Koniec Naturalu 95 od 1.1.2019?

  • Příspěvky: 1008
  • Obdržená poděkování 72

Odpověděl Malp pro téma Koniec Naturalu 95 od 1.1.2019?

Luhamoto napsal: Malpe jestli máš nějaké zkušenosti nebo jsi pracoval v oblasti čerpacích stanic měl bych na tebe dotaz. Kdo může za to, že se stane, že koupíš špatný benzín? Netankuji na JZD stanicích prostě na těch nejvíce rozšířených u cesty. Přesto se mi stalo, že po týdnu nesla cbf natočit jinak než s plynem. Po načerpání nového benzínu se vše vrátilo do normálu, start na brnknutí. Pokud si stanice kvalitu hlídají, jak k tomu může dojít?



No pár zkušeností za těch 38 let co dělám servisáka po pumpách mám , ale taky nejsem Děda Vševěda . Na druhou stranu jsem za tu dobu zažil mraky špekulantů co vymýšlí různé teorie proč - se polili , si polili boty ( VŽDY - nevím proč- jsou to Italské boty za 5000Kč ) , se jim nepohla rafička palivoměru , se jim málo pohla rafička palivoměru , jim to pořádně nejede a že určitě blablabla ...... přičemž náhodně vidět tyto tragédy ( většinou kravaťáci ) tankovat , tak člověk dopředu VÍ že bude problém .
Ale to jsem odbočil .
Možností je taky mraky - když začneme u tebe jako koncového spotřebitele ( NEBER TO OSOBNĚ - píšu to OBECNĚ )
" nesla cbf natočit jinak než s plynem "
- z nějakého důvodu máš bordel v nádrži - ( nalil sis tam nečistotu z kanystru , popř špinavý trychtýř ( tchánova motorová pila měla občas taky problémy se startem ... ale základní čistota při doplňování beneli žádná - já jsem s ní problém nikdy neměl ) , skondenzovaná / při tankování zachycená kapka vody , usazuje se ti tam bimbajs z " degradovaného jakobenzínu " (se kterým jsi nikdy problém při startování neměl - na rozdíl od mnoha jiných ) , za léta zachycená pidinečistota - jak jsi vedle ve vlákně psal - prach , ....aj. a prostě to momentálně zapůsobilo
- nebo prostě souhra náhod + dispozice tvé motorky + baterie + blablabla ....nevím co ( taky se mě to stane , ale třeba 1-2 x a jinak v pohodě chytá) !!! Po nešťastném Mostaru před pár lety mašina taky startovala a jela když ji převáželi uschovat - po necelých dvou měsících co mě pustili ze špitálu , než mě převáželi jinam jsme se známými chtěli pohnout motorem a bylo to půlhodinové drama za pomoci autobaterie - nastartovaného auta ( mám z toho video a nic moc , docela zoufalství ) . Letos mě nezavrčela od brzkého jara - ( stále jsem mimo hru) a když jsem před týdnem ZE ZVĚDAVOSTI jen tak zkusmo brnknul o startér tak se skoro ještě neotočil a motor běžel - prostě na brnknutí . Pro doplnění - nádrž mám plnou Verva 100 ( nedělám reklamu , jen konstatuji ) .
" Kdo může za to, že se stane, že koupíš špatný benzín? "
Pokud VÍŠ že jsi koupil " špatný benzín " , tak se obrať s účtenkou o koupi na obsluhu čerpací stanice s reklamací . Ta udělá zápis , přijede někdo (Odpovědná osoba ) odebrat vzorek a jde to do laboratoře na kontrolu .
Jinak nepravidelně a namátkově různě jezdí po čerpačkách kontrola , která odebírá do normovaných nádob po 1 l každého paliva - opět popis vzorků , plomba a jde to do labiny na rozbor " jestli je to "" špatný benzín "" " .
Přímá odpověď kdo v tvém případě " může za to ,že se stane , že koupíš špatný benzín " neexistuje - to je na věšteckou kouli .
Díky: Rishor
22. říj 2018 11:52 #11

