Zajímavosti,videa,články-prostě motopohoda z netu

  • Příspěvky: 543
  • Obdržená poděkování 33
Pokud se nemýlím, tak i když přímo sám kontra nedáš a jdeš do náklonu tělem, kontra se udělá tak nějak samo. Myslím, že to i v tom videu bylo. Navíc si nemyslím, že dostaneš motorku rychleji do náklonu (vyšší rychlost, prudší zatáčka) tělem než pomocí kontra.
Ale jinak japonská technika při gymkhaně je věc sama pro sebe, občas na ty jejich videa fakt jen zírám a nechápu. Ale jde spíš o způsoby náklonu v zatáčkách než přímo způsob, jak tu motorku sklopit.
Praha 4 - CBF 600S 2004
24. zář 2013 07:47 #121

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 1660
  • Obdržená poděkování 98
Chtělo by to ty fotky vic rozfazovat na víc sekvencí aby bylo vidět co se stane s riditky presne v té vteřině kdy se jezdec nahne , zda se prvně otočí kontra či né a zda tohle pak už není jen důsledek překlopení ... chce to přesnější měření..

.jinak si vážím všeho co se učím od všech jak z knihy dokonalá jízda na motocyklu tak z toho videa. A od Luhamota samozřejmě taky pac díky jeho radám mě už tolik nebolí ruce pri jízdě :) hlavně pri brzdění atd
24. zář 2013 09:43 #122

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 720
  • Obdržená poděkování 29
Tak jsem si to ráno cestou do práce zkoušel. Jako na kole, tedy bez kontra, jsem zatočil pouze při velmi nízké rychlosti (do 10 km/h), ale stejně jsem ji musel naklopit tělem.

Jakmile se rozjedu, tak musím buď k iniciaci zatáčení použít kontra, nebo ji hodně tlačit koleny a pánví, ale rozhodně pak nejde do zatáčky tak ochotně, jako když ji pomůžu šťouchancem do vnitřního řídítka.
24. zář 2013 11:15 #123

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 58
  • Obdržená poděkování 1
Eddie75 napsal:

Pokud se nemýlím, tak i když přímo sám kontra nedáš a jdeš do náklonu tělem, kontra se udělá tak nějak samo. Myslím, že to i v tom videu bylo. Navíc si nemyslím, že dostaneš motorku rychleji do náklonu (vyšší rychlost, prudší zatáčka) tělem než pomocí kontra.
Ale jinak japonská technika při gymkhaně je věc sama pro sebe, občas na ty jejich videa fakt jen zírám a nechápu. Ale jde spíš o způsoby náklonu v zatáčkách než přímo způsob, jak tu motorku sklopit.


Luhamoto:
Já se samotným provedením manévru souhlasím a je to účinný a rychlý způsob jak motocykl sklopit.

Já pouze nesouhlasím se slovem ,,protisměrné řízení - protože ve skutečnosti první pohyb řídítek od rovnovážného stavu přímé jízdy je ve směru zatáčky!

(Když to rozfázuji nájezd do pravotočivé zatáčky : A je přímá jízda, B je první pohyb logicky vpravo abych využil působících sil k překonání gyroskopického efektu ve vysoké rychlosti a mohl si najet vlevo, C je nadjetí vlevo a D je opětovné využití sil (které se předchozími manévry znásobí a konečné zatočením snadno vpravo).
A když tvrdím, že ,, protisměrné řízení je zavádějící má to svou logiku, protože první pohyb je vpravo ve směru zatáčky nikoli kontra!).

K videu se šipkou : první pohyb B je nepatrný a u třepající se šipky snadno okem přehlédnutelný.
Při nakreslení do půdorysu je s přibývající rychlostí vyjetí od přímé osy jízdy patrnější.
----
Komentář k obrázku jak se zachová motocykl při přenesení váhy.

Obrázek je pro hosty skrytý.
Prosím přihlašte se nebo se registrujte pro její zobrazení.

24. zář 2013 16:51 #124

Tato zpráva obsahuje přiložené soubory.
Prosím, přihlašte se nebo se zaregistruje, pro jejich zobrazení.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 56
  • Obdržená poděkování 3
No, bez drža jezdím docela často,neboť mne pobolívá hřbet.Ale,že by se tomu nejak moc chtělo do kruty,to bych neřekl. Kontra používám od roku 09.Jízda je mnohem lehčí,pokud vědomě tlačím jemně do protisměru.Před tím sem se vždy divil,že při delší cestě mi najednou zatáčí sama.Kontra sem dával tak nejak podvědomě.Ono,když se člověk naklání na stranu,tak to tam potlačí aniž si to uvědomí.Najednou to točilo samo i bez naklánění.Přijde mi to víc v souladu s motkou,než se na tom kroutit. PS Je to REBEL !!! Na hranici s ním ! :woohoo:
24. zář 2013 17:08 #125

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 720
  • Obdržená poděkování 29
Luhamoto2 napsal:

Já pouze nesouhlasím se slovem ,,protisměrné řízení - protože ve skutečnosti první pohyb řídítek od rovnovážného stavu přímé jízdy je ve směru zatáčky!

