CBF600 (PC43)-strata výkonu a po 200m zhasla definitívne

  • Příspěvky: 50
  • Obdržená poděkování 1
Ahojte, chcem sa podeliť a svoju skúsenosť a nakoniec aj o radu. Je tomu niečo vyše mesiaca, čo sme sa vrátili z tripu po talianskych alpách. Plne nabalení s manželkou sme spravili 2800km za 6 dní + 4 ďalšie motorky. Od vtedy do dnes som nemal čas sa voziť, až včera som sa rozhodol, že idem moto prevetrať. Naobliekal som sa, naštartoval...spustil sa dolu k ceste. Rozbehol som sa... prešiel 200m a zrazu moto začala vynechávať. Otočil som sa a ledva došiel domov. Pri dome už zhasla a nenatočil som viac. Sviečky nové ca. 4000km. iridiové, čerpadlo išlo...tak rozborka a zborka... vyskúšal som všetko, systém nedetekoval žiadnu chybu. Postupne som sa dostal až k palivovému čerpadlu a tam bola zrada... tlačilo palivo krásne len bohužiaľ nie do hadice vedúcej k vstrekovačom ale všetko striekalo z vnútra o steny nádrže. Povolilo hrubé tesnenie na výstupe z čerpadla. Našťastie na vstupe, kde je sítko je rovnaké tesnenie tak som ich len vymenil... zložil a moto chytila na šupu. Taká blbosť, jedno tesnenie a moto je nepojazdná. Chcem sa tu spýtať, dá sa toto tesnenie nejako zohnať aj samostatne? Ak nie, budem zvažovať spraviť si ho na 3D tlačiarni len treba zvoliť vhodný materiál. Asi budem najskôr testovať ako sa chová v benzíne. Prikladám zopár foto
Dnes už skôr kochač a rovinkový strelec...
30. čvc 2022 10:56 #1

Tato zpráva obsahuje přiložené obrázky.
Prosím, přihlašte se nebo se zaregistruje, pro jejich zobrazení.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 50
  • Obdržená poděkování 1
ešte jedna vec...to vstrekovanie je úplne triviálne...od čerpadla v nádrži ide len jedna hadica priamo do rampy na vstrekovače a to je všetko. Nie je tam žiadny snímač tlaku, absolútne nič. Jedine v nádrži na konštrukcii čerpadla je mechanický pružinový ventil na 3.0 bar. Ten prepúšťa späť do nádrže všetko, čo je nad 3.0 bar. Na jednej strane výhoda, nie je tam žiadna elektronika a snímače, na druhej strane diagnostika vám toho ale menej vie povedať, čo je vo veci keď moto nejde. Mne nesvietilo ani nesignalizovalo absolútne nič, ale keď som pozeral sviečky, boli suché tak som tušil, že buď je v háji celá riadiaca jednotka (pri Honde, Japoncovi mi to ale nesedelo, alebo teda problém s tlakom. Tam so ale čakal, že RJ by to mohla detekovať. Ale na to by tam musel byť nejaký senzor, že.
Dnes už skôr kochač a rovinkový strelec...
30. čvc 2022 14:55 #2

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 14
  • Obdržená poděkování 0
vyskusaj to tesnenie pohladat na partsdepot.cz, alebo wemoto.cz
30. čvc 2022 17:43 #3

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 50
  • Obdržená poděkování 1
No je to problém ako som si aj myslel...honda ponúka len celú sústavu čerpadla za smiešnych 800 dolárov.
Samotné tesnenie mi nevedia zohnať...písal som obom hore uvedeným. Našiel som možnosť na ebay...aj s dopravou to vyjde na ca.56 dolárov. Je to cez FedEx, tak to asi ide až z USA. Asi do toho pojdem. Pri predstave, že by ma to malo niekde nechať, radšej budem mať po sedadlom v zálohe. Ťažko povedať , prečo povolilo. To druhé na nasávacej strane bolo OK, nejavilo známky únavy ani inej degradácie.  V práci som si už nakreslil pre 3D tlačiareň nové. Máme tam flexi filament TPE. Vzal som domov kus a testujem to namočené v benzíne :-)
Dnes už skôr kochač a rovinkový strelec...
01. srp 2022 22:05 #4

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 14
  • Obdržená poděkování 0
ma to tesnenie nejake cislo, kód, pod ktorým by sa to dalo vyhľadať na internete ? 
02. srp 2022 14:31 #5

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 50
  • Obdržená poděkování 1
Nazdar, nie nemá to žiadne číslo...podľa originál Honda katalógu ND to všetko končí ako celok sústavy čerpadlo a celá konštrukcia na ktorej je to čerpadlo uchytené v cene okolo  900 eur. Jediné tesnenie na predaj samostatne je to veľké čo je medzi nádržou a celou sústavou čerpadla. Všetko čo ale tvorí sústavu čerpadla je ako celok. Na nete sa ale dá bežne zohnať samostatne napr. len čerpadlo, palivový filter v sume do 100e.
A na Ebay som ale našiel aj to samotné tesnenie.