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 918
  • Obdržená poděkování 97
Malpe, pjekne si sa rozpisal ;)

Este jeden priklad, dnes som volal s kamaratom ktory ma niekolko motoriek-youngtimerov, riesili sme nieco a on sa ma spytal co som natankoval do motoriek na zimu, dorazne ma varoval aby som dal jedine kvalitny benzin (Shell V-Power racing alebo Maxx Motion a pod), lebo tieto maju biosraciek najmenej a najpomalsie degraduju
Stalo sa mu toto nedavno - v lete mal odparkovanu svoju motorku (nejaky 4-valec Suzuki zo 70 rokov) na bocaku v kolni kde bolo v lete cez 40 stupnov. Ked ju chcel pred 3 tyzdnami nastartovat po niekolko mesacnom stani, baterka tocila (dal ju nabit) ale motorka len na 3 valce (nesiel 4 valec)
Po kratkom rieseni kde je problem (iskru dany valec mal), rozobral karbecy. Stalo sa to ze karbec 4 valca (uplne vpravo, najvyssie polozeny kedze motorka bola na bocaku) v tom teple uplne vyschol a trysky a kanaliky zostali upchate sajrajtom z degradovaneho paliva :blink: ....karburatory mal vycistene v zime a pocas tejto sezony tam daval len obycajny Natural... po vycisteni motorka funguje zase bez problemov.

Skurvene biosracky! (prepacte za nadavky, ale fakt ma to serie) :angry: :angry: :angry:
By som ich najradsej tym, co to vymysleli napchal do prdele!

PS: ja idem na bud. rok skusit pouzivat letecky benzin, ten ma stale olovo a nema ziadne biosracky a zevraj sa da kupit na letiskach do kanistrov, tak uvidime

Mozno by nam pomohol Eddie? :evil:
Díky: Rishor
Poslední změna: 22. říj 2018 21:46 uživatelem boco818.
22. říj 2018 21:44 #12

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 944
  • Obdržená poděkování 64
Tak já se ptal na tvé zkušenosti a ,,prasárny, zanedbání" se kterým se v práci setkáváš na straně čerpací stanice. Případně zanedbání v technologickém postupu, uskladnění a přečerpávání paliva. Pokud se nebavíme přímo o tom, že někdo palivo přímo šidí. A sklutečně si myslím, že závada nebyla na mé CBF, protože výměnou benzínu vše bylo v normě. Proto vidím podezdření na špatné palivo.Myslím, že nejsem jediný kdo někdy natankoval něco, co nebylo OK.
23. říj 2018 05:30 #13

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 246
  • Obdržená poděkování 22
Malpe kdyz uz jsi se tak rozepsal, jeste otazka.
Jak je to opravdu s kvalitou benzinu na jednotlivych bumpach a jejich jednotlivych variant? Myslim ruzne specialni nazvy benzinu s aditivama ktery stoji o par korun vice a nekteri lidi na ne prisahaji ze jim top jede lepe, rychleji s mensi spotrebou,....
Ja jsem mnohokrat slysel ze stejne kazda pumpa bere vlastne uplne stejny benzin z rafinerky a rozdil je jedine v tom ze do celeho tanku o velikosti desitek hektolitru nalejou aditivum z litrove flasky. Samozrejme mohou to jeste necim resit u tech malych pump a muze byt jina kvalita tech tanku (nevim jestli to maji treba pravidelne odkalovat, jednou za cas vycistit kompletne, ci neco takoveho)
Jde mi jestli je skutecne muze byt nejaky rozdil mezi dvema palivy stejneho typu a nebo to je opravdu jen rozdil v nalepce?
Díky: Rishor
23. říj 2018 09:18 #14

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 918
  • Obdržená poděkování 97
Neviem ako v CR, ale u nas, pokial viem absolútna väčšina paliva pochadza zo Slovnaftu (najnižšie logistické náklady) a jednotlivé "znacky" ako Shell, OMV, atd si tam len pripadne davaju svoje aditiva. Pridávanie aditiv by malo prebiehať na výstupe z rafinerky, nie na cerpackach priamo, ale mozno sa mylim (je fakt ze by bolo ovela lacnejsie ak by sa trasportovala cisterna s benzinom jedneho typu a len nasledne pridalo aditivum priamo do tanku na cerpacke).
Vynimku mozno tvoria top premiove paliva ktore sa možno dovazaju zo zahraničia...
23. říj 2018 09:49 #15

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 2803
  • Obdržená poděkování 345

Odpověděl JinT pro téma Koniec Naturalu 95 od 1.1.2019?

