Brzdění a technika jízdy

  • Příspěvky: 98
  • Obdržená poděkování 0
Potřeboval bych návod jak správně nastavit předpětí a útlum na předním a zadním odpružení ( útlum jen na zadním ). Něco ve smyslu maximální zdvih předního tlumiče je xxx mm ty vážíš s helmou a oblečením xx Kg a když má tlumič pracovat ve středu tak na silnici to musíš nastavit o xx mm míň/víc . To samé se zadním odpružení. Příspěvků typu zkoušej co je nejlepší atd je všude dost, ale profesionální nastavení jsem nikde nenašel. Chci mít jednoduše jistotu, že dobře nastavím motorku na sebe a pak se od toho budou odvíjet další nastavení se zátěží, případně se spolujezdcem. Třeba mi někdo poradíte, nebo nejlépe doporučíte nějaké video o této problematice ( s CZ titulkama ) :-)))
11. kvě 2012 13:56 #1

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 382
  • Obdržená poděkování 48
Doporučuju jet do Sosnové u České Lípy viz můj odkaz na akci SOSNOVÁ - www.bezpecnenasilnicich.cz
přihlásit se na nějaký ten termín zadarmo se svezeš na okruhu a jsou tam technici - instruktoři kteří to mají v malíku.Předminule jsem to s nima řešil ale už si z toho moc nepamatuju.Původně jsem si chtěl nastavení taky měnit ale zatím jsem se k tomu nedostal.
Hlavně zdůrazňovali že pokud někdo jede na dovolenou a ještě k tomu ve dvou je potřeba nastavit minimálně zadek.Nevím a šáhněte si do svědomí kdo z nás to dělá.
Pak je chování motorky úplně jiné. B)
V servisech to samozřejmě budou schopni poradit taky ale budou tvrdit že nedoporučují osobní montáž...
Honda CBF 1000 2010
Poslední změna: 11. kvě 2012 14:16 uživatelem Marty11.
11. kvě 2012 14:16 #2

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 273
  • Obdržená poděkování 8
Zlatá CBF 2004 a sedemklikový zadný tlmič ..
jazdím v dvojke, nastavenie na päťke

Ale kdesi som o tom čítal článočke .. čo sa na tlmičoch nastavuje

nie je to síde ono ale skús tu študovať ..

www.eagleracing.cz/sites/techinfo-tlumice-ohlins.htm
11. kvě 2012 14:58 #3

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 98
  • Obdržená poděkování 0
Tu Sosnovou určitě letos skusím... jen se bojím případného pádu ( pád na okruhu - nevztahuje se na moje havarijko ), ale snad to bude v pohodě :-)
11. kvě 2012 21:54 #4

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 944
  • Obdržená poděkování 64
TomCBF1000 napsal:

Tu Sosnovou určitě letos skusím... jen se bojím případného pádu ( pád na okruhu - nevztahuje se na moje havarijko ), ale snad to bude v pohodě :-)


Docela mě zaráží, že mnoho lidí v dnešní době jsou ochotni na motorku nakoupit příslušenství doplňků atd. v řádu desítek tisíc Kč.
Ale nejsou ochotni udělat to základní, absolutně neinvestují do zlepšení svých vlastních jezdeckých schopností. Přitom tato investice při nácviku někde na letišti je nákladově úplně minimální. A pokrok již po cca 20 až 30 hod. tréninku je markantní.

Pak se každý bojí, že to všude položí, a že to raději ani nezkusí.
Když se trénuje postupně (správný sed, cviky na rovnováhu a základní ovládání, koordinaci pohybů atd.), podle svých dovedností a postupně přidáváš další a náročnější prvky, tak riziko pádu je minimální. A pokud už motorku položíš, tak je to většinou tím, že tě motocykl převáží a vytáhne ze sedla. Motorku sice nemusíš udržet, ale docela v pohodě ji dovedeš položit na rám.
Pak poškození motorky je nula, jen odřený padák.

Ono je to furt lepší než se někde pro vlastní blbost rozlámat o strom. A to úplně zbytečně. Pak je i havaríjko k ničemu.

Pokud ti můžu radit, tak si na tu Sosnovou zajeď. Nikdo po tobě nebude chtít, aby jsi tam lámal rekordy a jezdil kudlu a třeba se tam něco zajímavého dozvíš a naučíš.
Poslední změna: 12. kvě 2012 10:04 uživatelem Luhamoto.
12. kvě 2012 06:59 #5

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 98
  • Obdržená poděkování 0
12. kvě 2012 09:03 #6

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 382
  • Obdržená poděkování 48
Líp to opravdu napsat nelze viz.Luhamoto... B)
Plně s tebou souhlasím. Osobně rád jezdím do Sosnové a pak na letiště do Mimoně.Alespoň jednou za měsíc se snažím potrénovat.
Honda CBF 1000 2010
12. kvě 2012 16:41 #7

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 382
  • Obdržená poděkování 48
Ještě jsem si vzpoměl a na jednoho "motorkáře" který přijel do Sosnové a až instruktor odhalil že používá zásadně pouze zadní brzdu a přední jen občas. Na otázku
jak jezdí dlouho tvrdil že 7 let bez nehody. Brali jsme to jako srandu ale on že bez legrace.
Dodnes to nechápu. Normálně se celý den učil pod dohledem brzdit přední brzdou, jinak že ho nepustí domů... :lol: :lol: Tak bacha na zažité návyky...
Honda CBF 1000 2010
13. kvě 2012 13:47 #8

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 944
  • Obdržená poděkování 64
Tak já naopak jsem potkal hromadu lidí co používají pouze přední brzdu a zadní nepoužívají.
Docela to taky nechápu, protože sám používám obě brzdy při běžném a prudkém brzdění.
Ale jsou i situace, kdy se docela často používám jen zadní brzdu a nebo pokud dělám prudké obraty, využívám zadním brzdu a do toho jemně plyn. Při prudším brzdění do obratu přední brzdu + zadní brzdu + jemně plyn.

Jinak jsem si vzpomněl na jedno video a na CBF forum se hodí protože jezdí na CBFku.
Poslední změna: 13. kvě 2012 16:01 uživatelem Luhamoto.
13. kvě 2012 14:17 #9

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 382
  • Obdržená poděkování 48
To bylo pěkný.Přesně takhle se to trénuje i v Sosnové.
Kdysi jsem viděl nějaký video z Pepou Sršněm a ten naopak dobržďoval s ABS o pár metrů dál než bez(na suchu).Já si osobně myslím totéž, když to situace vyžaduje a vemeš za to, tak ABS musí být na suchu na tom hůř-delší brzdná dráha.
Horší je to na vodě tam se to člověk bojí zašlápnout aby si neustlal a tam je to přesně naopak.
Ale ať tak nebo tak nejdůležitější je jezdec a jeho zkušenosti a "podvědomí" kterým v krizi reaguje.
Používám samo také obě brzdy.Ale po prvních několika pikosekundách se ti odlehčí zadek a už ta zadní brzda moc nepomáhá :)
Honda CBF 1000 2010
13. kvě 2012 17:08 #10

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Moderátoři: PacousDamon
Vygenerováno za 1.857 sekund