Brzdění a technika jízdy
Odpověděl Mefisto pro téma Re: Nastavení podvozku CBF 1000F (r.v. 2010)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Odpověděl Luhamoto pro téma Re: Nastavení podvozku CBF 1000F (r.v. 2010)
To je dobrej priklad, uz mockrat jsem videl jak sel jezdec pres hlavu kone, kdyz se zasekl pred prekazkou.
Ted k technice: mozna kdybys mel nohy prikurtovane k pedalum tak ... ale chtel bych videt kdyby na tech konich meli nase stupacky
Pokud kůň spadne strátíš pod sebou oporu, proto ani jezdec se nemá čeho držet a jde k zemi taky. Je to obdobné jako když ti upadne přední kolo.
Jinak to jsou jezdecké chyby! Jen co jsem viděl z těch videjií, naprostá většina z nich nešla s horní částí těla vzad (pokud jde kůň z kopce horní část těla jde vzad,když do kopce tak musíš jít s horní částí těla vřed) proto přepadly dopředu.
Je třeba odlišit ty co to umí a ty co to neumí nebo ty co udělají chybu.
Porovnej si to s videem co jsem zde vložil.
Já to beru tak pokud to někteří zvládnou tak je to proste možné.
Jinak zpět k motorkám, ono správně sedět na motorce je velice důležité a pracovat i s horní částí těla.
Nohy a horní část těla musí pracovat jako celek.
Podle toho jak pracuji s horní částí těla, tak přenáším váhu na motorku. Pokud máš nohy volně a plandáš, tak na motorku nijak nepůsobíš a nemáš zpětnou vazbu od motorky.
Pokud jste se s kámošem neudrželi, tak mi z toho vychází jen špatná technika provedení.
Na srazu ukážu jak na to.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Odpověděl Luhamoto pro téma Re: Nastavení podvozku CBF 1000F (r.v. 2010)
No ze Sršně mám respekt, ale rozhodně nesouhlasím s tím, že motorka se řídí přenášením váhy... motorka se řídí řidítkama a tělo jezdce tancuje s motorkou a ne naopak... jediný přesný řízení motorky je mít ruce lehce položený na řidítkách a protisměrným řízení jí ovládat a pracovat přitom s tělem ( přirozeně - nic nikam nervat a nekroutit se na tom ). Kdo nevěří zkuste si to - jeďte rovně a lehce zatlačte na jedno nebo druhé řidítko a druhou ruku mějte volně nebo lehce přitáhněte... a co se stane, Ohhhh ono to zatočilo
asi před 14 dny jsem si na letišti u Mimoně zkoušel sám a pak i s baťůžkem krizové brždění a docela mě začalo bavit smykovat zadní gumu :-D ještě se to pořádně naučit v tom smyku vodit a bude o srandu postaráno
K té zvýrazněné větě:
Můžeš mi to trochu popsat? Trochu nechápu to provedení? Jako, že točíš jen říditky a tím, že otočíš řídítkem, se motorka nakloní do zatáčky a tvé tělo jen kopíruje pohyb motorky?
Když jedu pomáli, tak otočím řídítky a motorka se mi nikam nenakloní sama. A když jedu rychle, tak to udělá sama?
Zkus to v 90km/hod. být tělem kolmo k vozovce a jen zatočit řídítkem bez náklonu do zatáčky.
PS:raději to nezkoušej ať máš na čem dojet na sraz.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Odpověděl Mefisto pro téma Re: Nastavení podvozku CBF 1000F (r.v. 2010)
To co jsi chtel ukazat na konich je uplne neco jineho.
Mozna sedis na motce jak na koni, ale to ja nevim
PS: Ano, staci ti otocit s citem riditky, ale na druhou stranu nez zatacis a motka se zacne pokladat do zatacky.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Odpověděl Pacous pro téma Brzdění a technika jízdy
www.vanisti.cz
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Odpověděl Luhamoto pro téma Re: Nastavení podvozku CBF 1000F (r.v. 2010)
Narazil jsem na docela názorně zpracované video, které ukazuje síly působící na motocykl v zatáčce a ke konci videa popisuje, jak využít fyzikálních zákonů k rychlejšímu zatočení např. před dírou v silnici.
Princip spočívá v tom, že se před překážkou zatočí v opačném směru (bez náklonu jezdce!), tím se motocykl odstředivou silou rychle dostane do náklonu a pak jezdec snadno stočí motocykl vlevo a vyhne se díře.
Tento způsob občas používám u obratů o 180° nebo 360°, ale při celkem malých rychlostech.
Máte s tím někdo zkušenost i při vyšších rychlostech ?
Používá to někdo?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Odpověděl Mefisto pro téma Re: Nastavení podvozku CBF 1000F (r.v. 2010)
S naklonem jezdce i pri normalni jizde
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- TomCBF1000
- Autor tématu
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 98
- Obdržená poděkování 0
Odpověděl TomCBF1000 pro téma Re: Brzdění a technika jízdy
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Odpověděl MegaMorch pro téma Re: Brzdění a technika jízdy
Tiez doporucujem DVD, knihu "Twist of the wrist"
z ineho fora citujem
Tady je odkaz na stažení Twist Of The Wrist vol.2 v češtině.
V souboru je video + titulky a přeložená kniha. Je to nezaheslovaný *.rar.
Děkovat mi nemusíte nejsem tvůrcem. Jen jsem dal dohromady to, co už tady ve fóru bylo postováno.
Doporučuji všem bikerům. I když jezdím od patnácti, pár věcí jsem si tam taky ujasnil.
Ulož to (1,14GB): ODKAZ NA STAZENI
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Odpověděl Luhamoto pro téma Re: Brzdění a technika jízdy
!
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.