Bob650, klubový člen, se s námi podělil o své zkušenosti s montáží centrálního stojanu na model Honda CBF 600. Modely Honda CBF 600 r.v. 2009 nejsou standardně vybaveny centrálním stojanem. Pouze verze s ABS jej mají v základu již od výrobce. Ostatní modely mají pouze pohotovostní boční stojan.

Ačkoliv zarytí příznivci sportovní jízdy na motocyklu tvrdí, že centrální stojan jsou jen kila váhy navíc a překáží to při řezání a klopení zatáček, jsem názoru, že chcete-li pro cesty za hranice nabalit motocykl a nastrojit jej plnými postranními taškami, kufrem, tankvakem a pod, je lépe toto udělat při motocyklu, který je odstaven na centrální stojan.

CBF_600_centralni_stojan

 

Stejně tak v případě, že cesty přesáhnou obvykle 1000 km a je potřeba promazat sekundární řetěz, je jistě pohodlnější provést tento úkon a motocyklu na centrálním stojanu. Nebo nejen na cestách, ale i při běžné údržbe je centrální stojan výhodou. Nemluvě o případném řešení defektu pneu. Motocykl má zespodu přípravu na centrální stojan, nálitek s otvorem pro čep stojanu a dále pak otvor se závitem pro šroub - záchyt pružin centr.stojanu. Kompletní článek najdete na Bobově blogu.


Komentáře   

+1 #3 JHanz 2013-04-23 21:51
Hlavní stojan to je super věc. Já jsem si jej vyrobil sám a je super. Kdyby mněl někdo zájem jsem schopny ho vyrobit a dát super cenu.
Citovat
0 #2 jneuro 2012-06-17 13:45
Určitě s tebou souhlasím. Jen ta cena je hrůza. no bude jedna z prvních investic. Na bejvalce jsem stojan měl a je to pohoda. :-)
Citovat
+1 #1 matescd 2011-10-17 12:26
To není špatný nápad. Pro případ defektu ideální řešení. Jelikož i předchozí motorka měla jen pohotovostní stojan, mám doma udělaný stojan z dřevěného pražce. Ale ta tíha, když tam chci dostat motorku. To musí dělat dva chlapi tak velký jako já. Jinak mi u fotogalerie pěkně zatrnulo - dokonalý klon mojí motorky včetně kufru a chrániče nádrže...
Takže inspirace na jaro:-)
Citovat

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit