baterie

  • Příspěvky: 518
  • Obdržená poděkování 85

Odpověděl keith pro téma baterie

Držím palce, ikdyž si myslím, že tě slušně řečeno vyfakují.

jinak díky za kompletní kontaktní údaje ( opatrně )
chro chro
22. bře 2016 07:07 #121

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 279
  • Obdržená poděkování 20

Odpověděl elektrikarCZE pro téma Re:baterie

Tak je to tu, mám tu výsledek z pitvy. Při pitvě bylo zjištěno špatné nalisování separátoru, tudíž v baterií byl zkrat 3tího článku, druhá výrobní vada je ta, že do jedné mřížky záporné elektrody dali málo aktivní hmoty "takové pasty" - v několika mezimřížkových prostorech chyběla úplně. => druhá reklamace uznána.

V případe zájmu sem mužů vložit fotografie :)

Martin

Odesláno z mého GT-I9195 pomocí Tapatalk
Díky: tirak.cz
Poslední změna: 05. dub 2016 14:01 uživatelem elektrikarCZE.
04. dub 2016 18:32 #122

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 2803
  • Obdržená poděkování 345

Odpověděl JinT pro téma Re:baterie

Teda klobouk dolu takového zákazníka asi ještě neměli :woohoo: :woohoo:
Honda CBF 1000 RS:)
05. dub 2016 21:18 #123

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 518
  • Obdržená poděkování 85

Odpověděl keith pro téma Re:baterie

Marťas ..super...
chro chro
05. dub 2016 21:26 #124

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 1660
  • Obdržená poděkování 98

Odpověděl Hodys pro téma baterie

Pasujeme Tě na fyzika a chemika našeho klubu plus jsi taková naše právní ochrana při koupi elektroniky .... Zkrátka jsi šikula
Prostě Marťas umí opravit ledničku, pračku a dvakrát byl v televizi :-) jako Venca Konopník
Poslední změna: 06. dub 2016 00:19 uživatelem Hodys.
06. dub 2016 00:11 #125

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 45
  • Obdržená poděkování 0

Odpověděl stringo pro téma baterie

Zdravím kluci. Chtěl bych se zeptat, jak zjistím jestli je v háji baterka, nebo jestli je v háji alternátor?

Problém:
Koupil jsem vloni novou baterku (Varta - náhrada za původní x-let starou originál) po zimě jako každý rok, byla baterka vybitá (to jsem už zjistil, že jsem x-let dělal chybu), nicméně u originální baterky jsem ji na jaře nabil (v motorce přes konektor) a potom celou sezonu nebyl problém.
Teď jsem chtěl udělat to samé, nabil jsem baterku a jel se projet. Přišel jsem k motorce za týden a ani si neškrtla. Proměřil jsem jestli mi něco neodebírá proud a zdá se že je vše v pořádku, z baterky nic proud při vypnutém zapalování netahá. Nabil jsem baterku znovu a zkoušel ji proměřovat (po dvou dnech asi 14 dní).
Nabitá měla cca 12,3V a tak to bylo cca každé měření, po 14-ti dnech jsem zapnul zapalování a kleslo mi to na cca 10V, jakmile jsem nastartoval, hned naskočilo cca 12,1V a při přidání plynu se zvedne hodnota na nějakých 13,5-14,5V. Takhle jsem zkoušel startovat každý den další týden a motorka startovala jako víno. Jel jsem se včera znovu projet (cca 50km) a dneska ráno zase nic, ani nevzdechla.

Otázky:
1. Co může být v háji a jak případně závadu zjistit
2. Jak se správně přes zimu postarat o baterku
3. Myslíte si, že světla co se rozsvítí při 1.poloze klíčku nějak výrazně zatěžují baterii a vyplatí se udělat si ještě vypínač světel?


Díky za jakékoli info, radu, nápad. B)
Poslední změna: 15. dub 2016 11:04 uživatelem stringo.
15. dub 2016 11:01 #126

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 279
  • Obdržená poděkování 20

Odpověděl elektrikarCZE pro téma baterie

V zimě musíš nechat baterií tam kde nemrzne, několikrát přes zimu nabít, v nejlepším případě ji nechat na udržovací nabíječce - zamezí se tím sulface desek (ne na 100%) akumulátoru (PbSO4). Originální baterie ma chemickou úpravu desek, tudíž tam proces sulface probíhá pomaleji. Každý akumulátor ma nějaké procento samovybijení, tudíž se při odstavení motocyklu akumulátor stejně vybíjí.

