Vymena oleja CBF600 2008 3,5 litra

  • Příspěvky: 63
  • Obdržená poděkování 3
Ahojte, chystám sa na jar na taký väčší servis. CBF600SA som kúpil tento rok v jeseni. 26000 km.
Mám kúpené filtre (olej, vzduch), olej Repsol Moto Sinterico 10W40, olej do vidlíc aj sviečky NGK Iridium.
V motorke je momentálne olej Motul 5100 10W40...chcel by som prejsť na ten Repsol. Dôvod? Sympatie k tomuto oleju, nič viac.
Chcem sa spýtať, pri výmene oleja s filtrom sa do motorky vôjde 2,8 litra. Ale plný objem oleja v motorke je 3,5 litra. Tak píšu v manuáli, ak bolo motor rozobraný a suchý, tak sa tam vôjde 3,5 litra. To, že tam zakaždým pri výmene ostáva 0,7litra starého oleja, to nie je až tak málo. Je nejaký recept ako z motorky dostať von čo najviac oleja a nie len 2,8 litra? Napr. ponaklánať ju poriadne do strán a pod. Ešte zvažujem, že tam pri výmene nalejem nový repsol len tesne po spodnú risku, moto naštartujem a nechám ju nech sa premieša nový olej so starým...následne ho vypustím a potom tam nalejem zvyšok čerstvého oleja Repsol z kanistra a zvyšok by som dolial z toho vypusteného zmiešaného oleja.
Čo si o tom myslíte? Alebo robím chybu keď prechádzam na ten Repsol?
Dnes už skôr kochač a rovinkový strelec...
30. lis 2019 08:26 #1

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 2803
  • Obdržená poděkování 345
Ahoj hele tohle by mel odpovědět Keith nebo nějaký mechanik ale za mě neřeší co to z motoru vyteče ani zda je to repsol .... Prostě zahraj motor nech vykapat a dílen stejnou jakost oleje ty jsou pro 10W40 mísitelné ale musíš dolít tak aby byl mezi rysky to je laicky pokud si nejsi jistý nech to někoho vyměnit lepší odpověď nemám ale pokud se musíš ptát mam pocit ze bude lepší nechat vyměnit v servisu mi já to tak dělám protože neřeším kam s olejem...
Honda CBF 1000 RS:)
30. lis 2019 21:10 #2

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 63
  • Obdržená poděkování 3
Nazdar JinT,
olej si vymieňať viem, mením si ho doma vo všetko v čom sa olej nachádza, od 2x autá, cez motku až po kosačku a vari systém. Starý olej odovzdávam za malý úplatok do miestneho servisu. Robím si to tak aj preto, že to je lacnejšie ale hlavne pre to, že ma to baví a je to pre mňa taký pravidelný rituál a ako sa hovorí istota. Na predchádzajúcich moto som si menil oleje tiež sám. Za normálnych okolností som neriešil, koľko starého oleja v moto ostáva po vypustení. Niekde je ho viacej niekde menej. Len teraz ma to tak napadlo nakoľko chcem meniť značku oleja a chcel by som ho čo najmenej zmiešať s pôvodným olejom. Je to uchylárna, ja viem ale však od toho sú fóra aby sme pokecali. Možno by niekoho zaujímalo ako dostať z tejto motorky pri výmene čo najviac starého oleja samozrejme bez vysokých komplikácii. Ak nikto neporadí, tak na jar to vyskúšam. Vypustím na stojane olej a potom ešte vyskúšam dobre ponakláňať do strán a som zvedavý, či z toho ešte niečo vyžmýkam :-)
Dnes už skôr kochač a rovinkový strelec...
Poslední změna: 01. pro 2019 10:07 uživatelem MartinCBF.
01. pro 2019 10:01 #3

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 2803
  • Obdržená poděkování 345
Je mi to jasné je spousta lidí co to má stejně ale podle mě nejde o značku oleje toho bych se nebál oleje jsou mísitelné a nemusíš to řešit ale pokud to chceš zkoušet do toho ... Hlavně bych to dobře ohřál před výměnou ... Třeba se ještě ozvou kluci od servisu
Honda CBF 1000 RS:)
01. pro 2019 18:50 #4

