Údržba CBF500

  • Příspěvky: 279
  • Obdržená poděkování 20

Údržba CBF500 vytvořil uživatel elektrikarCZE

Ahoj,
dnes jsem se pustil do kontroly ventilové vůle. Než jsem se dostal k samotnému ventilovému víku, tak jsem narazil na několik problémů. Nejprve jsem měl problém povolit úchyt termostatu, když se mi s ním povedlo trochu pohnout, tak z něho začala téci chladící kapalina. Po vypuštění celého obsahu kapaliny, jsem musel odpojit hadice od termostatu a za pomocí očkového klíče jsem povoloval šroub. Při povolování bylo nutné vzít prkénko a kladivo k povolení plechu (úchyt termostatu) - mezi plechem a šroubem chyběla podložka (šroub byl tzv. přilepený k držáku) - též i u dalších dvou šroubů úchytu termostatu. Při kompletním rozdělání termostatu jsem zjistil, že při výrobě špatně nasadili na přírubu o-kroužek a ten byl excentricky usazený a střižený (na fotce není vidět) - celá příruba je mírně zkroucená. Při výměně svíček (před rokem) jsem se divil že pravá svíčka je zoxidovaná - nyní je i nová zoxidovaná - z důvodu mikroskopického úniku chladící kapaliny


Nyní se vrátím k ventilové vůli. Zde na obrázku jsou vidět změřené a dovolené vůle podle Hondy:

Při konzultaci ventilové vůle s místním servisním technikem mě bylo řečeno, že ventily nemá smysl seřizovat - vypočítat a koupit nové podložky (jsou odstupňované po 0,05mm). Má smysl s vůlemi něco dělat? nebo udělat další kontrolu znovu za rok? U CBF500 je hlavní problém ten, že kvůli výměně podložek je potřeba vyjmout motor z rámu - nelze vyjmout napínák z motoru - je nevhodně umístěný.



Pokud zítra seženu o-kroužek, tak motorku složím a chladící okruh vyčistím - koupil jsem čistič - v kapalině byly kovové šupinky, a jiné nečistoty. Dále jsem vyčistil vzduchový filtr a sub-air filtr.



Motorka před umístěním do garáže:
27. kvě 2016 20:48 #1

Tato zpráva obsahuje přiložené obrázky.
Prosím, přihlašte se nebo se zaregistruje, pro jejich zobrazení.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 33
  • Obdržená poděkování 0

Odpověděl Mytakes pro téma Údržba CBF500

Ahoj,
minulé léto na mne z kapaliny taky vyplavaly šupinky cbf-500.rajce.idnes.cz/sms/#S5002801.jpg. Nijak jsem to neřešil; nevěděl jsem, co tam bylo původně za značku, tak jsem to stejně několikrát proplách. Přisuzoval jsem je buď drobnému dotěsnění systému-jako se dává u aut nebo uvolnění z chladiče (jak do něj pořád lítá bordel..) shánět čistič mne nenapadlo-že ani existuje.
K ventilům, v manualu pro 500 čtu pro IN 16,00+-0,02mm a EX 25+-0,02mm; jestli jsou podložky po 0,05mm, tak by jsi se u těch tří "těsně pod" dostal na horní hranici. Popravdě nevím, co tady obnáší výměna podložek (šteloval jsem jen Fanouše), ale osobně bych asi zkusil, kam by se to při výměně pohlo a rozhodl se podle toho.

Mohl bych připojit dotaz?
U svorníku, zadního úchytu motoru jsou nějaké podložky? Na jedné straně tam mám jen vybroušené kolečko v barvě a na druhé straně taky chybí barva a je vidět hrana "po lakovaní s podložkou"; moc se mi nezdá, jak to vypadá viz. obr.
cbf-500.rajce.idnes.cz/sms#S5002864.jpg cbf-500.rajce.idnes.cz/sms#S5002868.jpg
Díky
Poslední změna: 28. kvě 2016 11:27 uživatelem Mytakes.
28. kvě 2016 11:24 #2

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 279
  • Obdržená poděkování 20

Odpověděl elektrikarCZE pro téma Údržba CBF500

Ahoj,
omlouvám se za opožděnou reakci. Nevím jestli máš na motorce padací rám, já jo a taky tam nemám ty podložky, barva mi tam taky chybí.

Napsal jsem dotaz na servis Honda - někde v EU ohledně ventilových vůlí, prý to zatím nemám řešit, jelikož u této motorky je problém s tím, že musí jít motor ven z rámu.
Poslední změna: 16. čvn 2016 19:37 uživatelem elektrikarCZE.
16. čvn 2016 19:36 #3

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 33
  • Obdržená poděkování 0

Odpověděl Mytakes pro téma Údržba CBF500

Ahoj, jojo, padáky mám též (nevím od jaké fy.).. tak asi normální jev :) Díky;
i když nevím, proč by měly ovlivňovat ty podložky :whistle: (uchycené tam nejsou)

Aha, tak to je "trošku nevychytané" pravda :dry: , asi i proto "všichni" říkají, že ventily OK-netřeba řešit :evil:
17. čvn 2016 11:21 #4

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Moderátoři: PacousDamon
Vygenerováno za 0.392 sekund