HONDA CB 600 F HORNET 07-11 16700-MFG-D02 Fuel Pump Petrol sealing rubber | eBay

Bohužiaľ cena aj s dopravou 2ks je 57 dolárov (tesnenie 2ks 36dol a 23 doprava, -1 dol zľava).
A pritom to sem ide z Poľska. Ale fakt nikde inde som ho nenašiel. Určite by sa to ale dalo nahradiť aj iným podobný tesnením. Možno nejaký autoservis, kde sa autá točia by niečo vhodné našli v šuplíkoch. Ja síce mám doma v šope všeličo, ale nič také, čo by mohlo nahradiť toto tesnenie. 

Tak mám ho objednané a dnes písal kurier, že to príde. Bude do rezervy. Beriem to ako slabé miesto, viem že to tesnenie z opačnej strany čerpadla čo som ich len otočil má tiež 14 rokov tak budem mať na ceste istotu. Dá sa to vymeniť aj v teréne (zdĺhavejšie ale dá sa to).
Inak moto má "len" 37.000km a aj po tejto skúsenosti by som povedal, že napriek prítomnosti vstrekovania je to inak stále jednoduchý stroj bez zbytočnej elektroniky a snímačov všeličoho. Takže určite na stroj nezanevieram, toto bolo fakt chyba asi "zub času" a súčasné bio benzíny. Poznám to aj z áut, tesnenia a podobné veci, ktoré zvyknú degradovať. Našťastie pri tejto moto je to 40cm hadička a v ceste nič, žiadne somariny....pri aute už je tých hadičiek viacej.
    
Dnes už skôr kochač a rovinkový strelec...
Poslední změna: 05. srp 2022 09:16 uživatelem MartinCBF.
05. srp 2022 08:43 #6

Tato zpráva obsahuje přiložené obrázky.
Prosím, přihlašte se nebo se zaregistruje, pro jejich zobrazení.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 53
  • Obdržená poděkování 2
Zdravím,
hmm, to je teda zajímavá porucha. O takové jsem ještě neslyšel. Mám na své CBF600NAA, r.v.2010, 92.000km a zatím jsem žádný problém na palivové soustavě nezaregistroval.

Koukal jsem do katalogů jak Horneta 2011, tak CBF600 2010. To číslo uvedené v linku je číslo podsestavy palivového čerpadla do zmíněného Horneta poslední facelift.
Palivové čerpadlo je u obou modelů bráno jako jedna součást (podsestava). Tudíž oficiálně se toto samotné těsnění nedá objednat.
Takto na první pohled vypadají stejně, ale z těchto obrázků to není jednoznačně zřejmé.
Nicméně, osobně bych čekal rozdíl u CBR600RR, kde její palivový systém má již dvojité vstřikování (jedno jako my a druhe v airboxu u vstupu vzduchu do sacích kanálů - Dual PGM-FI).

Přidal jsem ještě schéma palivového systému, kde je vidět, že v palivovém vedení není žádný další senzor.

Díky za sdílení problému,

Mějte se, Dan
22. srp 2022 15:42 #7

Tato zpráva obsahuje přiložené obrázky.
Prosím, přihlašte se nebo se zaregistruje, pro jejich zobrazení.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 50
  • Obdržená poděkování 1
Je to kuriózna porucha...ale keď sa to tesnenie dalo na ebay zohnať, išlo sem z Poľska...tak asi sa to už vyskytlo...tiež by som skôr čakal, že klakne čerpadlo...ale ako vidíte, na to aby to celé zlyhalo postačuje aj takéto obyčajné tesnenie. Keby sa to niekomu nebodaj stalo na cestách, tak ako vravím...na čerpadle sú dve rovnaké. Dá sa to rozobrať aj základným náradím pod sedadlom (odporúčam ešte 10 a 8 nástrčák, a dlhšie Tečko alebo račničku, ľahšie sa to demontuje s orechom ako s vidlicovým kľúčom ). Postačí ich len vymeniť vstupné s výstupným a moto dôjde domov. Je to tak okolo hodinky práce. Takže ak moto stratí výkon a nakoniec zhasne a nejde natočiť, pričom čerpadlo počuteľne funguje tak zrada bude v tomto tesnení. Ono je to aj iný zvuk keď benzín strieka po nádrži, čerpadlo ide zľahka a inak ako keď tlačí s dobrým tesnením. Jasne počuť, že vytvára tlak.
Hodne zdaru
Dnes už skôr kochač a rovinkový strelec...
27. srp 2022 22:34 #8

