ruzne druhy brzdovych desticek

  • Příspěvky: 2803
  • Obdržená poděkování 345

Odpověděl JinT pro téma ruzne druhy brzdovych desticek

No vždy je lepší měřit kraj kraj ale opravdu 6cm se nesekneš... ovšem nechat je udělat není tak drahé... je otázka když
je tak velká roztečná kružnice zda by bylo na nýty místo a jak by kotouč vypadal... pak už bych asi zvětšoval průměr a dával jiné brzdice jinou pumpu panceřové hadice.... tak jak jsem to udělal já :woohoo: :woohoo: pak to teprve brzdí tak jak se mi líbí...
Honda CBF 1000 RS:)
19. čvn 2017 11:11 #41

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 17
  • Obdržená poděkování 0
Takže výsledok,

strmene boli kompletne rozobrané, vyčistené - uvaril som ich v octe, ako kedysi dávno karburátor na Jawe - dal som nové gumičky do strmeňov, nova brzdovka DOT 5.1, komplet odvzdušnené a predsa to robilo rámus. Tak som dal dole koleso, demontoval oba kotúče, odstránil som staré podložky a v prvej predajni kde sa dalo som kúpil 12 ks fíbrových podložiek ktoré som tam nahodil, dal som lepidlo na skrutky a zatiahol. Prvé tri brzdenia klasika a potom ticho. DÚFAM ŽE TO ZOSTANE TAK AJ NAĎALEJ a po 1/2 roku jedovania sa s prednými brzdami už budem mať pokoj od bŕzd.
13. čvc 2017 13:04 #42

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 2803
  • Obdržená poděkování 345

Odpověděl JinT pro téma ruzne druhy brzdovych desticek

Ahoj
Hele nechci si vymýšlet ale máš zjištěné že do těch vašich brzd má přijít DOT 5,1?
Honda CBF 1000 RS:)
13. čvc 2017 14:05 #43

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 2803
  • Obdržená poděkování 345

Odpověděl JinT pro téma ruzne druhy brzdovych desticek

Tak jsem si to ještě probral s mechanikem a měl jsem to špatně zafixované je jasný že DOT5 má vyšší bod varu takže by měla být lepší a snad se měnit mohou... takže asi OK jen jsme se bavili, že je vždy dobré vyměnit komplet kapalinu...
Takže žádná panika beru zpět :woohoo:
Honda CBF 1000 RS:)
13. čvc 2017 14:12 #44

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 17
  • Obdržená poděkování 0

JinT napsal: Tak jsem si to ještě probral s mechanikem a měl jsem to špatně zafixované je jasný že DOT5 má vyšší bod varu takže by měla být lepší a snad se měnit mohou... takže asi OK jen jsme se bavili, že je vždy dobré vyměnit komplet kapalinu...
Takže žádná panika beru zpět :woohoo:


však aj išla komplet nová, keďže strmene boli dole tak som musel vypustiť tú ktorá tam bola pred tým.
13. čvc 2017 15:12 #45

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 518
  • Obdržená poděkování 85

Odpověděl keith pro téma ruzne druhy brzdovych desticek

Jozef Sabo napsal:

JinT napsal: Tak jsem si to ještě probral s mechanikem a měl jsem to špatně zafixované je jasný že DOT5 má vyšší bod varu takže by měla být lepší a snad se měnit mohou... takže asi OK jen jsme se bavili, že je vždy dobré vyměnit komplet kapalinu...
Takže žádná panika beru zpět :woohoo:


však aj išla komplet nová, keďže strmene boli dole tak som musel vypustiť tú ktorá tam bola pred tým.


Nechci šířit paniku, ale mám zafixováno, že nesmím lít DOT5 kam patří DOT4. viz motorkáři
www.motorkari.cz/tema/?t=101389
( BagoBorec píše: DOT3, DOT4 a DOT 5.1 jsou na stejné bázi - tudíž zaměnitelné - liší se pouze bodem varu.
DOT5 je tuším na bázi silikonu, do neupravených systémů nelze použít.


