Brzdění a technika jízdy

  • Příspěvky: 944
  • Obdržená poděkování 64
Mefisto napsal:

Ale to nevylucuje ze muze byt vyborny ucitel normalni jizdy na moto, cili bych se o tohle neopiral a setril radky.
Psal jsi zes tu knizku cetl(mrkl bych i na film).
Tak pak urcite vis ze je to jak na okruh tak do praktickeho jezdeni ne?

A co se tyce brzdeni. Zkus si nekdy z 50 nebo 60 zastavit na fleku jako kdyby ti tam nekdo skocil ci vjel a pak me popis jak si se drzel nohama a ze se ti telo nepohlo a ruce jsi mel volne a jeste jsi stihl davkovat predni 70 a zadni 20 :woohoo:
Nemyslim to tebou popisovane brzdeni, myslim to v motoskolach nazyvane panicke brzdeni kdy dokazes myslet tak maximalne na jednu vec ...


Díval jsem se na netu na autosalon a ve vedlejším okně mi tam skočil Sršeň, tak jsem mrknul.
Na zvýraznený text ti odpoví Sršeň sám viz. video.


PS: Na nohách a zádech máš největší svaly a skutečně se dá udržet celkem snadno.
Poslední změna: 16. kvě 2012 15:52 uživatelem Luhamoto.
16. kvě 2012 15:50 #31

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 906
  • Obdržená poděkování 20
Mozna jsi spatne slysel, ale mluvi se tam o rizeni, ne o brzdeni.
Zkus si pusti zvuk :)
Poslední změna: 16. kvě 2012 16:18 uživatelem Mefisto.
16. kvě 2012 16:16 #32

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 2803
  • Obdržená poděkování 345
Ahoj pánové koukám že si to tu hezky dáváte:)))
Já si určitě zajedu do sosnové a chci navštívit i motoškolu(trening je určitě v pořádku a odstraňovat chyby je duležité). Jezdil jsem bez nehody 9let až do minulého roku, kdy mi vyjela z vedlejší silnice ženská do protisměru během mžiku nebylo co řešit. Brzdím přední i zadní snažím se jezdit normálně takže jsme nejeli v obci přes 50km, ale bohužel jsme si stejně lehli.... Proč? jeli jsme dva zapomeňte že se lehce udržíte když jste donuceni za to vzít(krize leknutí říkejte tomu jak chcete...) oba jezdci letí dopředu silnice není rovná jsou na ni asfaltové polštáře (který sakra kloužou)a hlavní věc je se vyhnout tvrdé srážce. Dneska vím, že kdybych šel do ABS možná bych to ustál(je to kdyby, ale mám pocit že se mi to přední kolo podsmeklo... v tý rychlosti jsem za to vzal moc ani nevím jestli jsem stuhnul zmačknout spojku). Přeberte si to jak chcete ale pokud za to opravdu vezmete za těch par sekund tu brzdnou silu dafkovat nestihnete proto ABS. Jde o to zpomalit a zustat na kolech. A pokud jedete ve dvou spolujezdec, který nic nečeká letí takovou silou že udržet řidítka je fakt síla.
Honda CBF 1000 RS:)
16. kvě 2012 18:17 #33

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 2803
  • Obdržená poděkování 345
Jsem se tak rozepsal že jsem to nedokončil. To brždění které bylo vidět na videu je supr natrénovat napžíklad pro případ nehody na dálnici ale pokud se týká bouračky já jsem lehnul na pěti metrech. Tomu říkám krize takže těžko se hádat. Jsi prostě rád že zpomalíš a že se vyhneš když na tebe jede auto.... Takže se držte na kolech:)))) já budu trenovat reakce ale po zkušenosti vím že když se láme chleba jde to sakra rychle.
Honda CBF 1000 RS:)
16. kvě 2012 18:23 #34

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 944
  • Obdržená poděkování 64
Jo to víš, trochu tu ty debaty rozproudit. :laugh:
Já jezdím asi 16 let a taky už jsem na silnici zažil kde co. Podobné křižovky, kdy to bylo docela na hraně jsem zažil asi 6. (Naštěstí zatím bez nehody).

