Kapalina z nádobky se neroztéká po motorce

  • Příspěvky: 6
  • Obdržená poděkování 0
Dobrý den chci se zeptat měnil jsem chladící kapalinu původní vypustil na nejnižším místě na motorce. Po vypuštění jsem nalil novou do nádobky motorku ohřál ale motorka se akorát přehříva a nádobka je furt plná jako kdyby si motorka nic nevzala. Může být v háji termostat nebo spíše vodní pumpa ? A nebo jsem udělal blbost že jsem to Lil rovnou do nádobky a ne přes víčko na chladiči ? Předem děkuji za rady abych věděl na co kouknout 
a přijde mi že to nejde ani přes chladič protože nesepne vetrak
Poslední změna: 17. čvc 2022 11:14 uživatelem PoTaK.
17. čvc 2022 11:06 #1

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 6
  • Obdržená poděkování 0
Dodatek: teď po hodině a půl mordovani dvou skoro uvaření motorky najednou si to nasalo celou nádobku tak nevím kde byl problém může to být ten termostat že nesepnul když to bylo ohřáté ?
17. čvc 2022 11:38 #2

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 4
  • Obdržená poděkování 0
Treba to nalievat cez viecko chladica. Nadobka je len na vyrovnanie tlaku. 
18. čvc 2022 23:35 #3

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 63
  • Obdržená poděkování 3
Prečo sa do toho púšťaš keď o tom nemáš ani šajn...keby si si aspoň pozrel na youtube nejaký návod ako sa mení chladiaca kapalina. Teraz odborne. Vypustil si z celého chladiaceho okruhu vodu...chladiaci okruh je chladič a valce. Vypustil si dva litre a nalial si 2dcl do expanznej nádobky? Sedí ti táto rovnica? No nesedí. V celej motorke máš sucho, nie je tam žiadna chladiaca kvapalina...riskuješ, ak sa tak už nestalo že sa ti to prehreje a skrúti sa ti hlava alebo to zadrieš alebo prdne tesnenie pod hlavou. Proste totálku motora. Postup je nasledovný. Na spodu motora dolu na vodnej pumpe je vypúšťací šrób. Tam ti vytečie celá kvapalina. Z expanznej nádobky ju musíš vytiahnuť striekačkou. Následne všetko znova zašróbuješ. O možnosti preplachu hadicou a čistou vodou písať nebudem. Hore na chladiči v najvyššom bode je zátka chladiča s pružinou. Sem pomaly naleješ novú kvapalinu. Treba pomaly aby stihla pozatekať do všetkých útrob. Keď ju tam chrstneš rýchlo tak sa bude ťažšie odvzdušňovať. Keď už to máš doplna naštartuj moto pri otvorenom štupli...trocha brnkaním plynu povytáčaj moto ale tak 10-15sek...prípadné bublinky,vzduch sa ti dostanú na vrch....hladina ti trocha poklesne....vtedy ešte zasa pomaly dolej kvapalinu a môžeš to zavrieť. Následne dolej 2-3dcl novej aj do expanznej nádobky a hotovo. Takto to zavri...naštartuj znova a nechaj zohriať až do ventilatora alebo sa choď previesť...moto sa zohreje a systém sa úplne odvzdušní sám. Pri zohriatí nejaký objem vytlačí do expanzky a pri chladnutí si zasa z expanzky potiahne nazad...takto to počas jazdy má fungovať.
Toto je postup ale v tvojom prípade by som to radšej zveril do odborných rúk...chudák motorka a chudák budúci majiteľ...
Dnes už skôr kochač a rovinkový strelec...
Díky: PoTaK
30. čvc 2022 16:47 #4

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 57
  • Obdržená poděkování 2
Zdravim,
MartinCBF ti to pise spravne, byt tebou, tak bych ted bedlive sledoval potencialni spotrebu oleje, a hlidal jeslti v oleji neni chladici kapaliny, viz potencialni defekty popisovane MartinemCBF.

Jeste pro uplnost doplnim, ze chladici system jde z bloku motoru take do hlavy, kde se chladi hlavne oblast okolo vyfukovych sedel - ventilu.

Ja teda jeste odpojuji tu spodni hadici, aby vyteklo co nejvice kapaliny a na konec jeste naklanim moto smerem kde je vypustny sroub, a jeste dost chladici kapaliny takto vytece.