Napěťově ti regulátor funguje dobře, na zaměření proudu potřebuješ klešťový ampérmetr, nebo Rogowského cívku a voltmetr. Baterie se při běhu motoru nesmí odpojit! Mohlo by dojít k poškození nebo i zničení regulátoru. Klasický ampérmetr použit nemůžeš- má malý rozsah proudů (velké startovací proudy).

Takže pokud se ti vybila přes zimu a nebo jsi ji zapomněl na podzim nabít, tak nastal proces nevratné sulface (začne se snižovat kapacita) -> baterie se začala chovat jako kondenzátor - PbSO4 je izolant = dielektrikum. Desulfovat baterií je možné, ale v hodně případech se to ani povést nemusí, jelikož muže být baterie v stádiu, kde sulfát vytlačuje desky od sebe, až dojde k zkratu mezi deskami akumulátoru.

Jak máš dlouho tu Vartu v motorce?

P.S.
Desulfator jsem si navrhl a postavil, na dvou akumulátorech se desulface povedla. Nyní testují zařízení na trakční baterii(200Ah).

Pokud nezapneš klíček a jdeš třeba na oběd, tak světla nevadí. Sice celkový odběr je velký, ale na několik sekund to nevadí.
Díky: stringo
Poslední změna: 15. dub 2016 12:49 uživatelem elektrikarCZE.
15. dub 2016 12:36 #127

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 1008
  • Obdržená poděkování 72

Odpověděl Malp pro téma baterie

elektrikarCZE napsal: V zimě musíš nechat baterií tam kde nemrzne, několikrát přes zimu nabít, v nejlepším případě ji nechat na udržovací nabíječce - zamezí se tím sulface desek (ne na 100%) akumulátoru (PbSO4). Originální baterie ma chemickou úpravu desek, tudíž tam proces sulface probíhá pomaleji. Každý akumulátor ma nějaké procento samovybijení, tudíž se při odstavení motocyklu akumulátor stejně vybíjí.

Napěťově ti regulátor funguje dobře, na zaměření proudu potřebuješ klešťový ampérmetr, nebo Rogowského cívku a voltmetr. Baterie se při běhu motoru nesmí odpojit! Mohlo by dojít k poškození nebo i zničení regulátoru. Klasický ampérmetr použit nemůžeš- má malý rozsah proudů (velké startovací proudy).

Takže pokud se ti vybila přes zimu a nebo jsi ji zapomněl na podzim nabít, tak nastal proces nevratné sulface (začne se snižovat kapacita) -> baterie se začala chovat jako kondenzátor - PbSO4 je izolant = dielektrikum. Desulfovat baterií je možné, ale v hodně případech se to ani povést nemusí, jelikož muže být baterie v stádiu, kde sulfát vytlačuje desky od sebe, až dojde k zkratu mezi deskami akumulátoru.

Jak máš dlouho tu Vartu v motorce?

P.S.
Desulfator jsem si navrhl a postavil, na dvou akumulátorech se desulface povedla. Nyní testují zařízení na trakční baterii(200Ah).

Pokud nezapneš klíček a jdeš třeba na oběd, tak světla nevadí. Sice celkový odběr je velký, ale na několik sekund to nevadí.


Kurňa Marťas - ty seš normálně Edison 2. - dobrý elaborát ! :)
15. dub 2016 15:05 #128

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 45
  • Obdržená poděkování 0

Odpověděl stringo pro téma baterie

Koupil jsem nabíječku, která už umí udržovat baterie, takže letos přes zimu už budu mít baterku z motorky venku na ní. Takže alternátor je nejspíš dobrý a bude to tou baterkou?

Tu Vartu mám něco přes rok. Na podzim jsem ji koupil, pak byla přes zimu v motorce, na jaře jsem ji nabil a jezdil celou sezonu a teď v zimě druhé kolo a teď dělá tohle...

Hodím jí v týdnu do servisu, dělali mi zátěžový test na baterce do auta, tak by měli umět udělat to samé i s touhle do motorky (snad) a uvidíme co jim vyjde.

Nemáte někdo odkaz na origo baterku co byla z výroby?
15. dub 2016 20:56 #129

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 279
  • Obdržená poděkování 20

Odpověděl elektrikarCZE pro téma Re:baterie

Až ti budou dělat zátěžový test tak je ještě požádej aby ti baterku nabili a udělali test vybíjení konstantním proudem - a vezmi si od nich křivku - měla by být hladká bez nějakých skoků. Jestli by tam byly skoky, tak hned reklamovat.

Odesláno z mého GT-I9195 pomocí Tapatalk
16. dub 2016 16:35 #130

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Moderátoři: PacousDamon
Vygenerováno za 0.638 sekund