baterie
Malp napsal:
tirak.cz napsal: VRLA z anglického Valve Regulated Lead Acid – ventilem řízené olověné akumulátory; jde o označení zapouzdřených akumulátorů s výrazným omezením vývinu plynů; prakticky vůbec se nevyvíjí kyslík a jen ve velmi malé míře se vyvíjí vodík
asi tak, no...
Píši ti nedostatečná - toto jsem slyšel. Mě zajímá PRAKTICKÝ rozdíl mezi baterií označenou VRLA a MF .
Půl jsem Ti nappověděl, zbytek si na netu snad najdeš sám. Já se třeba nesnažím překládat nápisy na baterce, prostě koupím co tam patří a je...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
tirak.cz napsal: [quote="
Píši ti nedostatečná - toto jsem slyšel. Mě zajímá PRAKTICKÝ rozdíl mezi baterií označenou VRLA a MF .
Půl jsem Ti nappověděl, zbytek si na netu snad najdeš sám. Já se třeba nesnažím překládat nápisy na baterce, prostě koupím co tam patří a je...[/quote]
Zdarec, však já ti taky děkuji za poloodpověď , ale právě že to VRLA si vygooglíš snadno - a můžeš si pročítat desítky odkazů teoretických pouček.
AVŠAK - FM jsem nenarazil nikde .
Spíš mě šlo o PRAKTICKÝ (jak jsem zmiňoval) zkušenost někoho,kdo se tím např.zabývá.
Např. VRLA -delší životnost,nižší samovybíjení , FM -vysoký start.výkon ,vyšší samovybíjení - PÍŠU NAPŘÍKLAD ,aby mě někdo nebral vážně !!!!! Anebo -je to stejný,protože ............
Jinak já taky koupil "co tam patří" - jen jsem se pozastavil nad tím,že jak Luhamoto , tak já máme na NOVÝCH bateriích jiné značení .Toť vše,zdarec.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Malp napsal: Cau boys.Tak s baterii odesel i alternator.cestou do Dolomit.Cekam v Pisku na odtah..Altik resil v loni Jindra ted ja tak bacha na to.M
že by mě to mělo taky potkat,snad ne
jak se ti to začalo projevovat?
dík
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
boban napsal:
Malp napsal: Cau boys.Tak s baterii odesel i alternator.cestou do Dolomit.Cekam v Pisku na odtah..Altik resil v loni Jindra ted ja tak bacha na to.M
že by mě to mělo taky potkat,snad ne
jak se ti to začalo projevovat?
dík
Vydrž Prťka,vydrž , ono to přijde .
Né vážně , blahopřeji ke stejnému stroji a samozřejmě takovéhle věci ti nepřeju ani náhodou .
Podívej,loni řešil Boco s Jindrou podobný problém a napadlo je namontovat voltmetr KOSO na mašinu ,který ti hlídá - ukazuje jak mašina dobíjí (dá se sehnat cokoli,kdekoli -já to měl od MTT Štěpánek Brno - má věci od Louis Vídeň - mě se do Vídně tou dobou nechtělo a vyšlo to cenově + - stejně.
Prakticky fotky najdeš tady někde na fóru.Jde o to,že by ti mašina měla dobíjet nějakýma + - 14 V , mě voltmetr "chodil" 13,8-14 V ,což je normál . Nedávno na jedné vyjížďce jsme zastavili a po nějakých cca 15 min. už nenastartovala-jen se líně převalil startér . Mašinu jsme roztlačili a následně jsem baterii nechal zkontrolovat zátěžákem s výsledkem - konec životnosti , přestože to dobíjelo ok.
Koupil jsem druhou a trnul,aby odchod baterie nenásledoval regulátor,nebo altik -což jsem několikrát četl,že se děje.NIC nenasvědčovalo problém ,až včera po asi 200 ujetých km mě najednou dobíjení začalo padat 13.8 - ..12,2 ...11,2 V - vyhnání mašiny do otáček a dobíjení "se chytlo" ,aby po asi 5km spadlo na 11V a hotovo -.mašina jede,startuje,ale nedobíjí .
Prakticky jde o to ,že bez Voltmetru by člověk jel a jel,až by se vycucla baterka a motorka - se vstřikováním - ti chcípla. Takhle máš alespoň kontrolu a event problém se dá řešit na vhodnějším místě ,než někde v "kotěhůlkách" .
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
tak tě vítám v klubu teď už budeš mít klid hlavně to řeš přes záruku...
Ten vyměněný už by měl dát pokoj je tam dělaná jinak izolace ale v podstatě nemáš šanci tomu předejít nikdo asi nechce dávat 12tis za preventivní akci... a než se ti spálí tak ti to nikdo nevymění...
Voltmetr je netřeba sledovat ale když vidíš že ti mašina cukne a koukneš na voltmetr tak vidíš že tam je 10V tak víš že ti neodešla baterka nebo třeba jen nedošel benzín... stejně tak když uvidíš že tam je 19V tak zapneš dálkové a mažeš domu a měníš regulátor... prostě se to hodí mít přehled navíc tam je třeba i teploměr co nechápu proč jako třetí funkce je čas... většinou ho mají všichni na motorce já bych ocenil třeba teplotu vody...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
věc se řeší v Hondě a vypadá to nadějně .
Ohledně voltmetru - stejně jako občas hodím voko na GPS , tak občas zrakem přelítnu voltmetr - žádné hypnotizování ,to není problém .
Jinak Jindra má (mimořádně ) pravdu - ten teploměr wasrůvky bych spíš uvítal , než hodiny .
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.