Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Prave zadne lozisko v hajzli

Prave zadne lozisko v hajzli 17. říj 2018 07:47 #1

  • cruelbody
  • Avatar uživatele cruelbody
  • Offline
  • Senior CBF
  • Příspěvky: 49
  • Obdržená poděkování 4
  • Karma: 0
Zdravim

Na zadnom kolese vpravo mi odislo lozisko....najazdene mam 28 000..ake mate skusenosti vy? Menim vsetky 3 loziska aj z prachovkami komplet vsetko.Mam cakat aj na prednom ze mi odide?
valer
Poslední úprava: 17. říj 2018 08:22 od cruelbody. Důvod: Gram.chyba
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Prave zadne lozisko v hajzli 17. říj 2018 08:17 #2

  • keith
  • Avatar uživatele keith
  • Offline
  • Platinový CBF
  • Příspěvky: 487
  • Obdržená poděkování 79
  • Karma: 4
Ložiska kol automaticky měním po 30 000km. Ložisko rozety vydrží 2x tolik, ale od té doby co seženu celou sadu od ALL BALLS za rozumnou cenu, tak měním vše.

PS: uvažovat o úspoře peněz, nebo práce u něčeho co tě může zabít je liché

www.motosivik.cz/nahradni-dily-a-doplnky.../2008/podvozek-2200/
chro chro
Poslední úprava: 17. říj 2018 08:21 od keith.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Díky: Rishor

Prave zadne lozisko v hajzli 17. říj 2018 11:50 #3

  • boco818
  • Avatar uživatele boco818
  • Offline
  • Podporovatel
  • Příspěvky: 883
  • Obdržená poděkování 88
  • Karma: 8
Prave zadne lozisko je klasika, odide ako prve. Dovod je ze je zohrievane od kotuca, je lahko prístupné vode pri jazde v dazdi aj pri umyvani tlakovou vodou (pozor na to) a na pravej strane je len jedno (na lavej je este velke lozisko v rozete).

Ako pise David, lozisko v rozete vydrzi ovela viac (aj sa horsie meni, potrebujes najst dobry vyrazak nejaku trubku alebo orech).

Predne, pokial nevykazuju ziaden problem by som nemenil,28tis km je malo.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Díky: Rishor

Prave zadne lozisko v hajzli 17. říj 2018 12:27 #4

  • Malp
  • Avatar uživatele Malp
  • Offline
  • Podporovatel
  • Příspěvky: 965
  • Obdržená poděkování 69
  • Karma: 7
cruelbody napsal:
Zdravim

Na zadnom kolese vpravo mi odislo lozisko....najazdene mam 28 000..ake mate skusenosti vy? Menim vsetky 3 loziska aj z prachovkami komplet vsetko.Mam cakat aj na prednom ze mi odide?

Zdarec , jsi první majitel mašiny - mašinu máš od nova ?
Jak se ti ty " odejité ložiska " projevovaly ?
Jen tak ze zvídavosti - já teda nevím , ale po 28 tis. km ložiska v hajzlu - to se mě jeví jako hodně málo . ( bez ohledu na to kdo je po kolika km mění preventivně ) .

Já je měnil po 67 700 km a nebylo to žádné šmajdavé atd. kolo ale spíš vyšší km nájezd a vzhledem k tomu že občas vyrazím i " kousek dál " , tak na jistotu .
Jinak jsem dělal komplet všechny kola vč. rozety - ta mě šla oproti Bocovi nejlíp - dokonce podchlazené ložisko z mrazáku do horkovzduškou rozehřáté rozety po LEHKÉM naklepnutí začátku samo spadlo do místa uložení .
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Díky: Rishor

Prave zadne lozisko v hajzli 17. říj 2018 13:13 #5

  • cruelbody
  • Avatar uživatele cruelbody
  • Offline
  • Senior CBF
  • Příspěvky: 49
  • Obdržená poděkování 4
  • Karma: 0
som treti majitel..moto dlho stala preto som mal v nadrzi hrdzu co som zdarne vyriesil....takze si viem predstavit ze ked moto dlho stoji aj v lozisku sa usadi mazivo a zacne hrdzaviet...prejavovalo sa to tak ze zacali udery za jazdy take ze buf buf buf buf podla otacok kolesa.ked som zastavil tak sme pozreli a koleso sa kyvalo do stran kotuc nejako buchal do strmena...chvala bohu som hned zastal a siel domov krokom takze dalsie udery neboli...
valer
Poslední úprava: 17. říj 2018 13:14 od cruelbody. Důvod: chyba
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Díky: Rishor

Prave zadne lozisko v hajzli 17. říj 2018 14:24 #6

  • boco818
  • Avatar uživatele boco818
  • Offline
  • Podporovatel
  • Příspěvky: 883
  • Obdržená poděkování 88
  • Karma: 8
Malpe,
Ja som bol prakticky 1 majitel (moto kupovana ročná s 10tis km)
A prave to prave zadne lozisko sa prejavilo ako prve. Nepamatam si presne kolko km, ale cca okolo 30-35tis.
A bolo zle len to, ale menil som samozrejme obe v zadnom kolese.
Zistil som to myslim nahodou ked som zakyval kolesom so stran malo volu na pravej strane.

