baterie
jinak díky za kompletní kontaktní údaje ( opatrně )
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- elektrikarCZE
- Offline
- VIP EXPERT
- Příspěvky: 279
- Obdržená poděkování 20
Odpověděl elektrikarCZE pro téma Re:baterie
V případe zájmu sem mužů vložit fotografie
Martin
Odesláno z mého GT-I9195 pomocí Tapatalk
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Odpověděl JinT pro téma Re:baterie
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Prostě Marťas umí opravit ledničku, pračku a dvakrát byl v televizi jako Venca Konopník
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Problém:
Koupil jsem vloni novou baterku (Varta - náhrada za původní x-let starou originál) po zimě jako každý rok, byla baterka vybitá (to jsem už zjistil, že jsem x-let dělal chybu), nicméně u originální baterky jsem ji na jaře nabil (v motorce přes konektor) a potom celou sezonu nebyl problém.
Teď jsem chtěl udělat to samé, nabil jsem baterku a jel se projet. Přišel jsem k motorce za týden a ani si neškrtla. Proměřil jsem jestli mi něco neodebírá proud a zdá se že je vše v pořádku, z baterky nic proud při vypnutém zapalování netahá. Nabil jsem baterku znovu a zkoušel ji proměřovat (po dvou dnech asi 14 dní).
Nabitá měla cca 12,3V a tak to bylo cca každé měření, po 14-ti dnech jsem zapnul zapalování a kleslo mi to na cca 10V, jakmile jsem nastartoval, hned naskočilo cca 12,1V a při přidání plynu se zvedne hodnota na nějakých 13,5-14,5V. Takhle jsem zkoušel startovat každý den další týden a motorka startovala jako víno. Jel jsem se včera znovu projet (cca 50km) a dneska ráno zase nic, ani nevzdechla.
Otázky:
1. Co může být v háji a jak případně závadu zjistit
2. Jak se správně přes zimu postarat o baterku
3. Myslíte si, že světla co se rozsvítí při 1.poloze klíčku nějak výrazně zatěžují baterii a vyplatí se udělat si ještě vypínač světel?
Díky za jakékoli info, radu, nápad.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- elektrikarCZE
- Offline
- VIP EXPERT
- Příspěvky: 279
- Obdržená poděkování 20
Odpověděl elektrikarCZE pro téma baterie
Napěťově ti regulátor funguje dobře, na zaměření proudu potřebuješ klešťový ampérmetr, nebo Rogowského cívku a voltmetr. Baterie se při běhu motoru nesmí odpojit! Mohlo by dojít k poškození nebo i zničení regulátoru. Klasický ampérmetr použit nemůžeš- má malý rozsah proudů (velké startovací proudy).
Takže pokud se ti vybila přes zimu a nebo jsi ji zapomněl na podzim nabít, tak nastal proces nevratné sulface (začne se snižovat kapacita) -> baterie se začala chovat jako kondenzátor - PbSO4 je izolant = dielektrikum. Desulfovat baterií je možné, ale v hodně případech se to ani povést nemusí, jelikož muže být baterie v stádiu, kde sulfát vytlačuje desky od sebe, až dojde k zkratu mezi deskami akumulátoru.
Jak máš dlouho tu Vartu v motorce?
P.S.
Desulfator jsem si navrhl a postavil, na dvou akumulátorech se desulface povedla. Nyní testují zařízení na trakční baterii(200Ah).
Pokud nezapneš klíček a jdeš třeba na oběd, tak světla nevadí. Sice celkový odběr je velký, ale na několik sekund to nevadí.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
elektrikarCZE napsal: V zimě musíš nechat baterií tam kde nemrzne, několikrát přes zimu nabít, v nejlepším případě ji nechat na udržovací nabíječce - zamezí se tím sulface desek (ne na 100%) akumulátoru (PbSO4). Originální baterie ma chemickou úpravu desek, tudíž tam proces sulface probíhá pomaleji. Každý akumulátor ma nějaké procento samovybijení, tudíž se při odstavení motocyklu akumulátor stejně vybíjí.
Napěťově ti regulátor funguje dobře, na zaměření proudu potřebuješ klešťový ampérmetr, nebo Rogowského cívku a voltmetr. Baterie se při běhu motoru nesmí odpojit! Mohlo by dojít k poškození nebo i zničení regulátoru. Klasický ampérmetr použit nemůžeš- má malý rozsah proudů (velké startovací proudy).
Takže pokud se ti vybila přes zimu a nebo jsi ji zapomněl na podzim nabít, tak nastal proces nevratné sulface (začne se snižovat kapacita) -> baterie se začala chovat jako kondenzátor - PbSO4 je izolant = dielektrikum. Desulfovat baterií je možné, ale v hodně případech se to ani povést nemusí, jelikož muže být baterie v stádiu, kde sulfát vytlačuje desky od sebe, až dojde k zkratu mezi deskami akumulátoru.
Jak máš dlouho tu Vartu v motorce?
P.S.
Desulfator jsem si navrhl a postavil, na dvou akumulátorech se desulface povedla. Nyní testují zařízení na trakční baterii(200Ah).
Pokud nezapneš klíček a jdeš třeba na oběd, tak světla nevadí. Sice celkový odběr je velký, ale na několik sekund to nevadí.
Kurňa Marťas - ty seš normálně Edison 2. - dobrý elaborát !
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Tu Vartu mám něco přes rok. Na podzim jsem ji koupil, pak byla přes zimu v motorce, na jaře jsem ji nabil a jezdil celou sezonu a teď v zimě druhé kolo a teď dělá tohle...
Hodím jí v týdnu do servisu, dělali mi zátěžový test na baterce do auta, tak by měli umět udělat to samé i s touhle do motorky (snad) a uvidíme co jim vyjde.
Nemáte někdo odkaz na origo baterku co byla z výroby?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- elektrikarCZE
- Offline
- VIP EXPERT
- Příspěvky: 279
- Obdržená poděkování 20
Odpověděl elektrikarCZE pro téma Re:baterie
Odesláno z mého GT-I9195 pomocí Tapatalk
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.