Karburátor X Vstřikování

  • Příspěvky: 543
  • Obdržená poděkování 33
Ahoj všem,
můžete mi prosím, jakožto potenciálnímu zájemci o CBF600S, stručně popsat rozdíly mezi modely před 2008 a po 2008, resp. mezi karbecem a vstřikováním? Opravdu nechci technickou nalejvárnu, technickej analfabet snad nejsem. Spíš mě to zajímá z praktickýho hlediska, ideálně pokud má někdo osobní zkušenost s oběma modely, tak jaký vidí nejmarkantnější rozdíly, atd.
Díky.
Praha 4 - CBF 600S 2004
29. led 2012 02:36 #1

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 944
  • Obdržená poděkování 64
Pokud ti můžu poradit, volil bych verzi se vstřikováním.
Začínal jsem na motocyklech, které měly karburátor a v současnosti mám model se vstřikováním.

Krátce bych to zhodnotil asi takto: modely se vstřikováním jsou více bezúdržbové a startují na 1 brnknutí o startér.
Je jedno jestli je zima, jestli je motocykl rozpálený po předchozí jízdě atd. Prostě vstřikování si směs samo upraví a chytne hned.

Jízda s motocyklem s karburátorem vyžaduje od řidiče určité zkušenosti navíc (PS. model s karburátorem CBF jsem nikdy neměl, jen jiné značky moto). Modely s karburátorem mají sytič, některé motorky mají dekompresor, atd. Tyto se musíš při startování naučit používat. Při studeném motoru si musíš umět přidat sytič, ale nesmíš to zase uchlastat. Rovněž u některých motocyklů i u Hondy např.CBR byl problém startování při zahřátém motoru (motor Hondy cbf pochází původně z modelu CBR). Stávalo se, že se motocykl ulil a pak nechtěl chytnout.

PS: modely Honda CBF s karburátorem beru jako spolehlivé stroje a pokud bych volil jakýkoliv motocykl s karburátorem Hondy CBF bych se nebál. (Bližší popis k této moto ti dají majitelé zde na fóru).

Závěrem bych jen dodal, že dříve jsem jezdil 3 motorky s karburátorem a 2. ted' se vstřikováním PGM-FI od Hondy a jednoznačně bych po zkušenostech volil vstřikování.
Maximální spolehlivost, maximální konfort, minimální údržba, okamžitá reakce na plyn (plynulý zátah bez skokového nárustu výkonu jako u některých karburátorů).
29. led 2012 07:59 #2

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 543
  • Obdržená poděkování 33
Díky moc, přesně nějakou takovou odpověď jsem potřeboval B)
Napadla mě ještě jedna věc: spotřeba. Je u vstřikování nižší? Na Motorkářích uvádějí majitelé CBF se vstřikováním spsotřebu jen okolo 4,6 litru...
Když se tak koukám na ceny CBF 2008+, tak si to ještě hodně rozmyslím. Při mém platu by to totiž pravděpodobně znamenalo odklad koupě CBFky o rok... :unsure:
Praha 4 - CBF 600S 2004
29. led 2012 10:43 #3

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 548
  • Obdržená poděkování 4

Odpověděl Pepe pro téma Re: Karburátor X Vstřikování

Ahoj,ziadne priepasne rozdiely medzi karbecom a striekackou nehladaj,kazdy zo systemov ma svoje pre aj proti.Kupou starsieho modelu nic nepokazis a cela starostlivost o bateriu karburatorov bude spocivat v obcasnej kontrole synchronizacie a podtlakov,kludne staci kazde 3az4 roky.Ale naproti tomu model od r.2008 ma tu polokapotku dyzajnovo krajsiu,samozrejme modernejsi motor,ram,tlmenie a urcite bude do buducnosti predajnejsia.Zalezi na tom ako hlboko chces nacriet do penazenky.
29. led 2012 11:31 #4

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 33
  • Obdržená poděkování 0
Přesně tak, jak píše Luhamoto......
Měl jsem karburátorovou jen CB 500 ročník 1999 a žádný problém s ní nebyl, vždy jsem nastartoval na ten šup, jen se musíš trochu naučit se sytičem. Pak jsem si pořídil novou CBF 600 2009 a chrochtal jsem blahem. lepší jízdní vlastnosti, kultivovanější chod atd. Samozřejmě v tomto případě to byla úplně jiná motorka a nemůžu posoudit rozdíl mezi karburátorovou CBF a stříkačkou.
Já bych určitě volil stříkačku, protože, jak píše PEPE, není to jen o karbeci, ale taky nový rám, motor z CBR RR, trošku lepší design, každé startování na brnknutí, zima, léto.
No a spotřeba byla po dovolené v Alpách (cca 2800 km, při mých 100 kg, kufr a bočí brašny) 4,8 l. A to jsme jeli po dálnici celkem svižnou jízdu, na passo Stelvio za 1 a 2 apod.
Poslední změna: 29. led 2012 16:35 uživatelem MichalCBF.
29. led 2012 16:27 #5

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 543
  • Obdržená poděkování 33
Kolegové, jsem nahlodán... ale obávám se, že finanční hledisko převáží. Každopádně díky za reakce.
Mimochodem, jak si se spotřebou vede karburátorová CBF600? Nemám v plánu nijak závodit, ale cestování ve dvou mě rozhodně nemine...
Praha 4 - CBF 600S 2004
31. led 2012 11:55 #6

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 16
  • Obdržená poděkování 0
U mé enkové 06 při krátkých trasách spotřeba 5.8l,a při delších jsem se dostal na 4,8l.
31. led 2012 14:39 #7

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 548
  • Obdržená poděkování 4

Odpověděl Pepe pro téma Re: Karburátor X Vstřikování

Ja mam CBFu novu a malo km.na to aby som Ti mohol dat dake presne info o spotrebe ale pital som sa dlhorocneho kamarata ktory ma S model 2005 z najazdenymi 32 000km aku ma na tom spotrebu a citujem odpoved-
s priemernou som niekde na 4.7 lit.na 100km ale ak budu dalej takto zdrazovat benzin budem jazdit na 4.2 lit.

K tomu snad len tolko ze jazdi sam a v medziach pravidiel.
Samozrejme ze pokial budes jazdit vo dvojke tak rataj zo zvysenim.
Poslední změna: 31. led 2012 16:47 uživatelem Pepe.
31. led 2012 16:46 #8

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 273
  • Obdržená poděkování 8
Mám CBF 2004 S, jazdím 90 percentv dvojke s plným kufrom, spotreba je dlhodobá na úrovni 4,6 litra.
Nejazdím však diaľnice, všetko okresky.

Napr do brna to mám oblúbenou trasou 220 km.
01. úno 2012 07:25 #9

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 543
  • Obdržená poděkování 33
Díky všem za zkušenosti. Teď už jen zbývá došetřit posledních pár tisíc a najít ten správnej kus. Uvidíme... B)
Praha 4 - CBF 600S 2004
16. úno 2012 21:49 #10

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Moderátoři: PacousDamon
Vygenerováno za 0.865 sekund