Zajímavosti,videa,články-prostě motopohoda z netu

  • Příspěvky: 543
  • Obdržená poděkování 33
Luhamoto2 napsal:

Ve videu jsou dobré věci, ale s některými nesouhlasím.
Například tříkolka. Otočím řídítka vpravo a tříkolka jede vpravo.
O chvíli později při jízdě na kole říká pro jízdu doprava je třeba zatlačit na pravé řídítko.
S tím nesouhlasím - otočím řídítka vpravo rozjedu se a budu zatáče vpravo.

S tímhle zas nesouhlasím já. Tvoje demonstrace "nepotřeby" kontra měla jednu malou vadu - byla z místa. Zkus totéž udělat za jízdy a okamžitě se budeš převažovat na druhou stranu, i když bys celým tělem visel ven z motorky. Z místa by to dávalo smysl jen v tom případě, kdyby motorka byla absolutně ve svislé poloze, což by tě ale zase začlo tlačit ven. Podle mě si jen pozicí při rozjezdu "nahradil" potřebu kontra mírným, ale přesto náklonem ve směru zatáčení.
Praha 4 - CBF 600S 2004
22. zář 2013 20:16 #111

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 58
  • Obdržená poděkování 1
[/b][/quote]
S tímhle zas nesouhlasím já. Tvoje demonstrace "nepotřeby" kontra měla jednu malou vadu - byla z místa. Zkus totéž udělat za jízdy a okamžitě se budeš převažovat na druhou stranu, i když bys celým tělem visel ven z motorky. Z místa by to dávalo smysl jen v tom případě, kdyby motorka byla absolutně ve svislé poloze, což by tě ale zase začlo tlačit ven. Podle mě si jen pozicí při rozjezdu "nahradil" potřebu kontra mírným, ale přesto náklonem ve směru zatáčení.[/quote]

V podstatě v rozporu nejsme. ANO máš pravdu při rozjezdu z místa jsem přenesl mírně váhu na vnitřek zatáčky.
Ale o to mi nešlo. Šlo spíš o tuto nepřesnost
z videa.

Obrázek je pro hosty skrytý.
Prosím přihlašte se nebo se registrujte pro její zobrazení.


Motocykl zatočí díky třecím silám ve směru, kterým otočíš řídítky, to beru jako fakt. Podmínka, že musím aspoň trochu opačně mi nesedí, zkoušel jsem to. Jde to - a to, že motocykl byť i minimálně vyvažuji je taky pravda. Stabilitu udržuji v podstatě neustále po dobu jízdy.
To mi u Coda trochu vadí, že práci tělem (tedy udržování stability, případně úmyslné nestability - značně podceňuje).
Příkladem je i to, že spousta jezdců i moto gp trénují motocross - a cvičí si tak především stabilitu. Nikoli točení řídítky.

V principu ať tomu každý říká jak chce je to efektivní způsob jak rychle zatočit.

ps:
Kdybych vzal v úvahu teorii dle Coda, muselo by to znamenat to že, když použiji contrasteering, tak stejně první pohyb řídítky musí jít při pravotočivé zatáčce vpravo! Protože jinak by si nemohl nadjet předním kolem mírně vlevo a následně zatočit vpravo a projet zatáčku. ( Takže by popřel contrasteeing protože první netočíš kontra, ale ve směru zatáčky).
Poslední změna: 22. zář 2013 22:36 uživatelem Luhamoto2.
22. zář 2013 21:21 #112

Tato zpráva obsahuje přiložené soubory.
Prosím, přihlašte se nebo se zaregistruje, pro jejich zobrazení.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 56
  • Obdržená poděkování 3
Pokud jedeš krokem,kam zatočíš,tam jedeš.Vyžší rychlost vytvoří tzv gyroskopický efekt a výsledkem je právě to - tlačím na pravé doleva,přední udělá malý pohyb doleva motorka se nakloní vpavo a pak už se jen udržuje náklon plynem. Ukázka na dětském kole je blbost,při tak malé rychlosti to prostě nefunguje .
22. zář 2013 22:29 #113

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 58
  • Obdržená poděkování 1
patek napsal:

Pokud jedeš krokem,kam zatočíš,tam jedeš.Vyžší rychlost vytvoří tzv gyroskopický efekt a výsledkem je právě to - tlačím na pravé doleva,přední udělá malý pohyb doleva motorka se nakloní vpavo a pak už se jen udržuje náklon plynem. Ukázka na dětském kole je blbost,při tak malé rychlosti to prostě nefunguje .


Souhlasím, při vyšší rychlosti vzniká gyroskopický efekt. Ale platí, že nejprve je AKCE (říkejme tomu síla na řídítka F1) a až teprve následuje vždy REAKCE (síla působící v opačném směru F2).

Rovněž zde platí, že nikdy nemůže být F2 větší než F1.
Protože jinak bys vynalezl perpetum mobile.
23. zář 2013 06:58 #114

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 720
  • Obdržená poděkování 29
Luhamoto2 napsal:

Motocykl zatočí díky třecím silám ve směru, kterým otočíš řídítky, to beru jako fakt.
...
ps:
Kdybych vzal v úvahu teorii dle Coda, muselo by to znamenat to že, když použiji contrasteering, tak stejně první pohyb řídítky musí jít při pravotočivé zatáčce vpravo! Protože jinak by si nemohl nadjet předním kolem mírně vlevo a následně zatočit vpravo a projet zatáčku. ( Takže by popřel contrasteeing protože první netočíš kontra, ale ve směru zatáčky).


