Seřízení ventilů CBF600S r.v.2008 stříkačka

  • Příspěvky: 11
  • Obdržená poděkování 0
Ahoj lidi,
Potřeboval bych poradit. Rád bych seřídil ventily na mé CBF600S/2008 stříkačka. Pravděpodobně jen změřit a nechat být, protože má najeto 24000. Je od majitele co jí má od nova. Mohl by mi prosím někdo poradit jak to udělat, popřípadě nechat stáhnout servisní manuál k opravám na tomto stroji?
Uživatelskou příručku mám-tam se o tom nic nepíše.
Budu rád za každé nakopnutí. Nechce se mi to dávat do servisu. Přes zimu bych to chtěl zkontrolovat a radši sám abych viděl v jakém je to stavu a co můžu čekat.
Díky za každou radu :)
07. lis 2013 19:28 #1

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 548
  • Obdržená poděkování 4
Je to náročnejšie ako na vahadlách zo štelovacím šroubom,v prípade potreby treba menť podložky,hlavne nedat na reči že stačí zbrúsiť a podobne,treba moto odstrojit,zmerať vôle pri zatvorených ventiloch a v prípade potreby objednať v Honde nové.Pre príklad,sací 0,20+-0,03,nameráš 0,14 tak je treba objednať o 0,06 mm tenšiu podložku atď,myslím že sú odstupnované po 0,025 mm.
Inak pokial jej nedávaš ceres určite máš na to ešte čas
17. lis 2013 13:20 #2

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 11
  • Obdržená poděkování 0
Díky za informaci. Určitě koupím nové, když bude třeba. Brousit by mně to nenapadlo. Ještě prosím ty vůle na výfukových? Chystám se na to o vánocích, sundám, promažu a vyčistím všechno co půjde. Jinak jezdí jako víno-moc šikovná motorčička :-)
20. lis 2013 21:44 #3

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 548
  • Obdržená poděkování 4
Sledujem že si rozhodnutý,tak hlavne pri rozoberaní všetko dôkladne čisti aby Ti tam nenapadal bordel ked dáš dole veká nad ventylmi,vymontuj sviečky bude sa ti lahšie pretáčať motorom(potom nahoď nové),hlavne dať bacha aby nebol ventyl v strihu,zožeň kvalitné mierky odstupňované po 0,01 a môžeš merať.Ak objavíš bude to skôr menšia vôla lebo ventyli sa zaklepávajú,potom ako som písal to bude náročnejšie pretože treba dať dole vačku,vybrať podložku zo zdvihátka a zmerať mikrometrom,odrátať a objednať.Pri spetnej montáži bacha na rozvody aby si neposunul ani o zub lebo je problém!!!!
Dúfam že to zostane len pri tej kontrole,pokial máš ako v profile CBF 600 nad 2008, tak sací 0,20+/-0,03,výfuk 0,28+/-0,03 mm.
Potom sa pochvál..
21. lis 2013 07:58 #4

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 63
  • Obdržená poděkování 3
Chlapi, troška oživím po toľkých rokoch túto tému. Aj tak je tu nejak mŕtvo, asi už moc členov nemá dávno túto motorku a nový majitelia sa tu moc nehlásia.
Chcel by som vedieť kto má aké skúsenosti s vent. vôľami? Pri akých km kontroloval a aké boli výsledky. Kedy už bolo treba upravovať a tak.
Napr. vraj sa vraví, že prvé korekcie je treba až pri 48tis km. Vraj pri 24tis ešte nikto nič nemusel robiť.
Jeden mechanik vravel toto isté, s tým že povedal, že s ventilmi sú na tom najlepšie stroje Suzuki...vraj tam trvá hodne km kým je potreba zásah do ventilov...naopak vyjadril sa k strojom Kawasaki a tie sú vraj na tom najslabšie...tam sú potrebné zásahy niekedy už pri 24tis km. Ten človek je na západe SK pomerne známy, má veľký showroom a dováža motorky, pekné kúsky. Skôr japoncov.
No som zvedavý, či niekto niečo napíše...
Tiež by ma zaujímalo koľko znesie rozvodová reťaz ak ju už niekto menil. Bavme sa o normálnej prevádzke, ani podtáčanie ale ani vkuse rev...
Dnes už skôr kochač a rovinkový strelec...
19. lis 2022 17:38 #5

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 57
  • Obdržená poděkování 2
Zdravím pánové,
přidám zde svoje zkušnosti. Mám za sebou již troje kontroly ventilových vůlí, CBF600NA, PC43.

V příloze máte tabulky, jak se ventilové vůle měnily v průběhu náběhu kilometrů.
Aktuálně mám před 4. kontrolou, jsem na 92.450km, další interval, v pořadí 4. je při 96.000km.

1. kontrolu jsem stihl ještě v záruční době, tudíž proběhla ještě v servise Honda, kde jsem naštěstí mohl být osobně přítomen při provádění servisu.
Při této 1. kontrole se zjistilo, že pár ventilů je mimo toleranční pole, takže se toto upravilo tak, aby všechny ventily měly vůli v tolerančním poli.
Při 2. kontrole byly vůle v toleranci a při 3. kontrole také, ale tu jsem prováděl krapet dříve, protože mi vyšla presně do prostředka vetší dovolené, a tak jsem se rozhodl ji provést ještě před dovolenou.

