Baterie
- elektrikarCZE
- Autor tématu
- Offline
- VIP EXPERT
- Příspěvky: 279
- Obdržená poděkování 20
Baterie vytvořil uživatel elektrikarCZE
jakou výdrž mají baterie ve Vašich CBFkách (kolik let)?
Děkuji
Martin
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Mam tam druhu a je zatial bez problemov.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Dnešní litr je mlsnej na startovací proud. Takže jsem si koupil udržovací nabíječku.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- elektrikarCZE
- Autor tématu
- Offline
- VIP EXPERT
- Příspěvky: 279
- Obdržená poděkování 20
Odpověděl elektrikarCZE pro téma Baterie
edit.: zítra zkusím, jestli není někde špatný kontakt, teď mě napadlo, že jde hůře startovat od doby kdy jsem, baterii vyndal z motorky a každý dva týdny ji připojím na nastartování a zahřátí motoru motocyklu
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aircombat1
- Offline
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Obdržená poděkování 0
Odpověděl Aircombat1 pro téma Baterie
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- elektrikarCZE
- Autor tématu
- Offline
- VIP EXPERT
- Příspěvky: 279
- Obdržená poděkování 20
Odpověděl elektrikarCZE pro téma Re:Baterie
Odesláno z mého GT-I9195 pomocí Tapatalk
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- elektrikarCZE
- Autor tématu
- Offline
- VIP EXPERT
- Příspěvky: 279
- Obdržená poděkování 20
Odpověděl elektrikarCZE pro téma Baterie
Aircombat1 napsal: Osobně tipuju že baterka je chvíli před smrtí. Rychlé nabíjení a vybíjení je obvykle známkou sulfatace desek. Co se týká poklesu svítivosti světel při různých otáčkách, tak je to tím, že při nízkých otáčkách nestačí krýt alternátor spotřebu,při zvýšení otáček jak popisuješ se už točí dost rychle a do cívky rotoru alternátoru jde stále ještě plný budící proud a je to prakticky stav, kdy alternátor dává nejvyšší napětí. Při dalším zvýšení otáček zapojí regulátor před budící cívku rotoru odpor a napětí o něco poklesne. Při dalším zvýšení otáček regulátor odpojí budicí vinutí úplně a případně ho krátce zkratuje a alternátor pak pracuje jen s remanentním magnetismem. Nízká kapacita baterie pak nezatěžuje alternátor tolik svým dobíjením a ani nekryje kolísání napětí při jednotlivých stupních regulace a proto ty změny intenzity světel. Tedy čas začít střádat na akumulátor nový. :o((
Teď jsem nad tím popřemýšlel, ale musím tě opravit. Krásně si tady popsal princip automobilového alternátor. U mého motocyklu, myslím že i u ostatních CBFek to je trochu jinak. Alternátor je proveden, tak že na statoru je x cívek, které jsou zapojené do hvězdy (3 fáze). Rotor je proveden tak, že je na ose klikové hřídele posazen rotor, který má permanentní magnety. Takže není co budit (u automobilového alternátoru se budí rotor). Z alternátoru vedou pouze 3 vodiče.
V regulátoru bude nejspíš řízený usměrňovač s tyristory, a nějaký regulační obvod který generuje zapalovací impulzy vlivem napětí a proudu, který teče do baterie.
Baterii budu kupovat novou, ale ještě si vezmu starou baterku s sebou do Brna a zkusím jí desulfátovat - nabije se na maximum, připojí se k baterce bastl desulfátoru a zapne se. S frekvencí cca 6kHz bude spínat unipolární tranzistor,který propojí baterii s induktorem a ten pošle zpět do baterie impulzně proud cirka 30A, který se uchovává v magnetickém poli cívky.
Alternátor:
Tato zpráva obsahuje přiložené obrázky.
Prosím, přihlašte se nebo se zaregistruje, pro jejich zobrazení.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aircombat1
- Offline
- Nováček
- Příspěvky: 6
- Obdržená poděkování 0
Odpověděl Aircombat1 pro téma Baterie
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.