Ventilove vule na CBF600 r.v.2008 vyse

  • danoous
  • Avatar uživatele danoous Autor tématu
  • Návštěvník
  • Návštěvník

Ventilove vule na CBF600 r.v.2008 vyse vytvořil uživatel danoous

Zdravim ve spolek,
mam ted nabehano 25000km a kontroloval jsem ventilovou vuli, jak je predepsano.
Rad bych se s vámi podelil o zkušenost a tez bych rad vedel, jak to mate ci jste meli na vasich strojích.

Jen podotykam pro upresneni:
- motocykl jsem kupoval jako novy (v roce 2011)
- olej menim po 6000km vcetne filtru
(Silkolene comp 10W40)
- první 3 vymeny origo honda filtr (Purflux)
další 2 vymeny uz byl filtr MAN MW64/1
- vymena vzduchového filtru po 18000km (origo filtr)
- jezdim prevazne po silnicich, dalnice z celkového
najezdu cca 1000km max.
- zadne turovani studeneho motoru, nechavam 10-15minut
na zahrati ve velmi volnem tempu
- způsob jizdy je většinou na pohodu do 5000-6000ot.
ale cas od casu potaham t.j. 7-8-9 a sem tam 10-11
videl bych to 65/35 - pohodička/vyssi tempo
- zadne wheele, po prednim, gumavcky, nic takoveho
ani tomu podobného tento motocykl neprodelal


Vysledna kontrola dopadla nasledovne:

Vyfukova strana:
- predepsana vule 0,28+-0,03mm, tj. 0,25mm az 0,31mm

0,3 - 0,3 / 0,3 - 0,35 / 0,3 - 0,3 / 0,3 - 0,3 / retez

zde byl na tom blbe jen jeden ventil, kde jsem vymenil
podložku na vyslednou 0.3, tudíž vyfuk celkem
v poho. Hodnoty jsou sice u te hranice s vyssi vuli ale je v mezích tolerance.

Saci strana:
- predepsana vule 0,20+-0,03mm, tj. 0,17mm az 0,23mm

0,22 - 0,25 / 0,25 - 0,23 / 0,25 - 0,25 / 0,24 - 0,24

Zde je jen jeden ventil v mezích tolerance,
takze jsem objednal podlozky abych dosahl vuli

0,2 - 0,2 / 0,21 - 0,21 / 0,21 - 0,2 / 0,22 - 0,22

samotne podlozky mají tez nejakou toleranci, takze jsem to radsi drzel na strane tol. pole s vyssi vuli.
Volil jsem tuto cestu abych predesel situaci, kdy
by byla ventilova vule mensi nez ma byt.

Tak snad si uz ventilovy rozvod sedl a uz se nastavene vule moc menit nebudou.
Uvidíme při 48.000km... :)

Jsem zvedav, jak jste na tom vy ostatní... ;)
29. bře 2014 03:24 #1

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 548
  • Obdržená poděkování 4
To je fajn že si sa do toho pustil,keď sa menia podložky zaberie to trocha času ale vieš že to máš v poriadku.Keď sa menia podložky tak je dobre robiť z vôlou v strede tolerancie,pretože zaklepávaním ventilov sa bude vôla meniť a takto budeme mať rezervu po ďalší servis.Už samo o sebe má CBF 600 oproti motkám v rovnakej kubatúre velké ventilové vôle,preto nebude háklivá na podpálenie.Robil som pár CBF aj karbecové verzie a podložky bolo treba meniť na dvoch a to niektoré mali na origo cez 50 000 km,samozrejme je to kus od kusa a hlavne ako sa s ňou nakladá.Inak palec hore
Poslední změna: 29. bře 2014 18:48 uživatelem Pepe.
29. bře 2014 17:02 #2

