CBF600 samovolne vypinanie motora

  • Příspěvky: 18
  • Obdržená poděkování 0
Ahojte. Mam taky mensi problem so svojou cbf 600n (2010)34 000km. Isiel som si zajazdit, ked tu zrazu po prudkom brzdeni na krizovatke zhasol motor, dalej uz nastartovat nesiel, len tocil starter a nic, az som vybil baterku, nastastie domov som to mal 10min tlacenia :)

Neskor som moto dobil kablami a zrazu sla, no po par sekundach opat zhasla. Deje sa to teraz, ked je vonku extremna horucava, odkedy som ju kupil (cca 15.5.2015) len jazdim, ale nie v takom teple. Startovat mi nesla iba po prvej noci, ked som ju nechal na burke vonku, vtedy som ju len nakopol kablami a do teraz slapala, aj v garazi ostala 11dni a potom fungovala.

Takze dnes som sa vozil okolo domu, roznym tempom, brzdil som, zrychloval som atd. ale motorka stale fungovala, situacia s vypnutim motora sa nekonala. Mal som odpojene uzemnenie z nadrze a takisto som vylilal trosku oleja, zdalo sa mi, ze je mierne nad vrchnou ryskou. Bateriu tam mam GS YUASA ytz10s, neviem aka je stara.

Teraz neviem co robit, jazdit na tom nechcem, lebo sa to moze opat pokazit daleko od domu, no javi sa, ze funguje.
Stretli ste sa s niecim podobnym ? Da sa motorka napojit na nejaku diagnostiku, ktora by pomohla riesit problem ? pozeral som aj lahko dostupne sviecky 1 a 4, obe boli ciste, ako nove.

A este posledny dotaz sa tyka prednej geometrie. Mam taky pocit, ze vrchne bryle na vrchu vidlice, su mierne nahnute strany, pricom motorka ide pekne rovno, ked riaditka trosku vyrovnam, ideme do strany..Takisto som si vsimol, ze predne koleso nie je vycentrovane, je viac posunute k lavej vidlici. Vidno to aj tak, ze pravy kotuc je posunuty dalej ako lavy, takisto senzor abs je viditelne dalej od kruzku, ako to je vzadu, da sa to nejako riesit ? Dakujem za vase rady !
22. čvc 2015 01:44 #1

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 279
  • Obdržená poděkování 20
Tipoval bych že máš stříkačku. Ta bohužel bez napětí nefunguje. Buď ti odešla baterka, nebo regulátor a nebo magneto (alternátor to není - rotor je z pernamentního magnetu - není buzený napětím). Vše se dá změřit.

Baterku nabiješ naplno - a dáš ji na zátěžák, a uvidíš jestli je OK nebo KO. Dobíjení lze taky změřit - ze začátku bych doporučil měřit napětí, mělo by tam být max 14,6V, také bych změřil dobíjecí proud (u CBF500 má magneto největší výkon 300W při 5500 RPM - I = P/U => I = 300/12 = 25A) Samozřejmě že takovýto proud nezměříš - spotřeba řídících jednotek, žárovek,... Další by bylo měření magneta. To je 3. fázové, takže budeš měřit střídavý proud a napětí.

V jakých otáčkách ti to chcíplo? jestli skoro ve volnoběžných tak ti nejspíš nedrží baterka, protože alternátor ani nepokryje spotřebu zařízení, včetně řídící jednotky a vstřiků.
Díky: keith
Poslední změna: 22. čvc 2015 07:46 uživatelem elektrikarCZE.
22. čvc 2015 07:45 #2

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 23
  • Obdržená poděkování 0
Já když letos koupil starší CBFku tak mi 2x v tahu nakrátko vynechala. Bylo to nedotaženým kontaktem na baterce. Ale ty píšeš že starter točil koukám..
Jěště mi napadlo že něco podobnýho dělá vstřikování, když nemá jednotka údaj z toho čidla polohy klikovky (CKP sensor?) Točí ale nezapaluje.
22. čvc 2015 08:36 #3

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 23
  • Obdržená poděkování 0
V manualu je jak se ten CKP kontroluje, tak bych ho taky radějc zkontroloval, včetně vodivosti až k jednotce.
22. čvc 2015 08:51 #4

Tato zpráva obsahuje přiložené obrázky.
Prosím, přihlašte se nebo se zaregistruje, pro jejich zobrazení.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 918
  • Obdržená poděkování 97
Drak3n:
S tym skapinanim motora ti asi moc neporadim, ale podla popisu ako sa ti to stalo by som tipoval na elektriku.
Takze ked bude motor bezat, najpr zmeraj ci ti dobija, napatie by si mal mat okolo 14V na volnobehu.
Ak to bude OK, predpokladam ze chyba nebude v baterke ale inde v elektrike - uvolneny alebo predraty kabel, pripadne spinac skapinania...