(Když to rozfázuji nájezd do pravotočivé zatáčky : A je přímá jízda, B je první pohyb logicky vpravo abych využil působících sil k překonání gyroskopického efektu ve vysoké rychlosti a mohl si najet vlevo, C je nadjetí vlevo a D je opětovné využití sil (které se předchozími manévry znásobí a konečné zatočením snadno vpravo).
A když tvrdím, že ,, protisměrné řízení je zavádějící má to svou logiku, protože první pohyb je vpravo ve směru zatáčky nikoli kontra!)


Ty jsi ale zabejčenej :)

Nicméně s tebou nemůžu souhlasit. Proč bych dělal pohyb vpravo, abych vyvolal pohyb vlevo, který následně přejde v pohyb vpravo? To je přece na hlavu. Jestli gyroskopický efekt poruším už prvním pohybem, který mi následně překlopí motorku do zatáčky na druhou stranu, tak proč bych se ji pak snažil rvát ještě znovu na opačnou stranu? No nic. Tady se neshodnem, ale občanky si kvůli tomu snad stříhat nebudem. B)
Poslední změna: 24. zář 2013 21:18 uživatelem Dr.Pilulkin.
24. zář 2013 21:17 #126

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 58
  • Obdržená poděkování 1
Sorry, slabá chvilka, na chvíli jsem připustil, že se motocykl řídí jen řídítky a vypustil z toho tělo, což byla chyba. :laugh:

PS: Pokud vezmu v úvahu, že někdo používá kontra furt.
Teď to vezmu jako matematickou rovnici.

Pokud při každém zatočení platí (v bodě 1 i bodě 2), že jde šipka na moment kontra, musí platit i tento obrázek vpravo.

Obrázek je pro hosty skrytý.
Prosím přihlašte se nebo se registrujte pro její zobrazení.



A pokud platí i tento obrázek tak, musí platit i to, že první zatočení je vždy ve směru zatáčky.
Poslední změna: 24. zář 2013 23:31 uživatelem Luhamoto2.
24. zář 2013 22:40 #127

Tato zpráva obsahuje přiložené soubory.
Prosím, přihlašte se nebo se zaregistruje, pro jejich zobrazení.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 306
  • Obdržená poděkování 2
Chlapci nehádajte sa... teoria je jedna vec, prax druhá a jazdecký štýl a intuícia je tretia... každí máte svoju pravdu a je na jednotlvcovi čo mu viacej vyhovuje... :) nie sme jazdci MOTO GP, kde záleží aj na aj na tom, kedy sa kto vyciká :laugh: aj mne vyhovuje viacej štýl z off roudu ako cesťákov (čo mi Luhamoto na letisku vyčítal, ale nanaliehal o jej premene :) ) šak som potom aj dala papuliaka... heheh
Nech si každí jazdí ako mu je to príjemné a ako mu to najlepšie vyhovuje... :)
27. zář 2013 20:00 #128

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 58
  • Obdržená poděkování 1
Bruty napsal:

Chlapci nehádajte sa... teoria je jedna vec, prax druhá a jazdecký štýl a intuícia je tretia... každí máte svoju pravdu a je na jednotlvcovi čo mu viacej vyhovuje... :) nie sme jazdci MOTO GP, kde záleží aj na aj na tom, kedy sa kto vyciká :laugh: aj mne vyhovuje viacej štýl z off roudu ako cesťákov (čo mi Luhamoto na letisku vyčítal, ale nanaliehal o jej premene :) ) šak som potom aj dala papuliaka... heheh
Nech si každí jazdí ako mu je to príjemné a ako mu to najlepšie vyhovuje... :)



Bruty vdyť jen debatujem. :) S tím co píšeš ,,Nech si každí jazdí ako mu je to príjemné a ako mu to najlepšie vyhovuje... " můžu jen souhlasit.

Jen bych snad dodal, že nejlepší cesta pokud se chci něco naučit je nejdříve věc správně pochopit.
Nikoli bezmyšlenkovitě opakovat.
Proto mi šlo o to u videa upozornit na zavádějící interpretaci, i když vím jak to Code myslel.
Každopádně mi bylo jasné, že bude následovat hluboké opovržení s otvírající se kudlou v kapse. :laugh:
Protože dnes co má 100 kliknutí na Youtube musí být zaručeně pravda.
Takže si další poznatky nechám raději pro sebe. :laugh: :laugh:
27. zář 2013 22:34 #129

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

  • Příspěvky: 1660
  • Obdržená poděkování 98
Bruty napsal:

... :) nie sme jazdci MOTO GP, kde záleží aj na aj na tom, kedy sa kto vyciká :laugh: .. :)



to je nádherná věta :laugh: Bruty Ty jsi boží :) vzpoměl jsem si na film ,,ve stínu gangu'' kde učil motorkář tajného agenta Charlie Sheena jak se stát motorkářem a proniknout nenápadně do gangu ...,,jeho věta naučím Tě to budeš chodit,spát i s.át jako motorkář :laugh: :laugh: :laugh: teď se naučíme kdy máme čůrat ...já věděl že mi členství v CBF KLUBU k něčemu bude :) Bruty jsi jednička


jinak jen hezky debatujme a Luhamoto Ty si to nenechávej pro sebe téma je to zajímavé a všichni víme že se nehádáme jen kecáme a aspoň to tu žije
Poslední změna: 28. zář 2013 19:30 uživatelem Hodys.
28. zář 2013 19:26 #130

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Moderátoři: PacousDamon
Vygenerováno za 0.677 sekund