Jaké máte zkušenosti s jízdou se spolujezdcem?

  • Příspěvky: 56
  • Obdržená poděkování 3
Prší,prší,jezdit se nedá a na mě padá lehká depka :silly:.Tak potrápím klávesnici. S batohem jezdím od začátku docela rád.Sou to spíše kamarádi,neboť ženský se bojí.Dřív mi stačilo,aby se dotyčný nevykláněl na opačnou stranu.Poté co sem porychlil vyžaduju aby se na mně v zatáčce naklonil a pokud možno mi hleděl na záda.Tak ztratí představu o náklonu a je možné jet v pohodě hranu.Nemám problém s absolutními začátečníky,klid pohoda a po pár desítkách km se dá jet plný kotel s nadšeným spolujezdcem.Horší je to s bývalými jawisty.I po vysvětlení se vzadu různě kroutí a plácají,co je v autoškole učíli.Nemožu vysvětlit,že neřídím náklonem,ale kontra a ani se u toho nehnu.První jízda na konci už v poho. Další musím po 7km zastavit a znovu vše vysvětlit.Pak 150km dobrý,než se začne dívat v zatáčce na cestu a musím mu sdělit,že pude pěšky. Se spolujezdci jezdím rád,náklady na benzín dou napúl,ale mám problém s těmi co jezdili v dávných jawa dobách. jak to máte vy?
21. zář 2013 20:11 #1

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 58
  • Obdržená poděkování 1
No u nás dnes pršelo, ale po obědě se to nějak vybralo.
Nakonec jsme stihly i Kohůtku i letiště.
Co se týká spolujezdkyně, tak už jsme sehraný tým a v podstatě o batůžku ani nevím. Ale každopádně pokud jedu ve dvou, tak tomu přizpůsobuji jízdu, aby byla spíše konfortní. V žádném případě nezávodím, a stupačky nebrousím. Je to tak lepší pro nás oba.
Tím, neříkám, že se rád nesvezu svižněj, ale vždy sám.
21. zář 2013 21:03 #2

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 56
  • Obdržená poděkování 3
To je fajn,že ste to dali.My sme měli jet na Mošnov,ale nakonec to všichni odpískali... Se spolujezdcem je to spíš o pohodě,ne o rychlosti.Jenom,že i když vezu mojí máti,stejně využiju celou plochu gumy a nemám pocit,že to nejak nakláním.Občas se svezu jako batoh s kolegy,a někdy je vozím.Máme A papíry zhruba 5 let.Baví mně to.Jen nechápu,že nemožu najít společnou řeč s lidmi,co mají najeto mnohem víc,ale v jiné době.
21. zář 2013 21:51 #3

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 246
  • Obdržená poděkování 22
ja teda nevim, me to proste s batuzkem tolik nejde. Je pravda ze jsem jezdil mnoho let vzdy sam a tak to asi neumim. Takze kdyz vezu pritelkyni tak jedu opravdu jen velmi na pohodu, zatacku vice pokladam jedine kdyz je pekne videt dopredu a je tahlejsi, takze se na to dokaze pripravit i spolujezdec.
Sam kdyz jsem parkrat jel jako spolujezdec tak mi to prislo hrozny, takze na to abych si to uzil radeji jedu sam.
Jak ma dobre spolujezdec jet se neda podle me dobre vysvetlit, jedina cesta je jezdit a jezdit aby se to i spolujezdec naucil.
Kdyz jsem jednou vezl holku kamarada ktera s nim byla zvykla jezdit velmi dlouho, tak jsem si lebedil, skoro jsem o ni nevedel. Kdyz clovek veze nekoho nezkuseneho tak mu to muze vysvetlovat do aleluja a stale to neni ono.
24. zář 2013 15:28 #4

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 720
  • Obdržená poděkování 29
S baťohem jsem jezdil v roce 1989 na Jawě 350 v autoškole a to za mnou seděl dvojnásobek mé váhy. Pak jsem ve stejným roce jednou vezl na kamarádově dvěpade svoji holku, potom před třemi lety z hospody kamarádku, no a letos asi 10 km sousedovu manželku, která si chtěla zkusit, jaký je rozdíl mezi čoprem jejího chlapa a normální motorkou. Občas si říkám, jestli se někdy má žena odváží za mě sednout, ale zatím nemůžu házet moudra.

