Zahrievanie motora cbf 600

Více
07. říj 2018 21:15 #1 od cruelbody
Caute

Povedzte nejake skusenosti....ked pridete domov po poriadnom vyjazde ked ste motorke poriadne stupali na krk....nechate ju pobezat na volnobehu a az potom vypnete? Ja mam taky zvyk z auta aby sa turbo ochladilo...moto samozrejme turbo nema ale aj tak nechavam trosku pobezat na volnobehu....avsak zachvilu sa zapne ventilator akoby sa moto na volnobehu zahrievalo...pockam kym sa ventilator vypne a motor vypnem az po tom....ako to robite vy?

valer

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. říj 2018 00:50 #2 od boco818
Odpověděl boco818 pro téma Zahrievanie motora cbf 600
JinT to tu určite rád vysvetlí, má na to svoj postup. Jindro? ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. říj 2018 07:19 - 08. říj 2018 14:16 #3 od Luhamoto
Odpověděl Luhamoto pro téma Zahrievanie motora cbf 600
Pokud nejsi na okruhu a motorku skutečně nedržíš v otáčkách, kdy dáš třeba pauzu mezi jízdami, připadá mi to zbytečné. Při běžném ježdění je vždy nějaký ten čas na dochlazení při jízdě. Při vrčení na místě není chladič dostatečně pod náporem vzduchu, tak může nastat opačná situace, že se naopak hřeje. Zahřátý olej na 90 °C motor nepoškodí, bude chládnout současně se zahřátými částmi motoru. U turba ty teploty dosahují mnohem vyšších teplot až cca 850°C.
Poslední změna: 08. říj 2018 14:16 uživatelem Luhamoto.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. říj 2018 07:49 #4 od JinT
Odpověděl JinT pro téma Zahrievanie motora cbf 600
Ano děkuji za vyzvání... je fakt, že jsme na to už vedli diskuzi :woohoo: :woohoo: :woohoo: mě to osobně u CBF vadilo předtím VT750 fungovala dokonce i tak jako auto i když jsi zastavil a stopnul motor ventilátor se v některých případech i řeknu do minuty když už jsem odcházel od motorky zapnul a vyfoukal... tam je fakt byla i žebra na motoru...

Chápu to co napsal Luha… ale já jsem žil v tom že v situaci kdy zejména po městě.. ani bych neřekl, že dostane napít ale chce se chladit... (na okruhu jsem si nikdy nevšiml, že bych přijel se zapnutým ventilátorem....) tak já ji nechám vyfoukat tak, že motor chcipnu na bočák a nevypnu klíček... tím se dotočí a já pak zapalko vypnu stejně vždy parkuji s rychlostí a bočákem…(centrál už jsem letos sundal :woohoo: ) tím se dochladí... bohužel musím souhlasit s Marty11 ten totiž řekl a má pravdu, že už nejde asi čerpadlo v motoru a tedy voda by šla jen sama o sobě tak jak je taplá nahoru studená dolu... nevím jestli to tedy něčemu pomáhá ale cyklus ventilátoru nezastavím a trochu dofoukám na svody a vychladím chladič... zatím mě to nic negativního nepřineslo baterku mám v dobré kondici a jezdím často... takže tak... :whistle:

Honda CBF 1000 RS:)
Díky: Rishor

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. lis 2019 08:47 #5 od MartinCBF
Odpověděl MartinCBF pro téma Zahrievanie motora cbf 600
Ahojte, troška sa musím pousmiať nad tým, keď sa píše že som na výjazde motorke poriadne stúpal na krk. Ja dám takú otázku, dá sa motorke v bežnej premávke poriadne stúpať na krk? Ja myslím, že sa to nedá...jazdec by sa zabil na prvej zákrute. Ak si niekto myslí, že keď to na nejakej rovinke rozbombuje až do červeného...tak to nie je stúpanie na krk. Neexistujú v bežnej premávke také trasy, kedy sa dá ísť z každej zákruty do červeného a potom zasa plné brzdy. Viem to zhodnotiť...jazdím už roky, jazdím veľa v bežnej premávke a jazdil som aj 2x na okruhu (rekreačne). Viem, že to čo sa koná na okruhu nedokážem takýto štýl jazdy praktizovať v cestnej premávke. O sebe môžem povedať, že na okruhu už začínam motorke s 57kw nakladať (z výjazdov do červeného, následne plné brzdy) a 30min takejto jazdy už sa dá vyhodnotiť ako "nakladanie". Ale aj najsvižnejšia jazda v premávke je stále na míle vzdialená zaťaženiu na okruhu.

Krajicek

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. lis 2019 09:40 #6 od JinT
Odpověděl JinT pro téma Zahrievanie motora cbf 600
Ahoj hele myslím za mě nevím na jestli to je k tématu motorka v různých stylech a v různých režimech se chová stejně proto se zapne ventilátor v Alpách nebo i ve městě je asi pravda že to úplně nesouvisí s tím jak se jí šlape na krk ... Skoro jde spíš o délku volného rozjezdu kdy se moto schladi

Honda CBF 1000 RS:)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Moderátoři: PacousDamon