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 63
  • Obdržená poděkování 3
Tak ozvem sa niekedy na jar...aj tak je divné, že v tej moto ostáva až 0,7 litra oleja...hore pri ventiloch toho moc byť nemôže...jedine kde by teoreticky mohlo byť také množstvo je v okolí prevodovky a spojkového koša a zvyšok v rozvodných kanáloch...
Dnes už skôr kochač a rovinkový strelec...
02. pro 2019 19:21 #5

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 944
  • Obdržená poděkování 64
Pokud si dobře pamatuji, tak pokud máš motorku na hlavním stojanu a přes řídítka motorku nakloníš dopředu (stlačíš přední teleskopy), tak i dost oleje ještě vyteče.
02. pro 2019 20:30 #6

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 2803
  • Obdržená poděkování 345
otázka zda není řešení na začátku jen zkrátit interval ale asi bych to tak moc neřešil... ale pokud se tím Martin chce bavit tak třeba něco zjistí... já měním olej asi 6x za sezonu takže pro mě to téma není:))
Honda CBF 1000 RS:)
03. pro 2019 09:47 #7

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 63
  • Obdržená poděkování 3
Kamaráde bejvavalo, že som aj ja menil olej aj 2x za sezónu. Keď som predával VStroma pred 6 rokmi, bolo to preto, že som za rok dal 400km (na kúpalisko do Štúrova a nazad, manželka šla autom a ja po nej na motorke) to bola moja posledná jazda a bolo jasné, že motorka sa predá. Už to nebude také ako kedysi, 10.000km za rok. Vidím to tak, že s manželkou tak jeden motozraz a potom sem tam v nedeľu poobede, keď dokosím záhradu tak sa pôjdem povoziť na 2 hoďky. Práve preto som volil jazdený stroj. Bez motorky som stále závidel ostatným motorkárom ale zasa vedel som, že vraziť prachy do novej by nebola správna investícia.
Dnes už skôr kochač a rovinkový strelec...
06. pro 2019 19:40 #8

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 63
  • Obdržená poděkování 3
Ahojte, olej som menil asi niekedy začiatkom marca (březen). Popravde ani neviem koľko sa mi podarilo z toho vypustiť. Dal som moto troška predkom dolu svahom...vypustil som čo sa dalo. Kúpil som 4 litrovú bandasku Repsol Moto Sintetico 10W40. Nalial som tam po spodnú risku, teda ešte povolené minimum (moto už bola na rovine). Moto som naštartoval, počkal som kým sa nový olej premieša s tým zvyškom pôvodného v motore. Následne som znova celú náplň vypustil (túto náplň som zachytil do čistej nádoby). Následne som do motorky nalial zvyšok zo 4 litrovej bandasky toho Repsolu (niečo do 2 litrov čistého oleja) a zvyšok už po hornú risku som dolial nazad z tej prvej náplne (Repsol zmiešaný s pôvodným Motulom). To je asi tak maximum čo som mohol spraviť s jednou 4 litrovou bandaskou. Už mám odjazdených ca. 300km. Repsol Moto Sintetico 10W40 je v pohode. Cena lepšia ako Motul. Spojka drží. Ďalej už ostávam pri tom Repsole.
Dnes už skôr kochač a rovinkový strelec...
14. dub 2020 21:12 #9

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 944
  • Obdržená poděkování 64
Tak mi to nedalo, a šel jsem se schválně podívat, kolik oleje mi po výměně zůstalo a je to 2,8 l. Ale nijak to neřeším, jestli tam zůstal i starý, nebo ne. Ono je to vlastně jedno, ten motor to nijak neohrozí na schopnosti mazat. Já si tu trošku oleje nechávám na případné dolití. Pokud tam dáš 3l nového, pak čím případně budeš dolévat? A kupovat novou flačku, kvůli pár deci? Osobně bych se na to vyprdl. Volím raději klasický způsob 2,8 l doplním nového.
14. dub 2020 21:38 #10

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Moderátoři: PacousDamon
Vygenerováno za 0.675 sekund