V priloze mas:
- schema chladiciho okruhu (sice z PC43, ale to bude to same an tve PC38)
- foto hlavy ze spodu, kde jsou videt prostupy do chladici galerie
- foto bloku motoru z vrchu, kde je videt chladici galerie okolo valcu
- kudy tece chladici kapalina okolo motoru
07. zář 2022 10:31 #5

Tato zpráva obsahuje přiložené obrázky.
Prosím, přihlašte se nebo se zaregistruje, pro jejich zobrazení.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 63
  • Obdržená poděkování 3
Nakláňať som neskúšal, robil som to v šope, stiesnené podmienky, vonku pršalo...ale zasa miesto toho som to cez nalievací otvor prefukal kompresorom a tiež odtiaľ ešte nejaka kvapalina vyšla. Každopádne kolega tu tomu dal, na sucho ju prehrial a chudera si od smädu aj suchá potiahla z expanzky. Neviem ako to nakoniec dopadlo, nereaguje. Asi to neostalo bez následkov.
Dnes už skôr kochač a rovinkový strelec...
08. zář 2022 20:22 #6

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 57
  • Obdržená poděkování 2
Tak uvidime, snad se s nami podeli jak to nakonec dopadlo. Doufam, ze dobre.
Eventuelni potize se mohou objevit po nejake dobe.
Take zalezi v jakem rezimu bude motocykl dale fungovat.

Ono to CBFko je pomerne dost odolny motocykl.
A taky skvele nakonstruovany a na svuj ucel perfektne nadimenzovany. V dnesni dobe tezko hledat neco podobneho.

D.
09. zář 2022 22:09 #7

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 63
  • Obdržená poděkování 3
Ahoj, budem citovat tvoju vetu
A taky skvele nakonstruovany a na svuj ucel perfektne nadimenzovany. V dnesni dobe tezko hledat neco podobneho.

nie som strojár, ale zaujímajú ma technické veci. (som elektrotechnik)
Vedel by si mi trocha viac napísať po technickej stránke čím tej tento motor iný ako ostatné?
Myslím seriózne. Videl som DE test CBR 600 F tuším po 50.000km a dopadol na výbornú. A to je medzi CBR RR a CBF. Myslíš, že tieto motory aj keď už model PC43 sú ešte stále z kategórie poctivej strojariny?
Inak som spokojný, aj keď mávam také nutkanie siahnuť po niečom silnejšom.
Ale zasa toho roku som s manželkou za chrbtom na Glockneri naháňal´aj obiehal asi "začiatočníkov" na Geesach. Akože vnútrom zákruty a na výjazde plná 1 až do 11 ale išla ako z praku.
 
Dnes už skôr kochač a rovinkový strelec...
11. zář 2022 20:03 #8

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 57
  • Obdržená poděkování 2
Rad na toto odpovim, jen to bude trochu pozdeji, jsem ted zrovna dost zaneprazdneny a je to uz trochu komplexni tema, na ktere je skoda odpovedet jednou vetou.
Nicmene, tento konkretni motor, co mame v CBF600 (PC43), CB600F (Hornet) + CBR600 (kapotovany Hornet) a CBR600RR patri jednoznaccne ke spicce a vetsina vyrobcu tento motor berou jako benchmabenchmark.
Poslední změna: 12. zář 2022 22:51 uživatelem danoous.
12. zář 2022 22:49 #9

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 6
  • Obdržená poděkování 0
Dobrý den omlouvám se že jsem dlouho nereagoval na komentář nemohl jsem se dostat na účet. Já jsem to s tím skoro uvarenim spíše přeháněl spíš jsem to bral tak že se rucicka zvedla nad těch 90 a a nesla dolů v ten okamžik jsem motorku okamžitě vypnul. Blbě jsem to popsal i stím chladničem kapalinu jsem dolejval i tam ne v tom množství co jsem vylil ale něco tam bylo protože to vůbec nevtahovalo kapalinu dovnitř a bylo furt plno a stejně se ručička zvedala víc než by měla jako kdyby kapalina netekla přesně tam kde by měla olej je i po dalších dvou výměnách vždy čistý a kapalina také samozřejmě jsem se bál abych to neuvařil proto jsem to vždy hned vyplnu při tom zvedání ručičky ale v textu jsem to trochu hloupé napsal 
23. dub 2023 15:20 #10

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Moderátoři: PacousDamon
Vygenerováno za 3.885 sekund