Jízda sólo ale má mnohá pozitiva, takže si nestěžuju.
24. zář 2013 16:21 #5

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 669
  • Obdržená poděkování 11
Zkušenosti se spolujezdcem nemám, bo každá motorka má jen jedny řidítka. Jediná vyjímka byla v autoškole na třindě, ale tam jsem se nepotřebné zátěžezbavil hned při rozjezdu. Učitel byl naprosto nepozorný, a zůstal sedět. Ale na asfaltě, ne na motce B) Potom mi až do konce kurzu vždy před jízdou povoloval spojku :)
Odesláno z vlastní Nokie 3110 prostřednictvím mojí pravé ruky ;) Seru na Tapatalk :)
07. pro 2013 21:24 #6

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 2803
  • Obdržená poděkování 345
Tak k tomu můžu říct jen jedno neměnit spolujezdce...
S Klárou jezdíme od začátku pochopila, že je součástí řízení..... Určitě se mi nekouká na záda ba naopak do zatáčky se naklání možná i víc jak já a stupačky brousíme jedna báseň... Je fakt, že sám jezdím ostřeji, ale myslím, že ani ve dvou nikoho nebrzdíme. Podle mě je důležité vysvětlit spolujezdci jednoduchou věc koukej vždy do zatáčky z vnitřní strany. Tím se dostane do náklonu a je součástí jízdy... Hlavně je potřeba naučit, aby se spolujezdec uměl opřít o nádrž a reagoval na brždění protože když je potřeba opravdu brzdit je to o hubu když spolujezdec nasedne na řidiče... :laugh:
Když jsme blbnuly na GG tak jsem ji dokonce vysvětlil aby mi zkouknula jestli nám něco jede do zatáčky, protože na vracečky měla větší přehled :cheer:, Závěrem každý spolujezdec co je zvyklí jezdit bude po pár km v pohodě.
Honda CBF 1000 RS:)
22. pro 2013 17:41 #7

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 12
  • Obdržená poděkování 0
Mě by docela zajímalo, kolik veze nastrojená motorka ve dvou na dovču. Když celková je 404, hmotnost provozní 219, takže užitná je 185. To mě osobně okamžitě omezuje použití spolujezdce, když mám 115 kilo, oblečenej 125, par kilo příslušenství dá tak 130, takže na spolujezdce by zbylo povoleně 55kg. Což je docela málo, dovolená pak bez přetížení asi zcela nemožná ve dvou na CBF600S.
23. čvc 2014 17:37 #8

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 2803
  • Obdržená poděkování 345
Tak to musíš zhubnout kamaráde mi máme na CBF1000f povolené zatížení 195kg takže jsme v pohodě já mám 60kg klára 50kg do kufru můžeš dát jen 30kg do bočních nevím předpokládám tak 15kg a 25kg máme na oblečení a Plastové obaly kufrů takže super. By mě zajímalo kterej Japonec by se do toho vešel
Mi reálně vezeme když jsme oblečený Já s károu 180kg zadní kufr cca40kg, boční kufry 30kg tank vak 5kg Takže jsme na krásných 255kg. Pak nemají v zatáčce hořet gumy a motorka se houpat jako koza. Proto jsme mi přidali zatížitelnost vidlice o 25kg a zadní osu chci přitvrdit zatím o 20%.
Hodys asi budeme muset začít jezdit spolu solo to je míň bolestivé než hubnout :evil:
Honda CBF 1000 RS:)
24. čvc 2014 10:41 #9

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 450
  • Obdržená poděkování 9
Spatne.Jak napsal nekde Tirak-motorka ma jen jedny riditka tak proc jezdit ve
dvou?!Vsude v testu na litrove CBFo ctu jak spolujezdce ani nepoznate tak to
asi maji vzadu v tankvaku kocku-ale ctyrnohou.Ja pokud jedu s kuframa tak to dost
poznam a se spolujezcem to kurevsky poznam-omlouvam se za to slovo,ale vystiznejsi me nenapadlo-na druhou stranu Bruty a jeste vice Corvete jezdi po
svete s bagazi na CBF 250 a nestezuji si.Jindra,Hodys-ten ma sestku taky jezdi
prevazne ve dvou,ale jezdit sam-to je jiny zazitecek,panecku.Hele,vyse jmenovani
chlapci-uz je na case aby si vase kocky koupily svoji motorku at vas nebrzdi
v rozletu cheche.A dovolene zatizeni motorky?Pokud to prezenes do 20ti kg tak
bych to asi neresil-u kufru Givi taky pisi max. rychlost do 130 km/h a jezdi
se do 130?
Poslední změna: 24. čvc 2014 20:38 uživatelem konvajsr.
24. čvc 2014 20:35 #10

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Moderátoři: PacousDamon
Vygenerováno za 0.779 sekund