Honda CBF 500 - do kolika ot. vytáčet?

  • Příspěvky: 8
  • Obdržená poděkování 1
Zdravím. Vím, že tahle otázka je nejspíš při nejmenším divná, ale pro svůj klid jí musím položit :-) Jednu pětistovku jsem již měl, ale skútr, takže žádné řazení. Prostě automat, variátor atd. Nyní mám Hondu CBF 500 r. v. 2005. Jízda na ní mě samozřejmě baví o moc víc, než jízda na skútru, ale nemám pořádnou praxi s dřívější doby s motorkami a nechci Hondě nějak ublížit. Proto se nyní ptám, při kolika otáčkách, kterou rychlost řadíte? Předem moc díky za odpověď.
Díky: Rishor
Poslední změna: 09. bře 2017 09:57 uživatelem Kyblos.
08. bře 2017 20:50 #1

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 2803
  • Obdržená poděkování 345
Hele tohle není špatná otázka ale je to o stylu jízdy samozřejmě jsou ideální otáčky ale pochybuji, že si je někdo pamatuje. V podstatě platí nepodtáčet aby motor mlátil a nepřetáčet a jet pro dobrý pocit. Musíš to vycítit. V manuálu asi najdeš nějaký rozsah ideálních otáček. Nebo zkus napsat Standa CBF ten jí má...
A taky se můžeš zastavit na motoškole na srazu v Krkonoších 15-18.6 podle toho co píšeš by ti určitě trochu treningu a rozježdění neuškodilo...
Honda CBF 1000 RS:)
Díky: Rishor, Kyblos
09. bře 2017 10:20 #2

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 246
  • Obdržená poděkování 22
Cau,
vitam dalsiho pul-litra, je nas hodne malo :-)

Jednoducha odpoved = neres to :-)

Slozitejsi odpoved: dolni hranici otacek urcite budes slyset a citit, proste to zacne bublat, dusit se a cukat. Sam ti teda nereknu kolik to je presne otacek, jezdim podle sluchu, ale 2500 otacek jeste porad je v klidu (kdyz teda nejedes do kopce)
Obecne pri bezne plynule jizde na pohodu jezdim v otackach zhruba 3-5 tisic
Nejvetsi vykon je pri 9500 otackach, takze moc nema cenu to tocit o hodne vice.
Omezovac je myslim na 11000 otackach
Obecne je to motorka drzak, takze ani to kdyz budes tocit nejakou dobu v cervenych otackach, tak se nic nestane (jednou jsem jel z anglie do cech a chvatal jsem a na nemeckych dalnicich jsem mel plny plyn celou dobu, takze rychlost cca 170-180 a otacky skoro porad u cerveneho pole a takhle jsem jel nekolik hodin, od te doby uz ubehlo skoro 10 let, mam porad stejnou motorku a slape porad stejne dobre.

Takze bezna jizda 3-5 tisic, pri predjizdeni a pri nejakem blbnuti se nemusis bat to vytocit klidne na 10
Díky: Rishor, Kyblos
10. bře 2017 11:25 #3

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 8
  • Obdržená poděkování 1
JinT:
Díky za rady. V manuálu není přesně rozepsáno, v kolika otáčkách se má která rychlost pohybovat a proto jsem se musel zeptat zde ;) Díky za doporučení standyCBF, který jak je vidět, také zareagoval a poradil :)
Poslední změna: 10. bře 2017 20:11 uživatelem Kyblos.
10. bře 2017 19:30 #4

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 8
  • Obdržená poděkování 1
standaCBF:
Díky :) Myslím, že rady obou mi pomohli :-) Možná se počet CBF 500 ještě rozroste. Kámoš si loni pořídil také CBF 500. Sice to nové s modernějším vzhledem, ale hlavní je, že Honda :-)
10. bře 2017 20:10 #5

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 1
  • Obdržená poděkování 1
Koukám, že Kyblíku mluvíš, tedy píšeš o mě :evil: prostě mi to nedalo a musel jsem se přihlásit abych opět někam patřil ;) Mezi automatáři jsem strávil hodně dlouhou dobu a našel hodně kámošů z celé ČR, ale hodně z nich stejně skončili na klasickém motu a potkáváme se dodnes. Honda je super a jsem rád, že jsem se vrátil ke klasice manuálního řazení.
Co se týče otáček motoru, při řazení jdu tak do 5 - 5,5 tis. ot., běžnou jízdu držím na 4 tis. otáček, je fakt že nejlépe to odhadne ucho, myslím tím sluchový orgán :cheer:
Díky: Kyblos
Poslední změna: 10. bře 2017 20:58 uživatelem Tomulátor.
10. bře 2017 20:49 #6

