Přední tlumiče - výměna oleje

  • Příspěvky: 944
  • Obdržená poděkování 64

Mefisto napsal: Ono nejde ani tak o to jestli to citis. Ja je rozebiral po roce(vymena pruzin) a ten olej byl hnusne tmavej jak po 5 letech co tam byl ten pred tim.
Vyrobci tlumicu uvadeji rok, maximalne dva :P

Je jasné že, výměnou oleje nic nezkazíš, pokud se to udělá správně. Ale na druhou stranu, proč vrtat do něčoho co funguje, pokud to funguje správně. A v manuálu je psána inspekce čili kontrola každé dva roky (jestli vidle fungují jak mají a netečou adt.). To neznamená automaticky výměnu. :P
27. říj 2015 06:20 #21

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 906
  • Obdržená poděkování 20
Pokud na to vse mas je to otazka odpoledne v garazi :)
27. říj 2015 17:26 #22

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 944
  • Obdržená poděkování 64
Tak nářadí na to doma nemám. A zatím jsem to neřešil. Až budu dávat dělat teleskopy, tak je budu chtít zkontrolovat pořádně, to znamená rozebrat a přeměřit hodinkami atd. A hlavně vyměnit stírací kroužky a gufero.
Věřím, že těch 50tis. teleskopy zvládnou. Pokud ne, nechám je udělat podle potřeby, ale zatím jsou OK.
27. říj 2015 17:45 #23

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 33
  • Obdržená poděkování 0
Teď jsem si akorát začal zjišťovat, co by mě stála, v Hondě servisu, výměna oleje (těsnění...) ve vidlích; a na odpověď, že mají cca 34.000km mi bylo řečeno, že s takovýma km už dělají celkovou repasi :unsure: ..
a cenovka cca (což=min.) 4.500,- , což by mělo být za obě: protože (díly v orig krámu) á 1714,- za matroš a obě vidle 1072,- za práci, tzn. kolem 2h práce.

Akorát nevim, jestli důvěřovat značkovému servisu, nebo v klidu práci své či známého-spolehlivého technika... :angry:
s přihlédnutím k továrně danému postupu-viz. net
28. říj 2015 21:14 #24

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 906
  • Obdržená poděkování 20
Napoprve jsem mel z toho obavy, ale po rozdelani prvni uz to slo :)
29. říj 2015 22:09 #25

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 33
  • Obdržená poděkování 0
Dobré vědět ;)
Ď
Asi nakonec vymenim jen olej, ten si to na tech nasich silnicich zaslouzi casteji, jak po 2letech. Az budou tect, tak udelam tesneni a prip. futra.. coz bude stejne za chvili...
Poslední změna: 24. lis 2015 15:56 uživatelem Mytakes.
04. lis 2015 18:36 #26

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 58
  • Obdržená poděkování 2
Zdravim,
Pri jizde se mi zdalo, ze se predek dost ponoruje pri brzdeni, rozhodne vice nez pred tim.
Nejprve jsem to prisuzoval pruzinam, ale nakonec jsem rekl, ze zacnu kapalinou v tlumicich.
Po vymene kapaliny jsem citil rozdil a take se mi prestala tak sjizdet predni guma.

Na moji 600NA 2010, jsem poprve menil kapalinu po 2 letech, take jsem vylil kapalinu cernou
a dle meho odhadu ji i bylo mene nez 0,5 litru z jednoho tlumice.

Na vymene neni nic sloziteho, netreba zadnych specielnich naradi, krom momentoveho klice.

Postup je jiz popsan vyse, tak jen par postrehu k tomu.
Pri demontazi cepicky davat pozor ke konci zavitu aby vam ji pruzina nevystrelila.
Neni tam nijak velka sila nakonci, ale dat na to pozor.
Dale si dovolim poznamku, nemazte ty srouby zadnou vazelinou, jen vycistit, zasroubovat a utahnout na predepsane momenty.

Na vymenu staci jedna flaska 1l (ja davam Fuchs fork oil 10W, hustota dle vyrobce) a stoji cca 200kc.
Nyni mam na masine temer 50.000tkm a tlumice stale pekne tesni, nic nerosi, nic netece.
Od prvni vymeny menim olej v tlumicich na jare pred kazdou sezonou.
Obecny predpis jsem tez nenasel, nicmene, neni to nic draheho ani komplikovaneho abych to po radove 10-15tkm ci jednou za rok nevymenil.

Mejte se...
25. led 2016 15:22 #27

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 27
  • Obdržená poděkování 0
Tak už došlo i na mě. Výměna gufer mě nemine. Chci se zeptat kolik oleje je v tlumiči? Našel jsem tu hodnotu 457cm3. Můžu se na to spolehnout? Jde o model Honda CBF600S r.v. 2004. Tlumiče již nebyly nikdy dělány ani měněn olej a vydržely 77tis. km. A ještě jedna otázka. Bude stačit pouze vyměnit gufera, prachovky a olej nebo se ještě mám na něco zaměřit, když už budou na ponku rozdělány? Budu rád za každou radu ;)
05. srp 2016 15:44 #28

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 906
  • Obdržená poděkování 20
Po tech km co pises, tam uz neni olej ale podivna kapalina :)
06. srp 2016 07:13 #29

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 27
  • Obdržená poděkování 0
Svoji práci doposud odváděly dobře. Nebyl s nimi problém, akorát už teď na dovolené začaly téct. Dnes to rozhodím a uvidí se co z toho vyteče nebo nevyteče. Na druhou stranu mě mile překvapila jejich výdrž a stále dobrá funkčnost :)
06. srp 2016 08:47 #30

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Moderátoři: PacousDamon
Vygenerováno za 0.731 sekund