Vítejte, Host
Uživatelské jméno Heslo: Pamatovat si mne

Téma: Koniec Naturalu 95 od 1.1.2019?

Koniec Naturalu 95 od 1.1.2019? 12. říj 2018 10:22 #1

  • boco818
  • Avatar uživatele boco818
  • Offline
  • Podporovatel
  • Příspěvky: 898
  • Obdržená poděkování 91
  • Karma: 8
dnes sa ku mne dostalo toto, neviem to povrdit, ale pokial viem je to dlhodobo planovane.

V sratke - VELKY problem pre starsie benzinove motory (auta, motorky, stroje, kosacky, pily atd)

od 1. 1. 2019 Ze stojanů zmizí nejpoužívanější benzín Natural 95.

Čas bioblaženosti přichází...
Přeji Vám hezký den,

a dovolím si připomenout, od 1. 1. 2019 přichází další „bič Boží“ na stará auta – zvýšený podíl ethanolu v benzínu. Ze stojanů zmizí nejpoužívanější
benzín Natural 95.

Partner ÚAMK, německý automotoklub ADAC, testoval benzín s vyšším podílem
etanolu (E10 je již několik let běžně k dostání v Německu) na vozidle Opel
Signum 2,2 l vyráběném v letech 2003 až 2008. Výsledkem po ujetí 27 000 km
bylo poškození palivového čerpadla. Nejedná se přitom o žádnou výjimku.
Značky jako Opel, Ford nebo Mercedes upozorňují, že je riskantní byť jediné
natankování E10 do vozidla, které není na toto palivo homologováno jako
splňující evropskou normu Euro 4. Jde tedy o benzínové agregáty zhruba do
roku výroby 2005. Odborníci doporučují jeho rozředění v nádrži. Další
automobiloví výrobci dokonce ani toto nepřipouštějí. Hovoří o nutnosti
vyčerpat, po nechtěném použití E10 do starého vozu, celou palivovou nádrž.

Co zavedení E10 od 1. 1. 2019 bude znamenat pro ČR?

Průměrný věk osobních automobilů v Čechách je asi 16 let. Vozy starší 10 let
stále představují asi 60 % českého automobilového parku. Z nich je odhadem
2,5 milionu benzinových a takových, které mohou mít problémy do budoucna s
novým palivem E10.

Co s tím? Přestat je používat? Nesmysl. Počítat s tím, že je postupně vinou
používání nového druhu benzínu zničí a majitelé pak vyřadí? Rozhodně to
nebude většina motoristů. Koupit si nový automobil? S tak velkou obměnou se
počítat nedá. Používat do starého auta benzín Natural 98, který neobsahuje
žádné biosložky? Cena takového paliva je zásadně vyšší, a navíc vyšší
oktanové číslo znamená vyšší opotřebovávání motoru, vyšší spotřebu oleje
atd. Zkrátka ani tohle zdánlivě nejjednodušší řešení není tím pravým.
Ideální řešení tohoto problému prostě neexistuje. Je to problém, který velmi
rychle zasáhne miliony českých motoristů.

Do přílohy Vám přidávám německý metodický materiál VDIK – VDA z roku 2011,
který stanoví vozidla neschopná provozu na benzín Normal E 10 (95 oktanů,
10% ethanolu), Special E 10 (98 oktanů, 10% ethanolu) a Super E 10 (100
oktanů, 10% ethanolu). Např. na tento benzín mohou jezdit Fiaty až po roce
výroby 2000 s Euro 3 (s určitými výjimkami) a s Euro 4 a 5. Na tento benzín
nemohou jezdit všechny starší Škody, včetně Felicií a Fabií Euro 3 do roku
výroby 2005 a později.

