sajrajt v chladiacom systeme ?

  • Příspěvky: 12
  • Obdržená poděkování 0
 ahojte,na jednej z foto motorky som nasiel nejaky sajrajt, ktory "unika" z hadice. co by to mohlo byt ? mam to riesit ?  predchadzajuci majitel tvrdi,ze sa s chladiacou kvapalinou nic extra nerobilo. 
13. zář 2022 16:33 #1

Tato zpráva obsahuje přiložené obrázky.
Prosím, přihlašte se nebo se zaregistruje, pro jejich zobrazení.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 46
  • Obdržená poděkování 1
Hmm zaujímavé...prvá vec, je divné že odtiaľ vôbec niečo uniká. Z tohto miesta. Tu by to malo byť tesné a prípadný pretlak pri zahriatí by mal ísť cez vrchný špunt do expanzky. Ja by som toto miesto rozobral teda dal dolu hadicu a skontroloval, či nie je popraskaná alebo inak narušená. Potom by som hneď vymenil chladiacu kvapalinu a dal tam na istotu niečo, čo patrí do moto alebo sa minimálne znáša s materiálmi v moto.Radšej motokvapalinu. Napadá ma len to, že tam nie jen správna kvapalina a reaguje to s materiálmi. Jednoznačne navrhujem vypustit, preplach a novú. No a potom skúsiť či nie je v háji tesnenie pod hlavou. Keď to natočíš za studena s otvoreným štuplom navrchu tak pri jemnom vytáčaní by sa ti nemala kvapalina hrnúť von...ak pri vytáčaní začne vytekať tak je zle. Ale to len prvých pár sekúnd...potom sa začne ohrievať, objem sa zväčšuje a hladina sa zdvihne tak či tak.

Určite to ale vymeň a vyčisti a skontroluj tento spoj, či je všetko ok.
Dnes už skôr kochač a rovinkový strelec...
15. zář 2022 09:05 #2

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 49
  • Obdržená poděkování 2

Odpověděl danoous pro téma sajrajt v chladiacom systeme ?

Zdravim,

je to tak.

Koukl bych při demontáži, zda není poškozené kovové koleno (praskliny), nebo taky zda není nějak špatně namontovaná ta hadice, že nemusí úplně správně sedět nebo nemusí být dostatečně stažená tou páskou.
Také může být poškozená samotná hadice v místě hrdla při předešlé hrubé manipulaci.
Zároveň bych také zkontroloval ostatní spoje na chladícím okruhu, zda se tento "problém" nevyskytuje i na jiném místě.

Jinak předpokládám, že při demontáži vypustíš stávající chladicí kapalinu.

Pokud by byl únik chladící kapaliny do motoru (porucha na těsnění pod hlavou), tak bych očekával pokles hladiny v expanzní nádobě a také by se nejspíše objevil povlak na olejové zátce.
Možná by to bylo vidět i kontrolním okénku.

Jen pro doplnění, co píše Martin:
"Keď to natočíš za studena s otvoreným štuplom navrchu tak pri jemnom vytáčaní by sa ti nemala kvapalina hrnúť von...ak pri vytáčaní začne vytekať tak je zle. Ale to len prvých pár sekúnd...potom sa začne ohrievať, objem sa zväčšuje a hladina sa zdvihne tak či tak."
Tím myslel především to, že po nastartování motoru je aktivní krátký chladicí okruh, kdy se kapalina "ohřívá". T.j. termostat uzavřel dlouhý okruh přes chladič, čímž předpokládá, že by se hladina u plnicího hrdla neměla hnout. Pokud se hladina bude nějak hýbat (při tomto krátkém okruhu), tak je vysoký předpoklad na poruchnu těsnění pod hlavou a motorem generovaný tlak může být přenášen do chladícího okruhu.
Jakmile se chladící kapalina postupně zahřívá, tak se také od určité teploty otvírá termostatem dlouhý okruh přes chladič (tudíž i přes plnicí hrdlo) a pak se už hladina začne hýbat přirozeně.
Termostat by se měl začít otevírat kolem teploty 60°C.

Tak hodně zdaru,

Dan
19. zář 2022 13:36 #3

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Moderátoři: PacousDamon
Vygenerováno za 0.481 sekund