CBF600 (PC43)-strata výkonu a po 200m zhasla definitívne

  • Příspěvky: 63
  • Obdržená poděkování 3
Ahoj, k tým sítkam resp. drátenke...ten význam je tam ozaj malý...lebo je len zvrchu nad tym jemnym filtrom...odspodu to saje len cez ten jemný filter...keby bol celý ten jemný filter obalený aj tým hrubým tak to dáva väčší zmysel...celkovo ako je to tam primontované tou binderkou...nechápem prečo takto fušersky rovno z výroby. Skoro ako keby to bola zvolávačka a dorábané dodatočne ale kvôli čomu?

No a ten airbox a vstreky...to som mal len také nutkanie, keď som to mal rozobraté videl som nejakú tú špinu nalepenú na tom jemnom filtry a tiež nejaké tie obavy, keď som mal odpojené hadice...reku ak sa mi tam vniesli nejaké nečistoty tak to rozobrať, riadne vičistiť a dôkladne pospájať nazad. Akože mašina ide dobre, nič sa nedeje tak to asi nechám tak a len tam šupnem preventívne čistič palivovej sústavy.

Ešte ak by som mohol otázku, riešia sa na vstrekovačkách aj synchronizácie klapiek?
Pri karburatoroch to má vyšší význam ako tu, nakoľko od podtlakov je závislá natiahnutá zmes.
Tu sú na to nastavené vstreky ale aj tam ak je nerovnomerné množstvo vzduchu tak sa to môže prejavovať.
Hlavne voľnobeh a nízke možno stredné otáčky...pri plnom otvorení už to je asi minimálny vplyv.
Aký je tvoj názor?
Dnes už skôr kochač a rovinkový strelec...
26. lis 2022 10:04 #11

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 57
  • Obdržená poděkování 2
Zdravim MartineCBF,

Koukal jsem na tvůj dotaz.

Obecně vzato, mají naše stroje elektronické řízení celého procesu.
Od řízení množství paliva vstřikovači skrze senzorem měřenou polohu škrtící klapky ovládané plynovým lankem z rukojeti a ostatních sensorů
(tlak vzduchu v airboxu, teplota vzduchu, teplota motoru, polohy vačkového hřídele, polohy klikového hřídele...)
přes lambda sondu ve výkovém potrubí, kde pak řídící jednotka dávkuje palivo dle palivové mapy.

U novějších modelů, kde je již elektronický plyn, díky němuž je možné pak nastavovat různé palivové mapy (rain, sport, normal...),
s čímž souvisí i reakce na požadavek plynu. Takže pak nastavuje polohu škrtící klapky již řídící jednotka.

Koukal jsem do seorvisního manuálu CBF600, ale i CBF1000 2008, CB1000R 2008 a CB650F 2014, kde se tedy nepíše nic o kontrole či nastavení synchronizace poloh škrtících klapek.
U starších modelů, CBR600F 1997 je v servisním manuálu ukázán postup pro synchronizaci škrtících klapek a navíc je doporučen provést po servisních úkonech na karburátorech.

Pro model CBF600 (PC43, s PGM-FI) je v sekci palivového systému podsekce Throttlebody = skříň se škrtícími klapkami.
Zde je uvedeno, že throttle body je nastaveno z továrny.
Což znamená, že při kompletaci tohoto komponentu se užívá montážních přípravků (sestavovací přípravek a testovací stanoviště).
Z těchto důvodů je v manuálu uvedeno, že se nemají demontovat bíle označené šrouby (viz obrázky v příloze).
Místo synchronizace škrtících klapek jako u karburátorů, tak na CBFku s PGM-FI se o toto již stará elektronika (IACV - Idle Air Control Valve).
To je to, do čeho se nemá moc vrtat, páč nastavení tohoto systému evidetně probíhá ve fabrice, viz co jsem psal výše.
Je otázka, pokud toto člověk rozebere, zda je pak schopen sám doma v garáži nastavit tyto sensory atd tak, aby systém fungoval jak má.

Takže, na otázku zda se nastavuje synchronizace skrtících klapek u CBF600 PC43, tak se nedělá.
Jsem zvědavý, jestli má někdo jiný jiné zkušenosti.
Ze záčátku, kdy jsem ještě jezdil na zaruční servis k dealerovi, jsem se je na to také ptal a mechanik mi říkal, že u těchto motorů se synchronizace nedělá.

Mějte se,
D.
12. pro 2022 19:10 #12

Tato zpráva obsahuje přiložené obrázky.
Prosím, přihlašte se nebo se zaregistruje, pro jejich zobrazení.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 63
  • Obdržená poděkování 3
Keď pozerám tie obrázky...niečo na tom asi bude.
Keď vidím tie bypasy cez tie hrubé hadičky stredné valce spolu a krajné valce spolu...asi to bude slúžiť na zrovnávanie podtlakov...prt sa tomu rozumiem, len konštatujem. Celá tá rampa je dosť zložito riešená.
A na obrázkoch ani nejako nevidím, že by tam boli na oskách pri každom saní pri každej klapke nejaké pružiny a skrutky ktorými by sa dali regulovať pootvorenia klapiek nezávisle od seba. Vyzerá to tak, že ľavá a pravá dvojica sú klapky napevno na spoločnej oske....asi to je teda nejako premyslené, že je to v rovnováhe.
Osobne ale mechanikom v autorizovaných servisoch moc nedôverujem, ich znalostiam....často sú to ľudia s podpriemernými znalosťami...oni nie sú moc motivovaný byť expertmi a vzdelavať sa...málokedy je tam niekto zapálený odborník...takýto majú vlastné dielne a ich renomé je známe po celom okolí
Dnes už skôr kochač a rovinkový strelec...
13. pro 2022 21:35 #13

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Moderátoři: PacousDamon
Vygenerováno za 0.682 sekund