Karburátor X Vstřikování
Karburátor X Vstřikování vytvořil uživatel Eddie75
Ahoj všem,
můžete mi prosím, jakožto potenciálnímu zájemci o CBF600S, stručně popsat rozdíly mezi modely před 2008 a po 2008, resp. mezi karbecem a vstřikováním? Opravdu nechci technickou nalejvárnu, technickej analfabet snad nejsem. Spíš mě to zajímá z praktickýho hlediska, ideálně pokud má někdo osobní zkušenost s oběma modely, tak jaký vidí nejmarkantnější rozdíly, atd.
Díky.
můžete mi prosím, jakožto potenciálnímu zájemci o CBF600S, stručně popsat rozdíly mezi modely před 2008 a po 2008, resp. mezi karbecem a vstřikováním? Opravdu nechci technickou nalejvárnu, technickej analfabet snad nejsem. Spíš mě to zajímá z praktickýho hlediska, ideálně pokud má někdo osobní zkušenost s oběma modely, tak jaký vidí nejmarkantnější rozdíly, atd.
Díky.
Praha 4 - CBF 600S 2004
29. led 2012 02:36
#1
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Odpověděl Luhamoto pro téma Re: Karburátor X Vstřikování
Pokud ti můžu poradit, volil bych verzi se vstřikováním.
Začínal jsem na motocyklech, které měly karburátor a v současnosti mám model se vstřikováním.
Krátce bych to zhodnotil asi takto: modely se vstřikováním jsou více bezúdržbové a startují na 1 brnknutí o startér.
Je jedno jestli je zima, jestli je motocykl rozpálený po předchozí jízdě atd. Prostě vstřikování si směs samo upraví a chytne hned.
Jízda s motocyklem s karburátorem vyžaduje od řidiče určité zkušenosti navíc (PS. model s karburátorem CBF jsem nikdy neměl, jen jiné značky moto). Modely s karburátorem mají sytič, některé motorky mají dekompresor, atd. Tyto se musíš při startování naučit používat. Při studeném motoru si musíš umět přidat sytič, ale nesmíš to zase uchlastat. Rovněž u některých motocyklů i u Hondy např.CBR byl problém startování při zahřátém motoru (motor Hondy cbf pochází původně z modelu CBR). Stávalo se, že se motocykl ulil a pak nechtěl chytnout.
PS: modely Honda CBF s karburátorem beru jako spolehlivé stroje a pokud bych volil jakýkoliv motocykl s karburátorem Hondy CBF bych se nebál. (Bližší popis k této moto ti dají majitelé zde na fóru).
Závěrem bych jen dodal, že dříve jsem jezdil 3 motorky s karburátorem a 2. ted' se vstřikováním PGM-FI od Hondy a jednoznačně bych po zkušenostech volil vstřikování.
Maximální spolehlivost, maximální konfort, minimální údržba, okamžitá reakce na plyn (plynulý zátah bez skokového nárustu výkonu jako u některých karburátorů).
Začínal jsem na motocyklech, které měly karburátor a v současnosti mám model se vstřikováním.
Krátce bych to zhodnotil asi takto: modely se vstřikováním jsou více bezúdržbové a startují na 1 brnknutí o startér.
Je jedno jestli je zima, jestli je motocykl rozpálený po předchozí jízdě atd. Prostě vstřikování si směs samo upraví a chytne hned.
Jízda s motocyklem s karburátorem vyžaduje od řidiče určité zkušenosti navíc (PS. model s karburátorem CBF jsem nikdy neměl, jen jiné značky moto). Modely s karburátorem mají sytič, některé motorky mají dekompresor, atd. Tyto se musíš při startování naučit používat. Při studeném motoru si musíš umět přidat sytič, ale nesmíš to zase uchlastat. Rovněž u některých motocyklů i u Hondy např.CBR byl problém startování při zahřátém motoru (motor Hondy cbf pochází původně z modelu CBR). Stávalo se, že se motocykl ulil a pak nechtěl chytnout.
PS: modely Honda CBF s karburátorem beru jako spolehlivé stroje a pokud bych volil jakýkoliv motocykl s karburátorem Hondy CBF bych se nebál. (Bližší popis k této moto ti dají majitelé zde na fóru).
Závěrem bych jen dodal, že dříve jsem jezdil 3 motorky s karburátorem a 2. ted' se vstřikováním PGM-FI od Hondy a jednoznačně bych po zkušenostech volil vstřikování.
Maximální spolehlivost, maximální konfort, minimální údržba, okamžitá reakce na plyn (plynulý zátah bez skokového nárustu výkonu jako u některých karburátorů).
29. led 2012 07:59
#2
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Odpověděl Eddie75 pro téma Re: Karburátor X Vstřikování
Díky moc, přesně nějakou takovou odpověď jsem potřeboval
Napadla mě ještě jedna věc: spotřeba. Je u vstřikování nižší? Na Motorkářích uvádějí majitelé CBF se vstřikováním spsotřebu jen okolo 4,6 litru...
Když se tak koukám na ceny CBF 2008+, tak si to ještě hodně rozmyslím. Při mém platu by to totiž pravděpodobně znamenalo odklad koupě CBFky o rok...
Napadla mě ještě jedna věc: spotřeba. Je u vstřikování nižší? Na Motorkářích uvádějí majitelé CBF se vstřikováním spsotřebu jen okolo 4,6 litru...
Když se tak koukám na ceny CBF 2008+, tak si to ještě hodně rozmyslím. Při mém platu by to totiž pravděpodobně znamenalo odklad koupě CBFky o rok...
