Rachtání motoru po přidání plynu - VYŘEŠENO

  • Příspěvky: 279
  • Obdržená poděkování 20
Ahoj,
dnes jsem jel do Hradce Králové a zjistil jsem jednu věc. Když přidám plyn tak začne něco rachtat, ale když zmáčknu spojku tak nic nerachtá, jen jdou otáčky normálně nahoru. Co by mohlo způsobit toto rachtání?

Děkuji za odpověď


edit.:
když je moto na hlavním stojanu a přidávám, tak řetěz se může zbláznit (lítá nahoru a dolu, možná toto je tou příčinnou. Prověšení řetězu je po celém obvodu stejná a to je cca 25mm - 30mm.

Po vyčištění prostoru malého sekundárního kolečka už nic nerachtá, ale řetěz divně skáče. Večer sem hodím video, kde to bude vidět.


VYŘEŠENO: byl jsem v servise a mažu řetěz špatným olejem = přidřený řetěz :( tak musím teď mazat po cca 50km :/
Poslední změna: 07. čvc 2014 19:02 uživatelem elektrikarCZE.
07. čvc 2014 10:00 #1

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 1008
  • Obdržená poděkování 72
Co to je špatný olej ???
07. čvc 2014 20:33 #2

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 279
  • Obdržená poděkování 20

Malp napsal: Co to je špatný olej ???


Používal jsem suché (dry) mazivo s PTFE, s vysokým obsahem teflonu, teď budu kupovat něco jiného v čem není tolik teflonu
07. čvc 2014 20:39 #3

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 1008
  • Obdržená poděkování 72
OK .

Jinak já běžně používám "bílé mazivo od Ekolube" ,
ALE díky výměnám olejů v mašině autech atd.mě vždy zbude hafo oleje .Tímto přebytkem letos mažu řetěz a nemá to chybu ! Žádný usazeniny ,natož ne úplně lehce se otáčející zadní kolo. Prokápnu to velkou injekční stříkačkou jednou za + - 500km,nejlíp večer,ráno,nebo až vyjíždím otřu řetěz hadrem a je to v pohodě.
07. čvc 2014 20:54 #4

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 720
  • Obdržená poděkování 29
Kurnik, Malpe, to mi chceš jako naznačit, že si mám svůj megasprej na řetěz nabouchat do kecek a otevřít kanystr s vyjetým olejem? Tos nemoh napsat dřív? :)
Poslední změna: 07. čvc 2014 21:20 uživatelem Dr.Pilulkin.
07. čvc 2014 21:20 #5

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 1008
  • Obdržená poděkování 72

Dr.Pilulkin napsal: Kurnik, Malpe, to mi chceš jako naznačit, že si mám svůj megasprej na řetěz nabouchat do kecek a otevřít kanystr s vyjetým olejem? Tos nemoh napsat dřív? :)


pane Doktore :) prosímtě vyjeťák ne e e ! Prostě mám náplň 3,2 litru tak samozřejmě (jsem to ale liška chytrá :woohoo: ) koupím 4 litry oleje.
Od výměny po výměnu mě to zbaští 0,00000000000000001 litru oleje = hovňajs .
No a právě těmito zbytky "novýho " oleje hodný strýček maže .
07. čvc 2014 21:40 #6

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 720
  • Obdržená poděkování 29

Malp napsal: pane Doktore :) prosímtě vyjeťák ne e e ! Prostě mám náplň 3,2 litru tak samozřejmě (jsem to ale liška chytrá :woohoo: ) koupím 4 litry oleje.
Od výměny po výměnu mě to zbaští 0,00000000000000001 litru oleje = hovňajs .
No a právě těmito zbytky "novýho " oleje hodný strýček maže .


Jo tááák! No, měnil jsem před srazem a nějaký půllitřík Castrolu mi tam zbyl. Tak to asi vyzkouším. Akorát co s tím sprejem? Asi si stříknu panty u dveří auta :)
07. čvc 2014 23:06 #7

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 2803
  • Obdržená poděkování 345
Já tomu pořád nějak nerozumím teflon poškodil řetěz? To je nějaké divné... Sprej s teflonem mám taky a zatím nebyl problém... Tak mi to zkuste vysvětlit ať jsem taky chytřejší.
Honda CBF 1000 RS:)
08. čvc 2014 20:29 #8

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 518
  • Obdržená poděkování 85

JinT napsal: Já tomu pořád nějak nerozumím teflon poškodil řetěz? To je nějaké divné... Sprej s teflonem mám taky a zatím nebyl problém... Tak mi to zkuste vysvětlit ať jsem taky chytřejší.


Půjdu na to selsky.
Představ si namáhání jednotlivých článků "řetazu" a při prozkoumání doporučeného užití teflonového oleje zjistíš, že ačkoli má teflon vynikající mazací schopnosti, tak se doporučuje promazání "jemných" mechanismů, což jak sám uznáš řetaz rozhodně není.
Dovol moji teorii. Olej se stříká tak, aby jej řetaz "nasál", respektive navzlínal pod O-kroužky, po zaschnutí se má setřít z povrchu. Při jízdě dochází k zahřívání řetazu a vlivem odstředivé síly se olej dere ven přes jednotlivé články, které tímto maže v inkriminovaných místech. Když už se nemá co drát ven, řetaz vydává "suché" zvuky a tak jej opět namažeme po předcházejícím zbavením povrchových nečistot. Mluvíme o olejích s příměsí minerálních olejů,nebo plně syntetických, kde minerální olej nahrazují ruzné estery... které účině snižují tření.Pozor ovšem na používání minerálních olejů, které rozpouští EPDM gumy z nichž jsou O-kroužky.

Teflonové oleje vytvoří pouze mikrofilm, který se smyje, vydře a výsledkem je častější nutnost mazání a tím zaplavování nečistot dovnitř řetazu žídkým, vzlínavým olejem což vytváří skvělou brusnou pastu....

Když budeš kupovat mazadlo, tak na něm bude uvedeno, že je určen pro O-kroužkové řetazy. Obecně platí : minerál rozpouští EPDM, Syntetika tvrdne EPDM, z čehož vyplívá mazat polosyntetikou ? :-)

Pouze moje úvaha, kterou se řídím a řetězovka DID semnou kroutí 30 000 :whistle:
chro chro
08. čvc 2014 21:13 #9

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 382
  • Obdržená poděkování 48
Sebral jsi mi odpověď... Myslím si totéž. Zejména používám zbytkový olej jako Malp po jizdě v dešti kdy je řetěz vypraný a suchý dočista.Jinak mažu sprejem
obchod.bikerscrown.cz/ipone-spray-chain-750ml-8999900001439 a zvuk řetězu je OK. Nic "nerachotí" :)
Jo KEITHE co ta tříkolka na fotce to jsi vyměnil za CBF ? :)
Honda CBF 1000 2010
08. čvc 2014 21:36 #10

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Moderátoři: PacousDamon
Vygenerováno za 1.142 sekund