CBF 1000 plave

Více
09. zář 2016 22:57 - 09. zář 2016 23:00 #1 od jerry72
CBF 1000 plave vytvořil uživatel jerry72
Zdravím,
mám problém se svojí CBF 1000. Zhruba ve 150 km/h mi v táhlé zatáčce motorka začala plavat.To vlnění mi připomíná jízdu na staré Jawě 350 (634),je to pravidelné vlnění zadku jako do boku, ne pohupování nahoru dolu.jezdím většinou ve dvou (90+60kg) a s prázdným topcasem.dělá to víc,když jedu sólo.
Nevíte někdo,čím to může být?
Poslední změna: 09. zář 2016 23:00 uživatelem jerry72.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. zář 2016 23:25 #2 od Malp
Odpověděl Malp pro téma CBF 1000 plave
Nojo sokolíku,nesmíš se v zatáčkách loudat - chce to trošku přidat . :woohoo:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. zář 2016 10:15 - 10. zář 2016 10:16 #3 od jerry72
Odpověděl jerry72 pro téma CBF 1000 plave
Tak díky za radu ;-) ve dvoustovce už to nedělá,jo ? :-D:-D
Poslední změna: 10. zář 2016 10:16 uživatelem jerry72.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. zář 2016 13:41 #4 od Malp
Odpověděl Malp pro téma CBF 1000 plave

jerry72 napsal: Tak díky za radu ;-) ve dvoustovce už to nedělá,jo ? :-D:-D


Neber to tak vážně :) .Koukám ,že máš litříka 08 ,tak nemám srovnání jestli je tam trochu něco jinak , ale u mé 2010 model 2011 se to chová stejně . Prostě jsem to vzal jako fakt . Teď jsem byl pár dní venku (3 kufry + válec se spaním atd.) a zkoušel jsem trochu "přitvrdit " zadek , ale že by jó to bylo znatelně jinačí to ne .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. zář 2016 13:51 - 10. zář 2016 13:55 #5 od jerry72
Odpověděl jerry72 pro téma CBF 1000 plave
Takže je to vlastnost motorky !?!
Nepomůže tomu třeba výměna ložisek v krku řízení za kuželíková+výměna obou pneu, jak jsem tady na fóru četl? Bude to dělat i potom?
Poslední změna: 10. zář 2016 13:55 uživatelem jerry72.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. zář 2016 19:23 #6 od JinT
Odpověděl JinT pro téma CBF 1000 plave
To se nedá tak jednoduše říci. Co je fakt motorka je relativně měkká a je to CBF přelož si název je to motorka levná pro masy. 150km/hod už není málo jawu by jsi už asi přetrhl. Ale v podstatě to správné není pokud se ti začala vlnit nejel jsi na nerovnost nemáš nastavený dobře předek a zadek (tlumiče) vůči sobě.... Motorka se musí stlačit ve předu i vzadu stejně.
Pokud tomu tak není hrozí že se začne předozadně vlnit.
Rada zní přitvrdit zadek (podle mě by to mohlo pomoci) i předek... bohužel nic víc neuděláš nemůžeš nastavit ani utlum ani odskok...

Já jsem začal motorku přestavovat proto, že když jsem se honil s BMW naložený v dvou po německé dálnici jsem v zatáčce dostal takovou vlnu ve 180km/hod, že jsem řekl a dost....

Jinak ložisko a nové gumy pomůžou ale u vysoké rychlosti budou hrát roli spíš gumy... ložisko je cejtit spíš v nižší rychlosti...

Ovšem nastavení podvozku není ani u sofistikokvaných strojů jednoduché a pokud ho budeš mít pro danou silnici nastavený špatně také zažiješ nepříjemné chvilky podvozek univerzálně nastavit nejde... to ti řekne každý. Chyba je to, že se na jízdu málo připravujeme a podvozek nikdo neřeší... ruku na srdce nastavuješ přední i zadní tlumič pokud jedeš sám, když jedeš ve dvou a když jedeš sám naložený, když jedeš ve dvou naložený...? A to můžeš nastavit jen pružinu a teď si vezmi, že by jsi měl nastavovat i utlum a odskok předku a zadku a to nejen s ohledem na naložení ale i kvalitu cesty... Nevím jestli jsme ti poradil ale to asi myslel Malp že to nemáš tak prožívat... :woohoo: jde o to, že na jiné silnici by ti to asi při stejné rychlosti neudělalo... prostě musíš jezdit s rozmyslem nejedeš na CBR ale zase můžeš jen do Itálie za 5litrů/100km

Honda CBF 1000 RS:)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. zář 2016 20:54 #7 od jerry72
Odpověděl jerry72 pro téma CBF 1000 plave
Díky za vyčerpávající odpověď ;)
Tak jako je mi jasný,že cbf nebude tak pevná a jistá jako SS,ale spíš mě překvapilo,že to po koupi nedělalo a teď to začalo dělat :)
Hodně si teda slibuju od přezutí na nové gumy,doufám,že se to o dost zlepší. A ještě mi občas v zatáčce v pomalý rychlosti cca 60 ustřelí zadní kolo,nikde žádnej prach nebo olej? Tak to připisuju tomu ložisku v krku řízení ? Prostě to nedělalo a po dvou sezónách se to takhle zhoršilo :(
No uvidím,přes zimu vyměním co se dá a budu doufat,že to pomůže :side:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. zář 2016 21:00 #8 od jerry72
Odpověděl jerry72 pro téma CBF 1000 plave
A ještě mě napadlo,jestli by nešly přehodit vidle z novějšího horneta (upside down) na cbf? Nezkoušel to tady někdo?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. zář 2016 22:30 - 11. zář 2016 22:40 #9 od Luhamoto
Odpověděl Luhamoto pro téma CBF 1000 plave

jerry72 napsal: A ještě mě napadlo,jestli by nešly přehodit vidle z novějšího horneta (upside down) na cbf? Nezkoušel to tady někdo?

Co se týká technických změn na motocyklu nejvíce ti poradí asi JinT.
Sám za sebe bych ti poradil případnou změnu pneu dle jízdního stylu.


To bude asi základ. V druhé řadě bych zapracoval na sobě, protože tam se skrývá největší progres!!! V třetí řadě bych šel teprve cestou změn na motocyklu.
Co se týká pneumatik, já teď mám Qualifiery a jsem spokojen. Celkově na mě udělaly dobrý dojem především v lepší ovladatelnosti motorky.

PS: Ohledně vlnění nejsem žádný střelec a nad 130 běžně nejezdím, ale v okrese tu máme něco čemu se říká ,, jak říká Roman Kresta - uskákaný asfalt". Je to vozovka, co je propadlá i o několik cm a když do toho vjedeš tak to celkem odskakuje. A nejlepší na takovém povrchu je uvolnit se a zbytečně na ni negativně netlačit a nekřečovat se.
Poslední změna: 11. zář 2016 22:40 uživatelem Luhamoto.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. zář 2016 22:41 #10 od boco818
Odpověděl boco818 pro téma CBF 1000 plave

jerry72 napsal: A ještě mě napadlo,jestli by nešly přehodit vidle z novějšího horneta (upside down) na cbf? Nezkoušel to tady někdo?


Toto sa da, ale je tam viac suvisiacich veci - brzdy atd.

V kazdom pripade najvacsi expert na tieto upravy je JinT, jeho moto specialna edicia a urcite ti rad poradi :evil:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Moderátoři: PacousDamon