O přepravě trochu vím... je to tak, že prémiová paliva a normální jsou zvlášť ale Benzina Shell atd.... z jedné cisterny ve skladu rozváží to různé společnosti... pak ty aditiva už se mohou domíchat během plnění... tak to podle mě funguje.
Honda CBF 1000 RS:)
23. říj 2018 11:06 #16

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 1008
  • Obdržená poděkování 72

Odpověděl Malp pro téma Koniec Naturalu 95 od 1.1.2019?

boco818 napsal: Malpe, pjekne si sa rozpisal ;)

................................................................................................
Skurvene biosracky! (prepacte za nadavky, ale fakt ma to serie) :angry: :angry: :angry:
By som ich najradsej tym, co to vymysleli napchal do prdele!
...................................................................................................................:evil:



Čau Erneste , jo trochu jsem se rozpísal i když jsem dopředu tušil že to bude marný . Holt některý zkušenosti jsou nepřenositelný a když někdo nechce , tak vždycky bude hledat problém mimo sebe .
ASI to bude odpověď na všechny 3 poslední příspěvky .
Nám servisákům se dostává při servisu na pumpách právě takových " zaručených informací různých špekulantů " kteří něco někde slyšeli , četli , nebo to říkal ...XY.. - jak od obsluhy ,tak od nájemců a vůbec nejradši mám tyto zaručené odborníky na všechno když to musí sdělit hlavně nám při vlastní práci .
My jsme servisáci NE zpracovatelé a distributoři ropných výrobků , laboranti , cisterňáci , nemáme asistenci při stáčení pohoných hmot atd . . Blbý , ale je to tak , takže se nepohybujem a nedozorujem celou trasu přepravy paliv až do samé nádrže na ČS .
Funguje to tak že ( mimo "prémiová paliva " , která se tuším snad ještě dováží z Rakous ) stojí na stáčišti do cisteren které zásobují všechny ČS cisterňáci za sebou a berou stejné palivo ( každá pumpa má toho svého dodavatele ) , které podle smlouvy "svých společností " aditivují . Po stočení do cisterny dojde k zaplombování nákladu - převoz na čerpačku - za přítomnosti pracovníka ČS odplombuje stáčecí zařízení , následně odplombuje stáčecí šachta , následně odplombuje stáčecí hrdlo , nasadí hadice,stočí , odpojí hadice , zaplombuje hrdlo, zavře ,zamče a zaplombuje víko stáčecí šachty . O všem je vedený protokol cisterňák + obsluha a doložený výtiskem vč. stavu paliva v nádrži . Na lístku je výtisk stavu a mj. i stav vody (pokud by byla přítomna-hlídají to sondy v nádrži ) . Takto to má s drobnými obměnami většina čerpaček - některé mají třeba jen jednu EVIDOVANOU plombu pro celou stáčecí šachtu .
Tolik podrobná cesta paliva ,dál už zvedneš pistoli,která ti sepne elektroniku +elektriku a nasáváš potrubím palivo do stojanu a přes několikero filtrů / sítek něj do svého drakouše .
No a na té celé cestě chce kolega z Luhačovic abych mu napsal v kterém kroku tam někdo chvistne kýbl vody aby si tak vylepšil stav hladiny v např 30 000 l nádrži . ( lochčící se smajlík ) . Zamezit se nedá nikdy ničemu a stát se může cokoli (vědomě nebo nevědomě ) . Pokud prostě cisterňák stočí benzín do benzínu a naftu do nafty , tak " ten borďas " se tam nemá kde vzít.