Co si vzpomínám, tak to bylo:
- když mi borec s autem s vozíkem na přímém úseku v době, kdy jsem ho předjížděl a byl jsem již v levém jízdním pruhu. Zničeho nic prudce zatočil vlevo na polní cestu bez blinkru bez ohlédnutí (mimochodem o té odbočce jsem nevěděl, z mého pohledu přes trávu u cesty nešla vidět). A borce jsem sledoval zda o mě ví ale ani se neohlédl a asi o mě neměl ani páru.

- Když mi borec na křižovatce nedal přednost

- Když mladý borec si hrál na rally a v nepřehledné zatáčce si to zkrátil mým pruhem a já musel docela v náklonu hodně hodně brzdit a ještě víc to naklopit, abych se dostal ještě víc ke krajnici.

- Jo a ještě když jsem v dědině chtěl předjet auto jedoucí cca 40 km/hod.. Měl jsem zařazenou šestku, klídek pohoda předjíždím a v tom ze zatáčky vyletěl borec s autem co jel hodně rychle. Musel jsem to zašlápnout a auto co již jsem měl u pravého boku nechat poodjet a nacpat se zpátky do pruhu hned za jeho nárazník.

- Jo a ještě se mi stalo, že si pěkně frčím 90 km/hod. po přímém úseku, hlavní tah a z protisměru z poza kamionu začalo předjíždět auto. V jel mi do pruhu vytlačil mě na krajnici a ani žádný náznak toho, když mě viděl, že by brzdil. Byl ztuhlý jak dřevo. To mě minul tak o 20 cm. To jsem měl fakt kliku. V té rychlosti, bych se víc už nevyhnul. Příliš rychlé a příliš málo času.

- A jednou jsem se málem vymázl pro vlastní blbost, když jsem si to frčel po dálnici a u Jihlavy jsem chtěl sjet. Vjel jsem na sjezd, který je tam i tak dost utažený docela rychle. Ale asi tam předtím slušně pršelo a přes cestu tam byl v místě, kde tekl proud vody vytahaný bordel a kamení z krajnice (napříč vozovkou ). Musel jsem to na tom bordelu narovnat a vyhnalo mě to v té zatáčce skoro až do příkopy. Vyšlo to na chlup. :laugh:

Proto se držím několika zásad:
- Dostatečně velký odstup za autem jedoucím předemnou.
- Nikdy nepředjíždět na křižovatce a v místech, kde se dá odbočit vlevo.
- Pokud někam nevidím na dostatečnou vzdálenost, tak nepředjíždím.
- Nikdy na křižovatce nikomu nevěřím, že mi dá přednost i když jsem na hlavní. (Je dobré mrknout na řidiče jestli tě vidí).
- A hlídat si provoz kolem sebe, i auta za tebou co se lepí. (Lepší blbce pustit před sebe ať na něj vidím, než spoléhat na to, že mi nevjede na záda).


ABS je supr věc.
Já jsem si vybral motorku bez ABS, protože si občas rád s motorkou zablbnu a s ABS to tak nejde.

PS: Jo a ještě jsem na CBFku ve dvojku a s kuframa přejel zajíce, kterého srazilo auto jedoucí před námi. Bylo to tak rychlé, že jediné co se dalo držet motorku rovně a přejet ho. (Rychlost kolem 80 až 90km/hod.).
Poslední změna: 16. kvě 2012 20:11 uživatelem Luhamoto.
16. kvě 2012 19:32 #35

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 98
  • Obdržená poděkování 0
No ze Sršně mám respekt, ale rozhodně nesouhlasím s tím, že motorka se řídí přenášením váhy... motorka se řídí řidítkama a tělo jezdce tancuje s motorkou a ne naopak... jediný přesný řízení motorky je mít ruce lehce položený na řidítkách a protisměrným řízení jí ovládat a pracovat přitom s tělem ( přirozeně - nic nikam nervat a nekroutit se na tom ). Kdo nevěří zkuste si to - jeďte rovně a lehce zatlačte na jedno nebo druhé řidítko a druhou ruku mějte volně nebo lehce přitáhněte... a co se stane, Ohhhh ono to zatočilo :woohoo:

asi před 14 dny jsem si na letišti u Mimoně zkoušel sám a pak i s baťůžkem krizové brždění a docela mě začalo bavit smykovat zadní gumu :-D ještě se to pořádně naučit v tom smyku vodit a bude o srandu postaráno :lol:
16. kvě 2012 22:01 #36