Dovolím si nesouhlasit. Přední kolo (nikoli motocykl) zatočí tam, kam otočíš řídítky. Následně se ti ale díky třecím silám a hybnosti motocykl nakloní na opačnou stranu a kdybys trval na svém a tahal řídítka tam, kam chceš jet, tak by ses překotil na opačný bok, než kam jsi chtěl zatočit.
23. zář 2013 09:18 #115

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 58
  • Obdržená poděkování 1
Luhamoto :
Kdybych vzal v úvahu teorii dle Coda, muselo by to znamenat to že, když použiji contrasteering, tak stejně první pohyb řídítky musí jít při pravotočivé zatáčce vpravo! Protože jinak by si nemohl nadjet předním kolem mírně vlevo a následně zatočit vpravo a projet zatáčku. ( Takže by popřel contrasteeing protože první netočíš kontra, ale ve směru zatáčky).[/quote]
Dr.Pilulkin :
Dovolím si nesouhlasit. Přední kolo (nikoli motocykl) zatočí tam, kam otočíš řídítky. Následně se ti ale díky třecím silám a hybnosti motocykl nakloní na opačnou stranu a kdybys trval na svém a tahal řídítka tam, kam chceš jet, tak by ses překotil na opačný bok, než kam jsi chtěl zatočit.[/quote]

Luhamoto:
Omyl, pokud je motocykl v pohybu a zatočí přední kolo, zadní kolo jede v ose motocyklu, tudiž taky zatočí!
Viz. názorný obrázek.
Příklad :
Jede motocykl rychlostí 80km/hod. to je cca 22m/sekundu.
Při otočení řídítek o 5° se osa motocyklu (současně osa zadního kola) stočí o cca 1°. A na 22 m zadní kolo se odchýlí (zatočí) cca 40 cm od osy přímé jízdy.

Obrázek je pro hosty skrytý.
Prosím přihlašte se nebo se registrujte pro její zobrazení.

Poslední změna: 23. zář 2013 15:44 uživatelem Luhamoto2.
23. zář 2013 15:36 #116

Tato zpráva obsahuje přiložené soubory.
Prosím, přihlašte se nebo se zaregistruje, pro jejich zobrazení.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 56
  • Obdržená poděkování 3
Nákres je to pěkný,ale v tomto případě následuje náklon doleva a levá zatáčka.
23. zář 2013 17:22 #117

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 720
  • Obdržená poděkování 29
Luhamoto2 napsal:

Omyl, pokud je motocykl v pohybu a zatočí přední kolo, zadní kolo jede v ose motocyklu, tudiž taky zatočí!
Viz. názorný obrázek.
Příklad :
Jede motocykl rychlostí 80km/hod. to je cca 22m/sekundu.
Při otočení řídítek o 5° se osa motocyklu (současně osa zadního kola) stočí o cca 1°. A na 22 m zadní kolo se odchýlí (zatočí) cca 40 cm od osy přímé jízdy.


To sice ano, ale přestože kola pojedou v tom okamžiku někam, těžiště zůstává výš než styčný bod pneumatik a silnice a díky tomu se ti motka překlopí na druhou stranu a, jak už napsal patek, krásně zatočíš doleva (nebo si rozbiješ hubu) :)

Mě tyhle polemiky ale stejně přijdou nesmyslné. Zatím jsem nezažil situaci, že bych byl schopen zatočit bez "kontra" (když nepočítám manipulaci v garáži) :)

Překvapuje mě, že zrovna ty, který jezdíš gymkhanu, takhle bušíš do countersteeringu. A docela bych chtěl vidět, kam a jak zatočíš, když budeš držet jenom heft na straně, kam chceš jet a budeš za něj pouze tahat.
Poslední změna: 23. zář 2013 17:31 uživatelem Dr.Pilulkin.
23. zář 2013 17:27 #118

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 58
  • Obdržená poděkování 1
Dr.Pilulkin
Zatím jsem nezažil situaci, že bych byl schopen zatočit bez "kontra" (když nepočítám manipulaci v garáži) :)
Luhamoto2
Tak tu máš příklad, jak to krásně funguje pomocí přenesení váhy na vnitřek ještě dřív než zatočíš řídítky. (Využití práce tělem a řídítek = není nic lepšího). Viz. obrázek

Obrázek je pro hosty skrytý.
Prosím přihlašte se nebo se registrujte pro její zobrazení.


Příklad je bez držení řídítek, kde je jasně vidět, co motocykl udělá zcela přirozeně. Pokud máš váhu tak jak má být a zcela zlehka držíš řídítka a zatočíš, tak tě síly tlačí na motocykl, nikoli z motocyklu!
U ježdění se snažím, především, aby byl jezdec v souladu s motocyklem a jízda byla maximálně plynulá.
Pro mě je Japonská metodika zcela logická, podrobnější a celkově lepší než video nazvané Bible, kde některá tvrzení jsou zavádějící.

PS: Mít víc času, něco bych sem dal, ale nemám čas se s tím hrát.

PS: Je mi jasné, že pokud člověk má jiný názor, než co je napsáno v ,,Bibli" jako písmo svaté, taky by jste mě nejraději upálili na hranici. :laugh:
Poslední změna: 23. zář 2013 21:51 uživatelem Luhamoto2.
23. zář 2013 21:48 #119

Tato zpráva obsahuje přiložené soubory.
Prosím, přihlašte se nebo se zaregistruje, pro jejich zobrazení.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 720
  • Obdržená poděkování 29
Osobně nechci nikoho upalovat, beru to jako výměnu názorů a rád se poučím. Akorát tohle není popření countersteeringu. To je prostě jiná technika.

Jen off-topic: proč jsi teďka Luhamoto2?
24. zář 2013 00:04 #120

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Moderátoři: PacousDamon
Vygenerováno za 1.008 sekund