Přesně tak

Brzdové kapaliny DOT3 a DOT4 jsou vyráběné na bázi glykolu, kapaliny DOT 5 na bázi silikonu. Kapalina DOT 4 má vyšší bod varu než DOT3. Kapalina DOT 5 je novější a má vyšší bod varu než DOT 4. Jedno důležité pravidlo: kapalinu DOT 4 můžeme použít do brzdových/spojkových systémů určených pro kapalinu DOT 3 a naopak. DOT3 a DOT4 mají velmi podobné chemické složení, a proto lze míchat kapaliny stejného typu od ruzných výrobců. Do systémů pro DOT3 nebo DOT4 nesmíme nalít DOT5, protože DOT 5 se bude srážet a vytvářet chuchvalce. Dále nsmíme používat těsnění určená pro DOT3 nebo DOT4 v systémech paracující s DOT 5 a naopak, protože nesprávná těsnění narušuje.

DOT 5.1 je de facto totéž jako DOT 3 a DOT 4, pouze má mnohem vyšší teplotu varu Zaměnitelné jsou, jen né s DOT 5 )
chro chro
14. čvc 2017 06:29 #46

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 2803
  • Obdržená poděkování 345

Odpověděl JinT pro téma ruzne druhy brzdovych desticek

Ano tak takto jsem si to také pamatoval jen né tak přesně... mechanik mi říkal, že ty silokonové úplně opustil a nepoužívá jí...
Honda CBF 1000 RS:)
14. čvc 2017 11:57 #47

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 57
  • Obdržená poděkování 2

Odpověděl danoous pro téma ruzne druhy brzdovych desticek

Zdravim,

mam CBF600 PC43F, r.v.2010, od nova.
Jak predni tak zadni nekdy nepiskaly. Na vsech destickach (z fabriky i co jsem pak koupil Nissin) byly vzdy plisky
proti piskani, byly tam uz z fabriky i pak pri koupi Nissinovych novych nahradnich.
Na zadnim kole mam stale puvodni oblozeni.
Na prednim kole original oblozeni z fabriky vydrzelo 32.000km, daval jsem Nissin 2P308 ST.
Tohle vydrzelo dalsich 30.000km, ted mam dalsi oblozeni, opet Nissin 2P308 ST.
Brzdy maji porad stejny brzdny ucinek, jako u origa, i za mokra.
Tloustku kotouce jsem jeste nemeril, nicmene pri prvni vymene v 32.000km nebyla omakem znat zadna hranka na kotouci.
Pri 2. vymene v 62.000km jiz byla omakem citit velmi mala hranka.
(kotouce vsechny 3 stale origo z fabriky).
Jezdim vicemene turisticky svizne, zadny okruh, dalnice cca 8-10%, jezdim na moto sam, ne ve dvou.
Bagaz cca 50% jizd, brasny 34 litru ortlieb speed bag, nic vic, zadny kufry, zadny tankvak.
V zime nejezdim vubec, t.j. zadna sul atp.
Co se tyka vyberu oblozeni a kotoucu ruznych vyrobcu, je to vetsinou o tom najit takovou kombinaci kotouce a desek,
ktera zajisti dobry brzdny ucinek, a rozumne opotrebeni kotoucu, dale take brzdeni za mokra.
Je to hledani na dlouho, a take to bude kazdy z nas vyhodnocovat jinak. Je na kazdem z nas, jaky zvoli pristup.
Ja konkretne byl spokojeny s brzdnym ucinkem original nastaveni, ktere drzim dal.
Oblozeni Nissin 2P308 ST jsem pokazde kupoval na bonmoto, za cca 2400kc (oblozeni na 2x predni kotouce).

