modře kouří, ale já sám při protůrování na místě žádnej kouř nepozoruju
Projevuje se to tak 1000km a zhoršuje se to, pro to jsem se v tom začal hrabat. Motor i divně vibroval, udělal jsem karburátory a teď už nevibruje, ale problém to nevyřešilo ani nezhoršilo
Poslední změna: 10. čvc 2015 08:20 uživatelem tomik.cesko.
10. čvc 2015 08:18 #9

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 279
  • Obdržená poděkování 20

Odpověděl elektrikarCZE pro téma Svíčky CBF500

Nejlepší bude asi zajet do autorizovaného servisu, protože to vypadá buď na TPSko, řídící jednotku (řídí předstih). Dalšími faktory jsou Indukční cívky, VN kabely včetně fajfek, a alternátor (u CBF500 nevím jak je řešen).


edit.: Ještě můžeš zkontrolovat stav vodičů z TPSka do ŘJ, popřípadě vyčistit kontakty a prostříknout např. kontaktolem.
Poslední změna: 10. čvc 2015 08:33 uživatelem elektrikarCZE.
10. čvc 2015 08:30 #10

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Moderátoři: PacousDamon
Vygenerováno za 0.845 sekund