Brzdění a technika jízdy

  • Příspěvky: 906
  • Obdržená poděkování 20
V zatacce jsem musel prudceji brzdit asi dvakrat a vzdy jsem se to snazil co nejvic postavit a pak brzdit a nasledne opet zatocit.

To co pises si muzes nacvicit, ale kdyz dojde na lamani chleba maximalne zabrzdis predni a zapres se do riditek a stupacek a tam je prave to ze nedokazes davkovat jen tech 20% proto je lepsi ji nebrzdit

PS: To ze je nekdo okruhovy jezdec neznamena vubec nic,
mozna to ze vi o cem mluvi.
A na tom videu co jsi daval by me zajimalo cim brzdi tech 10%
Predek 70 zadek 20 a stesti 10
Poslední změna: 14. kvě 2012 19:42 uživatelem Mefisto.
14. kvě 2012 19:37 #21

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 944
  • Obdržená poděkování 64
Tím, že je okruhový jezdec jsem myslel to, že se na okruhu na superbiku používá jiný jizdní styl. Rovněž tak jiný jízdní styl používají třeba motokrosaři.
Na každém typu motocyklu enduro, supersport nebo choper se jezdí trochu jinak.
Jinak při brzdění na CBF využívám především dobrý sed, to je základ a držím se na motorce tak, že ji přiměřeně stisknu stehny. (Je to obdobné jako jízda na koni, tam taky nemáš řídítka, aby jsi se držel).
Ruce mám na řídítkách volné nikoli křečovité či zapřené ani při brzdění můžu i citlivě nanévrovat, přitom, mám zpětnou vazbu od motorky co mi dělá, jestli mi kola prokluzují, zvedá se mi zadek, zda jde do boku atd..
Tím, že dobře sedíš, tak v ten moment stačí jen přiměřeně se zpevnit v zádech a sevřít trochu více nohama motorku. Svou váhu pak nepřenáším přímo na přední kolo! Váha těla při zpomalování působí více na střed motocyklu, přední kolo má větší trakci a můžu brzdit razantněji.
14. kvě 2012 20:10 #22

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 906
  • Obdržená poděkování 20
Ale to nevylucuje ze muze byt vyborny ucitel normalni jizdy na moto, cili bych se o tohle neopiral a setril radky.
Psal jsi zes tu knizku cetl(mrkl bych i na film).
Tak pak urcite vis ze je to jak na okruh tak do praktickeho jezdeni ne?

A co se tyce brzdeni. Zkus si nekdy z 50 nebo 60 zastavit na fleku jako kdyby ti tam nekdo skocil ci vjel a pak me popis jak si se drzel nohama a ze se ti telo nepohlo a ruce jsi mel volne a jeste jsi stihl davkovat predni 70 a zadni 20 :woohoo:
Nemyslim to tebou popisovane brzdeni, myslim to v motoskolach nazyvane panicke brzdeni kdy dokazes myslet tak maximalne na jednu vec ...
Poslední změna: 14. kvě 2012 20:32 uživatelem Mefisto.
14. kvě 2012 20:23 #23

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 944
  • Obdržená poděkování 64
Nezlob se na mě, ale panika na motorku nepatří!
(Panika znamená, že nevíš co máš dělat).

Pokud potřebuji brzdit neočekávané situaci, nejlepší a nejrychlejší reakce je ta instinktivní.
(To znamená určitý pohyb, který máš dostatečně nacvičený a dělal jsi ho snad tisíckrát). Mozek, tak nad takovou reakcí nemusí přemýšlet.

Když zakopneš a padáš, tak taky před sebe dáš instinktivně ruce, aby jsis nerozbil kebuli.

Při tréninku, brzdím docela často a udržet se nohama není vůbec obtížné. V podstatě se tak držím motorky furt, jen se případně trochu zpevníš, nic zvláštního na tom není a reakce je hodně rychlá.
14. kvě 2012 20:40 #24

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 906
  • Obdržená poděkování 20
To co udelas kdyz padas tak to ses nikde neucil,
alespon to vidim na nasem pindovi.
Cili to co trenujes je tak polovina toho co budes v krizi potrebovat.
PS: Zabrzdi tak ze te ty nohy moto neudrzi a budes se muset zaprit rukama a pak jsme tam o cem mluvim.

