Ladeny vyfuk na CBF1000F-ako to v skutocnosti je?

  • Příspěvky: 313
  • Obdržená poděkování 87
Takze, mozno ste viaceri riesili otazku ladeneho vyfuku na faceliftove CBF. Pytal som sa na to Ernesta, no aj s viacerymi som na zraze o nom hovoril. Vyfuk ma vyfukovu priveru, original nie je moc pekny a najma je tichy. Chce to teda ladak, ale aky a oplati sa vobec? Odkedy som kupil cbfku je toto moj problem cislo jedna. Hned na zaciatku za seba napisem, ze sa zial na cbfku z mojho pohladu neoplati investovat do vyfuku, aj ked nemusi byt drahy.

Isiel som financne najschodnejsou cestou. Mam dobre skusenosti s Leo Vince na predoslej Honde, nie su drahe, zvuk ma krasny, telo je pekne... atd. Vyhody ladaku su jasne-najma zvuk, usetrena vaha a vzhlad. Vela ludi uvadza aj mierny narast vykonu. Tu je vsak velky problem a najma pri CBF. Faceliftovy model ma vyfukovu priveru. Ona vytvara protitlak najma v nizkych a strednych otackach, teda v najviac vyuzivanom spektre. Prve moje uvazovanie bolo cestou, upravit ladak tak, ze sa odreze koncovka az za priverou, co je ale blbost-ten protitlak je pocitany na origo lauf. Druhe uvazovanie islo cez vykon a spotrebu. Chodim casto do Rakuska a mal som neprijemnu kontrolu-chcem mat teda motorku v poriadku. Ladak aj s katalytickou trubkou by vysiel iba cez 400e, co je fajn. Stale som vsak nevedel co s tym vykonom. Nikde som sa nevedel dopatrat relevatneho udaju, kedy by sa porovnaval origo vyfuk s ladenym, ktory by splnal vsetky potrebne normy(hlukove aj emisne). Pisal som az nakoniec do LV firmy priamo s touto odpovedou:

Good afternoon

our exhaust for CBF 1000 eliminates the original KAT, in fact you can find available as an optional the additional catalyst
The racing test configuration at the bench is considered without db killer and without the original catalyst.

Best regards

Moja reakcia smerovala k tomuto grafu:

storage.sbg1.cloud.ovh.net/v1/AUTH_ac434...iagrams/GP-8404E.pdf

Ako mozete vidiet, graf znazornuje ze krutak aj vykon ladeny vyfuk jemne dviha, dokonca pri krutaku v nizkych otackach mozme pozorovat nepatrny prepad. Fajn, ale co znamena polozka racing configuration? To je ta magicka formula, v akom stave je ladak... Ci ma kat, db killer, kn filter? Alebo je proste urobena iba vymena kus za kus. Zial je to tak ako som si myslel. Vysledne hodnoty su merane bez db killera (co mna osobne neprekvapuje), ale bez katu. To znamena, ze tieto hodnoty su merane mimo vsetkych noriem. Ak sa zalozi kat a db killer je viac ako pravdepodobne, ze vysledny efekt bude horsi, ako s origo vyfukom. Aj ked niekto si moze subjektivne vdaka krajsiemu zvuku mysliet, ze mu to vykon neznizi, alebo prida (ano asi sa to tazko cita pre majtelov ladakov).

Preco to pisem? Za tu dobu co mam cbfku som hovoril s vela ludmi o tom a hladal som vela info. Tu som ich zozbieral do jedneho celku a chcem tak ulahcit rozhodovanie ostatnym. Nebudem ani zachadzat do detailnejsich rozborov o dlhodobych moznych negativnych vplyvov ladaku na motor, ventily, rychlost vyfukovych plynov a podobne, aj ked vyrobca sa tvari, ze vyfuk je iba na konkretnu moto. Z mojej strany vsetko, snad som tym niekomu pomohol :)
Honda CBF1000FA
16. říj 2017 23:07 #1