Na E 10 nemohou dlouhodobě jezdit, nebo se provoz nedoporučuje těmto typům
vozidel:

Škoda Felicia (typ 791, 795, 797), modelové ročníky 1995-2002

Škoda Favorit, Forman, Pick Up (typ 781, 785, 787) a všechny další modely,
vyrobené před rokem 1989

Fiat – všechny modely včetně EURO 2 do roku výroby 2000 s výjimkou Barchetta
1.8 16V, Bravo (typ 182)/ Brava (typ 182)/ Marea/ Multipla/ Palio 1.6 16V,
2.0 16V, Punto (typ 188) 1.8 16V, Sitlo 1.6 16V, 1.8 16V, 2.0 20V. Platí to
i pro Fiat 126 BIS a 126p až do ukončení výroby.

Všechny automobily zn. Tatra.

Všechny motocykly Piaggio vyrobené do 1. 1. 2000, včetně dvoutaktních.

Všechny motocykly JAWA, ČZ, Manet, Stadion, Pionýr, Ogar…, všechny Velorexy
– nemají palivový systém dlouhodobě odolný účinkům bioložky (leptání a
bobtnání hadic, narušování pryžových těsnění a tekutých těsnění na bázi
šelaku.

Nikdo netestoval Trabanty a Wartburgy (vzhledem ke stáří a početnímu
výskytu), na základě poznatků z provozu je předpoklad rozkladu pryžových
těsnění, křehnutí hadic a praskání odkalovacích nádobek.

A tak bychom mohli pokračovat dále – viz tabulka v metodickém VDIK – VDA v
příloze.

Řešení?
"""
Jen vybraný segment benzínových stanic bude od 1. 1. 2019 prodávat
aditivovaná paliva bez bioložky (ethanolu), např. Benzina Verva 98 a Verva
100 (vozí se z Rakouska).

Shell V Power Nitro – v letním období obsahuje 4% modifikované čistící
bisložky ETBE a 3% bioethanolu
Shell V Power Nitro Racing (100) – ethanol neobsahuje
Maxxmotion 100 – ethanol neobsahuje
Verva 98, 100 – ethanol neobsahuje, obsahuje přídavek ETBE
Optimal 95e – ethanol obsahuje
Carrera 100 (ÖMW) – 4,9% bioethanolu + 10% ETBE
Shell V Power Diesel – bio neobsahuje
Maxxmotion Diesel – je bio druhé generace
Verva Diesel – bio obsahuje
Optimal Diesel – bio neobsahuje

E 10 – obsahuje 10% bio složky (etanolu)

Budete ovšem platit větší cenu za tzv. prémiový benzín.

Co to je ETBE?

Ethyl-terc. butyl éter. Potenciální náhrada MTBE v automobilových benzínech
za účelem zvýšení podílu „biosložek“ využívaných jako motorová nebo jiná
paliva. Jeho výroba je obdobná jako u MTBE a vychází z etanolu a izobutenu.
Vzhledem k tomu, že jako zdroj použitého etanolu se uvažuje výhradně líh
vznikající kvašením zemědělských produktů, je výroba ETBE z podstatné části
kryta surovinou z obnovitelných zdrojů. Přídavek ETBE do motorových benzínů
nepředstavuje technický problém, protože ETBE (stejně jako MTBE) má vysoké
oktanové číslo, je s benzínem neomezeně mísitelný a má poměrně nízkou tenzi
par. Tím se ETBE stává z hlediska kvality konečného produktu –
automobilového benzinu – méně problematickou než mísení etanolu přímo do
benzinu.

Když budete jezdit na benzín E 10 – nesmíte jej nechat v nádrži přes zimu,
pokud nejezdíte autem, nesekáte sekačkou trávu. Jeho skladovatelnost je max.
3 měsíce, k oddělování bioložky a vázané vody dochází už v průběhu jednoho
měsíce a dělá pak velké problémy při startování. Kovové nádrže silně
rezivějí, díky lihu v nádrži vnikají bludné proudy a poškozují palivová
čerpadla, když jsou elektrická, líh vyplavuje změkčovadla z plastů (lámou se
palivová vedení, plastové díly vstřikování). Spotřeba benzínu vzroste
průměrně o 4,5%.