Z rozety som to lozisko nevedel vylisovat, nevedel som v garazi najst spravny "pripravok". Nalisovanie je easy, nahriať rozetu, podchladiť ložisko.. Ako píšeš, ide to potom aj rukou.

Malp napsal:
Zdarec , jsi první majitel mašiny - mašinu máš od nova ?
Jak se ti ty " odejité ložiska " projevovaly ?
Jen tak ze zvídavosti - já teda nevím , ale po 28 tis. km ložiska v hajzlu - to se mě jeví jako hodně málo . ( bez ohledu na to kdo je po kolika km mění preventivně ) .
.....
Jinak jsem dělal komplet všechny kola vč. rozety - ta mě šla oproti Bocovi nejlíp - dokonce podchlazené ložisko z mrazáku do horkovzduškou rozehřáté rozety po LEHKÉM naklepnutí začátku samo spadlo do místa uložení .
Poslední úprava: 17. říj 2018 14:25 od boco818.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Díky: Rishor

Prave zadne lozisko v hajzli 17. říj 2018 15:36 #7

  • cruelbody
  • Avatar uživatele cruelbody
  • Offline
  • Senior CBF
  • Příspěvky: 49
  • Obdržená poděkování 4
  • Karma: 0
jak pisal BOCO ze prave zadne lozisko je namahane viac lebo sa nahrieva od kotuca som hned zavrhol lebo ja som za 2000 km zadnej brzdy ani nedotkol .Potom mi doslo ze ked mi menili dosticky po 24 000 km tak predne boli ok,netrebalo ich menit ale zadne boli uplne zdrete.Clovek co mal moto predomnou nebrzdil vobec prednou len zadnou a preto ma boco asi pravdu je to tak.Zadny kotuc bol stale horuci....Ked mas combined ABS tak ked brzdis zadnou brzdi ti aj jeden valcek na prednom strmeni...
valer
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Prave zadne lozisko v hajzli 17. říj 2018 17:55 #8

  • Malp
  • Avatar uživatele Malp
  • Offline
  • Podporovatel
  • Příspěvky: 965
  • Obdržená poděkování 69
  • Karma: 7
Borci díky za odpovědi !

Boco - kulím voči , že aj ty tak brzo , člověče na mém drakovi pohoda .
Jinak jak píšeš - na výměnu to chce trochu víc " haraburdí " aby si člověk mohl vybrat podle průměru ložiska . Zapůjčeným vytahovákem ložisek jsem se najebal a stejně ven nešly ani za boha . Použil jsem v dílně nalezenou starou osu z kola nějaké motorky , zabrousil naplocho s hranou a použil na vyklepání . Na montáž - naklepání - jsem naopak použil staré ložisko o fous menšího průměru , takže bez problému . Ložiska jsem vzal stejnou sadu jako Keith .

cruelbody - na mé ABS není , takže vaši kombinovanou funkci brzd neznám , ale stejně používám brzdy obě . Na lehké zaklapnutí jen čumák , ale na fakt spomalení si zadkem pomůžu .
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Díky: Rishor

Prave zadne lozisko v hajzli 17. říj 2018 19:48 #9

  • boco818
  • Avatar uživatele boco818
  • Offline
  • Podporovatel
  • Příspěvky: 883
  • Obdržená poděkování 88
  • Karma: 8
Ja som zadnú brzdu využíval intenzívne, práve kvoli tej funcii C-abs, kedy pri brzdeni zadnou brzdi aj predná.
Pouzivanim zadnej sa dalo velmi dobre brzdit aj v naklonoch v zatackach ked sa motorka stabilizovala.

Ale podľa mňa sa neni na čo sťažovať, loziska a ani platnicky nie sú extremne drahé, nezruinuje nas(vas) to ;)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Díky: Rishor

Prave zadne lozisko v hajzli 20. říj 2018 19:28 #10

  • cruelbody
  • Avatar uživatele cruelbody
  • Offline
  • Senior CBF
  • Příspěvky: 49
  • Obdržená poděkování 4
  • Karma: 0
Tak a loziska na mieste...len mi samemu chvilu trvalo nez som zalozil koleso.Vsetky komponenty tam sli uplne presne a ja som muslel o milimeter roztiahnut zadnu vidlu inak by som to nedal.Skoda ze som sa neodfotil pri tom :) :) kedze som bol sam a mam len dve ruky tak som pouzil aj kolena :) dve dlhe rurky a kus dreva :) a chvalabohu dnes pekne pocasie na odskusanie....
valer
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Moderátoři: Pacous, Damon
Vygenerováno za 0.207 sekund