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 906
  • Obdržená poděkování 20
JinT : Jak kdybych to psal ja v roce 2008 :)
A udrzet sebe na rukach pri brzdeni jakestakes, ale s zenou v zadech je to na posilovnu :)
Ja to mel maximalne na 3
-4 metrech a pak jsem to uz vezl jen na vleku. Hadry na kasi, aly my byly OK


TomCBF1000 : Jasne. Protismerny zataceni je zaklad, ale nemusis vubec vysedavat, zkus jen pri zataceni jakoby slapnou na stupacku kam chces zatocit a uvidis ze to pujde jaste lip po stope.
A je s podivem, treba ze dodnes to fura lidi nezna(myslim protismerny zataceni)


Luhamoto: Tak me to nedalo a dnes jsme to zkouseli na CBR1000RR(kolega menil olej a desky)a tak jsme oba zkousel opravdu maximalne brzdit s tim ze se nezapres rukama a drzis se jen nohama. Kolega jezdi 25 let, jezdi okruhy a pod a malem si rozbil vetrny stitek(chudak, bych mu ho musel zaplatit) :)

A resili jsme to dal. Ano pri treningu si to muzes zkouset, na ceste i okruhu pouzivat, ale kdyz prijde na vec tech 20% neudrzis aby jsi nezaslajfoval a nelehl hned
16. kvě 2012 23:03 #37

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 944
  • Obdržená poděkování 64
Mefisto k tomu držení se nohama.
Teď možná trochu odbočím, ale souvisí to s tím správným sedem a držením nohama. Asi před šesti lety jsem se učil jezdit na koni a rok mi trvalo než jsem zvládl správnou techniku sedu, držení se nohama za současného dávání pokynů koni (krátce tiskneš koně, a měníš pozici nohou jednu vřed a vzad podle toho kam chceš, aby kůň jel + další). Přitom musíš ještě správně vysedat na levou pření nohu koně. A držet rovnováhu. Přitom si kůň občas dělá co chce, občas z ničeho nic zastaví, občas se tě snaží sundat, tím že vykopne zadní nohy vzhůru atd. Podstatně o hodně náročnější než jízda na motorce.
A teď se podívej na skoky, kdy kůň dopadne na přední a jezdec pozicí těla s držením se nohou nespadne koni na krk. To okamžité zpomalení je tam mnohem větší než při brzdění, kdy brzdíš desítky metrů.
Borci to na koni zvládnou a udrží se díky nohám a správné pozici těla. (Ruce musí mít uvolněně, aby koni necukly otěží do huby).

Poslední změna: 17. kvě 2012 07:28 uživatelem Luhamoto.
17. kvě 2012 07:23 #38

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 548
  • Obdržená poděkování 4
Som za ze kazdy by si mal odskusat chovanie moto pri intenzivnom brzdeni,urcite sa to hodi pri zvladnuti krizovej situacie,pokial teda bude cas na vyuzitie tych skusenosti,pretoze ak je situacia kriticka reakcia kazdeho z nas je instinktivna a samozrejme individualna.Isiel som za kamaratom cca.80kou,z prava nam vosla plechovka,v duchu si hovorim brzdi ale zareagoval snad o dve sekund neskor a tie mu potom chybali.
-ovladanie moto telom ,pre priklad velky choper,dlhy razvor,da sa odskusat pri jazde z kopca v priamom smere a bez pohybu telom je prakticky nemozne pohnut riadidlami.
17. kvě 2012 17:28 #39

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 906
  • Obdržená poděkování 20
To je dobrej priklad, uz mockrat jsem videl jak sel jezdec pres hlavu kone, kdyz se zasekl pred prekazkou.
Ted k technice: mozna kdybys mel nohy prikurtovane k pedalum tak ... ale chtel bych videt kdyby na tech konich meli nase stupacky
17. kvě 2012 17:47 #40

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Moderátoři: PacousDamon
Vygenerováno za 0.746 sekund