Praha 4 - CBF 600S 2004
29. led 2012 10:43
#3
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Odpověděl Pepe pro téma Re: Karburátor X Vstřikování
Ahoj,ziadne priepasne rozdiely medzi karbecom a striekackou nehladaj,kazdy zo systemov ma svoje pre aj proti.Kupou starsieho modelu nic nepokazis a cela starostlivost o bateriu karburatorov bude spocivat v obcasnej kontrole synchronizacie a podtlakov,kludne staci kazde 3az4 roky.Ale naproti tomu model od r.2008 ma tu polokapotku dyzajnovo krajsiu,samozrejme modernejsi motor,ram,tlmenie a urcite bude do buducnosti predajnejsia.Zalezi na tom ako hlboko chces nacriet do penazenky.
29. led 2012 11:31
#4
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Odpověděl MichalCBF pro téma Re: Karburátor X Vstřikování
Přesně tak, jak píše Luhamoto......
Měl jsem karburátorovou jen CB 500 ročník 1999 a žádný problém s ní nebyl, vždy jsem nastartoval na ten šup, jen se musíš trochu naučit se sytičem. Pak jsem si pořídil novou CBF 600 2009 a chrochtal jsem blahem. lepší jízdní vlastnosti, kultivovanější chod atd. Samozřejmě v tomto případě to byla úplně jiná motorka a nemůžu posoudit rozdíl mezi karburátorovou CBF a stříkačkou.
Já bych určitě volil stříkačku, protože, jak píše PEPE, není to jen o karbeci, ale taky nový rám, motor z CBR RR, trošku lepší design, každé startování na brnknutí, zima, léto.
No a spotřeba byla po dovolené v Alpách (cca 2800 km, při mých 100 kg, kufr a bočí brašny) 4,8 l. A to jsme jeli po dálnici celkem svižnou jízdu, na passo Stelvio za 1 a 2 apod.
Měl jsem karburátorovou jen CB 500 ročník 1999 a žádný problém s ní nebyl, vždy jsem nastartoval na ten šup, jen se musíš trochu naučit se sytičem. Pak jsem si pořídil novou CBF 600 2009 a chrochtal jsem blahem. lepší jízdní vlastnosti, kultivovanější chod atd. Samozřejmě v tomto případě to byla úplně jiná motorka a nemůžu posoudit rozdíl mezi karburátorovou CBF a stříkačkou.
Já bych určitě volil stříkačku, protože, jak píše PEPE, není to jen o karbeci, ale taky nový rám, motor z CBR RR, trošku lepší design, každé startování na brnknutí, zima, léto.
No a spotřeba byla po dovolené v Alpách (cca 2800 km, při mých 100 kg, kufr a bočí brašny) 4,8 l. A to jsme jeli po dálnici celkem svižnou jízdu, na passo Stelvio za 1 a 2 apod.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Odpověděl Eddie75 pro téma Re: Karburátor X Vstřikování
Kolegové, jsem nahlodán... ale obávám se, že finanční hledisko převáží. Každopádně díky za reakce.
Mimochodem, jak si se spotřebou vede karburátorová CBF600? Nemám v plánu nijak závodit, ale cestování ve dvou mě rozhodně nemine...
Mimochodem, jak si se spotřebou vede karburátorová CBF600? Nemám v plánu nijak závodit, ale cestování ve dvou mě rozhodně nemine...
Praha 4 - CBF 600S 2004
31. led 2012 11:55
#6
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Odpověděl petr 69 pro téma Re: Karburátor X Vstřikování
U mé enkové 06 při krátkých trasách spotřeba 5.8l,a při delších jsem se dostal na 4,8l.
31. led 2012 14:39
#7
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Odpověděl Pepe pro téma Re: Karburátor X Vstřikování
Ja mam CBFu novu a malo km.na to aby som Ti mohol dat dake presne info o spotrebe ale pital som sa dlhorocneho kamarata ktory ma S model 2005 z najazdenymi 32 000km aku ma na tom spotrebu a citujem odpoved-
s priemernou som niekde na 4.7 lit.na 100km ale ak budu dalej takto zdrazovat benzin budem jazdit na 4.2 lit.
K tomu snad len tolko ze jazdi sam a v medziach pravidiel.
Samozrejme ze pokial budes jazdit vo dvojke tak rataj zo zvysenim.
s priemernou som niekde na 4.7 lit.na 100km ale ak budu dalej takto zdrazovat benzin budem jazdit na 4.2 lit.
K tomu snad len tolko ze jazdi sam a v medziach pravidiel.
Samozrejme ze pokial budes jazdit vo dvojke tak rataj zo zvysenim.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Odpověděl Gastan pro téma Re: Karburátor X Vstřikování
Mám CBF 2004 S, jazdím 90 percentv dvojke s plným kufrom, spotreba je dlhodobá na úrovni 4,6 litra.
Nejazdím však diaľnice, všetko okresky.
Napr do brna to mám oblúbenou trasou 220 km.
Nejazdím však diaľnice, všetko okresky.
Napr do brna to mám oblúbenou trasou 220 km.
01. úno 2012 07:25
#9
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Odpověděl Eddie75 pro téma Re: Karburátor X Vstřikování
Díky všem za zkušenosti. Teď už jen zbývá došetřit posledních pár tisíc a najít ten správnej kus. Uvidíme...
Praha 4 - CBF 600S 2004
16. úno 2012 21:49
#10
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Vygenerováno za 0.865 sekund