Lepivejsie gumy vs. turistiky

  • Příspěvky: 313
  • Obdržená poděkování 87

Lepivejsie gumy vs. turistiky vytvořil uživatel Pito

Mam na vas otazku, najlepsie na tych, co experimentovali s gumami. Turisticke gumy su vacsinou "sirsie" a plochsie, naopak lepivejsie a "zavodnejsie" viac spicate. Tych porovnani je vela, uvediem trebars Roadattacky vs Rosso 3. Otazka je, ako sa motorka chova?

Na turistikach ide v rovnom smere ako po kolajach, ale dovoli mensie naklony. Lepivky poskytuju zase lepsiu stabilitu v naklone a hlbsi naklon. Toto je teoria, ake mate vy skusenosti?
Honda CBF1000FA
20. led 2018 09:14 #1

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 944
  • Obdržená poděkování 64

Odpověděl Luhamoto pro téma Lepivejsie gumy vs. turistiky

Já můžu porovnat pouze Dunlopy. Dříve jsem jezdil turistické gumy Roadsmarty I.
Přešel jsem na Dunlop Sportmax Qualifier I, nově mám koupené Dunlop Sportmax Qualifier II (budu dávat na jaro před STK).
Dojmy, kromě výdrže, kde byl ten rozdíl 9000 km, se chovají celkem odlišně.
První čeho si všimneš je, že hodně se zlepší ovladatelnost. Řízení jde mnohem lehčeji, ale to má naopak svou daň v přímé jízdě, kdy není tak stabilní, nedrží tak přímou stopu, více musíš jemně korigovat řídítky a držet ji v přímém směru.
Měl jsem je loni, jak jsme byli na okruhu v Brně. Tam jsem s nimi byl spokojený, protože ve vyšší rychlosti drobné korekce zmizí, stopu drží dobře. V zatáčkách drží rovněž dobře a nemusím se bát, že se dostanu na hranu gumy a ustřelí mi to.
Díky: Pito
20. led 2018 10:08 #2

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 313
  • Obdržená poděkování 87

Odpověděl Pito pro téma Lepivejsie gumy vs. turistiky

Chcel som to drzat vo vseobecnej rovine, ale ked uz pises, tiez mam v merku Dunlop sportmax qualifier 2. Prave na tuto gumu bola v podstate otazka smerovana. Dlhsiu dobu som mal vyhliadnute Rosso 2 ako taky kompromis k vydrzi a lepivosti. Cely "zivot" obuvam iba pirelky, poznam ich chovanie, ale odkedy som na nich padol, tak sa moj vztah k nim zmenil. Poznal som ich chovanie, boli pekne citatelne, ale pri rosso 2 sa presunula ich vyroba do ciny a padol som jak hruska, bez nejakeho sebemensieho upozornenia. Sice prehlasovali, ze kvality sa to nedotkne, ale popravde neverim tomu. Takze diky za skusenost!

Inak ked sme pri okruhu, neuvaril si brzdy? Dost zvazujem ich prekopat-pancier+radial pumpa, ale v zaklade sa mi zdaju, ze brzdia slusne.
Honda CBF1000FA
Poslední změna: 20. led 2018 10:50 uživatelem Pito. Důvod: doplnenie
20. led 2018 10:18 #3

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 944
  • Obdržená poděkování 64

Odpověděl Luhamoto pro téma Lepivejsie gumy vs. turistiky

Ne, neuvařil. Já jsem zvykly brzdit i motorem a používat přední i zadní brzdu. Navíc moje šestka na dvou úsecích dá max. 190 km/hod. A navazují poměrně široké a táhlé zatáčky, takže ten brzdný čas je celkem krátký. Šestka na okruhu trpí nedostatkem výkonu, takže ty brzdy nemusí být až takové, jde spíše o to udržet plynulý průjezd.
20. led 2018 12:49 #4

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 313
  • Obdržená poděkování 87

Odpověděl Pito pro téma Lepivejsie gumy vs. turistiky

Je pravda, ze na druhej moto co mam, som nahanal vyslovene sekundy, je to predsa supersportovy nahac. CBF budem na okruhu prehanat uz asi iba v turistickom rezime, ale rad by som siaj dal kolienko a nebol posledny B) Tak presne na tento ucel si chcem moto prisposobit.
Honda CBF1000FA
20. led 2018 13:20 #5

