Brzdění a technika jízdy
Odpověděl Mefisto pro téma Re: Nastavení podvozku CBF 1000F (r.v. 2010)
Zadni tak maximalne kdyz dojizdis ke krizovatce a chces rukam odpocinout
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Odpověděl Luhamoto pro téma Re: Nastavení podvozku CBF 1000F (r.v. 2010)
No v Brnenske Motoskole(Sršeň, Abraham), nas ucili ze se pouziva jen predni brzda.
Zadni tak maximalne kdyz dojizdis ke krizovatce a chces rukam odpocinout
Ono při max brzdění je asi 70% účinek přední brzdy a 30% zadní brzda. V běžném provozu pokud musíš zastavit před překážkou je třeba využít i ten účinek zadní brzdy! (To může být i nějaký tem metřík k dobru).
Na tom videu je to i vidět, když brzdí Smrž s CBF bez abs, zadní kolo mu flokuje (čili jednoznačně má brzdný účinek).
Abraháma beru jako dobrého jezdce, ale především závodníka, kdy ten jízdní styl na trati radikálně odlišný. Jako hlavní odlišnost beru taky to, že on na trati brzdí na určitou rychlost do zatáčky, aby ji co nejplynuleji projel, čili nebrzdí, aby úplně zastavil před překážkou.
V tom vidím hlavní rozdíl. Brzdí z velké rychlosti přední a na zadku vyžívá decelerace (a zvýšené komprese závodní motorky), kdy tam kopne několik rychlostí dolů a může v podstatě driftovat (podobně jak se toho využívá při supermotu). A pak vezme zase za plyn.
Jinak Abrahám sám říkal, že v běžném provozu nejezdí.
Co se týká Sršně, já ho vnímám jako stund ridera a tento jeho styl se prostě nezapře. Tam je to spíše typ brzda plyn, smyky a prokluzy zadního kola.
Já osobně preferuji čistou jízdu a maximální plynulost.
PS: K té větě o odlehčení rukou při dojíždění ke křižovatce, to si myslím, že bych takové odlehčení ani nepostřehl.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Odpověděl Mefisto pro téma Re: Nastavení podvozku CBF 1000F (r.v. 2010)
To co pises, je tak trochu nesmysl, jako kdyby jsi psal ze kuchar z Alkronu nemuze ucit varit knedliky s vajickem
A pokud si to nezkusis, tak nezjistis ze vse co rekne ma pak smysl.
I ja tomu neveril, ale doporucuji Brno kazdymu.
Zkus ji absolvovat a pak si pokecame, ja si ji dam letos znova.
Videa jsou zde www.motoskola-srsen.cz/galerie?p=video
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Odpověděl Luhamoto pro téma Re: Nastavení podvozku CBF 1000F (r.v. 2010)
Oba dva beru jako lidi co maj najeto, v rukach cit.
To co pises, je tak trochu nesmysl, jako kdyby jsi psal ze kuchar z Alkronu nemuze ucit knedliky s vajickem
A pokud si to nezkusis, tak nezjistis ze vse co rekne ma pak smysl.
I ja tomu neveril, ale doporucuji Brno kazdymu.
Zkus ji absolvovat a pak si pokecame, ja si ji dam letos znova.
Já si na okruh rád zajedu, mimochodem nedávno jsem tu na fóru ptal, kdo by jel na okruh.
To, že mají rukách cit nijak nepopírám. Jen píší, že v běžném provozu je to něco jiného než na závodní dráze a mrkni na to video se Smrže, tam to zmiňuje, že na okruhu brzdí jinak.
Rovněž říká, že i na okruhu se mu stalo několik momentů, kdy musel hemstnout na obě brzy a brzdit co to dá, když se musíš někomu vyhnout.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Odpověděl Mefisto pro téma Re: Nastavení podvozku CBF 1000F (r.v. 2010)
Ale jak rikam, zkus si to a pak sam uvidis
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Odpověděl Luhamoto pro téma Re: Nastavení podvozku CBF 1000F (r.v. 2010)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Odpověděl Mefisto pro téma Re: Nastavení podvozku CBF 1000F (r.v. 2010)
A navic aspon neco te vede na asfaltu v rovine.
Pokud nemas ABS, tak pri brzdeni zadkem ma tendenci jit do smyku a to je na ...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Odpověděl Mefisto pro téma Re: Nastavení podvozku CBF 1000F (r.v. 2010)
Keith Code - Twist of the Wrist
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Odpověděl Luhamoto pro téma Re: Nastavení podvozku CBF 1000F (r.v. 2010)
Jinak jsem i několikrát využil to, že v momentě, kdy potřebuji (když již dost zpomalím a jsem kousek před překážkou) zadek si krátce přišlápnu do smyku a pošlu si ho na stranu kam potřebuji, pak když povolím brzdy motorka mi okamžitě zahne a můžu se např. rychle vrátit do jízdního pruhu kam potřebuji.
Rovněž přední se zadní brzdou se dá využít i při brzdění v náklonu v zatáčce.
Samotná přední brzda v náklonu, když na přední kolo posíláš veškerou brzdnou sílu ztratí mnohem dříve přilnavost. A motocykl se má snahu více napřímit do přímého směru, což v zatáčce není zrovna žádoucí.
O motorky se zajímám a Twist of the Wrist jsem četl. Taky autor je okruhový závodník.
PS: někdy můžeme porovnat, připadně ukážu co mám na mysli.
PS2: ABS nemám.
Jinak čekám, že bude docela dobrá debata na srazu na Slovensku, tak bych tam toto téma přesunul.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.