Pokud budete jezdit na E 10, je potřeba u starších aut provést změnu
nastavení poměru vzduch – benzín (pokud to vůbec jde), zkrátit interval
výměny motorového oleje na 2/3, pokaždé se musí měnit filtr, častěji se musí
měnit svíčky v motoru (pokud je to benziňák). Ani dvoutakty na E 10 nejedou
dobře – musí se přidávat více oleje do benzínu a pravidelně se musí vyjíždět
nádrž. Pokud máte doma sud bolševického benzínu – radujte se, jeho životnost
byla prakticky neomezená (na benzín od Wehrmachtu také dodnes nastartujete).

Zelené šílenství pokračuje dál („Babišovy řepné chrásty“ v benzínu nemají s
ekologií nic společného, je to obrovský byznys). Evropský parlament na
začátku července 2016 schválil emisní limity pro stroje poháněné spalovacími
motory, které nejsou určené k dopravě po silnicích, jako jsou například
sekačky na trávu, lodě, buldozery či dieselové lokomotivy. Podle
europoslanců zplodiny z těchto strojů zatěžují životní prostředí, a proto by
se jich měla týkat podobná omezení, jaká už platí například u automobilů.
Pro nová pravidla zvedlo ruku 623 evropských poslanců, včetně českých, proti
jich bylo pouhých 57.

Předejdu Vaší divoké diskusi. Na co budou jezdit starší auta a motorky?

Na to, co bude bez biosložky. Fiaty mající vysokootáčkové motory budou
patrně ve výhodě u vysokooktanových benzinů. Dvoutakty (Trabi, Jawa, ČZ…)?
Při vyšším obsahu bio složky se špatně rozpouští olej a motory se rychleji
opotřebují. Hodně stará auta už před válkou jezdila na lihobenzín – po
seřízení by mohla zase jezdit. Jenomže kdysi byla těsnění samá kůže, fíbr,
korek, metaloplastik, apod. Nevíte co je to metaloplatsik? Mám ho doma ještě
část role. Z něj se vysekávala tesnění pro motory, zejména pod hlavy a
ventilová víka.

Napadá mně jedině tato hláška. Varování říšského ministra zdravotnictví:
Pančování benzínu etanolem způsobuje sebevraždu motoru. A někteří z Vás se
pořád diví, proč manželé Poláškovi pořád kupují stará jízdní kola a postupně
s nimi plní půdu na svém domě…

Musím ještě něco přidávat do benzínu? Ano – v řadě případů musíte.

Do všech veteránů, které ještě nemají tvrzená sedla ventilů, musíte přidávat
náhražku tetraetylu olova – přípravek Vif Benadit Ba na bázi sloučenin
draslíku (100 ml, cca 25 Kč se přidá na 40 l benzínu). Obchodní název je
BENADIT BA FORTE. Např. Benadit (nebo nějaký jiný adekvátní přípravek) byste
měli přidat i do nádrže JAWY 500 OHC – původně byla konstruována na benzín s
oktanovým číslem 65 (rozpínal se a hořel pomaleji). Pozor: Nesmíte přidat
do nádrží benzínových aut s katalyzátorem!

Do nádrže kterých aut musíte přidat Benadit:

Všechny Fiaty s benzínovým motorem do roku výroby cca 1983-85: …Fiat 500,
600, 850, Fiat 124 včetně Coupé a Spider, 125, 126, 127 včetně Sport, 128
včetně Sport Coupé (také starší X 1/9 bez katalyzátoru a vstřikování), 130,
131 včetně Sport, Ducato 1.8; FSO a FSM (127p, 126p, 127p, 131p, Polonez) –
všechny typy.

Fiat Fiorino Mk I, Panda Mk I, Ritmo, Regata a Uno mají tvrzená sedla, pokud
mají motory typu FIRE. Alfa Romeo – zhruba od roku 1983 mají mít všechny
tvrzená sedla ventilů.