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 918
  • Obdržená poděkování 97
Ventily ma tiež práve čakajú (po 24tis km). Neviete niekto či na kontrolu/výmenu podložiek treba vybrať motor z rámu? Podľa servisného manuálu áno...
Resp. čo všetko treba demontovať aby som sa k tomu dostal? Chcem zvážiť ci to budem robiť sám aleb to dám do servisu.
29. bře 2014 17:27 #3

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 1008
  • Obdržená poděkování 72
boco818 napsal:

Ventily ma tiež práve čakajú (po 24tis km). Neviete niekto či na kontrolu/výmenu podložiek treba vybrať motor z rámu? Podľa servisného manuálu áno...
Resp. čo všetko treba demontovať aby som sa k tomu dostal? Chcem zvážiť ci to budem robiť sám aleb to dám do servisu.


Tý brďo ,mám navrtěno cca 36tis.km a doufám,že s kontrolou ventilů ještě do podzimu vydržím-kontrola+zároveň vyměnit svíčky.Jinak sám bych se do toho (já) nepouštěl.Jinak slyším prvně o demontáži motoru kvůli zpřístupnění ventilů-to je fakt?
29. bře 2014 18:56 #4

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 548
  • Obdržená poděkování 4
To by bola celkom divočina motor von to snad nie,neviem CBF 1000 tu nik nemá,raz som robil Twistera a nešlo mi sundat veko nad ventilmi tak sa musel spustit motor ale nakoniec sa prišlo na to že tam bol narazený rám.
29. bře 2014 18:58 #5

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 918
  • Obdržená poděkování 97
No takto je to napisane v servisnom manuale. Ale treba to brat s rezervou, nakolko tam je to pisane formou odkazov, niečo v zmysle - pre demontaz vika ventilov postup na strane xxx. Na strane xxx je potom napísané , krok c1, demontáž motora viz strana yyy...

Tak preto sa pytam. Ale logicky si myslim ze ide dole iba nadrz.

Pepe, co treba demontovat ked sa to robi na 600F? Podla mna to bude to iste aj na 1000F
Poslední změna: 29. bře 2014 19:09 uživatelem boco818.
29. bře 2014 19:07 #6

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 548
  • Obdržená poděkování 4
Boco zhodit nádrž,su tam dve hadičky,dve elektrické spojky a trubka od čerpadla spojená z benzínovou hadičkou rýchlospojkou,žiadne násilie treba pootočit gumenou poistkou,stlačit dva cudle a je to.Vypusti chladiacu zmes z motora,poodpájaj hadice od vody+držiak z nalievacím víčkom,demontuj obidve indučky aj z fajkami,dve vzduchové hadice z veka a je tvoje.
Dobrá lampa zavesená nad moto a hlavne čisto..
Pri samotnej kontrole treba dať bacha aby bol meraný ventil zatvoreý,toť CBF 600,určite tam podstatný rozdiel nebude
vôle máš sacie 0,16
výfuk 0,32 obe +-0.03
29. bře 2014 20:06 #7

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 116
  • Obdržená poděkování 0
Jses borec ze jsi se do toho pustil ja bych tebou namerene vule neresil 3-4 setiny nad stanovene (horni meze)vule bych pricital tolerani mereni .Myslim ze kdyby jsi to nechal tak tak kontrola ve 48 tis. by uz byla ok.Vule se zprvidla provozem zmensuji.danoous napsal:

Zdravim ve spolek,
mam ted nabehano 25000km a kontroloval jsem ventilovou vuli, jak je predepsano.
Rad bych se s vámi podelil o zkušenost a tez bych rad vedel, jak to mate ci jste meli na vasich strojích.

