NÁVOD - Čištění karburátorů

Více
28. led 2013 10:46 - 03. úno 2013 18:38 #1 od bohy075
Ahoj,

četl jsem tu témata o předsezóní údržbě. U mého motoru mám problém s nepravidelným chodem a kuckáním při přechodu o vysokých otáček.

Proto jsem se rozhodl, pro vyčištění a seřízení karburátorů.
Prošel jsem si servisní manuál ale nepochopil jsem několik věcí.

1. Musím při sundavání karbeců vypouštět vodu z chlazení? Nebo je na to nějaká finta?

2. PILOT SCREW: chápu dobře, že by se měl nastavit na lehce utaženo a pak povolit o 2 a 1/4 otáčky?

3. A co se týče podtlaků, poradil by mi někdo jak na to a jestli se do toho vubec mám pouštět sám? Abych nenadělal víc škody než užitku.

Děkuji moc. :-)
Poslední změna: 03. úno 2013 18:38 uživatelem Pacous.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. led 2013 13:42 #2 od hasa
Ahoj co se týče čištění karburátorů máš 2004 já 2005

k bodu 1) karburátory nemají nic společného s chlazením, pokud je chceš mermomocí vyndavat, také jsem je měl venku tak já jsem si nejdříve vymontovyl a vyndal filtr box aby s k tomu lépe mohlo a pro lepší manipulaci.

k bodu 2) neb po anglicku neumím jestli jsi to vyčetl, tak toto je nastavení bohatosti směsi- jak píšeš šroubek utáhnout a pak zpět o 2 a 1/4 otáčky

k bodu 3) pokud nemáš budíky na seřizování podtlaků tak to neuděláš je to na servis nebo na někoho kdo ty budíky má a má s tím zkušenosti

Jinak zkus karburátory odkalit tím šroubkem ve spodu a můžeš je nejprve zkusit vyčistit nějakým přípravkem myslím něco dělá MOTUL, nebo přísadou do benzínu na čištění palivové soustavy to rovněž dělá MOTUL nebo MOTOREX .
Co se týče cukání při přechodu do vysokej otáček viděl bych to na ty podtlaky popřípadě nastavení bohatosti směsi.
jo v jakém stavu máš vzduchový filtr.

Já si na motorce udělám skoro vše ale nastavení karburátorů nechávám na servis.

jé to jsem se rozkecal , tak snad vše k tvému dotazu

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. led 2013 13:57 #3 od bohy075
Děkuji za odpověd.

Palivový filtr jsem měnil na podzim.

S tím chlazením je to nejaké divne, mám také 2005 a v manuálu jsem našel schéma, které ukazuje, ze do karburstoru je vyvedena odbočka chladicí kapaliny a jejich ohřev. I fyzicky tam ty hadicky mám, jestli jsou plne nebo nikoliv musím nejdrive zjistit.

Na podtlaky mám možnost půjčeni budiku z autosetvisu.

A karburstory jsem se rozhodl sundat, jednak chci vyčistit a nastavit bohatost smesy, také zkontrolovat jestli předchozí majitel nevyměníl trysky jelikož měl laděný výfuk.

Jen tedy nevím jak je to s tím chlazením. Jestli to musím vypouštět nebo ne... ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. led 2013 16:08 #4 od Pepe
-kludne demontuj,chladiaca zmes cez ne neprechádza.

-pilot screw je skrutka bohatosti zmesi volnobehu,v zásade má vpliv na volnobežné a čiastočne aj na otáčky v dolnom pásme.Pokial sa v tom niekto nerýpal tak odrátaj zaskrutkovaním na doraz(jemne)kolko boli povolené od výrobcu a tak ich daj naspet,treba si to značit.Správne nastavenie sa dá ako tak skontrolovať aj doma,za jazdy po ubratí plynu moto nestriela do karbecu alebo výfuku,alebo na mieste motor zohrej vytoč na cca 7000ot a pusti heft,otáčky musia klesnúť na volnobeh plynulo bez spomalenia pri spodu.

-pokial máš možnosť požičať 4 manometre tak no problém,skontrolovať tesnosť sacich hrdiel,robím ešte pred nahodením karbecov priložením dlane a zaštartovanim,na dlani cítiš ako drží potlak aj po zastaveni motora,zložit,zohriat a nastaviť klapky na rovnakú hodnotu,

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. led 2013 19:06 #5 od hasa
mě by také zajímalo jak ty podtlaky nastavit, písněte jsem někdo návod jak na to krok po kroku Díky

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. led 2013 19:38 #6 od bohy075
Tak to už jsem vykoumal ze servisního manuálu:

Potřebuješ 4 měřiče podtlaku. Napojíš je podle manuálu na jednotlivé karburátory, nasrartuješ, necháš ohřát motor a nastavíš volnoběh 1300 ot. +-

začneš kaburátorem,, který je přímo ovládaný plynovým lankem. Tam by měl být při těchto otáčkách podtlak cca 30mm Hg.

Šreoubkem mezi karburátory 2 a 3 nastavíš, aby měli stejný tlak, stejně postupuješ na párech 1,2 a 3,4.

Nakonec vemeš párkrát za plyn a výsledek by měl být na všech karburátorech stejný, vždy ve volnoběhu.

Žádná maturita, jen je potřeba sehnat ten měřič a proštudovat servisní manuál kvuli zapojení.

GL. ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. led 2013 11:16 #7 od corvette
ja by som sa tiež chcela spýtať ako na vyčistenie karburátora..keď ho chcem vyčistiť vzduchom nie ultrazvukom či k tomu treba dačo špeci alebo si vystačím s bežnou zásobou náradia a vercaiku v garáži. Narozdiel od zakladateľa mám CBF 250 teda jednovalec. Tu sa mi črtá otázka či sa na jednovale nastavujú podtlaky - lebo niekto tvrdi áno a niekto tvrdí nie - alebo či na jednovale len stačí vyčistiť karburátor vzduchom.

Ďakujem

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. led 2013 13:31 #8 od bohy075
Tak jsem dneska odpojil karburátory a jaké nemilé překvapení, po odpojení hadic chlazení mi vytekla pulka vody z chlazení... :-D

Alespon ji vyměnim :-D

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. led 2013 18:06 #9 od Pepe
Po odpojení hadice chladenia voda vždy vytečie pokial ju tam máš ale pri demontáži karbecov žiadnu hadicu z chladiacej sústavy netreba odpájať!

-Corvete-na jednováli sa synchro nenastavuje,u viacvalcových motorov je potrebná aby sme do každého valca dostali rovnako obohatenú zmes,laicky povedané aby niektorý valec nemusel makať viac ako druhý

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. led 2013 19:22 - 30. led 2013 19:23 #10 od bohy075
Schéma jako důkaz že snad nejsem úplný hňup :-)

Obrázek je pro hosty skrytý.
Prosím přihlašte se nebo se registrujte pro její zobrazení.

Tato zpráva obsahuje přiložené soubory.
Prosím, přihlašte se nebo se zaregistruje, pro jejich zobrazení.

Poslední změna: 30. led 2013 19:23 uživatelem bohy075.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Moderátoři: PacousDamon