sajrajt v chladiacom systeme ?

  • Příspěvky: 23
  • Obdržená poděkování 0
 ahojte,na jednej z foto motorky som nasiel nejaky sajrajt, ktory "unika" z hadice. co by to mohlo byt ? mam to riesit ?  predchadzajuci majitel tvrdi,ze sa s chladiacou kvapalinou nic extra nerobilo. 
13. zář 2022 16:33 #1

Tato zpráva obsahuje přiložené obrázky.
Prosím, přihlašte se nebo se zaregistruje, pro jejich zobrazení.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 64
  • Obdržená poděkování 3
Hmm zaujímavé...prvá vec, je divné že odtiaľ vôbec niečo uniká. Z tohto miesta. Tu by to malo byť tesné a prípadný pretlak pri zahriatí by mal ísť cez vrchný špunt do expanzky. Ja by som toto miesto rozobral teda dal dolu hadicu a skontroloval, či nie je popraskaná alebo inak narušená. Potom by som hneď vymenil chladiacu kvapalinu a dal tam na istotu niečo, čo patrí do moto alebo sa minimálne znáša s materiálmi v moto.Radšej motokvapalinu. Napadá ma len to, že tam nie jen správna kvapalina a reaguje to s materiálmi. Jednoznačne navrhujem vypustit, preplach a novú. No a potom skúsiť či nie je v háji tesnenie pod hlavou. Keď to natočíš za studena s otvoreným štuplom navrchu tak pri jemnom vytáčaní by sa ti nemala kvapalina hrnúť von...ak pri vytáčaní začne vytekať tak je zle. Ale to len prvých pár sekúnd...potom sa začne ohrievať, objem sa zväčšuje a hladina sa zdvihne tak či tak.

Určite to ale vymeň a vyčisti a skontroluj tento spoj, či je všetko ok.
Dnes už skôr kochač a rovinkový strelec...
15. zář 2022 09:05 #2

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 58
  • Obdržená poděkování 2

Odpověděl danoous pro téma sajrajt v chladiacom systeme ?

Zdravim,

je to tak.

Koukl bych při demontáži, zda není poškozené kovové koleno (praskliny), nebo taky zda není nějak špatně namontovaná ta hadice, že nemusí úplně správně sedět nebo nemusí být dostatečně stažená tou páskou.
Také může být poškozená samotná hadice v místě hrdla při předešlé hrubé manipulaci.
Zároveň bych také zkontroloval ostatní spoje na chladícím okruhu, zda se tento "problém" nevyskytuje i na jiném místě.

Jinak předpokládám, že při demontáži vypustíš stávající chladicí kapalinu.

Pokud by byl únik chladící kapaliny do motoru (porucha na těsnění pod hlavou), tak bych očekával pokles hladiny v expanzní nádobě a také by se nejspíše objevil povlak na olejové zátce.
Možná by to bylo vidět i kontrolním okénku.

Jen pro doplnění, co píše Martin:
"Keď to natočíš za studena s otvoreným štuplom navrchu tak pri jemnom vytáčaní by sa ti nemala kvapalina hrnúť von...ak pri vytáčaní začne vytekať tak je zle. Ale to len prvých pár sekúnd...potom sa začne ohrievať, objem sa zväčšuje a hladina sa zdvihne tak či tak."
Tím myslel především to, že po nastartování motoru je aktivní krátký chladicí okruh, kdy se kapalina "ohřívá". T.j. termostat uzavřel dlouhý okruh přes chladič, čímž předpokládá, že by se hladina u plnicího hrdla neměla hnout. Pokud se hladina bude nějak hýbat (při tomto krátkém okruhu), tak je vysoký předpoklad na poruchnu těsnění pod hlavou a motorem generovaný tlak může být přenášen do chladícího okruhu.
Jakmile se chladící kapalina postupně zahřívá, tak se také od určité teploty otvírá termostatem dlouhý okruh přes chladič (tudíž i přes plnicí hrdlo) a pak se už hladina začne hýbat přirozeně.
Termostat by se měl začít otevírat kolem teploty 60°C.

Tak hodně zdaru,

Dan
19. zář 2022 13:36 #3

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 23
  • Obdržená poděkování 0
tak som robil kontrolu podla predchadzajucich rad, ale nic kriticke som nenasiel. kupil som čistič chladiaceho systemu LIQUI MOLY, vycistil som to a este som to preplachoval destilkou, kym to nebolo ciste. pri poslednej kontrole som zistil, ze mi chyba diel číslo 6, tepelna ochrana. teraz špekulujem k čomu to služilo...
Poslední změna: 24. lis 2022 17:24 uživatelem popinjay. Důvod: doplnenie info
24. lis 2022 17:23 #4

Tato zpráva obsahuje přiložené obrázky.
Prosím, přihlašte se nebo se zaregistruje, pro jejich zobrazení.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 58
  • Obdržená poděkování 2

Odpověděl danoous pro téma sajrajt v chladiacom systeme ?

Ahoj,

tebou zmineny komponent je oznaceny jako rubber heat guard, coz je tepelne stineni, tipuju ze to bude nekde nad chladicem, mezi chladicem a nadrzi.
1000 - vkovy CBF tak neznam, CBF600 tento komponent nemaji.

Pokud ti to chybi, asi zadna velka tragedie to neni, nicmene, ze srandy to tam vyrobce nedava.
Mohou nastat situace, kdy to pomuze, horky letni den a poskakovani v zacpe chlazeni rozhodne nepomaha a tak podobne. Nechi ti nic vnucovat, pouze zde rikam svuj nazor, chybet mi toto na mem motocyklu tak si to doplnim, aby to bylo v poradku jak ma.