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 50
  • Obdržená poděkování 1
Ešte jedna taká haluz...keď som to čerpadlo mal vonku tak dolu okolo filtra bola taká ochranná veľká gumová krytka...ktorá sa domnievam že mala slúžiť ako ochrana aby priamo na ten filter nešpliechal benzín, na rozrážanie ak je hladina blízko filtra...každopádne tá gumová krytka už bola za tie roky zvetraná a len robila neplechu v benzíne...drolila sa. No a potom ešte okolo filtra bola s binderkou upevnená takáto "plastová drátenka"...tiež neviem na čo to tam je a zprva som si myslel, že to je nejaká fušerina predchádzajúceho majiteľa. Ale dolu je fotka, kde na bazosi niekto predáva celé čerpadlo a aj on tam má tú "drátenku". Takže je to originál tak.
Každopádne zasa tam nevidím žiadny význam, lebo drátenka je zvrchu filtra ale benzín je nasávaný prevážne odspodu. Haluz že takéto riešenie.

Inak mám dotaz...ak by som sa chcel niekedy dostať k vstrekovačom za účelom ich vybratia a vyčistenia/prefúknutia. Na to je treba dať dolu Airbox. Dá sa demontovať Airobox bez toho aby som musel povoliť a spustiť celý motor? Mám pocit, že demontovaniu bráni vrchný rám motocykla.

Inak nie je tam už teda ani tá ochranná guma ani tá drátenka. Je tam len ten jemný filter. Nemá to nijaký vplyv na výšku hladiny a dojazd. Nedávno som šiel 30min už v takom stave, že ručička už nemala kam klesať...pumpu hlásilo až o tých 30min...mal som bobky, že budem tlačiť alebo ako. Došlo to až k pumpe a vošlo sa tam potom 18,5litra (ale až po úplné hrdlo nádrže, po víčko. Inak 430km na nádrž. Vyjazdil to už niekto tak, že tam potom vošlo napr 19,5 litra? Neviem ako hlboko resp. koľko ostane v nádrži benzínu ak už čerpadlo začne nasávať vzduch. Ja som dokázal vytiahnuť 18,5 litra a ešte išla. Ale teda to už bola iná EKO jazda tie posledné km.
 
Dnes už skôr kochač a rovinkový strelec...
23. zář 2022 09:12 #9

Tato zpráva obsahuje přiložené obrázky.
Prosím, přihlašte se nebo se zaregistruje, pro jejich zobrazení.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 53
  • Obdržená poděkování 2
Ahoj MartineCBF,
ano, potvrzuji, ze červená síťovina je tam originál, viz foto v příloze.
Dle toho, jak je palivová pumpa uložená v nádrži, předpokládám, že pokud by byly v nádrži přítomné nečistoty, tak se budou držet na nejnižším místě nádrže (viz příloha). Tudíž Tato gumová "miska" chrání čerpadlo před vniknutím nejakého většího předmětu (ať už úlomku rzi ze vnitřku nádrže, čí pádu nějakého předmětu skrze plnicí otvor. Ta červená síťovina s největší pravděpodobností slouží jako hrubší sítko.

Co se týče demontáže airboxu, je možné jej vymontovat z motocyklu, aniž by bylo nutné demontovat motor. Viz servisní manuál, strana 175-180, (v příloze je strana 180, kde je airbox venku).
Nicméně, nechci tě nijak odrazovat, je to tvůj motocykl, tvůj čas a případné tvoje škody, ale pokud to není nezbytně nutné, do tohoto bych se nepouštěl, rozhodně ne z důvodu profouknutí vstřikovačů.
Nejspíš budou existovat nejaké testery vstřikovačů, pokud k tomu máš přístup, tak proč ne, ale jinak třebas pusou si nemyslím, že bys je profoukl a navíc vyčistil, tímto spíš nejakou nečistotu do palivové soustavy zaneseš. Takže je to spíše kontraproduktivni, z mého pohledu.
Ja používám pro čištění palivové soustavy jednou ročně přípravky na čištení, jsou běžně k dostání na benzinkach, nalejes pul lahvičky do nadrže (dle objemu nadrže atp) a tu hned po nalití celou vyjedu (prostě celodenní vyjížďka).

Tak se mej,
Dan
Poslední změna: 21. lis 2022 21:47 uživatelem danoous.
21. lis 2022 21:44 #10

Tato zpráva obsahuje přiložené obrázky.
Prosím, přihlašte se nebo se zaregistruje, pro jejich zobrazení.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Moderátoři: PacousDamon
Vygenerováno za 0.314 sekund