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 2803
  • Obdržená poděkování 345
Uf dočetl jsem to ikdyz nevím zda jsem se neztratil já třeba měnil výfuk jen kvůli tomu abych sundal kolo :woohoo: ale měnil jsem ho tak že šla motorka na brzdu a bez db killeru to má o cca 5koni víc s ním ó 4kone. Mám někde graf před po ladění bohužel ne s origo vyfukem mereno na brzdě mám i filtr a chci v ladění motoru trochu pokračovat ale s vědomím že to může znamenat likvidaci motoru.... Přeci jen už má 60tis proto to chci udělat fakt dobře jako generálku uvidím jak to dopadne vše je ó čase...ale je fakt že do CBF investovat je asi dost hloupé a doba je taková že motorky co jedou do Rakouska mají asi v 80% smůlu protože je prostě mohou pokutovat prostě máme co jsme chtěli....já si chci nechat maximum věci homologovat dokud to půjde... Ale kdyby mě to nebavilo nedělal bych to
Honda CBF 1000 RS:)
16. říj 2017 23:34 #2

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 313
  • Obdržená poděkování 87
Jasne JinT, ak sa uz bavime o dodatocnych upravach ako powercommander, kn filter, premapovanie a podobne, uz je to o niecom inom. Clanok som chcel smerovat iba na vymenu kus za kus, teda origo dole a nahodit ladenu koncovku.

Osobne trebars nacriem do mojej druhej moto, ktora ma ladeny vyfuk arrow urceny ozaj specialne pre nu, s premapovanim. Vykonove krivky isli krasne hore a skor. Spotreba nepatrne nizsia.

Inak k tym 60tisicom co mas... ak sa o moto staras, imho to nie je nic. Na takehoto turistickeho skrteneho litra je to ozaj zabeh. Nechcem rozoberat problematiku stacania km, ale ked vidim ake male kubatury, tazko namahane niekde behaju a ziju... trebars yamaha majesty 400 (1valec 400ccm) s 305 tisic km a ine šmaky. Neviem ci poznas ale pozri toto:



Je to v milach, takze skoro pol miliona.
Honda CBF1000FA
16. říj 2017 23:43 #3

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 2803
  • Obdržená poděkování 345
Já jsem zvědavý zda mi mechanik vymyslí nějaký rozumný postup do motoru já už se neseru... už jsem vyndal všechny eko fičury a fungovalo to jenže pak mi odešlo zapalování a to jsi měl vidět ten kudel dýmu co ze mě lítal... a asi kdybych neměl odvětrané ventilové víko tak bych to ani nezjistil...takže jsem to pak hodil vše zpět...ale teď to asi znovu sundám akorát si udělám nějakou nádobku pro kritické případy... dále bych šel asi na vačku a airbox... ale uvidíme to jen když bude čas...hlavní bude ta homologace to je teď alfa a omega...a tak nechci měnit motor za CB1000r to by totiž paradoxně byla nejjednodušší úprava ale kod motoru bych musel přerážet.. a to už se mi úplně nechce... protože by to mohlo vypadat jako kradené sebelépe udělané... a nedej bože by i mohlo být protože stav a původ motoru bych asi jen těžko zjistil... Po pravdě určitě je jednodušší si koupit třetí motorku a jezdit s ní na okruh ale tou cestou se mi jít nechce protože se chci zlepšovat na jedné motorce a pak třeba postoupit na další... ale to moje asi zůstane pro Elišku...
Honda CBF 1000 RS:)
17. říj 2017 06:46 #4

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 918
  • Obdržená poděkování 97
Pito - nejak som sa v tom tvojom prispevku stratil.
Mam len jednu skúsenosť - Arrow s kat trubkou funguje dobre, nepocitoval som žiadne zmenšenie výkonu v priamom porovnani s originalnym. A porovnani sme mali dosť s 2 cunikmi aj v realnych situaciach. A je to legálne, s homologaciou.
17. říj 2017 07:24 #5

