Nový majiteľ Honda CBF 600 SA (2008)

  • Příspěvky: 63
  • Obdržená poděkování 3
Ahojte kamaráti v jednej stope,
po 6 rokoch prestávky (svadba, rodina, deti, výstavba domu) si znova sadám na motorku.
Za slobodna som sedlal 6 rokov V-Stroma 650 (kupovaný new). Veľmi dobrá motorka, natočil som na nej po európe ca.50tis km. No a teraz cez víkend som si domov priviezol krásnu CBF 600 SA (2008).
Moto má 26tis km a asi by som tomu aj veril aj keď na ten rok je to ozaj podozrivo málo.
Ako nová bola kupovaná na Slovensku. Celkový stav, brzdy (kotúče/doštičky) vyzerajú byť pôvodné, gumy už sú nové, reťazovka vyzerá že tiež, výfukové zvody krásne čisté.
Chcel by som sa spýtať jednu vec. Kontrola a nastavovanie ventilov. Má cenu to pri týchto km otvárať a kontrolovať? Keď som mal Vstrom, pri ca.35tis km som zhodil dekle na ventiloch a premeriaval som vôle. Nebolo treba sa toho ani chytiť. Zvukovo aj pocitovo táto motorka ide krásne. Akú máte skúsenosť vy? Kedy už bolo treba nastavovať ventily?
Inak na motorke bol posledných ca. 2000km laďák (dominator GP1). Spravil som na ňom svojich prvých 60km a išiel dolu a dal som tam pôvodný výfuk. To ticho bolo pre mňa balzám na uši.
Ja som rád, keď vidím na tachometri že idem a nie že počujem rev, pozriem na tachometer a zistím že stále idem ako posratý :-)
Dnes už skôr kochač a rovinkový strelec...
30. zář 2019 09:56 #1

Tato zpráva obsahuje přiložené obrázky.
Prosím, přihlašte se nebo se zaregistruje, pro jejich zobrazení.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 2803
  • Obdržená poděkování 345
Ahoj stroj vypadá hezky zachovale aby jsi měl jistotu co a kdy dělat stáhni si tady manuál jsou tam servisní intervaly popsané... k ventilům máš ještě daleko a i tak je to většinou jen kontrola... podle mě. Ovšem já na to mám lidi :evil: ...
Motorku jsi koupil pěknou tak sleduj forum a doraž na nějakou akci rádi tě poznáme.
Přeji ať ti zima rychle uteče ... Doporučím ti udělat ložiska v krku (vyměnit za kuželíky :woohoo: )
a pak jen jezdit a jezdit... ještě se hodně řešila širší řidítka ale ani na to se nenašel recept takže prostě jezdit a třeba na sraze vyzkoušet někoho motorku a porovnat. B) čauky
Honda CBF 1000 RS:)
Díky: MartinCBF
30. zář 2019 14:12 #2

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 63
  • Obdržená poděkování 3
Ahoj, na buduci rok urcite nejaky vas zraz navstivim. Ked som sedlal Strom s kamaratom zo Slovenska sme dost casto chodievali na CZ zrazy. Ceska VStrom komunita bola vtedy rozsiahlejsia a az pocas toho obdobia sa formovala SK VStrom komunita. Takze CR mame prejdene celkom slusne. Dokonca aj TKC srazy som minimalne 2x absolvoval.
Vravis loziska v krku. A tam teraz niesu kuzelove? Mal by som ich podla teba vymenit? A tie ventily podla skusenosti kedy sa zvyknu pytat na nastavenie?
Dnes už skôr kochač a rovinkový strelec...
30. zář 2019 16:20 #3

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 2803
  • Obdržená poděkování 345
Hele je to tam rozepsané v manuálu podle najetých km.... já to přesně nevím spíš až se tu rozepíše Keith

co se ložiska týká poznáš to lehce pokud si dáš kufr rozjedeš moto na 80km/hod a necháš jí bez držení a bez plynu klesnout na 50km/hod a nebudeš držet řidítka většinou kuličková ti začnou klepat řidítky(pozor je to velmi nepříjemné a má to snahu se zhoršovat jako by tě motorka chtěla sundat) proto měj ruce během této akce připravené těsně nad řidítky a jen si je vezmi do ruky... Není to nic negativného co by jsi byl schopen během celé jízdy poznat, ale jde třeba o chvíle, kdy si chceš srovnat rukavice atd... a nečekáš to... tak tě to může nepříjemně překvapit... stejně tak když jedeš naložený ve dvou na dovolenou při vyšší rychlosti začne být opět moto neklidná... ty kuželíky to většinou řeší, ale už tady o tom bylo hodně napsáno nechci se opakovat. :silly:
Honda CBF 1000 RS:)
30. zář 2019 16:47 #4

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 1008
  • Obdržená poděkování 72
Zdarec , vzhledem k tomu že jsem spíš pesimista u těch prodejci uváděných kilometrů tak bych pro vlastní klid a přehled ty ventily zkontroloval/nechal zkontrolovat .
30. zář 2019 18:14 #5

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 918
  • Obdržená poděkování 97
Ahoj Martin,
Vitaj na fóre :)

Čo sa motorky týka - podľa tej jednej foto vyzerá zachovalo, tie km by som jej veril. Servisnu históriu nemáš?