Při měření je klíčové, jak velkou silou rvete ty měrky mezi hrníček a profil vačky. Je zde nutné nebýt zcela hrubý a měrky by měli jít vložit do mezery s jistou volností.
Ventilové vůle jsou velmi důležité pro dlouhodobou spolehlivost. Zajišťují, že při zavřeném ventilu se protáčí vačka nad hrníčkem (snižuje mimo jiné opotřebení atp), a při otevírání a zavírání se ventil pohybuje dle nakonstruovaných - nasimulovaných parametrů (časování, zdvih, atp.)
Postup při měření je krásně popsán v servisním manuálu, včetně postupu při montáži ložiskových vík.
Je zde nutná preciznost při práci při každém úkonu. Ať už jde o zabránění vniku nečistot do motoru (ideálně v uzavřené čisté garáži), tak zajištění řetězu aby nepropadl do šachty, vyjímání a instalace podložek, namazání ložisek vačkových hřídelů, zpětného nastavení poloh rozvodů, dodržení utahovacích momentů a hlavně čistoty závitů šroubů (rozhodně je ničím nemazat, pak je sníženo tření a předepsaný utahovací moment pak vytváří vyšší napětí a může dojít k poškození závitů v hliníku). Není to úplně jednoduchý servisní úkon, nicméně, s trouchou trpělivosti a pečlivosti se to rozhodně dá zvládnout.

Tak jsem zvědavý, jak to vychází u ostatních.

Edit:
co se týká životnosti rozvodového řetězu, to je závislé na tom, jak se kdo k motocyklu chová, jaký olej se používá, jak často ho mění, a jakým způsobem motocykl používá. Motor, který běží více méně ve větsím zatížení (okruhy, časté využívání maximální dynamiky atp). bude jistě mít řetěž opotřebený více.
U tohoto je také nutné nezapomínat na vodítka rozvodového řetězu, které také budou opotřebeny a bude nutná jejich výměna spolu s řetězem (jsou 3, dva z boku a jeden z vrchu).
Pokud někdo z vás již měnil rozvodový řetěz, tak zcela jistě ocenil, že náš motor má na klikovém hřídeli nasunuté řetězové kolečko přes tisícihran, pro výměnu rozvodů není nutné motor vymontovávat z rámu motocyklu. A v případě vyššího opotřebení řetězového kolečka se dá toto kolečko vyměnit.
(pár obrázků v příloze)

Mějte se,
Dan
Poslední změna: 21. lis 2022 21:01 uživatelem danoous.
21. lis 2022 20:42 #6

Tato zpráva obsahuje přiložené obrázky.
Prosím, přihlašte se nebo se zaregistruje, pro jejich zobrazení.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 63
  • Obdržená poděkování 3
Tak toto je odpoveď akú som hľadal...fakty a čísla. Určite to pomôže spraviť si obraz aj ostatným.
Pred tým ako som pozrel prílohy som sa trocha zhrozil, že prvá kontrola vyžadovala zásahy...teda že vlastne montáž z fabriky, tam je to odfláknuté. Ale po zhliadnutí tabuľky bolo vidieť, že to bolo minimálne a že teda skôr to je uhnuté smerom k mierne väčším vôľam ako opačne. Čo je rozhodne menšie zlo. 
Inak chová sa to zaujímavo...dal si to pri prvej na stred...pri druhej si nameral menšie hodnoty (teda skôr zaklepavanie) a pri tretej zasa väčšie (skôr opotrebenie trecích plôch alebo karbon na styčných plochách sedlo a ventil. Samozrejme sme na úrovni 2 stotín, takže aj chyba merania sa tu musí zohľadniť. Ale je super, že si sa tu takto rozpísal.
Inak na nete je v DE článok o teste CBR600F (náš motor PC43, len teda stredné naladenie) na 50.000 km. Jazdená v zime aj pri mínus aj v lete...olej menený čo 12.000km...po 50.000 km to obstálo na výbornú. Nejaké ventily vraj dosadacie plochy presakovali ale na kompresiu to vplyv nemalo a známky podpálenia neniesli.
čo sa oleja týka, tak tá moja vzhľadom na počet majiteľov do priebehu 28tis km za 10rokov...evidujem tam asi 3-4 bude asi preolejovaná...interval je 12000km, je verím že už ak len vždy nový majiteľ vymenil olej, tak je všetko OK. Ja mením sezónne a to znamená že raz to bolo po ca. 3500 a teraz to bude po ca. 4500km...no a jasne menil som aj hneď po kúpe.
Ja verím v to, že u nás sú motorky hobby a miláčkovia a dostávajú dobrú starostlivosť.
Už len u seba viem, že keď ju natočím tak sa spraví minimálne 200km. Takto ju natočím ca 15x do roka.
To nie sú krátke trasy...vždy je ten olej riadne prehriaty...v porovnaní s autom, ktoré sa štartuje skoro denne a aj krátke trasy...pričom objemovo je v tej honde toľko oleja čo v mojom peugeote 1,6 benzin.
Proste olejový servis myslím že je nadštandardný.
Niekde v Taliansku ak si to niekto kúpi ako prostriedok na rýchlu dennú prepravu ucpaným mestom...tak tam bude asi olejový servis v lepšom prípade podľa servisky v horšom ani nehovorím.

Tu je ten test...

Honda CBR 600 F Dauertest Abschlussbilanz 50000 km | MOTORRADonline.de
Dnes už skôr kochač a rovinkový strelec...
26. lis 2022 08:29 #7

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 57
  • Obdržená poděkování 2
Zdravím,
ano, ten test znám. Existuje i anglická verze (překlad).
Je tu krásně vidět, jak na tom tento motocykl (a více méně všechny jeho verze) je.
Ja bych teda asi neměl srdce motocykl startovat v zimě, natož při takových teplotách, ale je to pořád stroj, který by měl zvládat i takové podmínky.
12. pro 2022 19:37 #8

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Moderátoři: PacousDamon
Vygenerováno za 0.856 sekund