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 944
  • Obdržená poděkování 64

Odpověděl Luhamoto pro téma Lepivejsie gumy vs. turistiky

Vůbec se toho neboj i CBF se dá slušně prohnat. Ano, spousta lidí na rovince potáhne a jsou pryč a ten, kdo umí ti to v zatáčce taky dá. To se prostě s tím musíš smířit, ty parametry sportovních motorek jsou prostě někde jinde. Ale um dokáže hodně a pokud umíš i na CBF se dá slušně předjíždět i sportovnější motorky.
20. led 2018 13:35 #6

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 313
  • Obdržená poděkování 87

Odpověděl Pito pro téma Lepivejsie gumy vs. turistiky

Uz som bol s cbf na okruhu a to som mal zle gumy a nie moc funkcne brzdy :laugh:

A kupodivu som mal "iba" o 20s na kolo horsi cas. Ak porobim moto k dokonalosti, verim ze z toho rozdielu 10s stiahnem a v tom pripade sa mi neoplati drzat doma ocesanu daytonu. Samozrejme, ze porovnavatsa neda, cbf je trosku autobus oproti tymto motorkam a je to citit. Ale je to dan za tu neskutocnu vsetstrannost motorky a popravde mi to nejak neprekaza.
Honda CBF1000FA
20. led 2018 13:39 #7

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 1660
  • Obdržená poděkování 98

Odpověděl Hodys pro téma Lepivejsie gumy vs. turistiky

Luhamoto napsal: Vůbec se toho neboj i CBF se dá slušně prohnat. Ano, spousta lidí na rovince potáhne a jsou pryč a ten, kdo umí ti to v zatáčce taky dá. To se prostě s tím musíš smířit, ty parametry sportovních motorek jsou prostě někde jinde. Ale um dokáže hodně a pokud umíš i na CBF se dá slušně předjíždět i sportovnější motorky.



Můj kamarád kdysi na okruhu jezdil , s Yamahou Fazer 600 , a kluk s Yamahou Diversion 600 z roku 1996 , ho několikrát předjel v zatáčkách . Dokonce to natočil na video , a dal to na youtube. Na rovince ho Fazer vždy předjel , má o 35 koní víc ,a mnohem větší maximálku,podvozek má modernější , bzdy jsou větší,ale v zatáčce už ho zase Diversion dával :-) Máš pravdu umění jezdit je nejdůležitější

S okruhem zkušenost nemám, jen jednou jsem jel jako spolujezdec,ale musí to být fajn,fandím Vám
Díky: Rishor
Poslední změna: 20. led 2018 16:14 uživatelem Hodys.
20. led 2018 15:52 #8

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 1660
  • Obdržená poděkování 98

Odpověděl Hodys pro téma Lepivejsie gumy vs. turistiky

Jestli můžu k těm gumám ,ber to jen jako názor amatéra,který se dodnes nenaučil pořádně jezdit,tak u mě byl obrovský rozdíl ,když jsem po cestovních michelin pilot route,vyzkoušel sportovnější pilot power,opravdu se s nimi cítím líp ,a hlavně což přiznávám není z mé hlavy vím to od JinT je potřeba mít obě pneu stejný typ,od doby co mám obě power jsem spokojený
20. led 2018 16:00 #9

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 313
  • Obdržená poděkování 87

Odpověděl Pito pro téma Lepivejsie gumy vs. turistiky

Hodys, mas absolutnu pravdu, je to tak. Chalani ale aj ja som zazil, ked moj kamos na NC, ktora ma 35kw, nas dal s prehladom v zatacke... Hold kto umí, ten umí a kto neumí, ten čumí :laugh:

Jasne, gumy mam vzdy tie iste vpredu aj vzadu a dokonca ja menim aj sadu komplet vzdy, nie iba jednu gumu. Tlak kontrolujem pred absolutne kazdou jazdou, je pravda, ze aj 1-2 desatiny atmosfery zmeni chovanie moto.
Honda CBF1000FA
Díky: Rishor
Poslední změna: 20. led 2018 16:06 uživatelem Pito.
20. led 2018 16:05 #10

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Moderátoři: PacousDamon
Vygenerováno za 0.545 sekund