Tato zpráva obsahuje přiložené obrázky.
Prosím, přihlašte se nebo se zaregistruje, pro jejich zobrazení.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 8
  • Obdržená poděkování 1
Čus. Díky za odpověď. Jak víš, mám funkční jen jedno ucho a tak pokud vytočím např. trojku nad šest tisíc otáček, tak je to pro mě celkem řev, na který jsem samozřejmě nebyl u skútru zvyklý ;) Z odpovědí zde, ale také z videí na youtube, jsem klidný, že nejspíš nic špatně nedělám, když to tak vytočím :-) takže pohoda :)
Poslední změna: 12. bře 2017 18:19 uživatelem Kyblos.
11. bře 2017 14:40 #7

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 2803
  • Obdržená poděkování 345
Hele když standa psal neřeš to tak proto, že tyhle motory se točí to nejsou variátory. Motor má omezovač když se do něj dostaneš poznáš to bude to střelba a motorka nepotáhne na otáčkoměr ani nemusíš kouknout každý normální člověk sleví...
Musíš si uvědomit motorka s manuálem není o kuchařce spíš o emocích takže okolo 5tis to je asi trochu strohá jízda... Budeš muset předjet podřadit jet ve dvou a to prostě bude styl měnit... takže ucho já spíš říkám prdel protože vše se přenáší a je to propojené... dobré je jezdit s někým trochu se vyvážet a pak to poznáte určitě se nebojte, že by se motorce ublížilo vytočením... když se nebudeme bavit o tom, že pojedeš 50km na dvojku při 8tis... ale kdo by to dělal... Ten pulitr umí být dost svižná motorka... ikdyž tak jí nesvazujte otáčkami ale spíš se učte jezdit jak jsme psal motoškola není určitě jen pro začátečníky a pokud za rok absolvuješ víc jak jednu určitě ti to neublíží... podle toho co píšete určitě se přijeďte nějak podívat. Ty ideální otáčky jsou hlavně o spotřebě... a tu správný motorkář neřeší :evil: jak se pojedete projet třeba do Alp hned se styl řazení změní...
Honda CBF 1000 RS:)
Díky: Rishor
12. bře 2017 23:29 #8

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 1660
  • Obdržená poděkování 98

JinT napsal: Hele když standa psal neřeš to tak proto, že tyhle motory se točí to nejsou variátory. Motor má omezovač když se do něj dostaneš poznáš to bude to střelba a motorka nepotáhne na otáčkoměr ani nemusíš kouknout každý normální člověk sleví...



Nevím jak je na tom CBF 500 ale moje Šestistovka která je ještě o rok mladší omezovač nemá , má to tuším až verze se vstřikováním jednou mi vyskočila rychlost a otáčkoměr letěl až do bezvědomí takže na omezovač bych se u téhle karburátorové verze nespoléhal
13. bře 2017 22:29 #9

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 246
  • Obdržená poděkování 22

Hodys napsal: Nevím jak je na tom CBF 500 ale moje Šestistovka která je ještě o rok mladší omezovač nemá , má to tuším až verze se vstřikováním jednou mi vyskočila rychlost a otáčkoměr letěl až do bezvědomí takže na omezovač bych se u téhle karburátorové verze nespoléhal


No nevim jak tvoje 600, ale pullitr ho urcite ma, vzdyt ho mela uz dokonce CB500.
je teda pravda ze cbf500 mela vice "verzi" 2004-2005, 2006-2007 a 2008-2009 ale vzdycky jsem si myslel ze byli uplne stejny, ale nevylucuju ze se v necem takovemhle mohli treba resit, ja mam rv 2006 a omezovac to ma.

Ale pro puvodniho tazatele, na takove otacky aby ti zafungoval omezovac se stejne nedostanes, to uz ti proste pocit nedovoli, to by jsi to musel naprosto zamerne tocit jakou dobu na dvojku s plynem na maximum. Pri jakekoliv i velmi ostre jizde neni sance ze se tam dostanes.

Abych ti dal nejakou dobrou a pouzitelnou radu, tak po prechodu z automatu si dej treba daleko vetsi pozor na podrazovani. Kdyz to ve vyssi rychlosti nakopes rychle dolu bez poradneho meziplynu (coz z automatu neznas), tak se ti poradne muze smeknout zadni kolo (proste jako by se ti temer zablokovalo). To je tak asi nejvetsi chyba/nebezpeci pri prechodu z automatu na manual.

Tomulátor:
Ty mas tu vstrikovaci verzi kterou nekdy oznacuji jako novou cbf500 a nekdy cb500F ?
Tu jsem jeste nazivo asi nevidel, doufam ze se s ni objevis na srazu.
14. bře 2017 17:12 #10

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Moderátoři: PacousDamon
Vygenerováno za 0.881 sekund