Mejte se...
17. srp 2017 15:59 #48

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 906
  • Obdržená poděkování 20

Odpověděl Mefisto pro téma ruzne druhy brzdovych desticek

Hodys napsal:

Jozef Sabo napsal: Ahojte,

Mám Hondu CBF 600N bez ABS z roku 2006 vymenil som na nej predné (aj toto pískalo) aj zadné obloženie (pôvodné neviem akéj značky boli) za SBS HS Sinter, zadná brzda je OK, ale predok je čistá katastrofa, brzdiť brzdia dobre, ale počas brzdenia pod 20-30km/h z predných ide neskutočný piskot. Už som zrazil hrany na obložení, prečistil som strmene z ktorých som vybral aj piestiky a vyčistil som ich. Dal som novú brzdovú kvapalinu, odvzdušnil som komplet predok a stále to nepomohlo. Tak som šiel do servisu, kde mi merali hádzavosť kotúčov, odpoveď bola, že je to v tolerancii do 2 desatin mm jedna strana a 3,5 či 4 desatiny mm strana druhá strana. Či to je alebo nie je dobré to už neviem. Rada servisu bola, že mám ešte niečo pojazdiť, aby brzdy sadli, keďže som mal už cez 600km s novými brzdami a zvuk neprestal, tak som ešte natrel zadnú stranu platničiek medenou pastou či vazelínou, obrúsil na brúsnom papieri brzdovú plochu doštičiek, no nepomohlo, ale zistil som s kamošom, že nie dosky vydávajú ten zvuk, ale predné brzdové kotúče, ktoré rezonujú počas brzdenia, skúšali sme to tlačením motorky a jemným brzdením, keď sa ozval ten zvuk chytil kotúče a cítil ako rezonujú. Ten zvuk je ako keď mokrým prstom po sklenenom pohári krúžim. Tak som išiel k sústružníkovi a zistil, že kotúče sú K.O. (4.0mm a 4.1mm na nete som našiel že spodná hranica je 4,5mm no aj keď na kotúči je že je to 3,5mm), tak som si objednal nové, nasadil som ich, dal som na magnetickej brúske zrovnať platničky. Dal som vyrovnať predné koleso a všetko sme poskladali a išlo sa skúšať. No a píska ďalej. Aby som zistil ktorý kotúč píska demontoval som z tlmiču pravý strmeň a píska mi ľavá strana, dám dole ľavý strmeň, nasadím pravý a pri brzdení je ticho, tak sme bratrancovi dali z Horneta dole platničky, nahodili na moju motorku a to isté, pískala len ľavá strana, prehodili sme aj platničky z ľava do prava a stále nepomohlo . Tak som išiel znova do servisu, kde mi nastavili kotúče posúvaním na oske medzi prednými tlmičmi tak, aby bola na oboch stranách rovnaká vzdialenosť od brzdových strmeňov, no ale ani toto nepomohlo a predná brzda píska. Nevedel by niekto čo môže spôsobovať toto pískanie???


i mě pískají přední kotouče (zadní ne) a dělalo to od nové motorky, můj předchůdce to dokonce reklamoval po ujetí asi 1500 km myslím si, že je to dané konstrukcí,nemáme narozdíl od novějších CBF 600 se vstřikováním a litrových CBF plovoucí kotouče, ale levnější variantu ,a ta tohle zdá se mi bohužel dělá ,co jsem si všiml píská to více klubákům co mají stejný model jako já... u mé Hondy byly na záruku 2x měněny destičky od mého předchůdce... mám o tom záznam v servisce.... a osobně jsem měl pak tři další sady destiček různých značek a pískám furt celých 70000 km co to má najeto :-)
jinak co se týče destiček je potřeba vybírat dobrou značku to je jasné

Piskaji desticky a to ne ze strany kotouce, ale z druhe strany :)
18. zář 2017 19:42 #49

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 1660
  • Obdržená poděkování 98

Odpověděl Hodys pro téma ruzne druhy brzdovych desticek

Mefisto napsal:

Hodys napsal:

Jozef Sabo napsal: Ahojte,

Mám Hondu CBF 600N bez ABS z roku 2006 vymenil som na nej predné (aj toto pískalo) aj zadné obloženie (pôvodné neviem akéj značky boli) za SBS HS Sinter, zadná brzda je OK, ale predok je čistá katastrofa, brzdiť brzdia dobre, ale počas brzdenia .............

Piskaji desticky a to ne ze strany kotouce, ale z druhe strany :)


S tímhle názorem jsem se už také setkal, ale jak to vyřešit???
19. zář 2017 09:30 #50

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Moderátoři: PacousDamon
Vygenerováno za 0.602 sekund