Starší Fiaty mají hliníkové hlavy a vsazená sedla z litiny tř. 422431 –
tudíž se musí chránit proti zaklepávání a obrušování přísadou.

Majitelé posledních Fiatů 126p s katalyzátorem EURO 1 také nemusí přidávat
přísadu.

Zastava – všechny typy nemají tvrzená sedla.

Lancia – A 112, Beta, Delta, Gamma, Prisma, Thema, Trevi a Y 10 (starší
modely) nemají tvrzená sedla. SEAT Fura a Panda nemají tvrzená sedla.

Tvrzená sedla mají všechny typy Žiguli, Lada a VAZ od začátku výroby,
naproti tomu všechny starší Volhy a UAZy nemají tvrzená sedla.

Tvrzená sedla nemají všechny Tatry až do typu 613.4 a motoru č. 10740 a
výše.

Tvrzená sedla nemají všechny Škody až do typu 742 (Maxík) a 743 (Rapid)
včetně s výjimkou motorů 135 a 136: hlava bočního nálitku a bez vývrtu do 6/
1992, znak Škoda natřen bíle – provoz jen s Benaditem; hlava nálitku s
vývrtem do 6/1992, znak Škoda natřen modře – tvrzená sedla, bez Benaditu;
hlava nálitku bez vývrtu od 6/1992, znak Škoda natřen zeleně – tvrzená
sedla, bez Benaditu. Wartburgy a Trabanty se čtyřdobými motory – majitelé
nemusejí přidávat Benadit. Do dvoutaktů se Benadit nelije.

Pokud jste si schovali naše perspektivní varování z roku 2016, už tehdy jsme
varovali, že se blíží datum, kdy budeme shánět do starých aut použitelný
benzín jako banány a mandarinky za bolševika. Ten čas už je tady. Na rozdíl
od strašení děsivou dodatkovou ekodaní doba dominantního „biosajrajtu“
přichází. Proto z principu nevolím a nebudu volit sluníčkáře, slunečnice,
třešňový sad a krocany.


Mgr. Jaromír Polášek, předseda Old Fiat Clubu
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Díky: keith, Rishor

Koniec Naturalu 95 od 1.1.2019? 12. říj 2018 20:24 #2

  • Rishor
  • Avatar uživatele Rishor
  • Offline
  • Zlatý CBF
  • Příspěvky: 272
  • Obdržená poděkování 11
  • Karma: 1
BIO bordel vseobecne :sick:
CBF 600 SA 2004
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Koniec Naturalu 95 od 1.1.2019? 14. říj 2018 17:30 #3

  • JinT
  • Avatar uživatele JinT
  • Offline
  • Rainman
  • Příspěvky: 2577
  • Obdržená poděkování 338
  • Karma: 15
Tohle je sprostota víc to nemá smysl řešit :sick:
Honda CBF 1000 RS:)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Díky: Rishor

Koniec Naturalu 95 od 1.1.2019? 15. říj 2018 12:08 #4

  • keith
  • Avatar uživatele keith
  • Offline
  • Platinový CBF
  • Příspěvky: 500
  • Obdržená poděkování 84
  • Karma: 4
Je to hajzlárna. Myslím, že se blíží defenestrace v celé evropě
chro chro
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Díky: Rishor

Koniec Naturalu 95 od 1.1.2019? 15. říj 2018 19:34 #5

  • Malp
  • Avatar uživatele Malp
  • Offline
  • Podporovatel
  • Příspěvky: 989
  • Obdržená poděkování 70
  • Karma: 7
Jojo , je to šaškec ! DOBŘE na silnicích už BYLO !
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Koniec Naturalu 95 od 1.1.2019? 16. říj 2018 06:43 #6

