Alternátor CBF600 PC43

  • Příspěvky: 64
  • Obdržená poděkování 3

Alternátor CBF600 PC43 vytvořil uživatel MartinCBF

Nazdar páni...no tak ďalšia sezóna za nami...tento rok bez poruchy s nájazdom tam okolo 5000-6000km.
Otázočka. CBF 1000 je tam známy fenomén, že okolo 60.000km skoro na každej odišlo vinutie statora alternátora. Prečo sa to deje, netuším. Reakcia oleja a laku na vinutí? Alebo je to zvýšeným zaťažením alternátora cez rôzne dodatočné elektrické spotrebiče, ktoré si tam majitelia montujú? Rovnako sa tak deje napr. aj na VSTROM 1000. Vie niekto zdôvodniť príčinu zlyhania? Každopádne ma zaujíma, či sa to vyskytuje aj pri našich 600 PC43? Preventívne som si zbudoval z aliexpresu voltmeter aby som mal prehľad o palubnom napätí. Keď už by to prdlo, aby som to včas zbadal tak aspoň odpojiť prednú žiarovku aby som na baterku došiel čo najďalej :-)...na tých strojoch nie je tuším ani kontrolka dobíjania.
Dnes už skôr kochač a rovinkový strelec...
11. říj 2023 20:11 #1

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 906
  • Obdržená poděkování 20

Odpověděl Mefisto pro téma Alternátor CBF600 PC43

S najezdem kilometru to nema nic spolecneho, ja to mel po 25000
12. říj 2023 16:02 #2

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 23
  • Obdržená poděkování 0
26. říj 2023 14:10 #3

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 906
  • Obdržená poděkování 20

Odpověděl Mefisto pro téma Alternátor CBF600 PC43

Hondy na to trpi, ze jim odchazeji
26. říj 2023 15:52 #4

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 58
  • Obdržená poděkování 2

Odpověděl danoous pro téma Alternátor CBF600 PC43

Zdravím,
mám svou CBF600 od začátku, na tacho 93.xxx km, ročník 2010, a mám pořád původní alternátor.
Nejsou mi známé žádné problémy s dobíjením na mém kusu.
Motocykl ale mám ve stejném stavu jak jsem jej odvezl od dealera, myšleno vybavou. Nemám na něm dodělávané žádné vyhřívání, doplňující osvětlení, nic.
Výkon alternátoru je 333W, jaká je v tom rezerva na přídavné zařízení s el. odběrem nevím. Možná by to stálo za kliknutí, kolik berou všechny věci navíc, jako přídavná světla, navigace, dobíjení mobilu vyhřívané rukojeti atp.
Co vím, tak originál v příslušenství je s ele odběrem snad jen navigace a vyhřívané rukojeti. Tak bych osobně čekal, že použití minimálně  těchto dvou věcí by měl být alternátor - regulátor v pohodě.

Kamarád měl dříve Hondu CBR1100XX a tam měl problémy s dobíjením - respektive s regulátorem.
Když jej vytáhl a porovnali jsme to s mým na CBF600, tak ten na CBF600 byl větší, s kovovým krytem a s žebrováním. Ten co byl v XXu tak byl menší, plastový kryt a bez žebrování.
Regulátor na XXu odešel okolo 60.000km na tachu, ale kamarád to koupil ojetý, tak nevíme skutečný stav.
Mějte se,
Dan
23. led 2024 09:31 #5

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 64
  • Obdržená poděkování 3

Odpověděl MartinCBF pro téma Alternátor CBF600 PC43

Tak môžeme odpočítať to, čo poznáme  333W mínus
55W stretávacie svetlo
2x5W parkovačky
5W zadné svetlo
5W osvetlenie SPZ
5W komplet osvetlenie prístrojovej dosky (odhad)
30W palivové čerpadlo (odhad)
30W CDI+zapalovanie (odhad)
10W ABS (odhad)
10W dobíjanie (odhad)

Toto sú spotrebiče trvalo odoberajúce energiu v súčte 160W +/-

Ostáva nám rezerva 173W

Máme tu diaľkové svetlo -55W to je taký príležitostný odber
Smerovky vždy v sume -42W
Brzdové svetlo -21W
No a posledný žrút je ventilátor chladiča -50W (odhad)

Všetko toto sú ale dodatočne náhodne spínané spotrebiče.
Ak stojím na brzde na križovatke v lete tak sa mi môže podariť okrem diaľkových svetiel vyvolať všetky do akcie a teda naložiť alternátoru na krátku dobu odber v sume 273W +/-

Ale inak mi to tak vychádza, že 90 percent času jazdy je alternátor vyťažený tak na 50 percent.
Čo by tak sedelo, že alternátor je dimenzovaný na raz taký výkon aká je konštantná spotreba počas 90 percent jazdy.
Takže nejaké prídavné LED svetlá 2x20W ako mám ja skoro stále pustené by mal zvládať.
Kto má aj vyhrievané hefty nech si to pripočíta...

Ale je pravda, že môžu v tomto prípade nastať krátke okamihy, kedy je zaťažený naplno.
Dobré vedieť...

 
Dnes už skôr kochač a rovinkový strelec...
07. úno 2024 20:21 #6

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 23
  • Obdržená poděkování 0

Odpověděl popinjay pro téma Alternátor CBF600 PC43

Ale inak mi to tak vychádza, že 90 percent času jazdy je alternátor vyťažený tak na 50 percent.

Tento predpoklad plati v aute, tam je alternator budeny. Ak treba vecsi odber, zmeni sa magneticke pole. V moto je alternator budeny permanentnymi magnetmi, takze stale "ide" naplno, nespotrebovanu energiu skratuje regulator.
Poslední změna: 12. úno 2024 21:22 uživatelem popinjay.
12. úno 2024 21:22 #7

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Moderátoři: PacousDamon
Vygenerováno za 0.787 sekund