Co sa tyka prednej vidly - za predpokladu ze motorka nebola havarovana, myslim ze sa ti stalo co mne. Na CBF staci ak ti padne zo stojana a uderom na riaditka sa teleskopy jemne stocia v uchytoch okularov. Vysledkom je to co popisujes, horny okular je posunuty voci spodnemu.
Co sa kolesa tyka, myslim ze len mas zle/nespravne nahodene koleso, preto je "vyosene"

Su tu vacsi odbornici, ale ja navrhujem nasledovne:
Koleso von, povolit teleskopy v hornom okulari (priapadne aj dolnom) a nanovo to dotiahnut podla postupu v servisnom manuali (pokial si pamatam najprv spodny a potom horny okular). Samozrejme pozor aby boli oba teleskopy v rovnakej vyske v hornom okulari. Nasledne nahodit koleso - pozor aby si poriadne zasunul osku (pred jej dotiahnutim!), u mna je to tak ze ma byt tesne vidiet ryska na oske. Ak sa ti bude oska priecit asi su skrivene teleskopy... Az nasledne dotiahnut osku a 2 poistne sroby v teleskopoch.
To vyosenie kolesa je sposobene prave tym ze oska nie je dostatocne zasunuta (aspon to bol moj pripad).
Poslední změna: 22. čvc 2015 11:53 uživatelem boco818.
22. čvc 2015 11:49 #5

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 18
  • Obdržená poděkování 0
Dakujem za reakcie. Hej, motorka mi vypla vzdy na mieste, ked som stal na mieste. Potom vecer som ju nakopol znova ale po kratkom case na volnobehu zhasla. Ten CKP senzor som akurat vcera pre istotu cistil kontaktnym sprejom , mozno pomohlo. Budem musiet odmerat tu baterku.

boco818- hej, motorka mi zial padla zo stojana :( Skusim ako pises.
22. čvc 2015 17:32 #6

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 18
  • Obdržená poděkování 0
Tak som nejako odmeral bateriu : vsetko vypnute: 12,6V, klucik poloha ON :12,3, volnobeh 12,5 a pri 5000ot 13,3V
23. čvc 2015 11:00 #7

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 918
  • Obdržená poděkování 97
Predpokladam ze mas dobry voltmeter (meria dostatocne presne) a dobre meracie sondy (dobry kontakt)
Kde si to meral? Priamo na poloch baterky?
Pri 5000ot/min by tam malo byt okolo 14V

Potom mi pride napatie 12.5V na volnobehu urcite malo. Malo by urcite ist cez 13V.
Takze skontrolovat ci je dobra baterka (nabi ju a otestuj znova) ak bude napatie stale nizke, predpokladam stator / regulator.

Ak mas tu moznost, este by bolo zaujimave vyskusat inu, zarucene dobru baterku, ci to bude dobre dobijat. Ak nie, chyba nie je v baterke.

Ak mas servisny manual (k stiahnutiu tu na fore, pozri Odkazoch) a rozumies trocha elektrike, su tam popisane testy co spravit aby sa identifikoval problem.
23. čvc 2015 15:32 #8

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 388
  • Obdržená poděkování 47
Dobijet by to mělo 13,8V - 14,3V
CBF 600 S 2008
23. čvc 2015 15:42 #9

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 18
  • Obdržená poděkování 0
No zajtra budem mat k dispozicii normalnu bateriu, tak som zvedavy.
Co sa tyka merani, manual sice mam, ale je to pre mna spanielska dedina :/ Som rad, ze som odmeral baterku a tie zvysne veci...toto je pristroj co mam doma :
23. čvc 2015 21:33 #10

Tato zpráva obsahuje přiložené obrázky.
Prosím, přihlašte se nebo se zaregistruje, pro jejich zobrazení.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Moderátoři: PacousDamon
Vygenerováno za 0.664 sekund