Můj názor - já nedám na žádný reklamní Super paliva , ale tankuju NAT.95 .Během roku tam sem tam šplouchnu dávku VIF pro jednu nádrž , na podzim Velfobin a jezdím . V případě mašiny se kterou až tak často v zimě nevyjedu - naplním PLNOU nádrž stovkové Vervy , popř po jizdě doplním . Já vím JE TO ZBYTEČNÝ jak je některým jasné .
Na druhou stranu za celou dobu co se tím řídím jsem se během svých 2,5 mil. km na motorkách ,autech ,dodávkách a náklaďácích nesetkal s tím , že bych " natankoval špatný benzín " . Howg
Díky: Rishor
23. říj 2018 13:46 #17

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 944
  • Obdržená poděkování 64
Malpe sorry jako, že nepracuji jako technik na čerpací stanici a mám pro tebe takové hloupé otázky. :dry:
To že jsi zrovna ty nenatakoval nekvalitní palivo je přeci zcela irelavantí. Mě se to stalo jednou a stojím si za tím, že na vinně bylo právě špatná kvalita zakoupené paliva. Jiná příčina se nenašla a po novém tankování závada zmizela. Ale sorry, že nekvalitní paliva jsou mýtus, proto ČOI www.coi.cz/pro-spotrebitele/pokuty-za-nejakostni-paliva/
každoročně rozdává pokuty, jen tak.
V rozsudcích se dá dočíst i odůvodnění. Takže dochází k tomu, že míchají paliva pro zimní a letní provoz, což má jinou hodnotu vzplanutí a prodávají ji v jinou než zákonem stanovenou dobu prodeje. Nekontrolují stav paliva, nedělají si vzorky, neprodané palivo ze zimy prodávají ještě v létě. Nebo např.

Tím netvrdím ani nepovažuji paliva v ČR za nekvalitní, ale prostě k tomu, že se občas natankuje něco nekvalitního může dojít a dochází.
Poslední změna: 23. říj 2018 18:03 uživatelem Luhamoto.
23. říj 2018 17:43 #18

Tato zpráva obsahuje přiložené obrázky.
Prosím, přihlašte se nebo se zaregistruje, pro jejich zobrazení.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 2803
  • Obdržená poděkování 345

Odpověděl JinT pro téma Koniec Naturalu 95 od 1.1.2019?

Hele podle mě se může stát lidská chyba pomychani nádrži někdo vezme trochu nafty do benzínu ale to už spekulují systém by to vyloučil ale člověk vymyslí nemyslitelný je fakt že se vše zpřísňuje a taková džungle jako bývala že se křtil benzín nebo nafta už díky bohu nejsou blbě může být špatně prolnuti bioslozky nebo dodávek a podle mě i voda ať už kondenzát nebo i průsak u starých nádrží... Zejména když se benzínky prodávají a ne vždy se vše stihne vyměnit a přestavět
Honda CBF 1000 RS:)
23. říj 2018 20:48 #19

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 2803
  • Obdržená poděkování 345

Odpověděl JinT pro téma Koniec Naturalu 95 od 1.1.2019?

Jinak se mi líbí jak Malp nenechá kopat ostatní do svého dítěte věřím a tvrdím že jako technik zabývající se servisem si ani neumíte představit co ty obsluhy čerpadel a zejména řídící nákladních aut vymyslí idkyz se to všichni snaží omezit a zabránit už tomu mám to z přímé ruky co se umí podelat znal jsem dispečera cisteren a vím co řešil za prusery a to se fakt divím že se na to nepřijde ... A že to by to bylo vždy hodně drahé ... A že jsou řídící extrémně hlídání včetně agentů lezicich v trávě s dalekohledy přesto se omyly při staceni stávají a obsluhy při staceni nebývají... Třeba už se to neustále mění a teď aktuálně to už nejde ale loni na podzim jsem to měl z první ruky takže žádný XY vymyšlený pohádky to prostě nevymýslis
Honda CBF 1000 RS:)
Díky: Rishor
23. říj 2018 20:59 #20

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Moderátoři: PacousDamon
Vygenerováno za 0.583 sekund