Príprava na zimu

Více
20. říj 2018 19:17 #11 od Malp
Odpověděl Malp pro téma Príprava na zimu
Viz . #3 - poslední tři řádky .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. říj 2018 19:49 #12 od Luhamoto
Odpověděl Luhamoto pro téma Príprava na zimu
Samotného mě to zajímalo jak to s tím benzínem je. Udělám si pokus. Nacerpam z nádrže moto benzín, nejlépe ze dna a přes HEPA filtr to preleju do skleničky od přesnídávky. Nechám ve víčku dírku a nechám to přes zimu jednu venku a jednu v garáži. Třeba v tom po zimě budu mít více jasno.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. říj 2018 19:56 #13 od keith
Odpověděl keith pro téma Príprava na zimu
Nedávno nás na kvalitu benzínu upozornil Ernest. Má k tomu skvělý článek. Zní tam spousta info..ulpěla mi o benzínu označeném E10. Jeho životnost se uvádí 1 měsíc. Usazuje se, rozežírá, lepízpůsobuje korozi....hajzl největší.
Nebudu zkoušet, jestli se to týká i mojí moto, prostě jej netankuju. Beru u Benziny a mám klid (nutno zaklepat na dřevo)

chro chro

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. říj 2018 20:42 - 20. říj 2018 20:46 #14 od Luhamoto
Odpověděl Luhamoto pro téma Príprava na zimu
Nevím jak jsou na tom nové benzíny a v tom jejich označení se neorientuji. Já stále ještě hledím po natural 95 tuším má 4% ethanolu. CBF 2008 s tím problém nemá, i když taky bych byl radši, kdyby to byl čistý benzín bez Ečka.
U starších strojů nebo veteránů je to bohužel prasárna k tomu nemám co dodat.
Co mám zkušenost u auta, tak asi dva roky jsem zkoušel jezdit na různé směsi benzínu s ethanolem. Vozidlo rok výroby 1997 provozu schopné na B91 a více. Absolutní série bez úprav nebo zásahů do řídící jednotky a vstřiků. V létě se dalo jezdi až na 40% E85 a v zimě jsem jezdil kolem 20%. V zimě hůře startuje. Spotřeba se pohybovala okolo 6,5 l/100 km (léto), 7-8 l/100 zima. S čistě naturalem 95 jsem jezdil obdobně. Taky jsem tenkrát četl o tom, jak to degraduje olej a další věci, ale do výměny to vždy vydrželo.
Celkově jsem taky proti tomu, aby cokoliv takového dávali do benzínu. Je to prostě špatně, samotný benzín bude mít lepší vlastnosti. Ale zas na druhou stranu určitou zkušenost Ečkem mám, tak se toho zcela neděsím.
A kdyby se líh tak extra kazil, Morava vymře na žízeň. :laugh:
Poslední změna: 20. říj 2018 20:46 uživatelem Luhamoto.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. říj 2018 21:06 #15 od boco818
Odpověděl boco818 pro téma Príprava na zimu
Motory so vstrekovanim nemavaju so sucasnymi palivami velké problemy, ale karburatory veru ano...
Sprsvte6si pokus nalejte do plochej misky na dno trocha normálnej N95, keď sa vypari, podelte sa s tým co ste našli

Do GS davam normálny N95, obcas k tomu VIF
Do CB {karb) aj Peraku davam prémiový benzin ked sa da kúpiť
Díky: Rishor

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. říj 2018 21:16 #16 od boco818
Díky: Rishor

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. říj 2018 06:32 #17 od Luhamoto
Odpověděl Luhamoto pro téma Príprava na zimu
V této oblasti si rád udělám nějaký ten pokus, protože mě zajímá jak to ve skutečnosti je. Jak již jsem psal hodně o tom bylo napsáno a dá se najít na netu. Ale bohužel většinou to není nezaujatý názor. Každá strana si tak nějak bude hájit to svoje. Proto jsem si tenkrát řekl, že to vyzkouším s tím, že jsem tenkrát plánoval koupi novějšího auta. Auto najezdilo na různé směsi cca 30000km. Žádná závada nevznikla, auto používám do dnes. Dnes má najeto min o 40000km více klidně najdou a údaj o km upřesním. Pokus s odpařením si rád vyzkouším, ale musím podotknout, že k tomu, abych měl zcela prázdnou nádrž ještě nedošlo, za celou dobu provozu. A tak zcela nejde počítat s tím, že by se tam tímto způsobem něco usazovalo. Rovněž nelze zcela vyloučit i určité vysrážení vody v nádrži. Již můj děda v dávných dobách používal velfobin jako přísadu do čistého benzinu. Právě kvůli vodě v benzinu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. říj 2018 14:38 - 21. říj 2018 14:40 #18 od boco818
Odpověděl boco818 pro téma Príprava na zimu
To co si napisal o aute sedi, ale..

Problem je hlavne pre stroje ktore obcas dlhsie stoja a tympadom v nadrzi dlhsie zostava stary benzin.
Najhorsie su na tom starsie karburatorove motory, ktore maju trysky, vzdusniky a kanaliky s malym priemerom (0,3-0,4mm). Tam ked sa odparia prchave zlozky paliva zostane len bordel ktory ich upcha.
A to nehovorim o dalsich zlozkach sposobujucich koroziu palivoveho systemu na co nebol v minulosti navrhnuty
Velmi zle su na tom aj napr motorove pily, krovinorezy s vysokootackovymi 2T motormi ak su pouzivane obcasne. Ak clovek takyto stroj aj po par mesiacoh aj nastartuje bez vymeny paliva za cerstve, hrozi zadretie, kvoli degradacii oleja vplyvom tych biosraciek. Dokonca je to uvadzane aj v navodoch na pouzitie...

Este priklad, toto je foto z nadrze mojej CB pre tym ako som ju isiel cistit. Vsimnite si tie cierne necistoty (bolo tam toho plno), maju taku akoby gumenu konzistenciu, vznikaju degradaciou paliva, paradne po case upchavaju palivove filtre...
V tomto pripade ide s najvacsou pravdepodobnostou o benzin z USA kde vieme ze su biosracky uz davno, ale principialne je to to iste ako u nas.


Tato zpráva obsahuje přiložené obrázky.
Prosím, přihlašte se nebo se zaregistruje, pro jejich zobrazení.

Poslední změna: 21. říj 2018 14:40 uživatelem boco818.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. říj 2018 19:12 #19 od Luhamoto
Odpověděl Luhamoto pro téma Príprava na zimu
Boco pokud pomatuji ještě z dětství, určité usazeniny se dělaly vždy. Je pravda, že teď to může být více. S tím souhlasím. Lepší už to nebude. Jak jsem psal já to po měsíci nahodím a nechám chvíli běžet. Možná že by to třeba pomohlo, nevím. Za zkoušku nic. Jinak teda takové zhluky vidím poprvé. Což mě přivádí k tomu, že nechám lahvičku 95ky a oleje taky na zkoušku bokem. Docela jsem zvědavý co to udělá.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. říj 2018 22:40 - 21. říj 2018 22:41 #20 od boco818
Odpověděl boco818 pro téma Príprava na zimu
pravidelny beh urcite pomaha, takto sa napriklad zabrani uplnemu odpareniu benzinu v karburatoroch a je predpoklad ze nepride k upchatiu trysiek a kanalov. Samozrejme to neriesi degradaciu benzinu.
Ja stale vaham co spravit s CB, bud vypustit karburatory teraz alebo pravidelne startovat cez zimu 1x mesacne. Zatial viac inklinujem k tomu startovaniu, je tam sanca ze ak bude dobre pocasie bude ma to lakat jazdit :P
Poslední změna: 21. říj 2018 22:41 uživatelem boco818.
Díky: Rishor

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Moderátoři: PacousDamon