Dan
24. lis 2022 21:25 #5

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 64
  • Obdržená poděkování 3
Tiež typujem možno na to, aby sa ti zbytočne neohrievala nádrž, ale to sa bude asi aj tak rovnako ohrievať...alebo možno len pre to, aby ti nešiel teplý vzduch hore okolo hlavy riadenia rovno pod prilbu...každopádne vidíš aký to má plus mínus tvar...dalo by sa to určite vystrihnúť z hocijakej gumy...len aby to bola vhodná guma...nie nejaké mäkké podlahové PVC lino...nejaká stará autorohož možno ??? 

No a keď si nenašiel žiadnu závadu, tak napusti a jazdi ďalej...sleduj či neubýva kvapalina a ak nie, tak nerieš.
Dnes už skôr kochač a rovinkový strelec...
Poslední změna: 27. lis 2022 09:18 uživatelem MartinCBF.
27. lis 2022 09:14 #6

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 58
  • Obdržená poděkování 2

Odpověděl danoous pro téma sajrajt v chladiacom systeme ?

Zdravim,
tento komponent, dle me, ma za ukol stinit teplo, ktere jde od ventilatoru chladice. Jakmile se rozjede, je mozne ze tok tepleho vzduchu jde v urcite mire i na nadrz. Nejspis vic nez by se chtělo, ono taky ta CBF1000 je polokaputka a je otazka, zda proudeni vzduchu pod nadrzi je takove jako je u "nahate" verze.

Pokud by to i omezovalo proud tepleho vzduchu i na ridice, tak by to byl sekudarni efekt, ne primo zamysleny vyvojem.

Me osobne, teda na me CBF600NA, jsem s timto nikdy nemel problem. Asi nejvic jsem otestoval chladici system v Italii pri poskakovani na pobrezni ceste smerem na Francii,kde teploty byly okolo 35-38st a zaplnene uzke ulicky v mesteckach obcas zastavili i motocykly. A i pri spustenem ventilatoru to bylo v pohode, clovek to trochu citil, ze masina topi, ale nic strasneho. Kamarad na CBR1100XX mel vic starosti. Pak ve Spanelsku jsme meli 45st, ale zase tam to hezky frcelo, takze opet v pohode. Nemel jsem situaci, ze by se system prehrival.

Mejte se,
D.
​​​​​
29. lis 2022 07:33 #7

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 23
  • Obdržená poděkování 0
nasiel som obrazok tej tepelnej ochrany, je to ten kus gumy pod srobovakom :
Poslední změna: 29. lis 2022 21:37 uživatelem popinjay.
29. lis 2022 21:36 #8

Tato zpráva obsahuje přiložené obrázky.
Prosím, přihlašte se nebo se zaregistruje, pro jejich zobrazení.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 64
  • Obdržená poděkování 3
Inak tiež sa vám pomerne skoro pri státi spúšta ventilátor? Keď stojím v lete a to nemusí byť pekáč, stačí aj len 24st tak po takej minúte už zopne "saharu"...ide pár sekund a zhasne...odoberie teplý vzduch a zhasne...
Akože prehrievanie nehrozí ale očividne sa na motor dosť spolieha na funkčnosť ventilátora...
Predchádzajúci VSTROM tam neviem či som niekedy začul ventilátor...ak hej tak to už bolo ozaj dlhodobo v pomalých rýchlostiach...ale bežné postávanie na križovatke ventilátor nespúšťalo.
 
Dnes už skôr kochač a rovinkový strelec...
06. pro 2022 21:16 #9

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 58
  • Obdržená poděkování 2

Odpověděl danoous pro téma sajrajt v chladiacom systeme ?

Zdravim,
ja jsem spozoroval snížení chladicí účinnosti s postupem času.
Když byl motocykl nový, tak ventilátor na chladiči se téměř nepouštěl, ale před 3-4lety jsem spozoroval, že ventilátor spíná znatelně častěji.

Při jarní přípravě na sezónu, kdy mi zrovna i vyšel interval na výměnu chladicí kapaliny, tak jsem demontoval chladič s úmyslem jej vyčistit. Zjistil jsem, že chladič byl dost zalepený, t.j. jednotlivé průchody mezi hliníkovými voštinami byly ucpané, "zapečenými" nečistotmi. Je to usazený prach a jiné nečistoty, které se během jízd v dešti či za mokra ještě promíchaly a pak zatvrdly. Tyto ucpané voštiny jsou přesně v oblasti, kde se může dostat voda od předního kola (viz schematický obrázek).

Snažil jsem se ucpané voštiny pročistit, ale moc to nejde. Voštiny jsou opravdu měkké a je třeba být velmi opatrný a trpělivý. Pročistil jsem co jsem pročistil, ale všechno jsem rozhodně nevyčistil. Pocitově se to trochu zlepšilo, ale výkonu nového čistého chladiče jsem se rozhodně nedosáhl. Nicméně, motocykl funguje v pořádku, tak jak má, tak jsem se rozhodl, že jej zatím nechám nadále v provozu a časem ho pak vyměním.

Mejte se,
D.
12. pro 2022 19:32 #10

Tato zpráva obsahuje přiložené obrázky.
Prosím, přihlašte se nebo se zaregistruje, pro jejich zobrazení.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Moderátoři: PacousDamon
Vygenerováno za 0.969 sekund