Jen podotykam pro upresneni:
- motocykl jsem kupoval jako novy (v roce 2011)
- olej menim po 6000km vcetne filtru
(Silkolene comp 10W40)
- první 3 vymeny origo honda filtr (Purflux)
další 2 vymeny uz byl filtr MAN MW64/1
- vymena vzduchového filtru po 18000km (origo filtr)
- jezdim prevazne po silnicich, dalnice z celkového
najezdu cca 1000km max.
- zadne turovani studeneho motoru, nechavam 10-15minut
na zahrati ve velmi volnem tempu
- způsob jizdy je většinou na pohodu do 5000-6000ot.
ale cas od casu potaham t.j. 7-8-9 a sem tam 10-11
videl bych to 65/35 - pohodička/vyssi tempo
- zadne wheele, po prednim, gumavcky, nic takoveho
ani tomu podobného tento motocykl neprodelal


Vysledna kontrola dopadla nasledovne:

Vyfukova strana:
- predepsana vule 0,28+-0,03mm, tj. 0,25mm az 0,31mm

0,3 - 0,3 / 0,3 - 0,35 / 0,3 - 0,3 / 0,3 - 0,3 / retez

zde byl na tom blbe jen jeden ventil, kde jsem vymenil
podložku na vyslednou 0.3, tudíž vyfuk celkem
v poho. Hodnoty jsou sice u te hranice s vyssi vuli ale je v mezích tolerance.

Saci strana:
- predepsana vule 0,20+-0,03mm, tj. 0,17mm az 0,23mm

0,22 - 0,25 / 0,25 - 0,23 / 0,25 - 0,25 / 0,24 - 0,24

Zde je jen jeden ventil v mezích tolerance,
takze jsem objednal podlozky abych dosahl vuli

0,2 - 0,2 / 0,21 - 0,21 / 0,21 - 0,2 / 0,22 - 0,22

samotne podlozky mají tez nejakou toleranci, takze jsem to radsi drzel na strane tol. pole s vyssi vuli.
Volil jsem tuto cestu abych predesel situaci, kdy
by byla ventilova vule mensi nez ma byt.

Tak snad si uz ventilovy rozvod sedl a uz se nastavene vule moc menit nebudou.
Uvidíme při 48.000km... :)

Jsem zvedav, jak jste na tom vy ostatní... ;)

30. bře 2014 09:09 #8

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • danoous
  • Avatar uživatele danoous Autor tématu
  • Návštěvník
  • Návštěvník

Odpověděl danoous pro téma Re: Ventilove vule na CBF600 r.v.2008 vyse

Motor z ramu ven urcite nemusi,ani nadrz se demontovat nemusi. prizvednes nadrz, demontujes zapalovaci kabely ke svickam na leve strane (2 srouby v ramu), uvolni se chladic (3 srouby) a hadice s chladickou odehnes.
Pak demontujes sec.air hadice (i s téma jejich adapterama pro napojeni hadic na ventilovem deklu) a pak viko samotne a muzes zacit radit.
Taky musí to vicko na pravem deklu dolu, aby jsi mohl tocit s klikou a prestavovat ventily do spravne polohy pro mereni a pokud jdou vacky ven, musí jit aj napinak retezu.

Co se tyka mereni samotného, to je samo pravda,
jak se snazis tu merku dostat mezi hrníček a vacku,
urcite to nezmeris dokonale presne.
Nic méně, dam to na ty vule jak jsem psal vyse a v 48.000km to zkontroluju znova.

Když bych to nechal tak jak to je a zabyval se tim az ve 48.000km, nejspis by se nic moc nestalo, ale hnidopisstvi v me hlave tomu neda spat... :)
30. bře 2014 23:40 #9

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 548
  • Obdržená poděkování 4
Boco-nejaké podložky mám keď budeš potrebovať stačí zavolať ak sedí priemer no problém trebárs na výmenu,ono niekedy sa dajú pomeniť a skombinovať aj tie čo sú na moto je to ako lego,len si treba poznačiť ktorý hrneček kam patrí,dobre rátať a presne merať.

Dannous-píšeš že si objednával podložky tak to máš rozhádzané,mohol by si mi zmerať aký je priemer podložiek,prípadne dať foto,som celkom zvedavý na ten prístup.
31. bře 2014 09:31 #10

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Moderátoři: PacousDamon
Vygenerováno za 0.634 sekund