Baterie

  • Příspěvky: 279
  • Obdržená poděkování 20

Baterie vytvořil uživatel elektrikarCZE

Ahoj,
jakou výdrž mají baterie ve Vašich CBFkách (kolik let)?
Děkuji
Martin
26. pro 2014 16:30 #1

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 273
  • Obdržená poděkování 8

Odpověděl Gastan pro téma Baterie

No moju prvu som menil 2012, po osmich rokoch od vyroby,
Mam tam druhu a je zatial bez problemov.
26. pro 2014 16:49 #2

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 2803
  • Obdržená poděkování 345

Odpověděl JinT pro téma Baterie

Ber to jako u každé jiné cca 5let pak má nárok začít blbnout ikdyž u Hondy VT750 mi vydržela 8let a jediný co jsem s ní dělal bylo to, že jsem ji před sezonou napojil a zase jsem jezdil. Může to být i kus od kusu.
Dnešní litr je mlsnej na startovací proud. Takže jsem si koupil udržovací nabíječku.
Honda CBF 1000 RS:)
26. pro 2014 16:50 #3

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 279
  • Obdržená poděkování 20

Odpověděl elektrikarCZE pro téma Baterie

Celé léto, když jsem připojil baterii na nabíječku, tak po pár sekundách se nabíječka vypnula - vyhodnotila, že baterie je nabitá. Teď mi to nabíječka dělá taky, ale když jsem dnes motorku nastartoval tak světla zhasla a startér měl problém s nastartováním. Po ohřátí jsem motor zhasl. Po minutě jsem znovu nastartovat a startér měl znovu problém. Všiml jsem si jedné věci, a to že při volnoběhu svítí přední světlomet méně ale v blízkosti otáček 1500 - 2000 otáček svítí nejvíce a poté s vyššími otáčkami se světlo zase ztlumí. Baterie je ještě původní což je 7 let.

edit.: zítra zkusím, jestli není někde špatný kontakt, teď mě napadlo, že jde hůře startovat od doby kdy jsem, baterii vyndal z motorky a každý dva týdny ji připojím na nastartování a zahřátí motoru motocyklu
Poslední změna: 26. pro 2014 17:31 uživatelem elektrikarCZE.
26. pro 2014 17:12 #4

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 6
  • Obdržená poděkování 0

Odpověděl Aircombat1 pro téma Baterie

Osobně tipuju že baterka je chvíli před smrtí. Rychlé nabíjení a vybíjení je obvykle známkou sulfatace desek. Co se týká poklesu svítivosti světel při různých otáčkách, tak je to tím, že při nízkých otáčkách nestačí krýt alternátor spotřebu,při zvýšení otáček jak popisuješ se už točí dost rychle a do cívky rotoru alternátoru jde stále ještě plný budící proud a je to prakticky stav, kdy alternátor dává nejvyšší napětí. Při dalším zvýšení otáček zapojí regulátor před budící cívku rotoru odpor a napětí o něco poklesne. Při dalším zvýšení otáček regulátor odpojí budicí vinutí úplně a případně ho krátce zkratuje a alternátor pak pracuje jen s remanentním magnetismem. Nízká kapacita baterie pak nezatěžuje alternátor tolik svým dobíjením a ani nekryje kolísání napětí při jednotlivých stupních regulace a proto ty změny intenzity světel. Tedy čas začít střádat na akumulátor nový. :o((
25. úno 2015 22:22 #5

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 279
  • Obdržená poděkování 20

Odpověděl elektrikarCZE pro téma Re:Baterie

Jsem to sem zapoměl napsat - baterka je kaput - zasulfatovaná, to jsem zjistil když jsem měl volno po zkouškovém.

Odesláno z mého GT-I9195 pomocí Tapatalk
26. úno 2015 21:31 #6

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 279
  • Obdržená poděkování 20

Odpověděl elektrikarCZE pro téma Baterie

Aircombat1 napsal: Osobně tipuju že baterka je chvíli před smrtí. Rychlé nabíjení a vybíjení je obvykle známkou sulfatace desek. Co se týká poklesu svítivosti světel při různých otáčkách, tak je to tím, že při nízkých otáčkách nestačí krýt alternátor spotřebu,při zvýšení otáček jak popisuješ se už točí dost rychle a do cívky rotoru alternátoru jde stále ještě plný budící proud a je to prakticky stav, kdy alternátor dává nejvyšší napětí. Při dalším zvýšení otáček zapojí regulátor před budící cívku rotoru odpor a napětí o něco poklesne. Při dalším zvýšení otáček regulátor odpojí budicí vinutí úplně a případně ho krátce zkratuje a alternátor pak pracuje jen s remanentním magnetismem. Nízká kapacita baterie pak nezatěžuje alternátor tolik svým dobíjením a ani nekryje kolísání napětí při jednotlivých stupních regulace a proto ty změny intenzity světel. Tedy čas začít střádat na akumulátor nový. :o((



Teď jsem nad tím popřemýšlel, ale musím tě opravit. Krásně si tady popsal princip automobilového alternátor. U mého motocyklu, myslím že i u ostatních CBFek to je trochu jinak. Alternátor je proveden, tak že na statoru je x cívek, které jsou zapojené do hvězdy (3 fáze). Rotor je proveden tak, že je na ose klikové hřídele posazen rotor, který má permanentní magnety. Takže není co budit (u automobilového alternátoru se budí rotor). Z alternátoru vedou pouze 3 vodiče.
V regulátoru bude nejspíš řízený usměrňovač s tyristory, a nějaký regulační obvod který generuje zapalovací impulzy vlivem napětí a proudu, který teče do baterie.

Baterii budu kupovat novou, ale ještě si vezmu starou baterku s sebou do Brna a zkusím jí desulfátovat - nabije se na maximum, připojí se k baterce bastl desulfátoru a zapne se. S frekvencí cca 6kHz bude spínat unipolární tranzistor,který propojí baterii s induktorem a ten pošle zpět do baterie impulzně proud cirka 30A, který se uchovává v magnetickém poli cívky.


Alternátor:
Poslední změna: 28. úno 2015 12:15 uživatelem elektrikarCZE.
28. úno 2015 12:14 #7

Tato zpráva obsahuje přiložené obrázky.
Prosím, přihlašte se nebo se zaregistruje, pro jejich zobrazení.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 6
  • Obdržená poděkování 0

Odpověděl Aircombat1 pro téma Baterie

Člověk se učí furt. Je fakt, že jsem v něm ještě vlezený nebyl. :)
01. bře 2015 18:04 #8

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Moderátoři: PacousDamon
Vygenerováno za 0.827 sekund