AKU
Moja baterka má práve 6 narodeniny, ale bohužiaľ budú asi aj jej posledné...
Od augusta - 8 mesiacov (môj úraz) motorka stála v garáži a napriek tomu, že baterka točila, motor nenaskočil... samozrejme sa štartovaním vybila, no po nabití sa mi podarilo Mršku naštartovať, a jazdím na nej 3 deň, ale mám už z nej pocit, že stráca dych a tak ju preventívne vymením Už som mala tú česť vidieť kamaráta, ktorému počas tripu odišla baterka...
přesně to co se stalo kamošovi se stalo mě taky 6 let baterka
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
a dnes už moja AKU odišla do nebíčka na dobro...
však ona se znovu narodí po recyklaci třeba se ještě setkáte poděkuj ji za věrné služby a tisíce kilometrů
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
TTZ je určena pro maximální naklonění v podélném směru do 30° a to myslím je tak úhel uložení v CBF .Další náklon je při jízdě do kopce a zpětná síla při akceleraci. Všechny 3 silové složky se v tomto případě sčítají. Výsledkem bude část desek bez elektrolytu a nižší výkon a životnost. Než se to projeví může rok i dva trvat.
Vlasta CBF
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Ahoj. Žádné další náklony se nepřičítají. U motocyklové baterie se s jízdou s kopce i do kopce musí počítat.Musím reagovat na kolegu LUHAMOTO - příspěvek s obrázky baterek YTZ a TTZ !
TTZ je určena pro maximální naklonění v podélném směru do 30° a to myslím je tak úhel uložení v CBF .Další náklon je při jízdě do kopce a zpětná síla při akceleraci. Všechny 3 silové složky se v tomto případě sčítají. Výsledkem bude část desek bez elektrolytu a nižší výkon a životnost. Než se to projeví může rok i dva trvat.
Vlasta CBF
Ten údaj 30° v příčném směru (baterie) uvádí parametry k montáži, které CBF splňuje.
Druhý údaj a to je 20°, jsem byl pro objektivitu přeměřit. A naměřil jsem cca 35° což mírně překračuje.
Ale jedná se o bezúdržbový startovací akumulátor, typ AGM se zasáknutým elektrolytem, takže by nic nikam téct nemělo.
Osobně bych se toho nebál, možná nebude mít životnost jako YTZ (která stojí cca 3800kč) oproti TTZ (která stoji cca 2150 kč). Ale to záleží co kupující upřednostní.
Co se týká funkce jako takové, motorka s TTZ pojede.
Přikládám ještě nějaké údaje z netu :
Bezúdržbový typ AGM – Yuasa SUPER MF (tiež nazývaný GÉLOVKA) – elektrolyt vsiaknutý do skleného rúna (sklolaminátová mikrovlákna) – motobatérie nie je treba dolievať (nie je možno, horný kryt je pevne zatlačene do schránky batérie), motobatérie je nerozliatelná a otrasuvzdorná
PS: komentář dovozce : Motobaterie Yuasa AGM s označením (TTZ) jsou adekvátní a levnější náhradou za motobaterie Yuasa GEL s označením (YTZ), důležité je dodržet svislou až mírně nakloněnou polohu do úhlu 30°. Motocykly, které u nás jezdí, používají z 80% motobaterie s technologií AGM.
Tato zpráva obsahuje přiložené soubory.
Prosím, přihlašte se nebo se zaregistruje, pro jejich zobrazení.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Jinak TOPLITE YTZ10S je za 2000Kč a je to baterka vyráběná YUASOU na Taiwanu - mám jí třetí rok a OK.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
NE, právě naopak!Z katalogu YUASA : U TTZ - je-li náklon větší než 30°je nutné použít YTZ. Myslíš, že jsou hloupí ?
Jinak TOPLITE YTZ10S je za 2000Kč a je to baterka vyráběná YUASOU na Taiwanu - mám jí třetí rok a OK.
Z jejich vlastních stránek. Kde píšou, že pro Hondu FJS 600 silver wing je vhodná baterie Yuasa TTZ12S.
klik
Obrázek je pro hosty skrytý.
Prosím přihlašte se nebo se registrujte pro její zobrazení.
Tato zpráva obsahuje přiložené soubory.
Prosím, přihlašte se nebo se zaregistruje, pro jejich zobrazení.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Obrázek je pro hosty skrytý.
Prosím přihlašte se nebo se registrujte pro její zobrazení.
Tato zpráva obsahuje přiložené soubory.
Prosím, přihlašte se nebo se zaregistruje, pro jejich zobrazení.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Obrázek je pro hosty skrytý.
Prosím přihlašte se nebo se registrujte pro její zobrazení.
Já nevím. Dnes jsem zkusil zavolat do micronix a trochu se poptal. Borec, když jsem se ho ptal co se s baterií TTZ10S stane, když se úhel nedodrží, tak řekl, že může baterie dříve odejít. OK, ptám se dál.
Bude pro mě tedy vhodná baterie TOPLITE YTZ10S. To mi tvrdil, že taky není vhodná baterie. Že by musela být továrně plněná, jinak že bych měl koupit Yuasu YTZ10S.
Tak se v tom teď vyznej.
Je to čistě z technických parametrů, že baterie má mít dodržený určitý max sklon? Nebo je to zase jen marketing a tahání za nos? Já nevím.
PS: Já osobně budu kupovat tu co mám originální (YTZ10S Yuasa) a to z toho důvodu protože s ní začínám již pátou sezónu a funguje bez problémů.
Tato zpráva obsahuje přiložené soubory.
Prosím, přihlašte se nebo se zaregistruje, pro jejich zobrazení.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
-Gelová bateria sa pozná podla toho že je aktivovaná(FA),to jest nabitá a uzatvorená priamo od výrobcu,takú bateriu potom môžeš dať do moto trebárs hore nohami.Všetko čo sa pri kúpe dolieva a dobíja aj keď predajca tvrdí niečo iné sú klasické bezúdržbové a tam treba dodržiavať náklon
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.