K ventilom - ak máš dôveru k tým km neriešil by som to. Celkovo sa ako píše JinT väčšinou jedná o kontrolu, hlavne ak je motorka fakt pôvodná.

Byť tebou, najprv si skúsim overiť ten stav - dobre motorku popozerať vvdetsiloch - dať dole kapoty, skontrolovať ložiská a guferá kolies, detailne sa pozrieť na hlavy skrutiek a matice (stopy po povolovani), originál su ešte označené žltou farbou...
Napr. ak píšeš že má ešte pôvodné platničky je to jeden zo znakov že km by mali sedieť.

Ak nevieš nič o servisnej histórii určite by som riešil - zima bude dlhá :S (čo ma narýchlo napadlo)
- nový olej a filter v motore
- rozobrať, vyčistit tlmiče, skontrolovať dĺžku pružín, opotrebené diely vymeniť, nový olej (pozor na správny objem)
- kontrola kolies (vôľa v ložiskách, guferá..), špeciálne pravé ložisko na zadnom kolese pri brzde
- výmena brzdovky
- kontrola či máš kuzelikove ložisko v krku, ak nie rovno ho vymeniť (stoji 30 eur). Ak je kuzelikove poriadne namazať
- kontrola / výmena vzduchového filtra plus vypustiť kondenz
- kontrola reťazového kitu
- kontrola nádrže na koróziu
Plus čo treba podľa servisného manuálu..

Ale predpokladám že časť si už preveril pri kúpe

A už len jazdiť prípadne leštiť, ak sa spravia tieto základné úkony, Honda bude slúžiť spoľahlivo

No a ak budeš mať chuť niekedy sa ukáž v našej bande, sme celkom fajn si myslím B)

Ps: odkiaľ si?
Díky: MartinCBF
30. zář 2019 20:46 #6

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 63
  • Obdržená poděkování 3
Ahojte,
tak som zo Starej Turej, okres Nové Mesto nad Váhom
To ložisko v krku, to je zaujímavé zistenie že pomáha výmena za kuželové.
Keď som mal stroma, ten to robil od novoty...riditka sa rozkmitali keď som ich pustil.
Mal som podozrenie, že je to povolené tak som to rozobral ale všetko bolo OK.
Netušil som, že kuželové ložiská by to eliminovali. Väčšinu času jazdím s rukami na riditkach.
CBF to robí tiež. Za 50tis odjazdených km to nie je nič čo by ma prekvapilo.
Vedel som, že to motorka robí a nijako ma to neobmedzuje.
Inak CBF aj pri 150kmh ide bez problémov, žiadna nervozita v riadení ani v podvozku.
Brzdové doštičky musím pozrieť. Dám jednu stranu dolu a pozriem na značku. Aj keď neviem, či tam niekde uvidím značku. Kotúče sú v takom stave, že hmatom nie je cítiť žiadnu hranu po obvode. Majú plnú hrúbku.
Farba na skrutkách je skoro všade.
Napr. zadná kyvka, v oblasti matíc uchytenia kolesa nie je pod šponovákmi absolútne žiadne opotrebovanie ošúchanie farby. Matica kolies skoro ako keby nikdy nebola povolovaná. Matice a kontra matice na šponovákoch ako nové. Viem ako vyzerá moto, keď má 50tis km a človek sa v nej sem tam vŕta. Na tejto moto fakt nie je vidieť stopy po rozoberaní.
Servisná história len prvá prehliadka po 1000km. Viac tam toho nie je. Je to už 11 ročná moto, nemôžem očakávať že s tým niekto každý rok chodil na prehliadku do honda servisov.
Ale ako vravím, som technicky zdatný...V Stroma som "skúmal" často a tam bolo vidieť, že s niektorými skrutkami sa hýbalo...tuto je to všetko panenské.
Skôr by ma zaujímali záznamy na STK. Moto je kupovaná na Slovensku v roku 2008 ako nová. 2012, 2014, 2016, 2018 musela absolvovať TK a tam sa zaznamenáva stav tachometra. Ako by som vedel nahliadnuť do ich systému? Dá sa to legálnou cestou alebo len po známosti. Resp. teraz keď som už majiteľ, aj by mi to mohli povedať.
Dnes už skôr kochač a rovinkový strelec...
30. zář 2019 22:13 #7

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 918
  • Obdržená poděkování 97
Podľa toho čo píšeš by som tým km veril, ventily by som neriešil.
Predchádzaúci majiteľ ti nič nevedel povedať? Pýtal si sa?

STK história sa dá overiť myslím tu: www.jiscd.sk/moja-zona/elektronicka-servisna-kniha-vozidla/. Prípadne sú iné portály kde nádeš info za poplatok (google)

Ale ak motorka na STK proste nechodila (poznám viac majiteľov ktorí na STK nechodia) tak žiaden záznam nebude..

Stará Turá je relatívne kúsok z BA, rad tade jazdím, ak ešte bude počasie v najbližích víkendoch snáď ešte vybehnem tým smerom - ak chceš daj na seba kontakt (napr. do súkromnej správy), ozvem sa keď pôjdem. Môžeme pokecať. Ja bývam v BA-Lamač
30. zář 2019 23:23 #8

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Moderátoři: PacousDamon
Vygenerováno za 1.018 sekund