Jinak jak to popisujes tak to asi vsichni pri normalnim jezdeni delame :)
A muzem to pak nekde vyzkouset :lol:

Pro ty kdo by se mel zajem mrknout na tzv. Bibly zataceni ;) tak zde
Poslední změna: 14. kvě 2012 21:22 uživatelem Mefisto.
14. kvě 2012 20:49 #25

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 944
  • Obdržená poděkování 64
Tak to je omyl, děcka padají neustále. Podvědomě se neustále učí, při každém pohybu. Zrovna, tak se naučí chodit a držet rovnováhu. Tím, že to zkoušejí stále dokola. Dne co den krůček po krůčku.

Vědět neznamená umět. To, že si přečtu jak se hraje na kytaru neznamená, že dovedu na ni zahrát tak, aby se to dalo poslouchat.
14. kvě 2012 21:23 #26

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 906
  • Obdržená poděkování 20
No vidis, ale uz od zacatku dava rucicky pred sebe a nepada na hlavu s rukama za sebou, ale treba ve stoje je to jinak

Jsou proste urcite veci, ktere ma clovek v sobe zakodovane

Vedet opravdu neznamena umet, ale ucit se neco co neni uplne spravne neznamena ze se z toho to spravne stane. Spis naopak.

Co se tyce te paniky, mozna kdybys lepe cetl, tak nikde nepisi o panice na motorce, ale o casto uvadenem panickem brzdeni, ale ty si to projistotu pojmenuj jako krizove brzdeni :woohoo:
Poslední změna: 14. kvě 2012 21:34 uživatelem Mefisto.
14. kvě 2012 21:32 #27

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 944
  • Obdržená poděkování 64
Pod slovem panické brzdění si představím někoho v panice brzdit.

Krizové brzdění, vycházím ze slova krize. Čili po dobu, kdy je třeba dbát zvýšené pozornosti na hrozící nebezpečí, jakého koliv druhu. A Brzdní po tuto dobu, v ten daný časový úsek, než ohrožení pomine.

Promiň, ale že jsi možná neslyšel, že se na motorce drží nohama to neznamená, že to nefunguje.
Dokonce se k tomuto účelu prodává i příslušenství.

Obrázek je pro hosty skrytý.
Prosím přihlašte se nebo se registrujte pro její zobrazení.

Poslední změna: 15. kvě 2012 16:56 uživatelem Luhamoto.
14. kvě 2012 22:06 #28

Tato zpráva obsahuje přiložené soubory.
Prosím, přihlašte se nebo se zaregistruje, pro jejich zobrazení.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 906
  • Obdržená poděkování 20
Budu se zase opakovat: nerekl jsem ze motorkar nesvira nohama nadrz.

Ale stale mluvime kazdy o necem jinem.
Ty mluvis o normalnim brzdeni(krize znamena vyber)
Ja mluvim o tom kdyz nemas cas premyslet a vybirat si co udelas - to je takove u ktereho te ani nenapadne treba zmacknout spojku. Maximalne jen zmacknot packu, natoz resit nejakych 70 na 20 %.

Proste az za hranou a to jde tezko nacvicit.
Znam to z auta, na motorce se me to zatim nastesti nestalo
Poslední změna: 14. kvě 2012 22:19 uživatelem Mefisto.
14. kvě 2012 22:15 #29

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 944
  • Obdržená poděkování 64
Nemluvím o normálním brzdění. Mluvím o situaci, kdy je třeba instinktivně reagovat!
V ten momenín není čas na něco myslet, musíš okamžitě reagovat.

PS: Pod slovíčkem volba si představím něco jiného.

Už slovíčkaříme.
Poslední změna: 15. kvě 2012 16:06 uživatelem Luhamoto.
14. kvě 2012 22:25 #30

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Moderátoři: PacousDamon
Vygenerováno za 0.659 sekund