Honda 250 cbf - praskající pojistka

  • Příspěvky: 11
  • Obdržená poděkování 0
Dobrý den, prosím o pomoc s mým motocyklem. Po zimě jsem nastartoval, vyměnil olej a dnes jsem se chtěl projet. Problém nastal v momentě, kdy mi zhasla palubní deska, spadly ručičky od budíků, zhaslo zadní světlo a nesvítí ani brzdové světlo a nejde klakson. Jinak dálkové světlo a směrovky fungují. motor vrčí. Podíval jsem se na pojistky, byla prasklá prostřední 10ti ampérová. Může mi prosím někdo poradit, kde hledat závadu? Děkuji Petr
Poslední změna: 23. bře 2015 19:32 uživatelem Blažena.
23. bře 2015 19:29 #1

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 1008
  • Obdržená poděkování 72
Zdarec , nestahuj gatě - brod je daleko. Napřed tam hoď druhou pojistku a pakliže odejde i ta,tak teprve pátrej. Někdy se hold může odpálit-jsou věci mezi nebem a zemí :) .

Pokud ti odejde i ta druhá ,tak napřed hoď oko do těch míst-kde jsi COKOLI dělal při práci na mašině před tím ,než se odpálila ta první pojistka.
23. bře 2015 19:43 #2

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 11
  • Obdržená poděkování 0
Zdravím, s elektrikou jsem nedělal nic, pouze vyměnil olej. Když jsem dal novou pojistku, chvíli dobrý a asi po 1 min opět vyhořela. Nepraskne hned po zapnutí klíčku, ale po chvilce. Nemá někdo el. plánek abych věděl co vše je na tu prostřední pojistku napojeno? Petr
24. bře 2015 05:02 #3

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 1008
  • Obdržená poděkování 72
Zdarec,no já právě myslel že pokud : - s mašinou nebyl problém PŘED výměnou oleje
- problém vzniknul PO výměně oleje
tak se ti povedlo NĚCO co je po ruce tvého zásahu poškodit - skřípnout vodič, popř.nějaký čidlo,co je po ruce.
Jinak tvůj dotaz " abych věděl co vše je na tu prostřední pojistku napojeno? " - prostě co ti nefunguje po výpadku pojistky,tak je logicky na ni napojeno . Při hledání začni od nejjednoduššího k nejsložitějšímu - to znamená : omrknout vodiče co jsou viditelně po ruce ,mrknout na objímky světel ,popř. vždy žárovku nechat vytaženou z objímky a jít zase dál a postupně odpojovat to,co je momentálně nefunkční.
A nebo jak píšeš -plánek-schéma a měřit a měřit .....(ve finále to může být i třeba prokleplý vodič na kostru - pod nádrží, sedačkou......atd.
Poslední změna: 24. bře 2015 19:49 uživatelem Malp.
24. bře 2015 19:48 #4

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 279
  • Obdržená poděkování 20
nemáš tam zkrat ale jen nadproud, který pomalu ohřívá pojistku a pak se prepali, muže tam téct třeba 12A. To muže byt způsobeno vniknutí kapaliny někde mezi kontakty konektoru, popřípadě je někde poškozena izolace vodičů a ty se dotekaji rámu s poškozenou barvou - mala izolační vrstva, ktera se prorazí a vznikne tam nadproud (malý zkrat). Kdyby si měl termokameru, tak by se dalo možná zjistit, kde se problém nachází.

Odesláno z mého GT-I9195 pomocí Tapatalk
Poslední změna: 25. bře 2015 11:04 uživatelem elektrikarCZE.
25. bře 2015 10:58 #5

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 944
  • Obdržená poděkování 64
Co se týká pojistky, tak jsem dnes zjistil, že vozím v motorce nevhodné náhradní pojistky. Dřív mě to ani nenapadlo se podívat co tam mám. Dnes jsem to řešil naštěstí hned u baráku. :)
25. bře 2015 16:49 #6

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 279
  • Obdržená poděkování 20
ještě co bych mohl doporučit, tak se podívej na schéma zapojení a odpoj všechny zátěže (žárovky, senzory,...). - pouze ty které se nacházejí na té větvi, která je přetížená. Vem multimetr (ampermetr) a připoj ho místo pojistky (multimetr chrání vnitřní pojistka, kterou můžeš vyměnit), neměl by tam téci žádný proud, pokud teče, tak někde máš nějaký "zkrat", což muže být vniknutí kapaliny mezi kontakty, popřípadě dotek na kostru nějakého vodiče. Když nezměříš žádný proud, tak postupně zapojuj jednotlivé spotřebiče. bude ti růst proud (dá se spočítat jako I=U/R=P/U vždy když tam dáš další zátěž tak připočítej proud a ověř si to měřením. A až nakonec jakýkoliv senzory (tam není jednoznačný ztrátový výkon).
26. bře 2015 13:22 #7

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 2803
  • Obdržená poděkování 345
Kluci to jsou rady jako na stránkách motorkáři.cz
Já tomu vůbec nerozumím ale ten chlapec se topí... Musíte si přečíst, že se po schématu ptá tak si ho nemůže vzít a cokoli proměřovat... Jen tak na okraj pokračujte v diskuzi
PS: Za mě bych udělal co napsal Malp a dál bych to nechal na auto/moto elektrikáři důvod je jednoduchý...ve snaze ušetřit pár stovek za diagnostiku vyzkratuješ a rozhrabeš tolik věcí které pak musí mechanik hledat a dávat dohromady a času ztratí víc. Z mé zkušenosti odvézt včas... :woohoo: Ale jako bych nic nenapsal... :whistle:
Honda CBF 1000 RS:)
26. bře 2015 15:29 #8

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 11
  • Obdržená poděkování 0
Dobrý den, chlapi, děkuji za rady, závada zjištěna, pojistku vyhazuje palivoměr. Rozebral jsem elektriku od zadního světla dopředu, sundal nádrž a pokus omyl vyšel. Po nasazení nádrže pojistka opět praskla. Po rozpojení kabelů k palivoměru pojistka nepraská. Budu jezdit bez palivoměru, nedá se nic dělat. Ještě jednou dík Petr
28. bře 2015 14:08 #9

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 1008
  • Obdržená poděkování 72
OK , dobrá práce. V jednoduchosti je síla .
30. bře 2015 19:22 #10

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Moderátoři: PacousDamon
Vygenerováno za 0.948 sekund