Tankování Natural 98

  • Příspěvky: 4
  • Obdržená poděkování 0

Tankování Natural 98 vytvořil uživatel jeliman

Zdravím

Nedávno jsem koupil litrove cbf 2006 a chtěl bych se zeptat zda máte někdo zkušenosti s tankovanim naturalu 98. Nedavno jsem vezl známému kawu do servisu na serizeni a tam mi rekli ze tam mam tankovat prave 98, ze v nĕm nejsou nějaké ty biosložky nebo co, a neucpava se diky tomu karburator a min to pry zere.Jelikoz mam stříkačku tak se ptam jestli to pobere a tak, nebo jestli se může poškodit motor diky vyššímu oktanovemu cislu.

Předem diky
03. čvc 2013 07:48 #1

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 41
  • Obdržená poděkování 0

Odpověděl Jantar_350 pro téma Re: Tankování Natural 98

Nazdar, se stříkačkou to neřeš, řídící jednotka si sama zvolí optimální poměr, rozdíl mezi 95 a 98 je, že 98 snese větší tlak, než dojde k samovznícení, což se projeví halvně ve vysokých otáčkách, ale vzhledem k tomu, že 98 skoro nikdo netankuje, tak to žádná kvalitka nebude. Zkus to, maximálně to pojede líp nebo hůř a uvidíš.
03. čvc 2013 10:23 #2

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 906
  • Obdržená poděkování 20

Odpověděl Mefisto pro téma Re: Tankování Natural 98

Ja to zkousel a rozdil jsem nepoznal, jen v cene :)
03. čvc 2013 17:23 #3

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 21
  • Obdržená poděkování 0

Odpověděl Zbyněk272 pro téma Re: Tankování Natural 98

Já bych to taky vůbec neřešil...předepsané palivo je BA95 a tankovat 98 jsou jen zbytečné peníze navíc. Místo toho tam jednou za nějaký ten tisíc kilásků nalij aditivum na pročištění palivového systému a máš pokoj.
04. čvc 2013 21:27 #4

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 669
  • Obdržená poděkování 11

Odpověděl tirak.cz pro téma Re: Tankování Natural 98

jeliman napsal:

Zdravím

Nedávno jsem koupil litrove cbf 2006 a chtěl bych se zeptat zda máte někdo zkušenosti s tankovanim naturalu 98. Nedavno jsem vezl známému kawu do servisu na serizeni a tam mi rekli ze tam mam tankovat prave 98, ze v nĕm nejsou nějaké ty biosložky nebo co, a neucpava se diky tomu karburator a min to pry zere.Jelikoz mam stříkačku tak se ptam jestli to pobere a tak, nebo jestli se může poškodit motor diky vyššímu oktanovemu cislu.

Předem diky


TYVOLE BÍLOU :woohoo: B)
Odesláno z vlastní Nokie 3110 prostřednictvím mojí pravé ruky ;) Seru na Tapatalk :)
Poslední změna: 06. čvc 2013 21:56 uživatelem tirak.cz. Důvod: špatná klávesnice :-)
06. čvc 2013 21:53 #5

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 4
  • Obdržená poděkování 0

Odpověděl jeliman pro téma Re: Tankování Natural 98

právě ta bílá perleť rozhodla,ja jsem si uviděl a projel bylo rozhodnuto..... o víkendu jsme jeli na balaton a zpět a byla hnědo žluto černo a bůhvíjak zbarvená :cheer:
09. čvc 2013 22:25 #6

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 116
  • Obdržená poděkování 0

Odpověděl spyro pro téma Re: Tankování Natural 98

zdarec -- zajimavost o benzinu



Jezdím na Power
Některé čerpačky nabízí palivo s vyšším oktanovým číslem než klasický Natural 95 za propagace silných Ferrarri apod. I zde funguje slušně placebo efekt. Šáhnu hlouběji do kapsy a když to jezdí Schumachrovi tak i mě to musí pár koní přidat. Oktanové číslo neudává nic o výkonnosti paliva, kde by bylo zajímavější vidět jeho tepelnou výhřevnost, ale ta je u těchto paliv stejná. Vyšší oktanové číslo jen říká, že toto palivo snese větší zátěz něž dojde k detonačnímu hoření. Detonační hoření je ale natolik škodlivé, že výrobce motoru nepřipustí, aby bylo ve větší míře, a tak motor s doporučeným palivem 95 je konstruován na cca oktanové číslo 92 (pro jistotu). Auta používají už delší dobu, u motorek se začíná objevovat též - snímač klepání s následnou regulací předstihu. U těchto motorů může dojít s lepším palivem k jistému zvednutí výkonu, protože předstih je neustále regulován na hranici detonací. Benzín však má deklarováno čištění motoru a to je jeho plus u bežných motocyklů. Natural 95 je však kvalitním palivem bez výrazné tvorby úsad a s dostatečnými parametry pro váš motor.



zkopirovano z motorkari.cz
09. čvc 2013 22:54 #7

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 41
  • Obdržená poděkování 0

Odpověděl Don_Pedro pro téma Re: Tankování Natural 98

Vyšší oktanové číslo při stejné kompresi motoru asi na výkon moc vliv mít nebude. Že se do prémiových paliv (Verva, Maxx Motion, Nitro atd.) dává méně biosložky, nebo že tam není a benzín pak např. při delším stání méně vodnatí jsem už také někde četl, ale nevím. Nicméně sám tankuji do CBF 1000 většinou Maxx Motion u OMV, jednou jsem vzal u Lukoilu a motor mi přišel mrtvej a že to nejede, ale to je podle mě jen pocit, možná kdyby člověk nevěděl co je v nádrži, tak mu přijde že to jede/nejede právě naopak. Takhle je to spíš o pocitu že člověk tankuje o něco lepší palivo s nějakým aditivem a nebo že mu z peněženky zase ubylo o něco víc.
11. čvc 2013 22:36 #8

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 31
  • Obdržená poděkování 0

Odpověděl vlastaCBF pro téma Re: Tankování Natural 98

Na modelu 1000 r.2006 jsem omylem v Rakousku natankoval plnou bandu jejich Speciálu 91 okt. Nebyl jediný problém ani při plném výkonu při honičkách v Alpách .Nezvedala se ani teplota nad obvyklou -mám před očima teploměr vody. Teď jsem koupil nový model 2011 s vyšším stupněm komprese a i přes to má v knížce předepsaný oktanový nárok jen 91. Z toho vyplývá, že SUPER 95 je víc než dobrý. :)
04. lis 2013 12:06 #9

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Moderátoři: PacousDamon
Vygenerováno za 0.796 sekund