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 518
  • Obdržená poděkování 85
s origo koncovkou mám najeto asi 30 000km. Nebudu srovnávat Jindrovu, která má víc než jednu anomálii. Ale s Martyho CBF si myslím jsme srovnatelní výkonem. Možná na okruhu bychom něco pocítili, ale to je sporadické. Výkon se podle mě navýší o rozdíl hmotnosti. Ten originál čibuk bude mít kolem 20 kg. Laděný pod 10 kg. S klukama jsem najezdil dost a nevšiml jsem si, že by byla cítit špatně spálená směs. Tankování +/- stejné na dlouhých cestách.
Jindrův Beowulf má jedinečný zvuk ( trambus), druhý takový do klubu netahejme. Ernestův ( Martyho ) Arrow má příjemný zvuk s vložkou i bez. Pokud bych uvažoval, tak právě o něm. V kolonách se to hodí, auta tě aspoň nepřeslechnou jako s originálem.
chro chro
17. říj 2017 08:12 #6

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 2803
  • Obdržená poděkování 345
Hele mě zarazilo to, že Pito psal, že mu měřili emise u motorky... by mě zajímalo kolik má mít a kde je to napsané... hluk bych rozuměl a vím že sondují zda je tam ucpávka ale emise :sick: já jsem to chtěl řešil vložením katalizátorové vložky... určitě lepší než katalitická trubka... bylo by zajímavé se dohodnout na technické a zkusit to pro prdel změřit origo, Martyho11, a můj... Někdy to domluvím...
A jako poslední já mám hezký zvuK!!!!! A vůbec ve vysokých otáčkách dole se mi to taky moc nelíbí...ale to žádný ladák... Osobně když jí vyndám tak sám se sebou nemůžu jet víc než 300km... ale když má Márty vyndanou je to asi jedno a jak jsme jeli vedle sebe řekl bych že to byl hezky naladěný osmiválec :woohoo:
Jednoznačně na brzdě ladí výfuk bez tlumivky...a rozdíl je opravdu 1HP což je až neskutečné ale to že to jede je dáno tím, že to víc řve tak máš pocit rychlosti... respektive jde lépe do otáček tak možná a taky to víc do těch otáček taháš...
Honda CBF 1000 RS:)
17. říj 2017 08:44 #7

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 518
  • Obdržená poděkování 85
www.arrow.it/en/assembled/1033

www.motops.cz/arrow-race-tech-approved-a...f-1000-st-2010-2013/

Nepsal, že mu měřili emise. Jen že nenašel zmínku o srovnání s origo ( Hluk/ emise...)
chro chro
Poslední změna: 17. říj 2017 09:56 uživatelem keith.
17. říj 2017 09:56 #8

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 313
  • Obdržená poděkování 87
Keith, Jindra si dobre pamata, osobne som mu hovoril, ze mi skutocne emisie merali ked ma zastavili s pojadznou stk v rakusku. Strcili mi do vyfuku cidlo (ine ako na meranie hluku) a zmerali. Zial ani ja nepoznam ake su limity. Toto mi vsak urobili este so starou Hondou, kde kat bol na zvodoch a menila sa iba koncovka kus za kus, cize tam som sa neobaval.

To s tym hucanim a pocitom rychlosti si trafil... Je to zial tak-potom sa tazko objektivne hodnoti ci mas/nemas prepady a ako ide motorka s ladakom vs original.
Honda CBF1000FA
17. říj 2017 10:39 #9

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 2803
  • Obdržená poděkování 345
Jo David u toho nebyl a mě to po pravdě osobně dost šokovalo... tohle už je šikana nejvyššího kalibru... pokud se u nás emise neměří nemáš šanci zjistit že je cokoli špatně... je to buzerace hlavně s ohledem na to na jakých pelušinách jezdí třeba rakouští chopperáci...

Co se propadů týká tak tam určitě nejsou spíš dole je motorka trochu neochotná pod 3tis otáček podle vlhkosti vzduchu... ale jinak já jsem výfuk měl laděný na brzdě a dělal to fakt dobře... ladí závodní motorky a má hodně zkušeností...
Honda CBF 1000 RS:)
18. říj 2017 14:51 #10

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Moderátoři: PacousDamon
Vygenerováno za 0.599 sekund