  • JinT
  • Avatar uživatele JinT
  • Offline
  • Rainman
  • Příspěvky: 2577
  • Obdržená poděkování 338
  • Karma: 15
Já nechápu proč to prochází tohle přeci musí řešit odborníci a né laická veřejnost... ví se že to není dobré pro motory ani pro ekologii na polích se májí pěstovat potraviny a né elektrika nebo palivo... ještě někdo zjistí že by šlo jezdit na palmovej olej a orangutání mají fakt smůlu... Ovšem nikdo neřeší... jestli to je nebo není správné nebo to je nebo není ekologické hlavně že to cinká... a nedej bože, že by třeba ty elektro auta přišli příliš brzo...musí se vytřískat co nejvíc... Evropa má smůlu, že nemá naleziště... tak musíme aspoň přidávat bio....
Honda CBF 1000 RS:)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Díky: Rishor

Koniec Naturalu 95 od 1.1.2019? 20. říj 2018 23:15 #7

  • Marty11
  • Avatar uživatele Marty11
  • Offline
  • Podporovatel
  • Příspěvky: 378
  • Obdržená poděkování 48
  • Karma: 3
Strašný..... :sick:
Honda CBF 1000 2010
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Koniec Naturalu 95 od 1.1.2019? 21. říj 2018 06:55 #8

  • Luhamoto
  • Avatar uživatele Luhamoto
  • Offline
  • Platinový CBF
  • Příspěvky: 906
  • Obdržená poděkování 62
  • Karma: 8
Tohle všechno je jen o penězích, o ničem jiném. Zájmové skupiny prostě chtějí vydělávat. Věci se musí kazit nejlépe hned po záruce. Tahle ekologie spíše ekoterorismus je cílený. Elektro auta taky berou šťávu z uhelné elektrárny, ale tam už není vidět ten tým a komín. U těchto vozítek by se emise měly měřit pod pod takovým komínem.
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Díky: Rishor

Koniec Naturalu 95 od 1.1.2019? 21. říj 2018 12:16 #9

  • Luhamoto
  • Avatar uživatele Luhamoto
  • Offline
  • Platinový CBF
  • Příspěvky: 906
  • Obdržená poděkování 62
  • Karma: 8
Malpe jestli máš nějaké zkušenosti nebo jsi pracoval v oblasti čerpacích stanic měl bych na tebe dotaz. Kdo může za to, že se stane, že koupíš špatný benzín? Netankuji na JZD stanicích prostě na těch nejvíce rozšířených u cesty. Přesto se mi stalo, že po týdnu nesla cbf natočit jinak než s plynem. Po načerpání nového benzínu se vše vrátilo do normálu, start na brnknutí. Pokud si stanice kvalitu hlídají, jak k tomu může dojít?
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.

Koniec Naturalu 95 od 1.1.2019? 22. říj 2018 08:50 #10

  • JinT
  • Avatar uživatele JinT
  • Offline
  • Rainman
  • Příspěvky: 2577
  • Obdržená poděkování 338
  • Karma: 15
Hele stalo se mi na nejmenované banzínce že mi auto v naftě po natankování nahlásilo vodu... díky bohu, že to byla EURO4 a né MB co mám teď sice EURO4 na plaketě na skle ale motor má už Adblue a neodkalíš filtr... u Forda jsem si šel koupit vodu vzal jsem pak prázdnou petku a prostě jsem otevřel šroubek na filtru dvakrát jsem to opakoval a auto odjelo...

Ovšem taky to samé auto za nějakou dobu odešel vstřik a odpravil mi píst, turbo, a DPF:.. viva bio složka podotýkám, že jsem se nehonil za cenou paliva tankoval jsem u známých benzinek a velmi často jsem se snažil i Vervu, V-power a podobně... teď se snažím vyhledávat Eurooil,,, na kterém mají oddělenou bio naftu a naftru… atd.. v podstatě se vyplatí tankovat naftu za draho bez biosložky než pak za 100000+opravovat motor... :sick:
Honda CBF 1000 RS:)
Administrátor zakázal veřejné příspěvky.
Díky: Rishor
Moderátoři: Pacous, Damon
Vygenerováno za 0.165 sekund