Brzdy
Takže.... tým že som zosmirglovala jednu platnicku ktorej hrubka vadila som dosiahla to ze motorka sa da pekne posuvat proste to tam uz nebrzdi, brzdova packa sa napumpovala a pekne brzdi az prekvapivo dobre to brzdi.....ale mala som skusobnu jazdu a po jazde je kotuc horuci...
Dle tvého popisu v celé diskuzi si myslím, že jsi udělala hned několik chyb. Osobně bych postupoval tak, že bych se snažil problém vyřešit a né vyrážet klín klínem (viz destičky a šmirgl).
Co vidím za problémy :
- pokud jak Pepe píše destičky originál mají 9 mm, tak tam i tvé destičky Ferodo 9mm musejí pasovat.
(Já osobně bych hledal problém proč tam nepasují a co tomu brání).
- píšeš ,,brzdova packa sa napumpovala".
Tuto větu si dovedu představit jako tak, že jsi neměla pístek plně zastrčený a při zmáčknutí šel lehce, dokud nenarazil do destičky a pak už kladl odpor. (K tomu mi ale nepasuje to, že píšeš, že je to tam hodně natěsno a v podstatě jsi tam nemohla dostat ani destičky. Tak čekám, že pístek máš zcela zatlačený ve třmenu). Jinak tomu nerozumím.
Nebo nastala druhá situace a to je ta horší varianta. To že máš špatně odvzdušněnou brzdu, protože kapalina je nestlačitelná! S tím ale souvisí i jiná věc. Pokud je brzda odvzdušněná správně a pustíš páčku brzdy, pístek v páčce se ti nepatrně vrátí zpět a vznikne podtlak, který potáhne brzdový pístek nepatrně zpět do třmenu brzdy!
Říká se tomu vůle brzdy naprázdno - je to vůle potřebná k uvolnění brzdy.
Pokud se vracení brzdy nevyřeší, a ty znova zešmirgluješ destičky, ta brzda se ti při prvním zabrzdění nevrátí a tak stále dokola.
Při tom hřátí kotouče zase může nastat ještě další možnost. A to, že destičky nesedí tak jak mají. Ale to nepředpokládám, že je tento případ.
Jinak řečeno řešit mechanický problém na dálku, když se na to nemůže člověk mrknout a sám posoudit co to dělá, je problém.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
tieto feroda co mam teraz mali hrubku okolo 9mm ja som musela jednu platnicku zosmirglovat na cca 7mm
nasla som toto
je tam obrazok kde su uvedene rozmery platniciek a hlavne je tam uvedena hrubka, a hrubka kazdej platnicky je ina...a presne ta platnicka ktoru som ja musela smirglovat je tam ta tensia...a presne sedi ta hrubka sice ja to neviem namerat az tak presne na desatiny milimetra ale zosmirglovane to mam na cca 7mm a prestalo to blokovat koleso a koleso sa normalne toci...je mozne ze este nejaku desatinku milimetra musim zbrusit aby to ani nesuchalo vobec o kotuc
o tom ze packa je teraz tvrda pisem preto, lebo ked boli obe platnicky este na 9mm tak boli tak natlacena na kotuci ze ta jedna platnicka proste brzdila koleso a ked som zmackala brzdu tak sla uplne lahko a ked som sa skusila previezt po ulici tak to vobec nebrzdilo, ked som tu jednu zosmirglovala prestalo brzdit koleso a packa je tvrda a dobre brzdi.
kebyze dam tie platnicky a motorku timovym mechanim valentina rossiho vysledok by bol ten isty..proste nic ine tomu byt nemoze....mam uplne jednoduchy strmen, su tam dva piesty ktore tlacia na jednu platnicku a potom je druha platnicka ktora sa nepohybuje, piesty sa pohybuju a aj sa vracaju aj je to vidno ked sa zo spodu pozriem aj to je citit ze zabrzdim, brzdi to, pustim brzdu a prestane to brzdit...ale ako pisem vyssie mozno este nejaku detatinku milimetra treba z tej jednej platnicky zosmirglovat, ako na pocit uz koleso nebrzdi ale mozno to len tak zlahka sucha a pri jazde to je citit...zle som to osadit nemohla neda sa to osadit inak ako to je osadene, rozoberala a skladala som to asi tak 15x za posledne 3 dni...odvdusnovala som to asi tak 4 ci 5x za posledne tri dni....
podla mna je chyba v hrubke platniciek (aj ked pri tej platnicke ktoru tlacia piesty hrubka nevadi - a podla starych platniciek je ta platnicka viac opotrebovana) chyba hrubky je u platnicky ktora sa nepohybuje....neviem preco je to tak..neviem preco uvadzaju ze su to platnicky na moju moto ked uz pri prvom osadeni ked mali obe 9mm sa ani nedali nasadit na kotuc pretoze ta platnicka ktora sa nepohybuje bola tak hruba ze ten zelezny vycnelok - hlasic opotrebovania platniciek. proste vzdialenost medzi hlasicom opotrebovania platnicky a platnickou ktora sa nepohybuje bola taka ze sa to ani nedalo nasadit na kotuc...uz vtedy som pochybovala o tom ze hrubka platnicky je spravna...ale som ten hlasic trochu obrusila by sa to dalo nasadit na kotuc..ale aj tak platnicka je proste prihruba...
a ten link ktory som vyssie uviedla mi moju teoriu este potvrdil....
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jantar_350
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 41
- Obdržená poděkování 0
Odpověděl Jantar_350 pro téma Re: Brzdy
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Sakra teraz pozeram ze mi nevlozilo ten link co som o nom v predchadzajucom linku pisala makinaparts.com/lang-en/honda/1133-fdb-6...0-xl125v-supra-.html da sa tam dat rok vyroby 2006 ako mam ja...a je tam aj obrazok kde je napisana hrubka..pre tu platnicku ktoru som smirglovala je tam hrubka 7,4mm.. a myslim ze to je ten spravny rozmer ktory tam ma naozaj byt...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jantar_350
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 41
- Obdržená poděkování 0
Odpověděl Jantar_350 pro téma Re: Brzdy
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Dr.Pilulkin
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 720
- Obdržená poděkování 29
Odpověděl Dr.Pilulkin pro téma Re: Brzdy
Kluci mám dotaz jak zvýším efektivitu brzd na Cbf 600 aby to bylo o poznání lepší?
Honzo, mě přijde, že ti měli vaši koupit úplně jinou motorku. Nejlíp asi ostrýho motarda, co se hodí na dlouhý štreky, má óbbrkapotu, aby tě neofouklo, sadu megasvětel, co svítěj alespoň dva kilometry daleko a místo kol má pásy, aby uměl zaflekovat i z dvoustovky.
Jestli ti přijde, že ti skoro fungl nová motorka málo brzdí, tak ji buď dej do servisu, nebo ji zahoď a řekni si vašim o jinou
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.